'Ajax wil met Huntelaar door': 'Dan zal hij flink moeten inleveren'

8
'Ajax wil met Huntelaar door': 'Dan zal hij flink moeten inleveren'

Wat gaat Klaas-Jan Huntelaar volgend seizoen doen? Gaat hij nog een jaar door als spits bij Ajax of vertrekt de voormalig international naar één van zijn oude clubs, SC Heerenveen.

Voetbalverslaggever Mike Verweij weet te melden dat Huntelaar nog altijd in gesprek is met Ajax. "Ajax en Huntelaar zelf steken niet onder stoelen of banken dat daarover wordt gesproken", begint Verweij in De Telegraaf. "Maar om in aanmerking te komen voor een nieuwe verbintenis zal Huntelaar flink moeten inleveren."

Huntelaar kwam in 2017 transfervrij over van Schalke 04. Hij tekende destijds een riant contract. "De reden om zijn contract voor 1 april op te zeggen, was om te voorkomen dat zijn verbintenis stilzwijgend onder dezelfde voorwaarden zou worden verlengd", vervolgt Verweij.

"Als het seizoen 2020/2021 start is Huntelaar (12 augustus) net 37 geworden. Ajax wil graag met hem door. Maar wel voor een bescheidener salaris. Vanwege zijn leeftijd, maar ook omdat de Amsterdammers vanwege het coronacrisis een jasje moeten uitdoen", aldus Verweij.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Apr 2020 om 15:09
    • Quote van 1 Apr 2020 om 18:14
      Ik begrijp echt waar niet wat de motivering is van al die Heerenveen supporters die zo op huntelaar zitten te hopen en te wachten . Het is wederom een (oude) afdanker van ajks...hoe je het ook wendt of keert. Ga toch door met bv Rein Smit jonge eigen kweek... heb je op de lange termijn veel en veel meer aan .
    Omdat die supporters Klaas Jan niet zien als afdanker van Ajax maar als oud-topscorer van Heerenveen! Bij hem heb je een behoorlijke garantie op goals. Goals die we dit seizoen te vaak hebben gemist van onze spitsen. Verder is het prima om oud-Heerenveen toppers terug te halen. Op wat voor manier ook.
  • 1 Apr 2020 om 21:51
    Lijkt me ook fantastisch voor Rein Smit om samen te mogen spelen met Huntelaar. Aan de andere kant. Huntelaar zal wel te duur zijn en de club zal door Corona extra op de centen moeten passen. Ik verwacht volgend jaar een kleiner sarisbudget voor de club. Maar dat geeft juist extra kansen voor onze eigen jeugdspelers om de kans te pakken.
  • 1 Apr 2020 om 19:48
    • Quote van 1 Apr 2020 om 18:14
      Ik begrijp echt waar niet wat de motivering is van al die Heerenveen supporters die zo op huntelaar zitten te hopen en te wachten . Het is wederom een (oude) afdanker van ajks...hoe je het ook wendt of keert. Ga toch door met bv Rein Smit jonge eigen kweek... heb je op de lange termijn veel en veel meer aan .
    Ik denk dat een rein Smit juist heel veel kan leren van seizoen trainen en spelen met Hunterlaar. Met Huntelaar weet je zeker dat die ook nog toegevoegde waarde heeft omdat hij er echt wel minimaal 15 in gaat leggen. Ik zeg doen!
  • 1 Apr 2020 om 18:14
    Ik begrijp echt waar niet wat de motivering is van al die Heerenveen supporters die zo op huntelaar zitten te hopen en te wachten . Het is wederom een (oude) afdanker van ajks...hoe je het ook wendt of keert. Ga toch door met bv Rein Smit jonge eigen kweek... heb je op de lange termijn veel en veel meer aan .
  • 1 Apr 2020 om 13:32
    Ik was lekker bij Heerenveen in de basis gaan staan!
  • 1 Apr 2020 om 12:55
    • Quote van 1 Apr 2020 om 12:33
      Cees schijnt zijn woning aangeboden te hebben om zo Klaasjan weer naar Heerenveen te halen! Het trappenhuis bij ingang T wordt voortaan "The Hunter Trappenhuis"genoemd. Allemaal al zo goed als rond dus! Het feit dat Ajax nog "interesse" zou hebben lijkt mij eerder een hele lage 1 april grap!
    Ajax zal vast met hem door willen maar hij wil zijn carriere waardif afsluiten dus dat is niet nog een jaar bij ajax op de bank. Hij stopt nu of gaat ergens (wellicht bij ons) voor zijn kans als vaste basisspeler denk ik.
  • 1 Apr 2020 om 12:47
    Inleveren op salaris en dan op de bank komen te zitten bij Ajax of inleveren op salaris en dan basisspeler worden bij Heerenveen. Lijkt mij geen moeilijke keuze :)
  • 1 Apr 2020 om 12:33
    Cees schijnt zijn woning aangeboden te hebben om zo Klaasjan weer naar Heerenveen te halen! Het trappenhuis bij ingang T wordt voortaan "The Hunter Trappenhuis"genoemd. Allemaal al zo goed als rond dus! Het feit dat Ajax nog "interesse" zou hebben lijkt mij eerder een hele lage 1 april grap!
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›