Hamstra: ''Als we die buitenkans krijgen, dan gaan wij daar voor''

14
Hamstra: ''Als we die buitenkans krijgen, dan gaan wij daar voor''

Klaas-Jan Huntelaar speelt inmiddels al weer een aantal jaar bij Ajax waar hij het voornamelijk moet doen met invalbeurten. De supporters van SC Heerenveen hopen dat daar verandering inkomt, want zij hopen op een terugkeer van de voormalig international.

Ook technisch manager Gerry Hamstra staat zeker open voor een transfer van Huntelaar naar Friesland, zo vertelt hij in een Q&A van SC Heerenveen. "Als je het over Huntelaar hebt, dan heb je het over Europese top. Hij heeft bij Real Madrid, Schalke 04 en AC Milan gespeeld, een geweldige topspits. Heeft hier een roots, heeft hier ook een gevoel, is één van de iconen uit het verleden."

"Deze vraag heb ik al een keer beantwoord bij de podcast Radio Camataru, maar als je dit soort kansen krijgt, moet je daar open voor staan", vindt Hamstra. "Ik denk dat wij daar ook heel sterk in zijn. Het is niet voor niets dat hier ook buitenkansjes hebben gelopen. Martin Odegaard is natuurlijk ook zo'n verhaal, Marco van Basten is hier ook trainer geweest. Dus als wij dit soort buitenkansen kunnen krijgen, dan gaan wij daar voor."

