SC Heerenveen-spelers leveren salaris in: ''Een prachtig gebaar''

39
SC Heerenveen-spelers leveren salaris in: ''Een prachtig gebaar''

De selectie van SC Heerenveen heeft een akkoord met de club bereikt over een tijdelijke salarisverlaging. Ook de technische staf en het managementteam leveren in vanwege de coronacrisis.

"Ik ben zeer verheugd dat we dit nieuws kunnen melden", vertelt algemeen directeur Cees Roozemond op de clubwebsite. "Alleen samen komen we door deze crisis. Dat begrijpt onze spelersgroep gelukkig heel goed."

"Een prachtig gebaar van de selectie en alle collega's die hun steentje bijdragen door in te leveren voor het grotere goed. Dit sterkt ons in de overtuiging dat we ons door deze crisis heen kunnen slaan", aldus Roozemond.

39 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 May 2020 om 14:48
    • Quote van 27 May 2020 om 14:21
      Er is bij Heerenveen met ingang van het nieuwe seizoen ook een seniorenconcept. Misschien ook interessant. Kijk maar eens op de website.

      https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/nieuw-seizoenkaart-voor-in-het-comfortvak-(vanaf-60-jaar)/10
    Ja ik zag het... Ik heb het hem doorgestuurd. Wie weet, het is en blijft een koppige Fries ;-)
  • 27 May 2020 om 14:21
    • Quote van 27 May 2020 om 12:19
      Dat zijn ongetwijfeld allemaal factoren die spelen maar ook of hij überhaupt nog een seizoenskaart wil, dat is ook iets wat wat wel speelt denk ik. Heb hem de afgelopen paar jaren al moeten overhalen. (Kleindochter die dan regelmatig mee komt doet wonderen ;-)) Die laatste alinea zou misschien wel voor mensen interessant kunnen zijn.
    Er is bij Heerenveen met ingang van het nieuwe seizoen ook een seniorenconcept. Misschien ook interessant. Kijk maar eens op de website.

