Aantal partnerclubs SC Heerenveen binnen halfjaar fors gestegen Roorda: ''Dat is bewonderingswaardig en getuigt van grote klasse'' SC Heerenveen maakt tussenstand kaartverkoop ADO-thuis bekend Nieuw Noord massaal naar FC Twente-uit: ''De animo is groot'' ''Zijn zo vaak door Heerenveen-fans geprovoceerd en uitgescholden''

''Roozemond gaf aan wellicht vandaag met een verklaring te komen''

( 18 reacties)
''Roozemond gaf aan wellicht vandaag met een verklaring te komen''

SC Heerenveen verloor donderdagavond met 0-1 van Feyenoord in de kwartfinale van de KNVB Beker. Er ontstond na de wedstrijd wat onrust op de tribune, vanwege Feyenoord-fans die provocerend gedrag vertoonden. Volgens journalist Roelof de Vries komt algemeen directeur Cees Roozemond vandaag mogelijk met een statement.

Veel supporters ergerden zich er al de hele wedstrijd aan: grote groepen Feyenoord-fans naast het uitvak. Na de wedstrijd liep het ook uit de hand, en moest zelfs de ME er aan te pas komen om de boel wat te sussen. Volgens Roelof de Vries van Omrop Fryslan komt Roozemond vandaag met een statement, aangezien er gisteren nog niet genoeg informatie was.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Feb 2020 om 17:03
    • Quote van 15 Feb 2020 om 16:24
      Ik ben zo langzamerhand wel helemaal klaar met die feyenoorders die bij ons op bezoek komen. Wat een tuig. Maar ik ben ook helemaal klaar met die stoere sukkeltjes van Nieuw Noord. Ga gewoon naar huis toe na die pot. Verlaag je niet tot het niveau van Feyenoord. Maar nee hoor. We hebben ons even flink laten kennen. Ook dat is een reden waarom mensen hun kinderen niet meer meenemen naar een wedstrijd van Heerenveen. Blijkbaar kan er bij ons ook zoiets ontstaan dat het misgaat. Na de wedstrijd was ik er helemaal ziek van. Niet eens meer om de wedstrijd. Puur om het feit dat onze club helemaal afgebrokkeld is. In alle opzichten. Je kent het verhaal wel: Bij heerenveen gebeurt er nooit rotzooi. Goed publiek bij Heerenveen. DAT is de reden waarom zoveel mensen graag naar ons stadion kwamen. Waardoor we zoveel mensen hierheen trokken uit alle windstreken. Waarom mensen liever naar ons gingen dan naar Cambuur bijvoorbeeld. Ook het voetbal had natuurlijk zijn bijdrage hierin.Maar dat is nu ook helemaal weg! Niet alleen Feyenoord de schuld geven. Ja, het zijn tokkies, maar ik vind dat we zelf geen haar beter zijn!! Wat schaam ik me kapot. Voor ons eigen publiek. Het zal wel raar in de oren klinken, maar zet eens de supportersbril af. Dan pas zie je wat een tuig er ook tussen onze supporters zitten. Het grootste deel van ons zal dit gedrag niet goedkeuren, maar helaas zie ik ook bijna niemand die het afkeurt. Sinds een kleine jongen ben ik altijd naar het stadion gegaan. Altijd fanatiek supporter geweest. Maar ik twijfel of dit nog wel de club is waar ik verliefd op werd.Ook nu maakt de club geen statement naar eigen supporters. Het liefst zou ik zelf stadionverboden gaan uitdelen. Aan beide kanten. Bij Feyenoord die mensen weigeren. Maar ook aantallen van ons publiek. Ga je toch alsjeblieft inpakken en kom niet meer terug. NERGENS, lees ik afkeur naar die NN tokkies. Echtwaar, ik ga niet meer naar het stadion. Het is klaar zo! Kun je wel zeggen dat ik niet trouw ben. De club is kapot aan het gaan.Heb zelf wel verhalen gehoord van Nieuw noorders die zich misdroegen. Was er een jongen die herkend werd door de steward. Heeft die steward hem met opzet niet aangeven. Waar ben je dan mee bezig! Oprotten uit het stadion. Sluit je maar aan in Leeuwarden. Daar wordt je omarmd.Nogmaals, ik herken Heerenveen niet meer.
    Pfff, wat een zeur verhaal. NN gedraagt zich nagenoeg altijd keurig en zorgt tenminste voor sfeer in het ALS. Natuurlijk zit er ook hier wel een rotte appel tussen maar de vergelijking met Feyenoord hooligans gaat HELEMAAL scheef. En ik wil je graag een keer meenemen naar een wedstrijd in 010 en je daar 90 min tussen die harde kern inzetten. Dan draai je bij als een blad aan de boom, 500% zeker. Bovendien zou je je meer op het voetbal moeten richten. Daar kom je toch voor? Dit is juist hetgeen waar ik me aan erger..... Alhoewel ik tegen 010 onze jongens, muv de eerste 15 min veruit de bovenliggende partij.
