''Waarom zou De Boer het niet eens proberen bij SC Heerenveen?''

15
''Waarom zou De Boer het niet eens proberen bij SC Heerenveen?''

Na iets meer dan anderhalf jaar is het avontuur van Frank de Boer bij Atlanta United alweer voorbij. De 50-jarige trainer werd eerder ook al ontslagen bij Inter Milan en Crystal Palace, terwijl hij eerder juist heel succesvol was bij Ajax.

In het Algemeen Dagblad wordt nu afgevraagd wat de volgende stap van De Boer moet gaan worden. Ronald Waterreus heeft wel een idee: "Ik weet dat Frank altijd heeft geroepen dat hij in Nederland alleen bij Ajax hoofdtrainer wil zijn, maar waarom zou hij het niet eens proberen bij clubs als SC Heerenveen of AZ, die ook mooi voetbal nastreven? Ik denk dat Frank daar uitstekend zou passen."

"Frank zal nu een goede keuze moeten maken", vult Aad de Mos aan. "En niet afgaan op zijn zaakwaarnemer, als je begrijpt wat ik bedoel. Als ik Frank was, zou ik nu rustig wachten op een club waar hij zijn voetbalvisie daadwerkelijk tot uitvoering kan brengen. Ik zou de combinatie Frank en Willem II ook wel een mooie vinden."

Ruim twee jaar geleden zou De Boer ook serieus in beeld geweest zijn bij SC Heerenveen. Toen koos de voormalige trainer van Ajax ervoor om niet in te gaan op de avances uit Friesland. Heerenveen koos uiteindelijk voor Jan Olde Riekerink, die zijn eerste seizoen niet zou afmaken.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Jul 2020 om 22:49
    • Quote van 27 Jul 2020 om 20:08
      Het zou fantastisch zijn als Frank de Boer algemeen directeur van Heerenveen zou worden! Deze man is eind 2010 bij Ajax trainer geworden in een zelfde chaotische fase waarin Heerenveen nu ook verkeerd. Deze man is financieel onafhankelijk, heeft ervaring een noodlijdende club op te bouwen, heeft een zeer groot netwerk en staat met beide benen op de grond zonder enige poespas. Deze past bij Heerenveen en zou samen met mentoren als Riemer en Foppe de visies van Cruijff en Heerenveen perfect in de club kunnen implementeren!
    Frank de Boer faalt juist overal, omdat hij de Ajax speelstijl bij elke club wil implementeren. Hij kan beter eerst kijken naar wat voor type spelers hij heeft en daar zijn tactiek op baseren. Van Inter, Crystal Palace en Atalanta kun ga je geen Ajax kunnen maken.
  • 27 Jul 2020 om 21:38
    @ ynze07 : ja en dan Abe ook weer opstellen ;-)
  • 27 Jul 2020 om 20:13
    • Quote van 27 Jul 2020 om 20:08
      Het zou fantastisch zijn als Frank de Boer algemeen directeur van Heerenveen zou worden! Deze man is eind 2010 bij Ajax trainer geworden in een zelfde chaotische fase waarin Heerenveen nu ook verkeerd. Deze man is financieel onafhankelijk, heeft ervaring een noodlijdende club op te bouwen, heeft een zeer groot netwerk en staat met beide benen op de grond zonder enige poespas. Deze past bij Heerenveen en zou samen met mentoren als Riemer en Foppe de visies van Cruijff en Heerenveen perfect in de club kunnen implementeren!
    Ik weet niet wat jij neemt, maar het lijkt mij wel eens tof om daar in een weekend eens mee te experimenteren :D
    Benieuwd of ik dan ook eenhoorns ga zien!
  • 27 Jul 2020 om 20:08
    Het zou fantastisch zijn als Frank de Boer algemeen directeur van Heerenveen zou worden! Deze man is eind 2010 bij Ajax trainer geworden in een zelfde chaotische fase waarin Heerenveen nu ook verkeerd. Deze man is financieel onafhankelijk, heeft ervaring een noodlijdende club op te bouwen, heeft een zeer groot netwerk en staat met beide benen op de grond zonder enige poespas. Deze past bij Heerenveen en zou samen met mentoren als Riemer en Foppe de visies van Cruijff en Heerenveen perfect in de club kunnen implementeren!
  • 27 Jul 2020 om 19:35
    • Quote van 27 Jul 2020 om 19:19
      Mocht Jansen stoppen dan wel ontslagen worden (kleine kans) of iets anders willen dan zou ik liever Wim Jonk hebben dan wie dan ook
    Ben ook gecharmeerd van Jonk. Zowel zijn visie als zijn onafhankelijkheid. Maar Met Jansen zitten we goed nu.
  • 27 Jul 2020 om 19:19
    Mocht Jansen stoppen dan wel ontslagen worden (kleine kans) of iets anders willen dan zou ik liever Wim Jonk hebben dan wie dan ook
  • 27 Jul 2020 om 19:07
    Goed idee
  • 27 Jul 2020 om 18:29
    Alle ballen op Johnny
  • 27 Jul 2020 om 17:59
    Wij hebben Johnny en die doet het geweldig. Wat mij betreft de nieuwe Foppe de Haan
  • 27 Jul 2020 om 17:45
    Laat Waterreus hem lekker bij psv binnen hengelen.
  • 27 Jul 2020 om 17:44
    Alsjeblieft niet zeg, de teams die hij coacht spelen slaapverwekkend voetbal.
  • 27 Jul 2020 om 17:36
    • Quote van 27 Jul 2020 om 17:34
      Johnny doet het prima!, een echte clubman. We hoeven de eerst komende jaren geen ander.
    Een clubnaam zonder ervaring als trainer
  • 27 Jul 2020 om 17:34
    Johnny doet het prima!, een echte clubman. We hoeven de eerst komende jaren geen ander.
  • 27 Jul 2020 om 17:14
    We zoeken ng een linksbenige centrale verdediger ja. Maar onze Johnny is nog lang niet vervanging toe dus zal hij het elders moeten zoeken.
  • 27 Jul 2020 om 17:10
    We hebben al een trainer. Maar misschien kan hij gewoon achterin meespelen ....
zondag 17 januari 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›