    https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/nieuw-seizoenkaart-voor-in-het-comfortvak-(vanaf-60-jaar)/10
  • 27 May 2020 om 14:21
    • Quote van 27 May 2020 om 13:28
      Top dat je overweegt weer een seizoenskaart te nemen. Ondanks dat we wel eens van mening verschillen, hoop ik toch dat je weer in het stadion aanwezig zult zijn in de toekomst. Wel benieuwd wat je gaat doen als de seizoenkaarten voor het stavak uitverkocht zijn (want dat was het geval na de verkoop van halve seizoenkaarten in de winterstop) en uitverkocht blijven, neem je dan alsnog een seizoenskaart voor een zitplaats?
    Daar heb ik nog niet bij stil gestaan eerlijk gezegd. Maar op het moment dat de voorrangstermijn voor de huidige sc-houders afgelopen is zou er de mogelijkheid moeten zijn om voor dit vak een sc te kopen. En ik verwacht dat de situatie op dat moment niet anders zal zijn dan andere jaren. Ook onder de supporters zullen er genoeg zijn die te maken hebben of krijgen met nadelige gevolgen van de crisis waar we in zitten. We zullen zien. Ik heb de tijd.
  • 27 May 2020 om 14:07
    • Quote van 27 May 2020 om 13:45
      Die staan ook garant als er geen wedstrijden gespeeld worden. Wezenlijk verschil lijkt mij
    Dat dus. En tis niet in 1 dag, maar in 1 week..
  • 27 May 2020 om 13:45
    • Quote van 27 May 2020 om 12:47
      Bij Ajax koopt in 1 dag de helft weer een seizoenskaart, bijna 20.000.....
    Die staan ook garant als er geen wedstrijden gespeeld worden. Wezenlijk verschil lijkt mij
  • 27 May 2020 om 13:28
    • Quote van 27 May 2020 om 12:55
      Nee, dat is helaas nog niet mogelijk. Ik schreef ergens anders al dat plaatsen voor het stavak nog niet vrijgegeven zijn. Ik zit dus nog een poosje in de wachtkamer.
    Top dat je overweegt weer een seizoenskaart te nemen. Ondanks dat we wel eens van mening verschillen, hoop ik toch dat je weer in het stadion aanwezig zult zijn in de toekomst. Wel benieuwd wat je gaat doen als de seizoenkaarten voor het stavak uitverkocht zijn (want dat was het geval na de verkoop van halve seizoenkaarten in de winterstop) en uitverkocht blijven, neem je dan alsnog een seizoenskaart voor een zitplaats?
  • 27 May 2020 om 13:22
    • Quote van 27 May 2020 om 12:55
      Nee, dat is helaas nog niet mogelijk. Ik schreef ergens anders al dat plaatsen voor het stavak nog niet vrijgegeven zijn. Ik zit dus nog een poosje in de wachtkamer.
    meen je!!, dus dat betekend dat je de intentie hebt om er weer 1 aan te schaffen? Machtig mooi.....hoop dat velen er zo over denken en dat er zelfs meer seizoenskaarten dan afgelopen seizoen aan de man gebracht worden!!
  • 27 May 2020 om 12:55
    • Quote van 27 May 2020 om 08:56
      Hoor jij ook bij die groep mensen die, na een korte periode (afgelopen seizoen) zonder seizoenskaart, weer hun steun toezeggen aan de club en een seizoenskaart hebben aangeschaft?
    Nee, dat is helaas nog niet mogelijk. Ik schreef ergens anders al dat plaatsen voor het stavak nog niet vrijgegeven zijn. Ik zit dus nog een poosje in de wachtkamer.
  • 27 May 2020 om 12:47
    Bij Ajax koopt in 1 dag de helft weer een seizoenskaart, bijna 20.000.....
  • 27 May 2020 om 12:19
    Dat zijn ongetwijfeld allemaal factoren die spelen maar ook of hij überhaupt nog een seizoenskaart wil, dat is ook iets wat wat wel speelt denk ik. Heb hem de afgelopen paar jaren al moeten overhalen. (Kleindochter die dan regelmatig mee komt doet wonderen ;-)) Die laatste alinea zou misschien wel voor mensen interessant kunnen zijn.
  • 27 May 2020 om 11:58
    • Quote van 27 May 2020 om 10:44
      Tja dat is mooi voor je. Maar mijn vader van 83 waar ik mee naar het voetbal ga, denkt daar dus anders over, en die weegt dus wel voor zichzelf af welk risico hij wil nemen met zijn gezondheid icm Corona en een “vol stadion”. En zo zullen er vast meer zijn.
    Maar hij hoeft natuurlijk niet heen te gaan, als hij het niet vertrouwd.
    En het is nog afwachten of we mogen voordat er een vaccin is.

    Het lijkt mij meer de afweging of hij wel/niet wil betalen voor een kaart waar hij (misschien) maximaal 50% van vergoed kan krijgen terwijl hij misschien een seizoen niet heen kan/wil.

    En of hij bereid is om z'n plek, omringt door bekenden/vrienden/familie, op te geven en wellicht niet meer terug te kunnen krijgen.

