Hoopgevend nieuws voor SC Heerenveen: ''Kan 1 september naar voren?''

35
Hoopgevend nieuws voor SC Heerenveen: ''Kan 1 september naar voren?''

Maurits Hendriks, technisch directeur van NOC*NSF, hoopt dat de topsport in Nederland vóór 1 september hervat kan worden. Op dit moment ligt alle topsport - en dus ook Eredivisie-voetbal - tot en met 31 augustus stil vanwege het coronavirus. 

Hendriks vindt dat er gekeken moet worden wat er wél mogelijk is. "Zou je niet met elkaar in gesprek moeten, of 1 september naar voren zou kunnen? Dat is een gesprek dat ik zeer zeker met de overheid zou willen voeren", geeft Hendriks aan bij de NOS

Mede op initiatief van Hendriks werd de topsport stilgelegd, maar er is veel veranderd in twee maanden. "Ik vind dat we nu – met de realiteit van vandaag – alle zeilen bij moeten zetten om te kijken wat we weer met elkaar kunnen realiseren."

35 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jun 2020 om 15:38
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:16
      Het hangt veel meer af van waar en met hoeveel je druk zet op de tegenstander. Punt naar achteren kan dus veel 'dominanter' voetbal opleveren dan punt naar voren. Net hoe je het invult. Punt naar achteren kan betekenen dat je twee aanvallend ingestelde middenvelders hebt die dicht tegen de voorhoede aanspelen. Systemen als 4-3-3 of 4-4-2 zeggen dus niet alles over hoe je speelt. Het gaat veel meer over waar en hoe je ruimtes op het veld gebruikt. Of spelers er al zijn of er naar toe komen.
    Heb je een punt.
    Ik ging bij 'punt naar achter' uit van een ouderwetse stofzuiger met daar voor 2 niet-aanvallend-ingestelde middenvelders. Maar dat hoeft idd niet zo te zijn.

    Zullen we er van maken dat het ook heel erg af hangt van de beschikbare middenvelders?
    Lopers, slopers, creatievelingen, controleurs.

    Bijvoorbeeld:
    Een "Faik - Halilovic (punt voor) - Kongolo" versus "Faik - Veerman (punt achter) - Kongolo"
  • 2 Jun 2020 om 15:16
    • Quote van 1 Jun 2020 om 19:49
      Domineren; punt naar voren.
      Controleren; punt naar achter.
      ;)

