'SC Heerenveen start met Halilovic aan uitduel met FC Twente'

19
'SC Heerenveen start met Halilovic aan uitduel met FC Twente'

SC Heerenveen begint zaterdagavond met Alen Halilovic aan de uitwedstrijd tegen FC Twente, dat meldt de Leeuwarder Courant.

De basisplaats van Halilovic gaat ten koste van spits Jens Odgaard, die op de bank plaats moet nemen. Halilovic maakte afgelopen zaterdag in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag op prachtige wijze de 2-2 en wordt beloond door trainer Johnny Jansen, die de huurling van AC Milan zijn tweede basisplek gunt.

Halilovic begint tegen FC Twente waarschijnlijk op de rechterflank, waardoor Chidera Ejuke naar de spitspositie verkast. Mitchell van Bergen maakt de aanval van de Friezen, die na de winterstop nog niet wisten te winnen, compleet. Bij SC Heerenveen ontbreekt reservespits Runar Espejord door een blessure.

Vermoedelijke opstelling SC Heerenveen: Bednarek; Van Rhijn, Dresevic, Botman, Floranus; Faik, Kongolo, Veerman; Halilovic, Ejuke, Van Bergen.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Feb 2020 om 19:13
    Eindelijk ...en hij zal ons/jullie niet teleurstellen. Geniet ze !!
  • 29 Feb 2020 om 14:33
    Ejuke heeft maar weinig ruimte nodig om tot een kans te komen - en hoe dichter hij bij de goal komt, hoe meer hij op instinct moet gaan voetballen. Wel zal het qua ruimte wat moeilijker zijn maar als er ruimte ligt in het centrum, dan kan het ook zo ineens raak zijn. Ben erg benieuwd!
  • 29 Feb 2020 om 10:30
    • Quote van 29 Feb 2020 om 05:52
      Hij is onze topscorer met 8 goals en gaf ook nog 3 assists. En onze hoop in bange dagen. Ik zou beginnen met klagen over iedereen behalve Chiddi waar het rendement betreft.
    Dat geldt ook voor sommige die klagen over van bergen...ik lees net op een of andere voetbal site mbt statistieken dat hij 2e van nederland achter tadic staat wat betreft kansen gecreerd in open wedstrijd. Dus nog zonder vrije trap of corners. Van bergen 50 en tadic 80. Dat betekend gemiddelt 2 per wedstrijd. Sam larson had in zijn jaar hier 57 in een heel seizoen.
  • 29 Feb 2020 om 05:52
    • Quote van 28 Feb 2020 om 19:29
      Pfff, ok dan, veel te weinig rendement! Kom op zeg, het is spectaculair maar te vaak te weinig op.
    Hij is onze topscorer met 8 goals en gaf ook nog 3 assists. En onze hoop in bange dagen. Ik zou beginnen met klagen over iedereen behalve Chiddi waar het rendement betreft.
  • 29 Feb 2020 om 05:46
    Hopelijk gaat het goedkomen. Wel weer heel bijzonder dat je een hele voorhoede overhoop zou gooien terwijl er slechts één speler vervangen dient te worden. Het is géén van de 3 aanvallende spelers hun eigen positie. Geef Rein toch gewoon de kans om zich te laten zien en ervaring op te doen. Hij is de enige fitte centrumspits na Odgaard.
  • 28 Feb 2020 om 19:29
    • Quote van 28 Feb 2020 om 17:22
      Ejuke? 0,0 rendement?
    Pfff, ok dan, veel te weinig rendement! Kom op zeg, het is spectaculair maar te vaak te weinig op.
  • 28 Feb 2020 om 18:55
    • Quote van 28 Feb 2020 om 18:47
      Interessante opstelling. en wel benieuwd hoe Halilovic een hele wedstrijd speelt. Maar met Ejuke in de spits is ook maar experimenteren. Toch wel logische oplossing voor nu iig.
    Ik denk dat de voorhoede geen vaste plek heeft. Ik verwacht een dynamische aanval waar alle drie elkaar afwisselen, wat het weer onberekenbaarder wordt voor Twente.
  • 28 Feb 2020 om 18:47
    Interessante opstelling. en wel benieuwd hoe Halilovic een hele wedstrijd speelt. Maar met Ejuke in de spits is ook maar experimenteren. Toch wel logische oplossing voor nu iig.
  • 28 Feb 2020 om 18:26
    • Quote van 28 Feb 2020 om 17:22
      Ejuke? 0,0 rendement?
    0 rendement valt inderdaad te betwijfelen, echter op zijn goal tegen AZ en Assist tegen Ado nog niet zoveel laten zien na de winterstop. Maar ach die komt er wel weer denk ik.
  • 28 Feb 2020 om 17:23
    Eindelijk Jansen! Goed zo. Er moet wat gebeuren en dat doet hij nu!!!
  • 28 Feb 2020 om 17:22
    • Quote van 28 Feb 2020 om 16:34
      Ben er juist blij om. Op linksbuiten ook 0,0 rendement dus dan maar eens zo proberen. Nu kan en mag hij eens pingelen. Krijg er zowaar vertrouwen in!
    Ejuke? 0,0 rendement?
  • 28 Feb 2020 om 16:38
    Dit is stap 1. Mooi!
  • 28 Feb 2020 om 16:34
    • Quote van 28 Feb 2020 om 14:31
      Ik vind het wel waardeloos dat dat dan ten koste gaat van Ejuke, die op een positie moet beginnen die niet de zijne is, maar ondertussen wel de meeste waarde van het gehele team vertegenwoordigd. Maar misschien en zeer waarschijnlijk is er veel vrijheid voor zowel Ejuke als Halilovic om te zwerven. Hopen dat het goed uitpakt, anders kan die gekke Odgaard er zo weer in staan.
    Ben er juist blij om. Op linksbuiten ook 0,0 rendement dus dan maar eens zo proberen. Nu kan en mag hij eens pingelen. Krijg er zowaar vertrouwen in!
  • 28 Feb 2020 om 14:48
    Ze zullen wel veel vrijheid hebben in hun rol. Veel beweging maakt het ook moeilijk te verdedigen.
  • 28 Feb 2020 om 14:31
    Ik vind het wel waardeloos dat dat dan ten koste gaat van Ejuke, die op een positie moet beginnen die niet de zijne is, maar ondertussen wel de meeste waarde van het gehele team vertegenwoordigd. Maar misschien en zeer waarschijnlijk is er veel vrijheid voor zowel Ejuke als Halilovic om te zwerven. Hopen dat het goed uitpakt, anders kan die gekke Odgaard er zo weer in staan.
  • 28 Feb 2020 om 14:20
    zozo die johnny toch war een durf
  • 28 Feb 2020 om 14:17
    Mooi! Laat die drie voorin het maar lekker samen uitzoeken. Halilovic kan Van Bergen en Ejuke mooi wegsteken. Ik ben heel benieuwd! Laat het werken!
  • 28 Feb 2020 om 13:56
    Zie liever Halilovic meer vanaf het midden en 2 spelers op de vleugels die het breed heouden. Nu trekt iedereen naar binnen. Helemaal als van Bergen ook nog op links staat.
  • 28 Feb 2020 om 13:50
    Wat mij dan het meest opvalt is dat Espejord ontbreekt i.v.m. een blessure, kan uiteraard maar hoop toch niet dat het een man van glas blijkt :( Voor wat betreft Halilovic, niet zijn favoriete plek denk ik maar goed, we gaan het zien, hopelijk gaat hij vlammen :)
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›