Aantal partnerclubs SC Heerenveen binnen halfjaar fors gestegen Roorda: ''Dat is bewonderingswaardig en getuigt van grote klasse'' SC Heerenveen maakt tussenstand kaartverkoop ADO-thuis bekend Nieuw Noord massaal naar FC Twente-uit: ''De animo is groot'' ''Zijn zo vaak door Heerenveen-fans geprovoceerd en uitgescholden''

Clubkaarthouders niet welkom bij volgende thuiswedstrijd tegen Feyenoord

( 21 reacties)
Clubkaarthouders niet welkom bij volgende thuiswedstrijd tegen Feyenoord

De grote aanwezigheid van provocerende Feyenoord-supporters is volgens SC Heerenveen in de toekomst onacceptabel. Ze begrijpen de boze reacties van de eigen supporters hierover en betreurt het dat supporters zich niet thuis voelden in het eigen Abe Lenstra Stadion.

SC Heerenveen gaat de provocerende Feyenoord-supporters natrekken door het inzetten van gemaakte camerabeelden, om ze zo een treffende straf te kunnen geven. Ondanks alle maatregelen die SC Heerenveen vooraf had genomen, was het toch mogelijk voor Feyenoord-supporters om aan kaarten te komen, zo meldt SC Heerenveen op de eigen clubwebsite.

Om die reden is besloten dat bij de volgende thuiswedstrijd tegen Feyenoord alleen seizoenskaarthouders en uitsupporters welkom zijn in het stadion. Mensen met een SC Heerenveen-clubkaart komen er dus niet in. SC Heerenveen zegt meer waarde te hechten aan veiligheid en sfeer dan het financiële belang in de vorm van het verkoop van kaarten.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Feb 2020 om 16:22
    • Quote van 14 Feb 2020 om 19:33
      Het is allemaal de schuld van de Rabobank!
    Nee dat niet, maar je kan niet alle schuld afschuiven op de Feyenoord supporters.
  • 15 Feb 2020 om 09:23
    • Quote van 14 Feb 2020 om 19:28
      Rabobank
    Ik weet niet welke sponsor tribune het was, maar dit lijkt me makkelijk om uit te zoeken. Dan is het eenvoudig om een foto van de tokkies te tonen aan de sponsor en deze dit intern te laten bespreken. Een sponsor wil zelf ook echt niet op deze manier negatief in het nieuws komen!
  • 14 Feb 2020 om 22:54
    • Quote van 14 Feb 2020 om 17:30
      Het lijkt me handig om het aloude Bûter brea en griene tsiis in te zetten bij de ingang :P
    Opgelost! :)
  • 14 Feb 2020 om 21:42
    Ze hadden die tokkies het stadion uit moeten zetten. Maar er was geen mankracht. SCH heeft als een amateurclub gehandeld en nu met zo'n lachwekkende maatregel aan komen zetten.
  • 14 Feb 2020 om 19:33
    • Quote van 14 Feb 2020 om 19:28
      Rabobank
    Het is allemaal de schuld van de Rabobank!
  • 14 Feb 2020 om 19:29
    Waarom je clubkaart inleveren???Ze gaan alleen optreden en beperkingen instellen bij een thuiswedstrijd tegen Feyenoord.Is jammer dat het moet maar een prima beslissing
  • 14 Feb 2020 om 19:28
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:27
      Clubkaarthouders niet meer welkom en de sponsortribune vol met uitsupporters?
    Rabobank
  • 14 Feb 2020 om 19:08
    Ik heb ruim 20 jaar een seizoenkaart van Heerenveen gehad. Maar door onregelmatige diensten en werkzaam in het westen heb ik een clubkaart aangeschaft. Dit omdat ik veel weekenden niet in het ALS kan zijn. Nu mag ik straks het ALS niet meer in tijdens bekerwedstrijden. Als ik geweigerd wordt in het ALS, lever ik ook mijn clubkaart in.
  • 14 Feb 2020 om 18:41
    Ik denk dat feyenoorders altijd toegang houden in stadions. Je ziet ze in heel nederland en heel europa in groepjes opduiken bij uitwedstrijden. het zijn tokkies die gisteren met de engste ziektes gooiden ook richting scheidsrechter niet snappend dat wij pas iemand hebben moeten laten gaan en hun eigen materiaal man dezelfde dag was overleden .
  • 14 Feb 2020 om 18:02
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:09
      En hoe zou jij dat controleren? Het probleem is dat het enorm moeilijk te handhaven is. Je kan zeggen: we laten mensen met een logo van Feyenoord niet binnen, maar dan krijg je weer het gezeik van ouders met kinderen. Je kan ze -denk ik- moeilijk het stadion uitzetten (met behulp van politie) aangezien ze een kaart hebben gekocht, wat juridisch gezien ingewikkeld ligt. En als je het uitvak leeg laat komen ze ongetwijfeld naar het stadion om mot te zoeken. Dus ik ben wel benieuwd wat jij als oplossing ziet waarin álle (trouwe) supporters voordeel hebben evenals de club.
    Je zou zeggen dat het nieuwe scansysteem hier de oplossing zou herbergen. Aangezien ik geen seizoenkaart meer heb maar wel kaarten voor de bekerwedstrijden en uitwedstrijden wil bestellen heb ik sinds dit seizoen een clubcard. Met hetzelfe relatienummer als dat op mijn seizoenkaart stond. Die link moet redelijk makkelijk te maken zijn met een up to date systeem.