      En of je een fatsoenlijke nummer 10 hebt, is ook wel bepalend.
    Het hangt veel meer af van waar en met hoeveel je druk zet op de tegenstander. Punt naar achteren kan dus veel 'dominanter' voetbal opleveren dan punt naar voren. Net hoe je het invult. Punt naar achteren kan betekenen dat je twee aanvallend ingestelde middenvelders hebt die dicht tegen de voorhoede aanspelen. Systemen als 4-3-3 of 4-4-2 zeggen dus niet alles over hoe je speelt. Het gaat veel meer over waar en hoe je ruimtes op het veld gebruikt. Of spelers er al zijn of er naar toe komen.
  • 1 Jun 2020 om 22:41
    • Quote van 1 Jun 2020 om 20:19
      Het vuurtje opstoken in een discussie waar je niet aan deelneemt is ook niet bepaald sjiek. Ga lekker over voetbal en onze mooi club lullen!
    Tsja bij “gebrek aan beter”
  • 1 Jun 2020 om 21:56
    • Quote van 1 Jun 2020 om 20:19
      Het vuurtje opstoken in een discussie waar je niet aan deelneemt is ook niet bepaald sjiek. Ga lekker over voetbal en onze mooi club lullen!
    Graag Frank, maar vond die "discussie" ook vermakelijk.
  • 1 Jun 2020 om 20:19
    • Quote van 1 Jun 2020 om 19:23
      Stoppen met discussiëren is wel erg laf.
    Het vuurtje opstoken in een discussie waar je niet aan deelneemt is ook niet bepaald sjiek. Ga lekker over voetbal en onze mooi club lullen!
  • 1 Jun 2020 om 19:54
    Met mensen die zo overtuigd zijn van hun gelijk valt niet te discussiëren. Niet eens aan beginnen. Verspilde energie.
  • 1 Jun 2020 om 19:49
    • Quote van 1 Jun 2020 om 18:18
      Ik trek een vergelijking met de manier van die mafketel zijn denken.
      Zie ook onderstaande.
      Ik heb nul problemen met asielzoekers die moesten vluchten. Echter is de realiteit dat er veel tussen zitten die kansloos zijn in de zin dat ze geen kans maken op asiel omdat ze niet hadden hoeven vluchten / uit veilige landen kwamen.
      De asielinstroom is gewoon een clusterfuck waar de echte vluchtelingen ondergesneeuwd zijn en de dominante (veelal economische) 'vluchtelingen' profiteren.
      Dat had anders gemoeten. Of het anders gekund had; geen idee.
    Bedankt voor je uitleg. Verklaard het eea. Ik schrok van je reactie.
    Ik kijk naar ieder mens als individu zonder te oordelen en in een hokje te plaatsen. We wonen allemaal op diezelfde planeet namelijk.
  • 1 Jun 2020 om 19:49
    • Quote van 1 Jun 2020 om 19:41
      Laten we het hier over voetbal hebben! 4-3-3 met de punt naar voren of met punt naar achteren? Wat vinden jullie?
    Domineren; punt naar voren.
    Controleren; punt naar achter.
    ;)

    En of je een fatsoenlijke nummer 10 hebt, is ook wel bepalend.
  • 1 Jun 2020 om 19:41
    Laten we het hier over voetbal hebben! 4-3-3 met de punt naar voren of met punt naar achteren? Wat vinden jullie?
  • 1 Jun 2020 om 19:23
    • Quote van 1 Jun 2020 om 19:09
      Met enge mensen zoals jij N01tra ga ik geen discussie voeren. Jij bent het type narcist. Die vinden alleen zichzelf geweldig. Sterkte met jezelf.
    Stoppen met discussiëren is wel erg laf.
  • 1 Jun 2020 om 19:09
    Met enge mensen zoals jij N01tra ga ik geen discussie voeren. Jij bent het type narcist. Die vinden alleen zichzelf geweldig. Sterkte met jezelf.
  • 1 Jun 2020 om 18:18
    • Quote van 1 Jun 2020 om 18:12
      Vind het beleid van Nederland meer dan prima, maar deze reactie vreselijk eng!
    Ik trek een vergelijking met de manier van die mafketel zijn denken.
    Zie ook onderstaande.
    Ik heb nul problemen met asielzoekers die moesten vluchten. Echter is de realiteit dat er veel tussen zitten die kansloos zijn in de zin dat ze geen kans maken op asiel omdat ze niet hadden hoeven vluchten / uit veilige landen kwamen.
    De asielinstroom is gewoon een clusterfuck waar de echte vluchtelingen ondergesneeuwd zijn en de dominante (veelal economische) 'vluchtelingen' profiteren.
    Dat had anders gemoeten. Of het anders gekund had; geen idee.
  • 1 Jun 2020 om 18:17
    • Quote van 1 Jun 2020 om 18:12
      Vind het beleid van Nederland meer dan prima, maar deze reactie vreselijk eng!
    Hoezo ? Klopt toch ?
  • 1 Jun 2020 om 18:12
    • Quote van 1 Jun 2020 om 15:54
      Ga je nu serieus de VVD hier de schuld van geven? Zo'n beetje elke politieke partij had in 2012 miljarden aan bezuinigingen op de agenda staan.

      En als je zo selectief de zwarte piet wilt spelen, dan valt er ook heel wat op Merkel aan te merken met haar "wir schaffen das" en daarmee deur wagenwijd open zetten voor kansloze asielzoekers.