"Wat ik toen ook in de podcast zei: Klaas-Jan heeft een verleden bij ons, dus als wij de kans krijgen, dan gaan wij daar voor. En Huntelaar valt daar ook zeker onder. Ook Hamstra is inmiddels bekend met de hashtag #heljethehunterwerom. "Natuurlijk krijg je het mee. Ik vind het geweldig dat mensen dit soort acties doen, en die jongens die dit doen zijn natuurlijk ook supporters. Dus natuurlijk heb ik het meegekregen", aldus Hamstra.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Apr 2020 om 17:24
    Icoon of niet: redelijk over houdbaarheids datum heen
  • 12 Apr 2020 om 15:01
    • Quote van 12 Apr 2020 om 14:21
      Huntelaar een Heerenveen icoon noemen vind ik ook over de top. Geweldige voetballer bij ons maar dan is Mark Uth ook een Heerenveen icoon. Toppers die meerdere seizoenen bij ons hebben gespeeld zoals Vandenbussche of Hansson. Wellicht een mindere carrière dan Huntelaar gehad maar voor onze club meer betekend.
    Zo, jij durft wel hoor, door hier even te stellen dat Vandenbussche en Hansson 'wellicht' een mindere carrière hebben gehad dan Huntelaar ;) Huntelaar zijn impact hier was natuurlijk vele malen groter dan die van Mark Uth. Leverde een enorm bedrag op, zijn gedrevenheid paste perfect bij ons en heeft daarna een bijzondere carrière gehad en daarbij zelfs bij de allerbeste club van de wereld gespeeld. Daarom is hij voor mij zeker een speler geworden die je altijd noemt als je het over de club hebt, wat mij betreft. Maar dat geldt ook voor de wat mindere voetballers die wel jaren bij ons hebben gezeten, zoals Hansson en Vandenbussche.
  • 12 Apr 2020 om 14:21
    • Quote van 12 Apr 2020 om 13:51
      Ah, daar is het altijd objectieve orakel van de Balkan weer.
      Je moet het niet doorvertellen maar ik zal je een geheimpje vertellen. Huntelaar´s overgrootmoeder is Servisch en eigenlijk heet ie Klasjana Huntelavic.
      Zo, nu is ie ongetwijfeld weer van harte welkom! ;)
    Huntelaar een Heerenveen icoon noemen vind ik ook over de top. Geweldige voetballer bij ons maar dan is Mark Uth ook een Heerenveen icoon. Toppers die meerdere seizoenen bij ons hebben gespeeld zoals Vandenbussche of Hansson. Wellicht een mindere carrière dan Huntelaar gehad maar voor onze club meer betekend.
  • 12 Apr 2020 om 13:51
    • Quote van 10 Apr 2020 om 18:03
      En een enorme ajks adept. Hoe lang heeft ie bij ajks gespeeld..en hoe lang bij ons !?...icoon overdreven gesteld.
    Ah, daar is het altijd objectieve orakel van de Balkan weer.
    Je moet het niet doorvertellen maar ik zal je een geheimpje vertellen. Huntelaar´s overgrootmoeder is Servisch en eigenlijk heet ie Klasjana Huntelavic.
    Zo, nu is ie ongetwijfeld weer van harte welkom! ;)
  • 12 Apr 2020 om 10:16
    • Quote van 11 Apr 2020 om 18:38
      Hey Sibelles, heb jij Huntelaar ooit persoonlijk ontmoet? Heb jij ooit drie woorden met hem gesproken? Dat denk ik namelijk niet, anders zou je een andere mening hebben. Huntelaar terughalen zou fantastisch zijn voor de gehele club! Succes Hamstra..!
    Het zal wel beste..en dat mag jij dan vinden. Ik vind het totasl géén toegevoegde waarde...op nostalgische gronden zoiets doen is gewoon amateuristisch. En qua persoon heb ik ook zeker mijn bedenkingen, maar daar mag jij best anders over denken..blijkbaar ken jij hem "heel goed"!?
  • 11 Apr 2020 om 18:38
    • Quote van 10 Apr 2020 om 18:03
      En een enorme ajks adept. Hoe lang heeft ie bij ajks gespeeld..en hoe lang bij ons !?...icoon overdreven gesteld.
    Hey Sibelles, heb jij Huntelaar ooit persoonlijk ontmoet? Heb jij ooit drie woorden met hem gesproken? Dat denk ik namelijk niet, anders zou je een andere mening hebben. Huntelaar terughalen zou fantastisch zijn voor de gehele club! Succes Hamstra..!
  • 11 Apr 2020 om 08:18
    • Quote van 10 Apr 2020 om 18:03
      En een enorme ajks adept. Hoe lang heeft ie bij ajks gespeeld..en hoe lang bij ons !?...icoon overdreven gesteld.
    Mee eens hoe lang heeft hij nu helemaal bij ons gespeeld. Een icoon van SCH is Abe. Of Foppe. Riemer. Maarten de Jong. KJH, RVN en AA waren allemaal fantastische spitsen en hebben goed geld in het laatje gebracht, maar iconen zijn het niet.
  • 11 Apr 2020 om 01:01
    • Quote van 10 Apr 2020 om 18:03
      En een enorme ajks adept. Hoe lang heeft ie bij ajks gespeeld..en hoe lang bij ons !?...icoon overdreven gesteld.
    Ik weet het niet hoor maar volgens mij werd Huntelaar door iedereen op handen gedragen destijds. En terecht. Iedereen wilde Huntelaar zijn. Dan kan je met recht een icoon genoemd worden. Tevens was hij een onze beste spitsen ooit.
  • 10 Apr 2020 om 18:03
    • Quote van 10 Apr 2020 om 11:02
      Ten eerste is Huntelaar een fantastische voetballer en goed persoon. Ten tweede is hij een killer voor de goal. Ten derde is hij een Heerenveen icoon. Ten vierde heeft hij een schat aan ervaring. Ten vijfde kan hij als mentor fungeren voor Rein Smit en Runar Espejord Toch al 5 redenen waarom je Huntelaar zou moeten halen.
    En een enorme ajks adept. Hoe lang heeft ie bij ajks gespeeld..en hoe lang bij ons !?...icoon overdreven gesteld.
  • 10 Apr 2020 om 16:03
    • Quote van 10 Apr 2020 om 11:02
      Ten eerste is Huntelaar een fantastische voetballer en goed persoon. Ten tweede is hij een killer voor de goal. Ten derde is hij een Heerenveen icoon. Ten vierde heeft hij een schat aan ervaring. Ten vijfde kan hij als mentor fungeren voor Rein Smit en Runar Espejord Toch al 5 redenen waarom je Huntelaar zou moeten halen.
    Kan er nog wel wat aan toevoegen....volgens intimi rondom Ajax schijnt hij echt topfit en zeeeer gedreven te zijn, honger naar de goal en daarnaast zal jhet je ongetwijfeld nog wat extra seizoenskaarten opleveren, extra shirt verkoop, wellicht zelfs sponsoren kortom, onder de juiste condities zal je hier niet snel een buil aan vallen vermoed ik
  • 10 Apr 2020 om 12:42
    • Quote van 10 Apr 2020 om 10:26
      Huntelaar is toch een " oude man" wat schiet je daar nou toch mee op. Meende dat de mening onder de supporters bestond van " een (jong)talent scouten en later met (vette) winst verkopen?
    Want Schaars bracht ook niks
  • 10 Apr 2020 om 11:08
    • Quote van 10 Apr 2020 om 11:02
      Ten eerste is Huntelaar een fantastische voetballer en goed persoon. Ten tweede is hij een killer voor de goal. Ten derde is hij een Heerenveen icoon. Ten vierde heeft hij een schat aan ervaring. Ten vijfde kan hij als mentor fungeren voor Rein Smit en Runar Espejord Toch al 5 redenen waarom je Huntelaar zou moeten halen.
    Helemaal mee eens
  • 10 Apr 2020 om 11:02
    • Quote van 10 Apr 2020 om 10:26
      Huntelaar is toch een " oude man" wat schiet je daar nou toch mee op. Meende dat de mening onder de supporters bestond van " een (jong)talent scouten en later met (vette) winst verkopen?
    Ten eerste is Huntelaar een fantastische voetballer en goed persoon. Ten tweede is hij een killer voor de goal. Ten derde is hij een Heerenveen icoon. Ten vierde heeft hij een schat aan ervaring. Ten vijfde kan hij als mentor fungeren voor Rein Smit en Runar Espejord Toch al 5 redenen waarom je Huntelaar zou moeten halen.
  • 10 Apr 2020 om 10:26
    Huntelaar is toch een " oude man" wat schiet je daar nou toch mee op. Meende dat de mening onder de supporters bestond van " een (jong)talent scouten en later met (vette) winst verkopen?
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›