    En voor dat laatste zou Heerenveen eigenlijk een soort van reserveringskaart aan moeten bieden. Per wedstrijd iets van €5,- om één jaar je plek te kunnen houden/reserveren en zodra het kan omzetten naar een reguliere seizoenskaart (prijs naar rato/aantal wedstrijden).
  • 27 May 2020 om 11:34
    • Quote van 27 May 2020 om 11:28
      Ondertussen koopt de uitgekotste Sam Larsson meerdere seizoenskaarten van Heerenveen om deze te verloten. Klasse actie van hem! Ik heb de afkeer tegen hem nooit begrepen, ja hij zag er soms ongeïnspireerd uit maar vond hem verder altijd correct en beleefd.
    Staat mij niet echt bij dat hij "uitgekotst" is......wel dat er de nodige commentaar was omtrent zijn ogenschijnlijke laconieke houding. Iets dat in mijn ogen ook bij Feyenoord niet is veranderd....persoonlijk vind ik dat jammer omdat ik denk dat er veel meer in die jongen zit maar wat er niet echt uit lijkt te komen maar misschien is het ook gewoon wel wat het is. Maar zoals je zegt, prachtige actie van hem, respect!
  • 27 May 2020 om 11:28
    Ondertussen koopt de uitgekotste Sam Larsson meerdere seizoenskaarten van Heerenveen om deze te verloten. Klasse actie van hem! Ik heb de afkeer tegen hem nooit begrepen, ja hij zag er soms ongeïnspireerd uit maar vond hem verder altijd correct en beleefd.
  • 27 May 2020 om 10:44
    • Quote van 26 May 2020 om 21:28
      Nee hoor , ik ben ook van de risicogroep , en ik heb zonder 1 moment van aarzeling verlengd.
    Tja dat is mooi voor je. Maar mijn vader van 83 waar ik mee naar het voetbal ga, denkt daar dus anders over, en die weegt dus wel voor zichzelf af welk risico hij wil nemen met zijn gezondheid icm Corona en een “vol stadion”. En zo zullen er vast meer zijn.
  • 27 May 2020 om 08:56
    • Quote van 26 May 2020 om 17:20
      Tsja, soms gebeuren er dingen waar de club helemaal niets aan kan doen. Er zijn vorig seizoen mensen afgehaakt om de bekende redenen die iedereen inmiddels weet. Maar uiteindelijk is er na heel lang wachten een betere hoofdsponsor gevonden dan dat Groenleven was. In die zin zijn er dus vanuit de club ook punten gescoord die er nu voor zorgen dat de mensen die zich zorgen maakten en maken om de club nu weer hun steun toezeggen. Mooi toch?
    Hoor jij ook bij die groep mensen die, na een korte periode (afgelopen seizoen) zonder seizoenskaart, weer hun steun toezeggen aan de club en een seizoenskaart hebben aangeschaft?
  • 27 May 2020 om 06:38
    • Quote van 26 May 2020 om 17:20
      Tsja, soms gebeuren er dingen waar de club helemaal niets aan kan doen. Er zijn vorig seizoen mensen afgehaakt om de bekende redenen die iedereen inmiddels weet. Maar uiteindelijk is er na heel lang wachten een betere hoofdsponsor gevonden dan dat Groenleven was. In die zin zijn er dus vanuit de club ook punten gescoord die er nu voor zorgen dat de mensen die zich zorgen maakten en maken om de club nu weer hun steun toezeggen. Mooi toch?
    Absoluut prachtig......de hele situatie is ook extra wrang want ik kreeg echt het gevoel dat de club weer in de lift omhoog kwam, de sponsorlijst begon gestaag te groeien en ook de tribune leek langzaamaan voller te worden en met een nieuwe hoofdsponsor en een paar leuke parels op het veld leken wij klaar voor het nieuwe seizoen, een jubileum seizoen nog wel maar toen kwam daar dus een externe factor waar werkelijk niemand rekening mee heeft kunnen houden en is alles stil komen te vallen en is het vechten weer begonnen. Daarom extra leuk dat er signalen voorbij komen van mensen die weer een seizoenskrt hebben aangeschaft na 1 of meerdere jaren afwezigheid, prachtig! Zeker in deze onzekere tijden is dat precies hetgeen dat de club zo hard nodig heeft...
  • 26 May 2020 om 22:30
    • Quote van 26 May 2020 om 21:28
      Nee hoor , ik ben ook van de risicogroep , en ik heb zonder 1 moment van aarzeling verlengd.
