'FIFA legt laatste hand aan plan salarisverlaging spelers' KNVB laat supporters meebeslissen in cruciaal corona-overleg De Haan ziet vooruitgang: ''Er wordt anders gedacht en dat is goed'' 'Botman en Halilovic mogen blijven, exit voor Van Hau en Odgaard' Dubbel gevoel bij Jansen: ''Die beslissingen moeten anderen maken''

Jansen niet van plan te gaan wijzigen: ''Dat zorgt voor onrust''

21
Jansen niet van plan te gaan wijzigen: ''Dat zorgt voor onrust''

SC Heerenveen speelt zaterdagavond om 19.45 de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag. Trainer Johnny Jansen is niet van plan om zijn team op vele plekken te gaan wijzigen voor het duel met de Hagenezen.

"Dat is goochelen", zegt de trainer tegenover de Leeuwarder Courant. "Daar geloof ik niet in. Het zorgt voor onrust in je groep." Odgaard begint waarschijnlijk weer in de spits, omdat Runar Espejord nog niet fit is en Rein Smit nog niet klaar is voor een basisplaats in het eerste elftal.

SC Heerenveen heeft in 2020 nog niet weten te winnen. "Daar hebben we natuurlijk last van. Het knaagt. Onze kracht in de eerste helft van het seizoen was dat we steeds goed bij elkaar bleven. Dat moeten we weer voor elkaar zien te krijgen. Dat willen we ook tegen ADO. Maar winnen, ook al is het op een lelijke manier, is het belangrijkst", aldus Jansen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Feb 2020 om 22:21
    • Quote van 21 Feb 2020 om 22:14
      Een goede trainer is niet bang voor onrust.
    Daarom vaart de trainer ook zijn eigen koers en doet hij niet wat sommige mensen op het internet willen.
  • 21 Feb 2020 om 22:14
    Een goede trainer is niet bang voor onrust.
  • 21 Feb 2020 om 19:19
    Uiteindelijk krijgt JJ een keer gelijk en tegen ADO de grootste kans. Maar het blijft een slecht teken dat reserves blijkbaar niet in staat zijn dramatische spelers uit de basis te spelen.
  • 21 Feb 2020 om 18:57
    Stemmingmakerij? Houd eens op met dat softe gedoe. We hebben al 3 maanden geen pot gewonnen en dan laat onze trainer een elftal wat inderdaad standaard te slap begint intact om de rust te bewaren. Lekker signaal maar de basisspelers, wisselspelers en publiek. Wat steeds minder op komt dagen. Rara, hoe zou dat nu kunnen? NN zingt over passie en beleving. Dat is het enige wat ik van een elftal verlang!! Dan mag je nog zo belabberd spelen.
  • 21 Feb 2020 om 18:36
    Wat een negatieve stemmingmakerij hier weer. Over keuzes kun je teisten of van mening verschillen. Maar op geraaskaal dat Johnny er uit moet zitten we toch niet te wachten? Stabiliteit en achter de groep en staf staan helot veel meer. Er zit meer in deze groep, en we hadden meer punten moeten halen. Maar paniek is overbodig. Ik hoop dat Espejord snel als basisspeler kan starten en ben heel benieuwd naar Van Hau als man met meer agressie achterin (vergeleken met bijv Woudenberg en Van Rijn). Maar verder is dit al heel lang een logisch team gezien de selectie.
  • 21 Feb 2020 om 18:34
    Hij heeft ook totaal geen lef. Zelfs als we voor niks meer mee doen. Want zeg nou eerlijk wat hebben we in de voorrondes van voorrondes voor Europees voetbal te zoeken? 9 wedstrijden achter elkaar winnen? Jeugd de kans geven. En stel van Hau maar eens op. Winnen we waarschijnlijk geen sponsor mee. Maar misschien wandelen er in Vietnam nog andere talenten rond. Niks meer te verliezen
  • 21 Feb 2020 om 18:17
    Het lijkt op een konijn die in de koplampen kijkt. Die doet ook niets meer. Onbegrijpelijk wat moet je als wisselspeler dan doen
  • 21 Feb 2020 om 18:15
    • Quote van 21 Feb 2020 om 16:34
      Niet gepassioneerd klopt van geen kant. Er wordt hard gewerkt maar het zit op alle fronten tegen. Met een jonge ploeg is dat heel erg logisch. Je kunt je afvragen of je Odgaard niet moet vervangen door Espefjord in de 1e en Smit in de 2e helft (of andersom). Maar voor de rest zou ik niet weten wie het beter doen dan wat er op het veld staat. Van Rhijn is al gepasseerd en terecht, of Woudenberg het beter doet is echter maar zeer de vraag. Tegen vitesse was daar in ieder geval nog niet veel van te zien.
    Wat een onzin vrijwel alle wedstrijden beginnen ze te slap. Dan kun je daarna hard werken maar dat schiet niet op.
  • 21 Feb 2020 om 17:24