    Verder zou je moeten kunnen checken of mensen met een Heereveen clubcard bij andere wedstrijden ingechecked zijn. Het is voor de hand liggend dat, wanneer dat niet het geval is, dit dus Feyenoordsupporters zijn en dus alleen voor deze wedstrijd komen, Het is sneu voor de goedwillende Feyenoordsupporters, maar om nu Heerenveensupporters te benadelen die NOOIT bij opstootjes betrokken zijn is natuurlijk absoluut de oplossing niet. Dan kun je in dit geval beter je 'gasten' benadelen, hoe sneu ook. Eigen mensen eerst zou ik willen zeggen. In een goed werkend systeem zijn de mogelijkheden nagenoeg onbegrensd. Een jaar voor de club om dit uit te laten zoeken en voor eens en altijd op te lossen.

    Vorige clubleidingen is het niet gelukt, of hebben er niet veel aan gedaan. Aan CR en consorten om hier bonuspunten mee te scoren als het opgelost wordt. Ik wens ze er veel succes mee!!
  • 14 Feb 2020 om 18:00
    Wat is dit nou weer voor regel? Dus omdat een kleine groep clubkaarthouders over de schreef is gegaan moeten alle clubkaarthouders bloeden?Ik heb zelf een clubkaart, en zou dus niet naar Heerenveen-Feyenoord mogen?
    Wie die maatregel getroffen heeft is een paar jaar te laat geboren. In de SU hadden ze een goede aan hem/haar.