    Vind het beleid van Nederland meer dan prima, maar deze reactie vreselijk eng!
  • 1 Jun 2020 om 18:11
    • Quote van 1 Jun 2020 om 17:58
      Lekker N01tra, kansloze asielzoekers zeg je . Enge rechtse bal!
    Kansloze koekebakker ben je ook.
    Ja, er zijn kansloze asielzoekers, veel ook. En dat is een probleem.
    Er zijn ook veel asielzoekers die niet kansloos zijn, gevlucht zijn omdat het moest en daarom daadwerkelijk kans maken op asiel.

    De enige die hier eng is, dat ben jij.
    Het gros van je zegt is complete bullshit en je kunt weinig tot niets onderbouwen. Je bent voor 90% van de tijd negatief, over alles. Het is een constante stroom van bekritiseren en geen enkele oplossing.

    En als je weer eens niet inhoudelijk kunt of wilt reageren ga je een kleine zinnetje compleet uit context trekken om een persoonlijke aanval op te zetten.
    Eigenlijk is dat gewoon de Wilders/Baudet/Trump methode.
    Het werkt voor hun niet, het werkt voor jou niet.
  • 1 Jun 2020 om 17:58
    Lekker N01tra, kansloze asielzoekers zeg je . Enge rechtse bal!
  • 1 Jun 2020 om 17:24
    • Quote van 1 Jun 2020 om 10:49
      Overal kan het, behalve hier. Weer een brevet van onvermogen van onze regering.
    Dat moet nog blijken beste man/vrouw
  • 1 Jun 2020 om 17:08
    • Quote van 1 Jun 2020 om 14:52
      VVD doet het goed? Doordat ze zo bezuinigd hebben op de zorg waren hier maar weinig IC-bedden. Veel minder dan in alle West-Europese landen in Europa. Daardoor was de zorg overbelast. En was er hier paniek. En daarom zijn er maatregelen genomen die niet nodig waren. Duitsland heeft het beter voor elkaar met Merkel.
    Aldus de kampioen “De koe achteraf in de kont kijken.... “. Rutte en team hebben een wereldprestatie neergelegd en verantwoordelijkheid genomen met de hulp van experts. Prima gedaan.
  • 1 Jun 2020 om 16:15
    Ook was de zorg niet zozeer overbelast door het (te weinig) aantal IC bedden maar eerder door het tekort aan artsen en ander gekwalificeerd personeel.België, Frankrijk en Engeland hebben/hadden er iets meer per 100.000 inwoners, maar echt heel veel heeft dat ook niet uitgemaakt.De piek van bezette bedden lag op iets minder dan 300 meer dan de normale capaciteit.
    IC capaciteit is vooral belangrijk wanneer het/een virus nog niet in bedwang is. Preventief heeft het geen waarde.De maatregelen die genomen zijn, waren om de verspreiding af te remmen (wat gelukt is), andere landen hebben dat ook gedaan in mindere of zwaardere mate.In België waren en zijn ze, ondanks meer IC bedden te hebben, veel strenger.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_hospital_beds
    https://www.ad.nl/binnenland/totaal-aantal-bezette-ic-bedden-weer-op-normaal-niveau~a40d0ae1/
  • 1 Jun 2020 om 15:54
    • Quote van 1 Jun 2020 om 14:52
      VVD doet het goed? Doordat ze zo bezuinigd hebben op de zorg waren hier maar weinig IC-bedden. Veel minder dan in alle West-Europese landen in Europa. Daardoor was de zorg overbelast. En was er hier paniek. En daarom zijn er maatregelen genomen die niet nodig waren. Duitsland heeft het beter voor elkaar met Merkel.
    Ga je nu serieus de VVD hier de schuld van geven? Zo'n beetje elke politieke partij had in 2012 miljarden aan bezuinigingen op de agenda staan.

