VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen uitgeschakeld na nederlaag

68
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen uitgeschakeld na nederlaag

Voor SC Heerenveen zit het bekeravontuur erop. De Friezen verloren in de kwartfinale van Feyenoord, dat in het Abe Lenstra Stadion met 0-1 te sterk was.

Feyenoord schoot uit de startblokken in Friesland en drukte SC Heerenveen ver terug. Dat leidde na een kwartier voor de openingstreffer via Leroy Fer, die raak kopte. SC Heerenveen werd daarna dreigender en was via Chidera Ejuke dicht bij de gelijkmaker, maar Justin Bijlow redde fraai. De doelman van Feyenoord was vaker een sta-in-de-weg, terwijl aan de andere kant Filip Bednarek een aantal keren reddend optrad.

In de tweede helft golfde het spel op en neer. SC Heerenveen ging op jacht naar de gelijkmaker en de thuisploeg kreeg voldoende kansen. Zo redde Bijlow op een inzet van Ejuke, terwijl Jens Odgaard en zijn vervanger Runar Espejord de lat raakten.

Orkun Kökcü kon het duel namens Feyenoord beslissen, maar vond Bednarek met een ultieme redding op zijn weg. Gescoord werd er niet meer, waardoor Feyenoord zich plaatst voor de halve finale van het bekertoernooi. De Rotterdammers nemen het dan in eigen huis op tegen NAC Breda.

SC Heerenveen - Feyenoord 0-1 (0-1)
15' 0-1 Fer

Opstelling SC Heerenveen: Bednarek; Van Rhijn, Dresevic, Botman, Floranus; Veerman (67' Hajal), Faik, Kongolo; Van Bergen (80' Halilovic), Odgaard (73' Espejord) en Ejuke.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Ié (84' Van der Heijden), Senesi, Malacia; Toornstra, Fer Kökcü (81' Larsson); Berghuis, Jørgensen (80' Özyakup) en Sinisterra.

68 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Feb 2020 om 15:01
    • Quote van 14 Feb 2020 om 14:57
      Misschien dat je met een clubkaart een minimaal aantal wedstrijden moet bezoeken voordat je kaarten kan kopen voor de wedstrijd tegen Feyenoord? Wordt dan lastig voor Heerenveen fans die topwedstrijden willen bezoeken, maar misschien dat je dat dan ook in een soort package deal kan doen. Komt er op neer dat je niet de clubkaart kan gebruiken voor alleen deze wedstrijd.
    In de competitie tegen Feyenoord waren er niet zo veel problemen/supporters dan de jaren ervoor. Dit omdat de club juist bovenop de kaartverkoop zat, dus wat is er nu misgegaan?
  • 14 Feb 2020 om 14:57
    • Quote van 14 Feb 2020 om 12:47
      Politiek moet eens gaan optreden. Club probeert van alles, maar staat wel heel erg alleen.

      Clubkaartaanvragen blokkeren, geen kassaverkoop, buffervakken. Wat moet je nog meer doen? Tijd voor een voetbalwet met meldplicht. En dan ook dat dat gedonder op de hoofdtribune. Altijd gaat het daar fout. Hoe wil je dat keren? Lekker dat onze burgemeester van Heerenveen een fort knox maakt, maar wat moeten onze (vrijwillige) stewards in het stadion? Laat de ME eens huishouden in het stadion. Zet al die idioten bij elkaar en geef ze een pak op hun donder en een levenslang verbod+meldplicht.


