''SC Heerenveen houdt van Van Hau en hij wil ook graag blijven''

7
''SC Heerenveen houdt van Van Hau en hij wil ook graag blijven''

Voormalig profvoetballer Danny van Bakel hielp Doan van Hau om op huurbasis naar SC Heerenveen te vertrekken. De Nederlandse oud-verdediger, die ook over de Vietnamese nationaliteit bezit, zou teleurgesteld zijn als Van Hau terugkeert naar de Vietnamese competitie.

"Ik geloof dat SC Heerenveen de beste plek is voor Van Hau", zegt Van Bakel in gesprek met Zing. "Hopelijk komen de partijen tot een overeenstemming. Ik ben geen makelaar of spelersvertegenwoordiger, maar als dit niet helpt, dan zal ik proberen een plan B voor hem te vinden."

"SC Heerenveen houdt van Van Hau en hij wil ook graag in Heerenveen blijven", vervolgt Van Bakel. "Ik denk dat Van Hau volgend seizoen meer kansen krijgt om te spelen. Als hij nu terugkeert naar de Vietnamese competitie, valt er voor hem niets meer te leren", aldus Van Bakel.

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Jul 2020 om 13:04
    • Quote van 5 Jul 2020 om 12:15
      Er zit wel een verschil in de positie waar je speelt denk ik. Een spits hoeft minder te communiceren (denk ik). En als je veel scoort doe je het goed. Als verdediger moet je veel meer op de organisatie letten en de rest. Die wordt afgerekend op tegendoelpunten.
    Popovic sprak ook slecht de taal. Maar ze voelden hem allemaal fantastisch aan. En de voetbal taal rechts, links, sluiten etc kent va Hau inmiddels wel. In principe hebben we maar een echte linksback die hij eruit moet spelen en dat is Woudenberg. En er schiet me nog een voorbeeld binnen. Dorin Mitrita. Sprak geen woord Nederlands of Engels, maar speelde elke week...
  • 5 Jul 2020 om 12:15
    • Quote van 5 Jul 2020 om 01:53
      Dat ben ik met je eens. Afonso Alves kon geen woord Engels of Nederlands. Dat is nooit een obstakel geweest.
    Er zit wel een verschil in de positie waar je speelt denk ik. Een spits hoeft minder te communiceren (denk ik). En als je veel scoort doe je het goed. Als verdediger moet je veel meer op de organisatie letten en de rest. Die wordt afgerekend op tegendoelpunten.
  • 5 Jul 2020 om 10:37
    • Quote van 5 Jul 2020 om 01:53
      Dat ben ik met je eens. Afonso Alves kon geen woord Engels of Nederlands. Dat is nooit een obstakel geweest.
    Wat een drukte om deze speler die amper 10 minuten heeft gespeeld. Lijkt me dat er wel andere spelers rondlopen die de moeite waard zijn.
  • 5 Jul 2020 om 01:53
    • Quote van 4 Jul 2020 om 19:09
      Dat hij zo weinig aan spelen toe kwam lag echt niet aan de taal.
    Dat ben ik met je eens. Afonso Alves kon geen woord Engels of Nederlands. Dat is nooit een obstakel geweest.
  • 4 Jul 2020 om 23:42
    • Quote van 4 Jul 2020 om 19:09
      Dat hij zo weinig aan spelen toe kwam lag echt niet aan de taal.
    mwa, het zal wel een belangrijke reden zijn geweest. Tactisch loopt hij ( denk ik ) al behoorlijk achter ivm het niveau daar. Dus voordat hij dat snapt moet hij eerst de taal bemachtigen. Je moet gewoon afspraken met spelers kunnen maken en in het veld moet je toch met elkaar kunnen communiceren.

    Als hij nu terugkeert naar de Vietnamese competitie, valt er voor hem niets meer te leren", aldus Van Bakel.

    Nou zo'n jongen had al lang en breed Engelse lessen moet nemen. Ook dat is investeren in jezelf als voetballer. Zeker als je droom is om te slagen in Europa.
    Heb het idee dat men te graag wil dat er iemand van vietnam in europa gaat slagen en ze hem maar pushen. Had zo'n jongen eerder begeleid denk ik dan.. Stuur desnoods 24/7 een tolk mee die hem ook engels kan leren.
  • 4 Jul 2020 om 22:28
    Het is beslist één van de redenen dat een debuut langer op zich laat wachten. Als je door een taalbarrière de speelwijze en tactiek moeilijk kunt uitleggen aan een bepaalde speler dan duurt het langer voor een dergelijke speler dat alles onder de knie heeft. Dat geldt niet alleen voor Doan van Hau, maar voor elke speler waarmee communicatie lastig is. Qua fysiek, techniek en instelling denk ik dat er wel potentie in deze speler zit.
  • 4 Jul 2020 om 19:09
    Dat hij zo weinig aan spelen toe kwam lag echt niet aan de taal.
zaterdag 12 september 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›