    En als je zo selectief de zwarte piet wilt spelen, dan valt er ook heel wat op Merkel aan te merken met haar "wir schaffen das" en daarmee deur wagenwijd open zetten voor kansloze asielzoekers.

  • 1 Jun 2020 om 14:52
    VVD doet het goed? Doordat ze zo bezuinigd hebben op de zorg waren hier maar weinig IC-bedden. Veel minder dan in alle West-Europese landen in Europa. Daardoor was de zorg overbelast. En was er hier paniek. En daarom zijn er maatregelen genomen die niet nodig waren. Duitsland heeft het beter voor elkaar met Merkel.
  • 1 Jun 2020 om 13:58
    • Quote van 1 Jun 2020 om 13:45
      Het is nu eenmaal zo hier. Wij kunnen ons druk maken maar keuzes zijn keuzes en in zo'n uitzonderlijke situatie weet je pas achteraf of het de juiste keuze is. September! Kan niet wachten om weer een potje sc Heerenveen te kijken! Even geduld, de zomer door en dan mogen we weer! Des te meer we het dan weer waarderen om onze club weer te zien voetballen! Laten we ons nu druk maken om zoveel mogelijk seizoenkaarten verkocht te krijgen!
    Helemaal eens......voor nu is het zaak om de sponsoren en supporters aan boord te houden en liefst nog aanvullen.

    Voor welk land het allemaal het beste regelt en wie het uiteindelijk aan het juiste eind heeft gehad gaan we vanzelf beleven.
    Wanneer je bv naar Duitsland kijkt, daar zijn bij een aantal clubs wel besmette spelers die dus niet mee kunnen doen....wanneer het bepalende spelers zijn kun je ook weer een discussie omtrent competitievervalsing krijgen kortom, je doet het nooit goed voor iedereen. Overal gezien denk ik dat ze het hier in NL wel aardig geregeld hebben maar bij topsport misschien wel wat slagen gemist al kan je je afvragen of dat enkel aan de overheid heeft gelegen of dat ook de bonden daar een iets te passieve houding in hebben gespeelt.
  • 1 Jun 2020 om 13:45
    Het is nu eenmaal zo hier. Wij kunnen ons druk maken maar keuzes zijn keuzes en in zo'n uitzonderlijke situatie weet je pas achteraf of het de juiste keuze is. September! Kan niet wachten om weer een potje sc Heerenveen te kijken! Even geduld, de zomer door en dan mogen we weer! Des te meer we het dan weer waarderen om onze club weer te zien voetballen! Laten we ons nu druk maken om zoveel mogelijk seizoenkaarten verkocht te krijgen!
  • 1 Jun 2020 om 13:03
    • Quote van 1 Jun 2020 om 12:30
      Is politiek een onderwerp om op dit forum te bespreken? Feit is dat er in Duitsland weer gevoetbald wordt, en hier het pas per 1 september weer mag. Wat beter is zal de toekomst uitwijzen.. maar vooralsnog lijken de Duitsers het prima ingeschat te hebben.
    Situaties zijn niet te vergelijken.
    Duitsland heeft een veel beter zorgapparaat, veel meer IC bedden, veel meer testcapaciteit.
    De besmettingsgraad en percentage doden ligt daar vanaf het begin eigenlijk al vele malen lager.
    Daarnaast kwam de Duitse voetbalbond volgens mij vrij rap met een plan om zsm de competitie te hervatten. En de topclubs kwamen ook vrij snel met een solidariteitsplan voor de rest van de clubs.
    En het economisch aspect heeft ook een hele grote rol gespeeld; hier heeft Fox het resterende bedrag nog uitgekeerd. De Duitse clubs konden fluiten naar €300 miljoen als de competitie beëindigd zou worden.