  • 14 Feb 2020 om 17:57
    Dikke prima; die (normaliter) ene wedstrijd per jaar géén kaarten voor clubkaarthouders.
    Seizoenskaarthouders max 4 (oid) kaarten bij laten kopen en verantwoordelijk maken voor hun gasten.
    Misdraagt een gast van jou zich; ben je zelf de eerstkomende 2 wedstrijden ook niet welkom.
    Als je willens en wetens mensen binnen laat die er niet thuis horen of zich niet kunnen gedragen ben je mede-schuldig.
  • 14 Feb 2020 om 17:30
    Het lijkt me handig om het aloude Bûter brea en griene tsiis in te zetten bij de ingang :P
  • 14 Feb 2020 om 17:14
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:21
      Ze hebben genoeg data om hier wat op te verzinnen. Als ze die niet hebben zijn ze letterlijk en figuurlijk 100 jaar oud. Kan zo een paar optie's bedenken. Bijvoorbeeld clubkaarten geregistreerd op een postcode in Zuid-Holland geen kaarten verschaffen of alleen kaarten verkopen aan clubkaarthouders die in de afgelopen 2 jaar minimaal 10x een kaart gekocht hebben. Wat ze nu doen, álle clubkaarthouders uitsluiten, is in ieder geval te simpel, haast achterlijk te noemen. Je pakt er wellicht de Feyenoorders mee maar het grootste deel dat je met deze maatregel treft is gewoon trouwe Heerenveen fan. En wat als dit ook niet helpt... ook alle seizoenskaarthouders weigeren? ;)
    Dat gebeurt al ;-) zelf woon ik in Groningen en werd mijn clubcard geblokkeerd voor die wedstrijd ondanks dat ik zo’n 6-8 thuiswedstrijden per seizoen bezoek. Dit vind ik dus goed, maar het gebeurt al en blijkt niet te werken.
  • 14 Feb 2020 om 16:37
    Of je moet zorgen dat er persoonlijke kaarten worden verkocht voor zulke wedstrijden. En dat ze die personen kunnen natrekken of ze voor Heerenveen of Feyenoord komen. Maar daar heb je heel veel personeel voor nodig denk ik. En om de kaartverkoop voor 1 of 2 wedstrijden per seizoen anders te doen is best lastig misschien. Daarnaast zou het controleren bij de ingang ook weer veel langer duren. En de sponsortribune is ook een probleem, maar hoe ga je dat aanpakken? Lastig. Je wil natuurlijk ook geen leeg stadion, maar zoals het nu gaat kan ook niet
  • 14 Feb 2020 om 16:30
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:09
      En hoe zou jij dat controleren? Het probleem is dat het enorm moeilijk te handhaven is. Je kan zeggen: we laten mensen met een logo van Feyenoord niet binnen, maar dan krijg je weer het gezeik van ouders met kinderen. Je kan ze -denk ik- moeilijk het stadion uitzetten (met behulp van politie) aangezien ze een kaart hebben gekocht, wat juridisch gezien ingewikkeld ligt. En als je het uitvak leeg laat komen ze ongetwijfeld naar het stadion om mot te zoeken. Dus ik ben wel benieuwd wat jij als oplossing ziet waarin álle (trouwe) supporters voordeel hebben evenals de club.
    Het begint al met de verkoop van kaarten.. op de website kun je nu meerdere clubkaarten invullen en alsnog (redelijk anoniem) 6 kaarten halen. Voor clubkaart houders een afhaalplicht instellen kan ook.. je mag maar 1 kaartje per clubkaart kopen, doe dat met identificatie aan de kassa(tot een week) voor de wedstrijd.
  • 14 Feb 2020 om 16:27
    Clubkaarthouders niet meer welkom en de sponsortribune vol met uitsupporters?
  • 14 Feb 2020 om 16:25
    Supporters die jaarlijks.meerdere kaarten kopen voor sc-h zou je wel recht kumnen geven op 1 kaar p.p.
  • 14 Feb 2020 om 16:21
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:09
      En hoe zou jij dat controleren? Het probleem is dat het enorm moeilijk te handhaven is. Je kan zeggen: we laten mensen met een logo van Feyenoord niet binnen, maar dan krijg je weer het gezeik van ouders met kinderen. Je kan ze -denk ik- moeilijk het stadion uitzetten (met behulp van politie) aangezien ze een kaart hebben gekocht, wat juridisch gezien ingewikkeld ligt. En als je het uitvak leeg laat komen ze ongetwijfeld naar het stadion om mot te zoeken. Dus ik ben wel benieuwd wat jij als oplossing ziet waarin álle (trouwe) supporters voordeel hebben evenals de club.
    Ze hebben genoeg data om hier wat op te verzinnen. Als ze die niet hebben zijn ze letterlijk en figuurlijk 100 jaar oud. Kan zo een paar optie's bedenken. Bijvoorbeeld clubkaarten geregistreerd op een postcode in Zuid-Holland geen kaarten verschaffen of alleen kaarten verkopen aan clubkaarthouders die in de afgelopen 2 jaar minimaal 10x een kaart gekocht hebben. Wat ze nu doen, álle clubkaarthouders uitsluiten, is in ieder geval te simpel, haast achterlijk te noemen. Je pakt er wellicht de Feyenoorders mee maar het grootste deel dat je met deze maatregel treft is gewoon trouwe Heerenveen fan. En wat als dit ook niet helpt... ook alle seizoenskaarthouders weigeren? ;)
  • 14 Feb 2020 om 16:09
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:05
      En dus zijn weer Heerenveen supporters de lul door eigen onkunde! Ik snap dat het lastig is om hier een tussenweg in te vinden, maar dit is toch echt schandalig! Wat mij betreft geef je als club aan dat supporters van feyenoord niet meer welkom zijn!
    En hoe zou jij dat controleren? Het probleem is dat het enorm moeilijk te handhaven is. Je kan zeggen: we laten mensen met een logo van Feyenoord niet binnen, maar dan krijg je weer het gezeik van ouders met kinderen. Je kan ze -denk ik- moeilijk het stadion uitzetten (met behulp van politie) aangezien ze een kaart hebben gekocht, wat juridisch gezien ingewikkeld ligt. En als je het uitvak leeg laat komen ze ongetwijfeld naar het stadion om mot te zoeken. Dus ik ben wel benieuwd wat jij als oplossing ziet waarin álle (trouwe) supporters voordeel hebben evenals de club.
  • 14 Feb 2020 om 16:05
    En dus zijn weer Heerenveen supporters de lul door eigen onkunde! Ik snap dat het lastig is om hier een tussenweg in te vinden, maar dit is toch echt schandalig! Wat mij betreft geef je als club aan dat supporters van feyenoord niet meer welkom zijn!