  • 15 Feb 2020 om 16:24
    Ik ben zo langzamerhand wel helemaal klaar met die feyenoorders die bij ons op bezoek komen. Wat een tuig. Maar ik ben ook helemaal klaar met die stoere sukkeltjes van Nieuw Noord. Ga gewoon naar huis toe na die pot. Verlaag je niet tot het niveau van Feyenoord. Maar nee hoor. We hebben ons even flink laten kennen. Ook dat is een reden waarom mensen hun kinderen niet meer meenemen naar een wedstrijd van Heerenveen. Blijkbaar kan er bij ons ook zoiets ontstaan dat het misgaat. Na de wedstrijd was ik er helemaal ziek van. Niet eens meer om de wedstrijd. Puur om het feit dat onze club helemaal afgebrokkeld is. In alle opzichten. Je kent het verhaal wel: Bij heerenveen gebeurt er nooit rotzooi. Goed publiek bij Heerenveen. DAT is de reden waarom zoveel mensen graag naar ons stadion kwamen. Waardoor we zoveel mensen hierheen trokken uit alle windstreken. Waarom mensen liever naar ons gingen dan naar Cambuur bijvoorbeeld. Ook het voetbal had natuurlijk zijn bijdrage hierin.Maar dat is nu ook helemaal weg! Niet alleen Feyenoord de schuld geven. Ja, het zijn tokkies, maar ik vind dat we zelf geen haar beter zijn!! Wat schaam ik me kapot. Voor ons eigen publiek. Het zal wel raar in de oren klinken, maar zet eens de supportersbril af. Dan pas zie je wat een tuig er ook tussen onze supporters zitten. Het grootste deel van ons zal dit gedrag niet goedkeuren, maar helaas zie ik ook bijna niemand die het afkeurt. Sinds een kleine jongen ben ik altijd naar het stadion gegaan. Altijd fanatiek supporter geweest. Maar ik twijfel of dit nog wel de club is waar ik verliefd op werd.Ook nu maakt de club geen statement naar eigen supporters. Het liefst zou ik zelf stadionverboden gaan uitdelen. Aan beide kanten. Bij Feyenoord die mensen weigeren. Maar ook aantallen van ons publiek. Ga je toch alsjeblieft inpakken en kom niet meer terug. NERGENS, lees ik afkeur naar die NN tokkies. Echtwaar, ik ga niet meer naar het stadion. Het is klaar zo! Kun je wel zeggen dat ik niet trouw ben. De club is kapot aan het gaan.Heb zelf wel verhalen gehoord van Nieuw noorders die zich misdroegen. Was er een jongen die herkend werd door de steward. Heeft die steward hem met opzet niet aangeven. Waar ben je dan mee bezig! Oprotten uit het stadion. Sluit je maar aan in Leeuwarden. Daar wordt je omarmd.Nogmaals, ik herken Heerenveen niet meer.
  • 15 Feb 2020 om 11:47
    Wat is dit voor een slap verhaal! Je komt met een statement of niet. Hoezo mogelijk? Deze voorzitter presteert ook op dit terrein voor geen meter! Wat een slappe zak hooi. Het is dan ook een paardenman.
  • 14 Feb 2020 om 20:40
    Komt ie nou nog? Of zijn het weer loze beloften?
    Verbied gewoon Feyenoordfans nog te komen. Voor een paar jaar, net zoals Ajax al jaren verbied dat er nog Feyenoordfans komen. 50% van die fans zijn gewoon tokkies die zich niet wensen te gedragen.
  • 14 Feb 2020 om 18:24
    CR treft juist goede drastische maatregelen. Nu hopen dat de eigen supporters geen sv krijgen, dan blijft het mijn maat
  • 14 Feb 2020 om 18:04
    • Quote van 14 Feb 2020 om 14:50
      Dat heeft hij toch niet eerder gedaan? Bij het supporter incident uit tegen VVV heeft hij de eigen fans toch ook beschermd.
    Ik heb het niet specifiek over Roozemond maar gewoon eerdere gevallen met opstootjes. Ook voordat hij er was zeg maar. Is vaak genoeg gebeurd
  • 14 Feb 2020 om 16:51
    Cees geef het op .leverd het heerenveen weer sponsors. Niet aan jezelf denken nu
  • 14 Feb 2020 om 16:29
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:15
      Onze algemeen directeur. Onder welke steen heb jij geleefd ;-)
    Onder dezelfde steen als onze hoofdsponsor:-)
  • 14 Feb 2020 om 16:15
    • Quote van 14 Feb 2020 om 16:10
      Wie is Roozemond :(
    Onze algemeen directeur. Onder welke steen heb jij geleefd ;-)