    Never change a losing team
  • 21 Feb 2020 om 17:11
    Exit JJ en Hamstra!!!
  • 21 Feb 2020 om 17:05
    Ik denk juist dat het niet veranderen voor onrust zorgt....
  • 21 Feb 2020 om 17:02
    Kan me niet voorstellen dat hij aankomende zaterdag niemand passeert. Ik zou starten met Espejord en Hajal in de basis.
  • 21 Feb 2020 om 16:44
    Van ADO verliezen kan toch bijna niet die zijn echt slecht. En als dat wel gebeurd dan hebben we een echt probleem want dan win je van niemand meer ben ik bang. Zou wel graag verandering willen zien al is het maar op 1 positie.....na zoveel slechte resultaten kan je toch niet aan je vaste 11 blijven houden?
  • 21 Feb 2020 om 16:34
    • Quote van 21 Feb 2020 om 16:18
      Dit meent hij serieus? Wat een gebrek aan topsportklimaat Jansen! Een team wat al weken niets presteert lekker laten aanklooien. Onrust? Dat is alleen maar goed, zorgt voor scherpte. Wat een dramatisch argument om niets te doen aan een elftal wat niet gepassioneerd genoeg is om tot prestaties te komen. Geef eens een signaal af trainer.
    Niet gepassioneerd klopt van geen kant. Er wordt hard gewerkt maar het zit op alle fronten tegen. Met een jonge ploeg is dat heel erg logisch. Je kunt je afvragen of je Odgaard niet moet vervangen door Espefjord in de 1e en Smit in de 2e helft (of andersom). Maar voor de rest zou ik niet weten wie het beter doen dan wat er op het veld staat. Van Rhijn is al gepasseerd en terecht, of Woudenberg het beter doet is echter maar zeer de vraag. Tegen vitesse was daar in ieder geval nog niet veel van te zien.
  • 21 Feb 2020 om 16:34
    • Quote van 21 Feb 2020 om 16:18
      Dit meent hij serieus? Wat een gebrek aan topsportklimaat Jansen! Een team wat al weken niets presteert lekker laten aanklooien. Onrust? Dat is alleen maar goed, zorgt voor scherpte. Wat een dramatisch argument om niets te doen aan een elftal wat niet gepassioneerd genoeg is om tot prestaties te komen. Geef eens een signaal af trainer.
    Niet gepassioneerd klopt van geen kant. Er wordt hard gewerkt maar het zit op alle fronten tegen. Met een jonge ploeg is dat heel erg logisch. Je kunt je afvragen of je Odgaard niet moet vervangen door Espefjord in de 1e en Smit in de 2e helft (of andersom). Maar voor de rest zou ik niet weten wie het beter doen dan wat er op het veld staat. Van Rhijn is al gepasseerd en terecht, of Woudenberg het beter doet is echter maar zeer de vraag. Tegen vitesse was daar in ieder geval nog niet veel van te zien.
  • 21 Feb 2020 om 16:23
    Niet helemaal een goede titel, hij zegt vooral dat hij het team niet overhoop wil gooien. Niet dat er geen wijzigingen zullen zijn. Hij vertelt nog niet wie er starten. Ik denk dat sowieso Woudenberg gaat starten, het lijkt me niet dat die wissel van Van Rhijn een eenmalige actie zal zijn. Met Odgaard beginnen kan sowieso niet meer.
  • 21 Feb 2020 om 16:18
    Dit meent hij serieus? Wat een gebrek aan topsportklimaat Jansen! Een team wat al weken niets presteert lekker laten aanklooien. Onrust? Dat is alleen maar goed, zorgt voor scherpte. Wat een dramatisch argument om niets te doen aan een elftal wat niet gepassioneerd genoeg is om tot prestaties te komen. Geef eens een signaal af trainer.
  • 21 Feb 2020 om 16:14
    Beginnen we dus weer met 10 man.
  • 21 Feb 2020 om 16:13
    • Quote van 21 Feb 2020 om 16:04
      Smit niet klaar. Alsof hij meer duels gaat verliezen dan Odgaard nu. Volgens mij wint iedereen meer duels dan Odgaard. En Smit weet vast beter de positie voor de goal te vinden
    Ben heel benieuwd of de backs zijn hoe er vorige week mee werd gestart of geëindigd. Maar mocht het ongewijzigd zijn, snap ik wel dat er onvrede is bij de wissels.. wat moet de basis 11 nog meer verkloten
  • 21 Feb 2020 om 16:11
    Hoe kan het dat Espejord nog niet fit is? Is al een flinke tijd weer aan het trainen, je zou verwachten dat hij ondertussen wel fit genoeg is voor 90 minuten. Als hij inderdaad nog niet fit genoeg is dan is het logisch dat Odgaard start, hoe graag ik hem ook op de bank zou willen zien.
  • 21 Feb 2020 om 16:04
    Smit niet klaar. Alsof hij meer duels gaat verliezen dan Odgaard nu. Volgens mij wint iedereen meer duels dan Odgaard. En Smit weet vast beter de positie voor de goal te vinden