''Heerenveen raakt supporters kwijt als het dit probleem niet oplost''

12
''Heerenveen raakt supporters kwijt als het dit probleem niet oplost''

SC Heerenveen verloor donderdagavond met 0-1 van Feyenoord in de kwartfinale van de KNVB Beker. Tijdens de wedstrijd zaten er weer honderden Feyenoord-fans tussen het thuispubliek. Volgens supporter Bertus Veenstra moet Heerenveen wat aan dit terugkomende probleem gaan doen.

"Als Heerenveen niets met dit probleem doet, raakt de club supporters kwijt", vertelt Veenstra tegen de Leeuwarder Courant. "We werden in ons vak omgeven door Feyenoord-supporters. Dat is een heel ander soort publiek dan bij Heerenveen. Wij hebben vooral een familiepubliek dat de kat uit de boom kijkt, terwijl die jongens van Feyenoord over het algemeen veel dominanter aanwezig zijn."

Volgens Veenstra, die net als Feyenoord ook uit het westen komt, moet Heerenveen een sterk statement maken. "De club moet het nu echt over een andere boeg gaan gooien. Rigoureus afspraken maken met politie en gemeente. En dat geldt ook voor de tegenstander: uitsupporters die te nadrukkelijk aanwezig zijn in de thuisvakken, moeten meteen uit het stadion worden gezet", aldus Bertus Veenstra.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Feb 2020 om 18:16
    Ik had nog enigszins de hoop vorig jaar dat Roozemond aan de identiteit en de clubcultuur van Heerenveen ging werken en zich ging richten op de normen en waarden waar wij als fantsoenlijke club bekend om stonden. Na een jaar kun je wel concluderen dat er allesbehalve is gewerkt aan deze genoemde punten en dat er weinig vooruitgang is geboekt. Hier moet je gewoon bovenop zitten en keihard in zijn. Het hele beleid heeft er gewoon mee te maken waarom er stoelen vrij zijn, bij de bron aanpakken, het voetbal gedeelte en visie weer laten oppakken door mensen die er doel over hebben. Dan duurt het nog wel een paar jaar voordat de mensen worden vermaakt en er weer seizoenskaarten worden verkocht. Het liefst zie ik dat er vandaag nog schoon schip wordt gemaakt en de club weer in handen wordt gegeven aan de mensen die de club groot hebben gemaakt, visie hebben en de clubcultuur terug kunnen geven. Dan zou er toch nog een hoogtepunt gevierd kunnen worden in het 100 jarige bestaan!
  • 14 Feb 2020 om 17:21
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:38
      Ja.wat kun je er tegen doen er hoeven maar 100 Feyenoord supporters te zijn die een seizoen kaart van Heerenveen hebben en je mag 6 kaarten per seizoenkaart houder kopen heb je al direct 600 Feyenoord supporters in het stadion.
    Waarom zouden ze dat doen? Om 1 wedstrijd per seizoen te bezoeken? 100 mensen x €150 = €15.000 6 kaarten kunnen ze in dit geval kopen, maar voor een thuiswedstrijd geldt dat niet. Dan is het maximaal 2, wat inhoudt dat er 200 kaarten gekocht kunnen worden minus de 100 van henzelf is dat 100 extra kaarten. 100 maal de prijs van een ticket = 100 x 30 = 3000. Dan verdienen ze gezamenlijk 3000 maar kost het 15.000. Kost per saldo dus 12.000 en al zou dit gedeeld worden door alle kaart kopers is dat alsnog vrij veel wat betaald wordt voor 1 wedstrijd.
  • 14 Feb 2020 om 16:38
    Ja.wat kun je er tegen doen er hoeven maar 100 Feyenoord supporters te zijn die een seizoen kaart van Heerenveen hebben en je mag 6 kaarten per seizoenkaart houder kopen heb je al direct 600 Feyenoord supporters in het stadion.
  • 14 Feb 2020 om 16:32
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:10
      Maarja wellicht ga ik voor sommige te kort door de bocht omdat ik hier geen last ondervindt als seizoenskaarthouder. Maar toch ben ik blij met het statement.
    Het is goed dat de club iets doet hoor, helemaal mee eens. Maar ik kan je nu al vertellen dat de volgende wedstrijd we weer geen verandering zien als ze alleen de clubkaart houders gaan weigeren.
  • 14 Feb 2020 om 16:10
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:08
      Goede reden voor iedereen om een seizoenskaart aan te schaffen toch?
    Maarja wellicht ga ik voor sommige te kort door de bocht omdat ik hier geen last ondervindt als seizoenskaarthouder. Maar toch ben ik blij met het statement.
  • 14 Feb 2020 om 16:08
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:07
      Prima? Hiermee pak je toch de eigen supporters die geen seizoenskaart hebben? Provoceren kwam voor een deel uit de skyboxen. Ze moeten daarin eens harder optreden.
    Goede reden voor iedereen om een seizoenskaart aan te schaffen toch?
  • 14 Feb 2020 om 16:07
    • Quote van 14 Feb 2020 om 15:43
      Er is naar je geluisterd. Het statement van de club is prima echter verbaas ik mij (net als iedereen geloof ik) dat dit nu pas gebeurd. Jaar in jaar uit hetzelfde liedje.
    Prima? Hiermee pak je toch de eigen supporters die geen seizoenskaart hebben? Provoceren kwam voor een deel uit de skyboxen. Ze moeten daarin eens harder optreden.
  • 14 Feb 2020 om 15:55
    • Quote van 14 Feb 2020 om 15:53
      Waar zie jij een statement?
    Op de website van heerenveen.
  • 14 Feb 2020 om 15:53
    • Quote van 14 Feb 2020 om 15:43
      Er is naar je geluisterd. Het statement van de club is prima echter verbaas ik mij (net als iedereen geloof ik) dat dit nu pas gebeurd. Jaar in jaar uit hetzelfde liedje.
    Waar zie jij een statement?
  • 14 Feb 2020 om 15:43
    • Quote van 14 Feb 2020 om 15:31
      Allen kaarten voor uitvak en geen kaarten aan dit soort figuren in andere vakken.
    Er is naar je geluisterd. Het statement van de club is prima echter verbaas ik mij (net als iedereen geloof ik) dat dit nu pas gebeurd. Jaar in jaar uit hetzelfde liedje.
  • 14 Feb 2020 om 15:31
    Allen kaarten voor uitvak en geen kaarten aan dit soort figuren in andere vakken.
  • 14 Feb 2020 om 15:27
    Logisch... ben blij dat we er niet zaten gisteravond. Zie zo’n mafkees m’n pa ook nog aanvliegen omdat hem iets niet aanstaat... lekker sfeertje dan.
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›