    Misschien dat je met een clubkaart een minimaal aantal wedstrijden moet bezoeken voordat je kaarten kan kopen voor de wedstrijd tegen Feyenoord? Wordt dan lastig voor Heerenveen fans die topwedstrijden willen bezoeken, maar misschien dat je dat dan ook in een soort package deal kan doen. Komt er op neer dat je niet de clubkaart kan gebruiken voor alleen deze wedstrijd.
  • 14 Feb 2020 om 14:52
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:44
      zojuist vanaf het stadion richting Skoatterwald gelopen. Eenmaal onder de snelweg door waren er een paar Feyenoord supporters die zagen dat wij richting Skoatterwald liepen en niet richting het parkeerterrein, waar onze Rotterdamse vrienden zo gastvriendelijk werden ontvangen. hierna werd ons meermaals kanker toegewenst en uiteindelijk mochten wij gewoon gaan Rennen met 4 mannen en 2 dames omdat er een groep van 20 Feyenoord vrienden achter ons aan kwam. ik hoop dat dit bericht ergens terecht komt bij mensen die hier iets aan kunnen doen, het is ronduit schandalig!
    Schandalig zeg. Melden bij de club zou ik zeggen. Kan toch niet meer dit.
  • 14 Feb 2020 om 14:49
    • Quote van 14 Feb 2020 om 08:48
      Prima dat jij het compleet anders ziet. Ik ga er verder niet eens meer op in. Voor het eerst ben ik juist helemaal klaar met Heerenveen. Er zit geen muziek in. Geen niveau. Staf die maar wat aanmoddert. Bestuurlijk altijd gedoe. Deze site waar men al-tijd negatief is. Er hangt alleen maar een negatieve sfeer rondom alles bij deze, nog steeds mooie, club. Zoals gezegd heb ik nooit eerder een negatief woord over ons gerept, maar na gisteren zie ik niets meer positief in voor ons. Het is gewoon echt heel, heel, heel matig. We staan in ieder geval duidelijk te hoog voor ons kwaliteiten en ons beleid
    Ik kan best begrijpen dat je het negatief inziet na al deze matige jaren, maar na precies deze wedstrijd snap ik dat totaal niet. En als ik naar de mensen om mij heen keek gister in het stadion, waren die het er echt wel over eens dat we een spannende pot hebben gezien. Verder hoeven we het ook niet eens te zijn, daar is het een forum voor.
  • 14 Feb 2020 om 12:47
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:02
      Ja precies volkomen eens. Ook als wij hadden gewonnen was het ws ook trammelant geworden. Denk dat het teveel moeite en geld kost om er iets aan te doen.....maar dat is giswerk.
    Politiek moet eens gaan optreden. Club probeert van alles, maar staat wel heel erg alleen.

    Clubkaartaanvragen blokkeren, geen kassaverkoop, buffervakken. Wat moet je nog meer doen? Tijd voor een voetbalwet met meldplicht. En dan ook dat dat gedonder op de hoofdtribune. Altijd gaat het daar fout. Hoe wil je dat keren? Lekker dat onze burgemeester van Heerenveen een fort knox maakt, maar wat moeten onze (vrijwillige) stewards in het stadion? Laat de ME eens huishouden in het stadion. Zet al die idioten bij elkaar en geef ze een pak op hun donder en een levenslang verbod+meldplicht.


  • 14 Feb 2020 om 11:43
    • Quote van 14 Feb 2020 om 11:36
      Ik weet ook wel dat een kleine minderheid het verziekt voor de rest maar er is in bijna elk voetbal stadion wel iets loos en hier zaten gewoon 50000 fans van beide teams kriskras door elkaar en na de wedstrijd gewoon één groot feest, geweldig om te zien
    Dat zeg ik toch exact? Dat is bij elke sport, behalve voetbal. Want hooligans worden daar door elkaar 'geaccepteerd'. Als dit zo was gegroeid bij een andere sport, dan was dat daar wel geweest... Supporters zijn het echt niet, hoor.
  • 14 Feb 2020 om 11:36
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:09
      Ik vind juist dat het bij ons cluppie vaak wel kan. Ik vind Heerenveenpubliek altijd netjes. Mijn zoon, nu enkele maanden oud, neem ik over enkele jaren mee naar Heerenveen, want hier kan dat netjes. Maar als die idioten uit Rotterdam (en enkele andere clubs) langskomen, is het altijd trammelant. Echt heel erg bijzonder. Ook het hersenloos schelden met kanker (hoe dom ben je dan) en het agressief opstellen richting kinderen. Dan ben je echt te dom om te poepen. Zij zijn ook echt geen fan van de club of van voetbal, maar zoeken gewoon een uitlaatklep. Een plekje waar IQ en normaal praten niet welkom is. Een plek waar zij voor het eerst iets zijn, in plaats van een nobody. En dan kiezen zij maar de voetbalclub waar zij het dichtst bij in de buurt wonen.

