Aantal partnerclubs SC Heerenveen binnen halfjaar fors gestegen Roorda: ''Dat is bewonderingswaardig en getuigt van grote klasse'' SC Heerenveen maakt tussenstand kaartverkoop ADO-thuis bekend Nieuw Noord massaal naar FC Twente-uit: ''De animo is groot'' ''Zijn zo vaak door Heerenveen-fans geprovoceerd en uitgescholden''

VIDEO | Onrust op de tribunes na afloop van SC Heerenveen - Feyenoord

( 21 reacties)
VIDEO | Onrust op de tribunes na afloop van SC Heerenveen - Feyenoord

Voor SC Heerenveen zit het bekeravontuur erop. De Friezen verloren in de kwartfinale van Feyenoord, dat in het Abe Lenstra Stadion met 0-1 te sterk was.

Wat veel Heerenveen-fans niet lekker zat na de wedstrijd, was het aantal Feyenoord-fans dat in de thuisvakken in het stadion zat. Het leverde na de wedstrijd ook wat onrust op op de tribunes.

Een Heerenveen-fan reageert ook geïrriteerd op Twitter, als hij merkt dat op zijn vaste stekkie nu in eens allemaal Feyenoord-supporters zitten. "Heb een kaartje gekocht op mijn eigen plek in vak 23, heeft scH het hele vak volgepropt met Feyenoord supporters. Schandalig", aldus Wiebe Visser op Twitter. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Feb 2020 om 07:57
    • Quote van 14 Feb 2020 om 12:54
      ik zit normaal in vak 23, maar heb uit voorzorg maar een ander plekje gezocht om dat het de laatste jaren er niet leuker op wordt als Feyenoord of Groningen langs komt. dit kost seizoenkaarten.
    Bij ticketing op de club site werd vak 23 zelfs aangemerkt als Feyenoordvak. De club doet nog steeds alsof ze er helemaal niets aan kan doen. Ondanks mooie praatjes gaat er ook nu weer niets veranderen. Volgend seizoen minder Heerenveensupporters en net zo veel uitdagende kakkerlakken. Mark my words.
  • 14 Feb 2020 om 14:55
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:57
      Gaat alleen maar om de centjes! Er waren ook veel Friese tokkies aanwezig die nooit aanwezig zijn tenzij hun kakkerlak clubje naar Friesland komt. Dit is al jaren zo en zal ook zo blijven.
    Heerenveen supporters verdommen het om een kaartje te kopen. Tja dan moet je ze anders aan de man brengen.
  • 14 Feb 2020 om 14:02
    • Quote van 14 Feb 2020 om 12:53
      90 procent van de dkv aanhangers is Feyenoord sympathisant, en 1 en 1 is nog steeds 2......
    Haha, wat een onzin.
  • 14 Feb 2020 om 13:26
    Cees zit alweer met een stijve plasser stadionverboden uit te delen. Eigen supporters worden altijd gestraft! Groepje irritante feyenoorders hadden meteen, na 0-1, al verwijderd moet worden. Maar al de meeste stewards zijn rond de 70 jaar, dus zal dit niet lukken. Te triest voor woorden, ik had gehoopt dat het gister compleet uit de hand zou lopen, zodat de club eens leert van haar fouten. Zij zijn zelf een aantal jaren begonnen met het starten van een buffervak. Alleen seizoenkaarthouders nog toelaten en geen extra kaarten meer in de verkoop. Jammer dat het zo moet, maar het is nu eens klaar.
  • 14 Feb 2020 om 12:59
    Voor heel Feyenoordnederland is dit het uitje van het jaar. Ze krijgen alle vrijheid.
  • 14 Feb 2020 om 12:54
    ik zit normaal in vak 23, maar heb uit voorzorg maar een ander plekje gezocht om dat het de laatste jaren er niet leuker op wordt als Feyenoord of Groningen langs komt. dit kost seizoenkaarten.
  • 14 Feb 2020 om 12:53
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:57
      Gaat alleen maar om de centjes! Er waren ook veel Friese tokkies aanwezig die nooit aanwezig zijn tenzij hun kakkerlak clubje naar Friesland komt. Dit is al jaren zo en zal ook zo blijven.
    90 procent van de dkv aanhangers is Feyenoord sympathisant, en 1 en 1 is nog steeds 2......
  • 14 Feb 2020 om 12:25
    Ik dacht ze hebben alles op wel effe leer gehad na de laatste keer bij ongeregeldheden in het stadion,paar dagen later kwamen ze met een plan om bij risico wedstrijden geen kaarten te verkopen aan de tegen partij ,maar dan doen ze tochwant over al in het stadion zaten Feyenoord supporters dan zeg ik op mijn beurt dan vraagje ook om problemen.
  • 14 Feb 2020 om 12:19
    • Quote van 14 Feb 2020 om 11:57
      De thuiswedstrijden tegen Feyenoord in de toekomst zonder uitpubliek laten spelen. Genoeg is genoeg. En iedere Feyenoord supporter die dan alsnog in ons stadion zit een landelijk stadionverbod geven. Doorgaan op deze weg gaat je straks eigen supporters kosten omdat sc Heerenveen supporters zich onprettig of onveilig voelen in en rondom het eigen stadion. Dat moet je ten allen tijde voorkomen.
    Zat er tussen in bij vak 25,niets aan de hand. Gezellig. Mooie sfeer. Maar goed de raddraaiers moeten ze inderdaad aanpakken.
  • 14 Feb 2020 om 11:57
