Roozemond trots op supporters: ''Daar krijg ik echt kippenvel van''

8
Roozemond trots op supporters: ''Daar krijg ik echt kippenvel van''

Vanwege het coronavirus kunnen veel SC Heerenveen-supporters op dit moment niet naar hun favoriete club kijken in het Abe Lenstra Stadion. Sommige supporters vragen zich af er ook een compensatie komt voor die laatste drie thuiswedstrijden.

"Dat is een terechte vraag", vindt algemeen directeur Cees Roozemond, als hij die vraag krijgt in een Q&A van SC Heerenveen. "Dat is voor elke club weer verschillend. Wij missen op dit moment drie thuiswedstrijden, maar er zijn ook clubs die vijf of zes thuiswedstrijden met publiek missen. We zitten elke dag een uur lang in een conference call met alle Eredivisie-clubs. Daar is dit ook zeker een onderwerp van gesprek."

Roozemond geeft aan dat alle clubs met hetzelfde beleid willen komen."Er zijn verschillende manieren om dit als clubs op te lossen, maar gelukkig kom ik ook heel veel leuke reacties tegen op sociale media. Van: "Laat dat kaartje maar zitten, ik bespaar toch al geld aan alle versnaperingen en biertjes die ik anders zou drinken, kan ik dat geld ergens storten voor de club?"

"Ik krijg ook vele reacties, en daar krijg ik echt kippenvel van, over wanneer iemand zijn seizoenskaart weer kan verlengen? Dat ik vind eigenlijk veel belangrijker, maar er zijn dus verschillende manieren om over te gaan op compensatie. Daar zijn we met alle Eredivisie-clubs nu mee bezig om daar samen een methode in te vinden. Dat kan bijvoorbeeld zijn: kaarten voor volgend seizoen of andere variaties. Ik verwacht daar wel snel uitsluitsel over", aldus Roozemond.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Apr 2020 om 20:49
    • Quote van 10 Apr 2020 om 14:56
      Mooi initiatief en een schepje erboven op voor de “slapende stadion supporters”, degenen die geen seizoenkaart meer hebben. Wat zou het mooi zijn volgend seizoen met zijn allen ervoor te gaan dus hoppa, doel 20.000 seizoenkaarthouders! Scheelt nogal een slok op de borrel. Ok, ik droom weer verder.....
    Ik ben benieuwd hoelang die 1,5 meter afstand regel nog duurt. Als ik het zo inschat dan kan dit tot het einde van het jaar nog wel het geval zijn, hoe wil je dit in het stadion doen? Mogen ze dit kalenderjaar nog wel spelen met publiek? Dit kan nog wel eens een behoorlijke schadepost worden voor alle clubs.
  • 10 Apr 2020 om 14:56
    • Quote van 10 Apr 2020 om 13:28
      Voor volgend seizoen de seizoenkaarten aanbieden voor een minimum prijs (dezelfde als hoogte als dit seizoen). Er kan dus dan vrijwillig meer betaald worden om kosten te dekken. Dit voor diegene die wat meer te besteden hebben natuurlijk. We merken nu hoe we ons voetbal missen. Nu kunnen we laten zien dat we van ons clubje houden
    Mooi initiatief en een schepje erboven op voor de “slapende stadion supporters”, degenen die geen seizoenkaart meer hebben. Wat zou het mooi zijn volgend seizoen met zijn allen ervoor te gaan dus hoppa, doel 20.000 seizoenkaarthouders! Scheelt nogal een slok op de borrel. Ok, ik droom weer verder.....
  • 10 Apr 2020 om 13:28
    Voor volgend seizoen de seizoenkaarten aanbieden voor een minimum prijs (dezelfde als hoogte als dit seizoen). Er kan dus dan vrijwillig meer betaald worden om kosten te dekken. Dit voor diegene die wat meer te besteden hebben natuurlijk. We merken nu hoe we ons voetbal missen. Nu kunnen we laten zien dat we van ons clubje houden
  • 10 Apr 2020 om 13:14
    Ik schaam mij voor supporters die om compensatie vragen. De club heeft het al moeilijk en dan zeuren om een paar tientjes.... Dieptriest. La
  • 10 Apr 2020 om 12:44
    Ik hoef ookgeen geld terug. Maar ik vraag me af hoe het volgend seizoen gaat. Misschien hebben we het hele jaar wel te maken met speciale maatregelen vanwege corona. Ik zie het nog gebeuren dat we na de zomer ook niet supporters in het stafion mogen hebben. Ze zullen daar bij de club hoop ik ook over nadenken
  • 10 Apr 2020 om 12:37
    Bedenk me nu dat veel van de zurighied weg is nu we niet meer voetballen. Bijzonder. Maar on topic: ik wil mijn seizoenkaart verlengen! En ik wil geen geld terug van dit seizoen als het voor dit seizoen klaar is. Eerst de club overeind houden, daarna zien we verder.
  • 10 Apr 2020 om 12:33
    • Quote van 10 Apr 2020 om 12:16
      Nogmaals ik hoef het geld van de 3 laatste thuiswedstrijden niet terug.hoop met mij nog veel meer supporters die dat zeggen.club heeft al genoeg zorgen lopen veel geld mis.mijn enige hoop is dat alle supporters deze crisis goed doorkomen.en blijf zoveel mogelijk thuis alleen als het niet anders kan.
    Ik heb het idee dat vrijwel alle mensen die reageren op FO er zo instaan! In tegenstelling tot de reacties op Facebook. Toch even een compliment naar alle FO forumleden ;-) positief mag ook wel eens haha
  • 10 Apr 2020 om 12:16
    Nogmaals ik hoef het geld van de 3 laatste thuiswedstrijden niet terug.hoop met mij nog veel meer supporters die dat zeggen.club heeft al genoeg zorgen lopen veel geld mis.mijn enige hoop is dat alle supporters deze crisis goed doorkomen.en blijf zoveel mogelijk thuis alleen als het niet anders kan.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›