      Al jaren het meest onbegrijpelijke aan voetbal. En ik ben blij dat ons cluppie zich over het algemeen netjes opstelt.
    Ik weet ook wel dat een kleine minderheid het verziekt voor de rest maar er is in bijna elk voetbal stadion wel iets loos en hier zaten gewoon 50000 fans van beide teams kriskras door elkaar en na de wedstrijd gewoon één groot feest, geweldig om te zien
  • 14 Feb 2020 om 11:17
    Mag toch hopen dat ze de beker niet winnen maar op hun bek gaan tegen de volgende tegenstander(s).Op West veel irritante supporters, een enkeling daar nagelaten. Provoceren tegen NN toen Sam Larsson uitgejoeld werd door supporters wat ik zelf ook niet goedkeur trouwens. We waren niet kansloos tegen dit Feyenoord en dat maakt het extra zuur. Op naar Vitesse waar het ook niet lekker loopt.
  • 14 Feb 2020 om 10:23
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:09
      Ik vind juist dat het bij ons cluppie vaak wel kan. Ik vind Heerenveenpubliek altijd netjes. Mijn zoon, nu enkele maanden oud, neem ik over enkele jaren mee naar Heerenveen, want hier kan dat netjes. Maar als die idioten uit Rotterdam (en enkele andere clubs) langskomen, is het altijd trammelant. Echt heel erg bijzonder. Ook het hersenloos schelden met kanker (hoe dom ben je dan) en het agressief opstellen richting kinderen. Dan ben je echt te dom om te poepen. Zij zijn ook echt geen fan van de club of van voetbal, maar zoeken gewoon een uitlaatklep. Een plekje waar IQ en normaal praten niet welkom is. Een plek waar zij voor het eerst iets zijn, in plaats van een nobody. En dan kiezen zij maar de voetbalclub waar zij het dichtst bij in de buurt wonen.

      Al jaren het meest onbegrijpelijke aan voetbal. En ik ben blij dat ons cluppie zich over het algemeen netjes opstelt.
    Mooi gesproken!
  • 14 Feb 2020 om 10:13
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:57
      Dikke knokpartij met stewards erbij op de sponsortribune, die overigens anders altijd leeg is. En nu komen ze wel maar dan met van die tokkies. Kunnen ze daar ook niet wat aan doen. Moet wel zeggen dat ze het verkeer mooi regelden na de wedstrijd. Was sneller weg dan normaal. En nog even over de wedstrijd. Helaas niet gewonnen. Was zeker verdiend geweest, maar dan moet je wel scoren. Van Bergen en Ejuke alleen op de keeper af, komen niet eens tot schieten. Kom op zeg, schiet gewoon. Volgende keer maar Smit erin? Of Espejord eens in de basis. Odgaard weer weinig laten zien. Hoogtepunt van hem een bal op de lat wat een voorzet moest zijn... Feyenoord slecht, niks verdiend maar wel gewonnen. Altijd die mazzel weer. Waardeloos. Zonde. Wel een leuke wedstrijd met veel energie en strijd gezien!
    Je koopt er vrij weinig voor.....Strijd en energie was er zeker maar net niet genoeg . Echt doodzonde....door dit Feyenoord had je niet uitgeschakeld hoeven te worden. Ja Odgaard is hopeloos uit vorm als hij die bal einde 1e helft goed aanneemt komt ie 1op1 met de keep. En Espejord is nog uitermate zwak in afronden. Waarom haal je een geblesseerde/ niet fitte speler of is hij bij ons geblesseerd geraakt?
  • 14 Feb 2020 om 10:09
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:04
      Ik ben momenteel in Dublin aan het werk waar afgelopen zaterdag de rugby wedstrijd Ierland-Wales werd gespeeld, Ierland won. Zaterdag avond de wal op geweest en één groot feest in de stad met Ieren en Welshmen, geen spatje ellende, jammer dat dat in het voetbal niet kan!
    Ik vind juist dat het bij ons cluppie vaak wel kan. Ik vind Heerenveenpubliek altijd netjes. Mijn zoon, nu enkele maanden oud, neem ik over enkele jaren mee naar Heerenveen, want hier kan dat netjes. Maar als die idioten uit Rotterdam (en enkele andere clubs) langskomen, is het altijd trammelant. Echt heel erg bijzonder. Ook het hersenloos schelden met kanker (hoe dom ben je dan) en het agressief opstellen richting kinderen. Dan ben je echt te dom om te poepen. Zij zijn ook echt geen fan van de club of van voetbal, maar zoeken gewoon een uitlaatklep. Een plekje waar IQ en normaal praten niet welkom is. Een plek waar zij voor het eerst iets zijn, in plaats van een nobody. En dan kiezen zij maar de voetbalclub waar zij het dichtst bij in de buurt wonen.