  • 14 Feb 2020 om 16:10
    Wie is Roozemond :(
  • 14 Feb 2020 om 15:35
    Volgende keer zijn alleen seizoenskaarthouders welkom.
  • 14 Feb 2020 om 15:25
    • Quote van 14 Feb 2020 om 13:04
      Ze hebben niks geleerd van de vorige keer het gaat Roozemond alleen maar om zoveel mogelijk kaartjes te verkopen en de rest maakt hem niets uit.kan wel met een verklaring komen maar daar schiet je niets mee op .alleen maar om zijn eigen hagje te redden.
    Lekker hè, even CR de credits geven voor dit probleem. Enige objectiviteit is weer erg ver weg dus een mooie gelegenheid om CR weer een schop onder zijn hol te geven... Dit probleem(Feyenoord thuis) speelt al zo lang! Het is de enige wedstrijd waarbij mijn dochters niet mee gaan, vanwege dat tuig. Het is niet alleen onze club maar vooral enkele sponsoren die dit keer op keer flikken. Die moeten aangepakt worden.... Punt is alleen dat we die hard nog hebben, en dat weten ze ook...
  • 14 Feb 2020 om 14:50
    • Quote van 14 Feb 2020 om 11:56
      En geef nu alsjeblieft niet (weer) onze supporters de schuld. Zorg gewoon voor geen (provocerende) uitsupporters in de thuisvakken. Het is niet voor niets dat er een thuis- en uitvak is. Die sponsoren komen anders ook nooit. Regel dan eventueel een vak waar ze met zij allen zitten, en niet tussen thuispubliek.
    Dat heeft hij toch niet eerder gedaan? Bij het supporter incident uit tegen VVV heeft hij de eigen fans toch ook beschermd.
  • 14 Feb 2020 om 13:21
    • Quote van 14 Feb 2020 om 13:04
      Ze hebben niks geleerd van de vorige keer het gaat Roozemond alleen maar om zoveel mogelijk kaartjes te verkopen en de rest maakt hem niets uit.kan wel met een verklaring komen maar daar schiet je niets mee op .alleen maar om zijn eigen hagje te redden.
    Want onder alle voorgaande voorzitters was dit inderdaad geen enkel probleem. Doe nou niet alsof dit enkel en alleen onder Roozemond het geval is en alleen zijn schuld.
  • 14 Feb 2020 om 13:09
    • Quote van 14 Feb 2020 om 11:56
      En geef nu alsjeblieft niet (weer) onze supporters de schuld. Zorg gewoon voor geen (provocerende) uitsupporters in de thuisvakken. Het is niet voor niets dat er een thuis- en uitvak is. Die sponsoren komen anders ook nooit. Regel dan eventueel een vak waar ze met zij allen zitten, en niet tussen thuispubliek.
    Precies mijn idee....het is niet de 1e keer dat dit gebeurd. Zo doe je niet bepaald aan klantenbinding er zeggen nu eerder supporters hun kaart op dan dat ze er één aanschaffen. Veiligheid van zowel uit en thuissupporters gaat toch boven alles. Niets ten nadele van de stewards maar die kunnen dat zo ook niet aan met al die uitsupporters in de vakken.
  • 14 Feb 2020 om 13:04
    Ze hebben niks geleerd van de vorige keer het gaat Roozemond alleen maar om zoveel mogelijk kaartjes te verkopen en de rest maakt hem niets uit.kan wel met een verklaring komen maar daar schiet je niets mee op .alleen maar om zijn eigen hagje te redden.
  • 14 Feb 2020 om 12:00
    Wanneer het statement wederom met name gericht zal zijn ten aanzien v/h gedrag van eigen supporters dan is de kans aannemelijk dat ik daar als consequentie beëindiging van mijn seizoenskaart aan verbind. Het kan gewoon niet zo zijn dat supporters zich niet veilig voelen in eigen stadion, er zijn zelfs supporters weggegaan uit intimidatie, dat kan gewoon niet de bedoeling zijn. Wat er, met name bij Feyenoord, telkens misgaat heeft niets meer met het willen tolereren van uit supporters op thuistribunes vanuit gastvrij oogpunt te maken. Willens en wetens stel je dan "het gastvrij" willen zijn boven het gevoel van veiligheid en plezier van eigen supporters en dat is absoluut ontoelaatbaar.

  • 14 Feb 2020 om 11:56
    En geef nu alsjeblieft niet (weer) onze supporters de schuld. Zorg gewoon voor geen (provocerende) uitsupporters in de thuisvakken. Het is niet voor niets dat er een thuis- en uitvak is. Die sponsoren komen anders ook nooit. Regel dan eventueel een vak waar ze met zij allen zitten, en niet tussen thuispubliek.