    Dat ben jij. Maar ik denk dat Jelmer wel gewoon gelijk heeft. Het zou toch doodzonde zijn als de club die categorie supporters kwijt gaat raken aangezien het een behoorlijk grote groep is.
  • 26 May 2020 om 21:28
    Nee hoor , ik ben ook van de risicogroep , en ik heb zonder 1 moment van aarzeling verlengd.
  • 26 May 2020 om 17:53
    • Quote van 26 May 2020 om 09:28
      Ik denk dat velen nog even moeten afwachten tot alle mogelijke plaatsen weer vrijgegeven worden. Een kaart aanschaffen voor het stavak is momenteel namelijk niet mogelijk. Eerst de mensen die al een sc hadden de mogelijkheid geven deze te verlengen en daarna pas de rest.
    Ik denk ook dat heel veel wachten op hoe de ontwikkelingen zijn mbt Corona. Vergeet niet dat er bij de club veel “ouder” publiek zit dat in de risico groep zit. Kan me heel goed voorstellen dat er ook mensen daarom afhaken / twijfelen.
  • 26 May 2020 om 17:20
    • Quote van 26 May 2020 om 12:23
      klopt, maar ik doelde voor eerst ook op de huidige seizoenkaarthouders qua verlenging ;) Overigens ben ik wel wat aangenaam verrast door diverse berichten van supporters die een nieuwe seizoenskaart hebben aangeschaft die al 1 of meer seizoenen geen scc hadden, leuk!
    Tsja, soms gebeuren er dingen waar de club helemaal niets aan kan doen. Er zijn vorig seizoen mensen afgehaakt om de bekende redenen die iedereen inmiddels weet. Maar uiteindelijk is er na heel lang wachten een betere hoofdsponsor gevonden dan dat Groenleven was. In die zin zijn er dus vanuit de club ook punten gescoord die er nu voor zorgen dat de mensen die zich zorgen maakten en maken om de club nu weer hun steun toezeggen. Mooi toch?
  • 26 May 2020 om 12:27
    • Quote van 26 May 2020 om 11:32
      Ik denk dat de vroege verlengers straks als eersten weer het stadion in mogen als er weer (beperkt) toeschouwers op 1,5 meter afstand worden toegelaten. :-) :-) :-)
      Zou dit een argument kunnen zijn om toch maar snel te verlengen? Ik heb mijn plaatsje al weer veilig gesteld!
    haha, dat zou mooi zijn want dan ben ik er in ieder geval weer bij :)
  • 26 May 2020 om 12:23
    • Quote van 26 May 2020 om 09:28
      Ik denk dat velen nog even moeten afwachten tot alle mogelijke plaatsen weer vrijgegeven worden. Een kaart aanschaffen voor het stavak is momenteel namelijk niet mogelijk. Eerst de mensen die al een sc hadden de mogelijkheid geven deze te verlengen en daarna pas de rest.
    klopt, maar ik doelde voor eerst ook op de huidige seizoenkaarthouders qua verlenging ;) Overigens ben ik wel wat aangenaam verrast door diverse berichten van supporters die een nieuwe seizoenskaart hebben aangeschaft die al 1 of meer seizoenen geen scc hadden, leuk!
  • 26 May 2020 om 11:32
    Ik denk dat de vroege verlengers straks als eersten weer het stadion in mogen als er weer (beperkt) toeschouwers op 1,5 meter afstand worden toegelaten. :-) :-) :-)
    Zou dit een argument kunnen zijn om toch maar snel te verlengen? Ik heb mijn plaatsje al weer veilig gesteld!
  • 26 May 2020 om 09:28
    • Quote van 26 May 2020 om 06:43
      Ben benieuwd idd ;)
    Ik denk dat velen nog even moeten afwachten tot alle mogelijke plaatsen weer vrijgegeven worden. Een kaart aanschaffen voor het stavak is momenteel namelijk niet mogelijk. Eerst de mensen die al een sc hadden de mogelijkheid geven deze te verlengen en daarna pas de rest.
  • 26 May 2020 om 06:43
    • Quote van 25 May 2020 om 16:24
      Niets rest velen die hier op “zaten te wachten” dus om nu de seizoenskaart te verlengen en de club te steunen!
    Ben benieuwd idd ;)
  • 25 May 2020 om 19:15
    De club gaat de deuren langs. Bij verlengers met een presentje en bij mensen die nog niet verlengden om ze over de streep te trekken.Vanavond de eerste ronde in oa Oldeberkoop, Oranjewoud, Mildam en Oudehaske.Prima actie weer.Eén met Heerenveen!
  • 25 May 2020 om 19:12
    • Quote van 25 May 2020 om 16:12
      Vindt het niet raar dat jij het vraagt ;) Maar laten ze zulke dingen maar mooi intern houden.
    :D