    Al jaren het meest onbegrijpelijke aan voetbal. En ik ben blij dat ons cluppie zich over het algemeen netjes opstelt.
  • 14 Feb 2020 om 10:04
    Ik ben momenteel in Dublin aan het werk waar afgelopen zaterdag de rugby wedstrijd Ierland-Wales werd gespeeld, Ierland won. Zaterdag avond de wal op geweest en één groot feest in de stad met Ieren en Welshmen, geen spatje ellende, jammer dat dat in het voetbal niet kan!
  • 14 Feb 2020 om 10:02
    • Quote van 14 Feb 2020 om 09:54
      Het is jammer dat dit niet kan zoals in Duitsland. Al vind ik ook wel eens dat mensen zich soms wel snel geprovoceerd voelen, zeker de verliezende partij. Maar een 1/4 in het stadion was Feyenoord. Het is gebleken in het verleden dat dit niet kan en problemen geeft. Toch doet de club er niks aan of kan er niks aan doen om het te voorkomen.
    Ja precies volkomen eens. Ook als wij hadden gewonnen was het ws ook trammelant geworden. Denk dat het teveel moeite en geld kost om er iets aan te doen.....maar dat is giswerk.
  • 14 Feb 2020 om 09:59
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:44
      zojuist vanaf het stadion richting Skoatterwald gelopen. Eenmaal onder de snelweg door waren er een paar Feyenoord supporters die zagen dat wij richting Skoatterwald liepen en niet richting het parkeerterrein, waar onze Rotterdamse vrienden zo gastvriendelijk werden ontvangen. hierna werd ons meermaals kanker toegewenst en uiteindelijk mochten wij gewoon gaan Rennen met 4 mannen en 2 dames omdat er een groep van 20 Feyenoord vrienden achter ons aan kwam. ik hoop dat dit bericht ergens terecht komt bij mensen die hier iets aan kunnen doen, het is ronduit schandalig!
    Ja vreselijk dit en dan te bedenken dat Carlo de Leeuw aan kanker is overleden hoe kun je dat woord dan nog op deze manier in je mond nemen, misschien dat deze domkoppen ooit eens terug gaan denken aan deze ongepaste verwensing als een dierbare van hun aan deze ziekte lijdt.
  • 14 Feb 2020 om 09:54
    • Quote van 14 Feb 2020 om 09:17
      En de veiligheid.... ik vind dit echt niet kunnen; wat vindt jij Frank?

      Maar man man man wat hebben we een kans laten liggen op een halve finale waar NAC thuis de volgende tegenstander zou zijn. Een bekerfinale had onze club weer een boost kunnen geven. Seizoen is nu klaar je speelt in principe nergens meer voor.
    Het is jammer dat dit niet kan zoals in Duitsland. Al vind ik ook wel eens dat mensen zich soms wel snel geprovoceerd voelen, zeker de verliezende partij. Maar een 1/4 in het stadion was Feyenoord. Het is gebleken in het verleden dat dit niet kan en problemen geeft. Toch doet de club er niks aan of kan er niks aan doen om het te voorkomen.
  • 14 Feb 2020 om 09:18
    • Quote van 14 Feb 2020 om 09:11
      U bent de zwakste schakel, doei.
    Echt bizar dat men dan direct zulke bijzonder kinderachtige reacties gaan plaatsen. Maar het is jouw goed recht natuurlijk.
  • 14 Feb 2020 om 09:17
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:54
      Zeker niet. Anders had het stadion veel leger geweest. De club kiest overduidelijk voor de centen ipv het plezier van de eigen fans.
    En de veiligheid.... ik vind dit echt niet kunnen; wat vindt jij Frank?