    Of het verantwoord is geweest om de competitie te herstarten zal in de komende maand duidelijk gaan worden.
  • 1 Jun 2020 om 12:30
    Is politiek een onderwerp om op dit forum te bespreken? Feit is dat er in Duitsland weer gevoetbald wordt, en hier het pas per 1 september weer mag. Wat beter is zal de toekomst uitwijzen.. maar vooralsnog lijken de Duitsers het prima ingeschat te hebben.
  • 1 Jun 2020 om 12:26
    • Quote van 1 Jun 2020 om 12:15
      VVD doet mi prima.. Rutte is een meer dan uitstekende leider voor ons land.
    Rutte werd gevraagd naar zijn visie: "voor een visie ga je maar naar een opticien".
  • 1 Jun 2020 om 12:15
    • Quote van 1 Jun 2020 om 12:03
      Enige niet goede is dat vvd met pinokkio 44 fictieve zetels heeft
    VVD doet mi prima.. Rutte is een meer dan uitstekende leider voor ons land.
  • 1 Jun 2020 om 12:13
    • Quote van 1 Jun 2020 om 12:03
      Enige niet goede is dat vvd met pinokkio 44 fictieve zetels heeft
    Welkom in een democratie. De VVD doet het gewoon heel erg goed. Het hoeft niet je partij te zijn en niemand verplicht je om er op te stemmen maar gezien de geruime tijd dat ze al de grootste zijn zullen ze wel het één en ander goeddoen
  • 1 Jun 2020 om 12:13
    • Quote van 1 Jun 2020 om 12:03
      Enige niet goede is dat vvd met pinokkio 44 fictieve zetels heeft
    Welkom in een democratie. De VVD doet het gewoon heel erg goed. Het hoeft niet je partij te zijn en niemand verplicht je om er op te stemmen maar gezien de geruime tijd dat ze al de grootste zijn zullen ze wel het één en ander goeddoen
  • 1 Jun 2020 om 12:03
    • Quote van 1 Jun 2020 om 11:55
      Onze regering doet het anders goed. Elke land verklaarde ons voor gek om niet volledig in lockdown te gaan. Wij hebben het gewoon goed gedaan. Vandaar dat de VVD ook weer in de peilingen op 44 zetels staan.
    Enige niet goede is dat vvd met pinokkio 44 fictieve zetels heeft
  • 1 Jun 2020 om 11:55
    • Quote van 1 Jun 2020 om 10:49
      Overal kan het, behalve hier. Weer een brevet van onvermogen van onze regering.
    Onze regering doet het anders goed. Elke land verklaarde ons voor gek om niet volledig in lockdown te gaan. Wij hebben het gewoon goed gedaan. Vandaar dat de VVD ook weer in de peilingen op 44 zetels staan.
  • 1 Jun 2020 om 11:34
    • Quote van 1 Jun 2020 om 10:53
      Topsporters zijn idd flink de klos. Terwijl met wat improvisatie, zoals in onze buurlanden, van alles mogelijk is.
    Over een maandje (give or take) weten we ook of en wat daar de gevolgen van zijn.
    Damned if you do, damned if you don't.

    Maar goed, het ligt net zo goed aan de KNVB die zelf met geen enkel plan op de proppen kwamen.
    Vergelijk dat met bijvoorbeeld de fitness branche waar dat wél het geval was en de deuren wél eerder open gaan.
  • 1 Jun 2020 om 10:53
    • Quote van 1 Jun 2020 om 10:49
      Overal kan het, behalve hier. Weer een brevet van onvermogen van onze regering.
    Topsporters zijn idd flink de klos. Terwijl met wat improvisatie, zoals in onze buurlanden, van alles mogelijk is.
  • 1 Jun 2020 om 10:49
    Overal kan het, behalve hier. Weer een brevet van onvermogen van onze regering.
  • 1 Jun 2020 om 09:09
    Als het in Duitsland Engeland Italië en nog wat landen ook kan moet het in NL ook kunnen
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›