    Ja ik hoef niet iemand zijn salaris te weten, maar was wel nieuwsgierig naar de percentages. Ik wil graag weten of mijn geld goed besteed wordt. Heb niet voor niks weer een kaart aangeschaft ;)
  • 25 May 2020 om 19:09
    • Quote van 25 May 2020 om 16:13
      "De basis voor het akkoord is het collectieve advies van de Federatie Betaald Voetbal Organisaties (FBO), spelersvakbonden VVCS en ProProf en de CBV (Coaches Betaald Voetbal)."

      En die zegt:
      De salarisreductie vindt plaats aan de hand van een progressieve staffel, beginnend bij 2,5 procent voor jaarsalarissen voor meer dan 25.000 euro bruto per jaar en oplopend naar maximaal 20 procent, waarbij de partijen hebben afgesproken rekening te houden met de overheidsmaatregelen.

      Verder wordt afgezien van eventueel resterende vakantiedagen over het seizoen 2019/2020 en is er de mogelijkheid het vakantiegeld in juni over te maken in plaats van mei.
    dank
  • 25 May 2020 om 19:09
    • Quote van 25 May 2020 om 16:25
      En wat helpt het als wij de details weten? Leggen we het verachil dan bij of zo? De spelers, staf en leiding brengen een offer en dat is mooi. Verder dus niet over zeuren.
    Omdat het nog al een ruim begrip is als je salaris inlevert. Kan 1 euro zijn kan 10.000 euro zijn.
    Waarom zouden wij de details niet mogen weten? Immers is het toch onze club en zijn spelers passanten?
    Waarom meteen een vraag/discussie zo negatief tegenin gaan.
  • 25 May 2020 om 18:07
    Off: op de officiële twitter van sc Heerenveen wordt op het bericht van Martin ‘Moet nog wel even wat doen, mis wat meer met de spelers doen? Langs komen, bellen....’ door sc Heerenveen gereageerd met de tekst: ‘Daar zijn wij het mee eens!’ En de smileys: soon, zwaaien, huisje en een telefoon. Dus er zijn meer acties onderweg!
  • 25 May 2020 om 17:12
    • Quote van 25 May 2020 om 16:25
      En wat helpt het als wij de details weten? Leggen we het verachil dan bij of zo? De spelers, staf en leiding brengen een offer en dat is mooi. Verder dus niet over zeuren.
    Mee eens
  • 25 May 2020 om 16:25
    • Quote van 25 May 2020 om 16:24
      Niets rest velen die hier op “zaten te wachten” dus om nu de seizoenskaart te verlengen en de club te steunen!
    Zeker weten
  • 25 May 2020 om 16:25
    En wat helpt het als wij de details weten? Leggen we het verachil dan bij of zo? De spelers, staf en leiding brengen een offer en dat is mooi. Verder dus niet over zeuren.
  • 25 May 2020 om 16:24
    Niets rest velen die hier op “zaten te wachten” dus om nu de seizoenskaart te verlengen en de club te steunen!
  • 25 May 2020 om 16:13
    • Quote van 25 May 2020 om 16:05
      Zouden ze niet iets duidelijker kunnen zijn? Of is dat raar dat ik daarom vraag?Bv een percentage wat is afgesproken
    "De basis voor het akkoord is het collectieve advies van de Federatie Betaald Voetbal Organisaties (FBO), spelersvakbonden VVCS en ProProf en de CBV (Coaches Betaald Voetbal)."

    En die zegt:
    De salarisreductie vindt plaats aan de hand van een progressieve staffel, beginnend bij 2,5 procent voor jaarsalarissen voor meer dan 25.000 euro bruto per jaar en oplopend naar maximaal 20 procent, waarbij de partijen hebben afgesproken rekening te houden met de overheidsmaatregelen.

    Verder wordt afgezien van eventueel resterende vakantiedagen over het seizoen 2019/2020 en is er de mogelijkheid het vakantiegeld in juni over te maken in plaats van mei.
  • 25 May 2020 om 16:12
    • Quote van 25 May 2020 om 16:05
      Zouden ze niet iets duidelijker kunnen zijn? Of is dat raar dat ik daarom vraag?Bv een percentage wat is afgesproken
    Vindt het niet raar dat jij het vraagt ;) Maar laten ze zulke dingen maar mooi intern houden.
  • 25 May 2020 om 16:05
    Zouden ze niet iets duidelijker kunnen zijn? Of is dat raar dat ik daarom vraag?Bv een percentage wat is afgesproken
  • 25 May 2020 om 16:01
    • Quote van 25 May 2020 om 15:56
      Off: van bergen wordt gevolgd door Zenit. Schijnen interesse te hebben.
    Mooi
  • 25 May 2020 om 15:56
    Off: van bergen wordt gevolgd door Zenit. Schijnen interesse te hebben.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›