    Maar man man man wat hebben we een kans laten liggen op een halve finale waar NAC thuis de volgende tegenstander zou zijn. Een bekerfinale had onze club weer een boost kunnen geven. Seizoen is nu klaar je speelt in principe nergens meer voor.
  • 14 Feb 2020 om 09:11
    • Quote van 14 Feb 2020 om 08:48
      Prima dat jij het compleet anders ziet. Ik ga er verder niet eens meer op in. Voor het eerst ben ik juist helemaal klaar met Heerenveen. Er zit geen muziek in. Geen niveau. Staf die maar wat aanmoddert. Bestuurlijk altijd gedoe. Deze site waar men al-tijd negatief is. Er hangt alleen maar een negatieve sfeer rondom alles bij deze, nog steeds mooie, club. Zoals gezegd heb ik nooit eerder een negatief woord over ons gerept, maar na gisteren zie ik niets meer positief in voor ons. Het is gewoon echt heel, heel, heel matig. We staan in ieder geval duidelijk te hoog voor ons kwaliteiten en ons beleid
    U bent de zwakste schakel, doei.
  • 14 Feb 2020 om 08:48
    • Quote van 14 Feb 2020 om 01:32
      Ik begrijp dit dus echt niet. Wat is precies jouw verwachtingspatroon? Ik heb een Heerenveen gezien dat het eerste kwartier er niet onderuit kwam en ik echt vreesde voor een dikke nederlaag, maar de 0-1 achterstand was het startsein van steeds meer controle voor Heerenveen en een Feyenoord dat eerst wel even tevreden was met de voorsprong. Maar naarmate de wedstrijd vorderde, verloor Feyenoord steeds meer de controle en hing de 1-1 in de lucht. Er werd echt wel aardig gevoetbald bij tijd en wijlen. Het leverde ook wel wat momenten op. Direct na rust had Ejuke de gelijkmaker moeten maken. Vervolgens Espejord die een bal nog op de lat schiet, Odgaard met een geluksbal op de lat. Het zat echt niet mee. Maar er is geknokt, ze zijn zeker niet afgegaan. Het is eigenlijk belachelijk dat je dat durft te beweren, als je tegen een club speelt met een begroting die drie keer zo hoog is en toch een flink aantal kansen weet te noteren. Op het einde zat het er niet meer in helaas en was de tank ook leeg. Er ging natuurlijk wel veel fout, maar ook een hoop goed wat leidde tot goede kansen. Het kwartje valt ook continu niet lekker voor ons. Of we maken zelf hele slordige fouten, of het zit gewoon ook niet mee. Maar er is hard gewerkt, ook door jongens die niet in de wedstrijd zaten (Van Bergen en Odgaard bijvoorbeeld). Maar als we al vinden dat we een wanprestatie leveren als we 0-1 verliezen van Feyenoord in de beker en die daar heeeeel erg blij mee zijn, dan zijn we de realiteit echt uit het oog verloren.
    Prima dat jij het compleet anders ziet. Ik ga er verder niet eens meer op in. Voor het eerst ben ik juist helemaal klaar met Heerenveen. Er zit geen muziek in. Geen niveau. Staf die maar wat aanmoddert. Bestuurlijk altijd gedoe. Deze site waar men al-tijd negatief is. Er hangt alleen maar een negatieve sfeer rondom alles bij deze, nog steeds mooie, club. Zoals gezegd heb ik nooit eerder een negatief woord over ons gerept, maar na gisteren zie ik niets meer positief in voor ons. Het is gewoon echt heel, heel, heel matig. We staan in ieder geval duidelijk te hoog voor ons kwaliteiten en ons beleid
  • 14 Feb 2020 om 08:06