    De thuiswedstrijden tegen Feyenoord in de toekomst zonder uitpubliek laten spelen. Genoeg is genoeg. En iedere Feyenoord supporter die dan alsnog in ons stadion zit een landelijk stadionverbod geven. Doorgaan op deze weg gaat je straks eigen supporters kosten omdat sc Heerenveen supporters zich onprettig of onveilig voelen in en rondom het eigen stadion. Dat moet je ten allen tijde voorkomen.
  • 14 Feb 2020 om 11:51
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:39
      Is erger voorkomen door de winst van Feyenoord? Wat als ze verloren hadden, was het helemaal gekkenhuis geworden.
    Wanneer Heerenveen had gewonnen dan was de ramp niet te overzien, dat had hele nare en onprettige situaties opgeleverd.
  • 14 Feb 2020 om 11:12
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:52
      Ze doen er niets aan jaren geleden al eens gedaan.. club wil gastvrij zijn, dus doet er niets aan was toen het antwoord.
    Klinkt raar, maar dan moet het maar eens echt uit de hand lopen. Blijkbaar moeten er eerst zwaar gewonden of doden vallen voordat de club wil inzien dat dit niet langer mogelijk is met de tokkies uit Rotterdam. Ook bij andere clubs overigens wel eens mis maar de tokkies uit Rotterdam zijn echt het ergst!
  • 14 Feb 2020 om 10:57
    Gaat alleen maar om de centjes! Er waren ook veel Friese tokkies aanwezig die nooit aanwezig zijn tenzij hun kakkerlak clubje naar Friesland komt. Dit is al jaren zo en zal ook zo blijven.
  • 14 Feb 2020 om 10:52
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:19
      Het was wederom om je dood te schamen. Dat ze er zitten Is 1. Maar het provocerende gedrag moet eens aangepakt worden. Zojuist de club een mail gestuurd met mijn klachten, hoop echt dat ze eens gaan optreden voordat er echt zwaar gewonden of zelfs doden gaan vallen. Heb medelijden met die arme stewards die graag op wilden treden maar dit vanuit de club niet mogen. Triest!!!
    Ze doen er niets aan jaren geleden al eens gedaan.. club wil gastvrij zijn, dus doet er niets aan was toen het antwoord.
  • 14 Feb 2020 om 10:45
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:39
      Is erger voorkomen door de winst van Feyenoord? Wat als ze verloren hadden, was het helemaal gekkenhuis geworden.
    Denk dat Feyenoord bij verlies was afgedruipt.... Nu waren ze na de wedstrijd vol aan het provoceren binnen en buiten de vakken...
  • 14 Feb 2020 om 10:39
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:37
      Voelde na de wedstrijd inderdaad aan alles aan dat het mis zou gaan.... Is dan ook hevig uit de hand gelopen....
    Is erger voorkomen door de winst van Feyenoord? Wat als ze verloren hadden, was het helemaal gekkenhuis geworden.
  • 14 Feb 2020 om 10:37
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:32
      Een doffe ellende, vroeg of laat gaat het inderdaad volledig fout. De club kan blijven wijzen naar eigen supporters en gedrag wat ze willen.....je hoeft je niet jaar in jaar uit te laten intimideren door zulke tokkies!
      Het zal ongetwijfeld geen makkelijke opgave zijn om te borgen dat ze er niet zijn maar je kan onderhand wel lering trekken uit de ervaringen en eens de veiligheid en plezier bij je eigen supporters gaan borgen oftewel, optreden. Als je als Heerenveen supporter bij uitwedstrijden op thuistribunes wordt ontdekt krijg je ook wat regeltjes mee....
    Voelde na de wedstrijd inderdaad aan alles aan dat het mis zou gaan.... Is dan ook hevig uit de hand gelopen....
  • 14 Feb 2020 om 10:33
    Het was binnen 5 minuten al duidelijk dat het uit de hand zou gaan lopen.
  • 14 Feb 2020 om 10:32
    Een doffe ellende, vroeg of laat gaat het inderdaad volledig fout. De club kan blijven wijzen naar eigen supporters en gedrag wat ze willen.....je hoeft je niet jaar in jaar uit te laten intimideren door zulke tokkies!
    Het zal ongetwijfeld geen makkelijke opgave zijn om te borgen dat ze er niet zijn maar je kan onderhand wel lering trekken uit de ervaringen en eens de veiligheid en plezier bij je eigen supporters gaan borgen oftewel, optreden. Als je als Heerenveen supporter bij uitwedstrijden op thuistribunes wordt ontdekt krijg je ook wat regeltjes mee....
  • 14 Feb 2020 om 10:19
    Het was wederom om je dood te schamen. Dat ze er zitten Is 1. Maar het provocerende gedrag moet eens aangepakt worden. Zojuist de club een mail gestuurd met mijn klachten, hoop echt dat ze eens gaan optreden voordat er echt zwaar gewonden of zelfs doden gaan vallen. Heb medelijden met die arme stewards die graag op wilden treden maar dit vanuit de club niet mogen. Triest!!!
  • 14 Feb 2020 om 10:15
    Triest dat er zo geprovoceerd wordt door feyenoord “supporters” en je niet eens meer kan thuisvoelen in je eigen abe lenstra door van die trieste figuren. En die lui in de skybox helemaal sneu