    Ondanks het redelijke veldspel wederom een nederlaag. Kan gebeuren, maar het is uiteindelijk wel weer een nederlaag. Maar aangezien ze er hard voor gewerkt hebben (dus met krachten gesmeten) en dit tikkie mentaal wel aankomt, verwacht ik zondag wel 2 a 3 wijzigingen in de opstelling. Jongens die fris aan de start verschijnen. Anders verliest Johnny compleet zijn geloofwaardigheid.
  • 14 Feb 2020 om 02:52
    • Quote van 14 Feb 2020 om 00:50
      Ik ben er inmiddels wel klaar mee na 39 jaar een seizoenskaart te hebben gehad, en je niet veilig kunnen voelen in je eigen stadion. Schijnbaar is het geld bij het bestuur belangrijker dan de veiligheid van je eigen supporters. Ik ben er voor het eerst over aan het nadenken om mijn seizoenskaart op te gaan zeggen aan het einde van het seizoen.
    Waardeloos. Ik hoop dat je seizoenskaarthouder blijft, maar snap de frustratie en het gevoel.
  • 14 Feb 2020 om 02:51
    Verder een vervelende avond rond de sponsortribune op West. Tijdens de wedstrijd al een supporters van Feyenoord die ietwat irritant aanwezig waren, maar wat nog wel te handelen viel. Na de wedstrijd ging het bij de loge mis, enorm provocerend aanwezig, waar NN uiteindelijk op reageerde. Enorm vervelend dat het altijd gebeurt als Feyenoord hier weer eens op bezoek komt.
  • 14 Feb 2020 om 02:44
    • Quote van 14 Feb 2020 om 01:32
      Ik begrijp dit dus echt niet. Wat is precies jouw verwachtingspatroon? Ik heb een Heerenveen gezien dat het eerste kwartier er niet onderuit kwam en ik echt vreesde voor een dikke nederlaag, maar de 0-1 achterstand was het startsein van steeds meer controle voor Heerenveen en een Feyenoord dat eerst wel even tevreden was met de voorsprong. Maar naarmate de wedstrijd vorderde, verloor Feyenoord steeds meer de controle en hing de 1-1 in de lucht. Er werd echt wel aardig gevoetbald bij tijd en wijlen. Het leverde ook wel wat momenten op. Direct na rust had Ejuke de gelijkmaker moeten maken. Vervolgens Espejord die een bal nog op de lat schiet, Odgaard met een geluksbal op de lat. Het zat echt niet mee. Maar er is geknokt, ze zijn zeker niet afgegaan. Het is eigenlijk belachelijk dat je dat durft te beweren, als je tegen een club speelt met een begroting die drie keer zo hoog is en toch een flink aantal kansen weet te noteren. Op het einde zat het er niet meer in helaas en was de tank ook leeg. Er ging natuurlijk wel veel fout, maar ook een hoop goed wat leidde tot goede kansen. Het kwartje valt ook continu niet lekker voor ons. Of we maken zelf hele slordige fouten, of het zit gewoon ook niet mee. Maar er is hard gewerkt, ook door jongens die niet in de wedstrijd zaten (Van Bergen en Odgaard bijvoorbeeld). Maar als we al vinden dat we een wanprestatie leveren als we 0-1 verliezen van Feyenoord in de beker en die daar heeeeel erg blij mee zijn, dan zijn we de realiteit echt uit het oog verloren.
    Uitstekende analyse!
  • 14 Feb 2020 om 02:04
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:56
      Hahaha....erg he. 2e helft ben ik de plaatselijke kroeg maar ingegaan. Ik was daar met 2 kinderen. Ook ik werd voor alles en nog wat uitgemaakt door Feyenoord supporters in het Heerenveen vak. Een steward gaf mij het advies ^Je kan beter ergens anders zitten, anders worden ze agressief^. Zit je in je eigen stadion.
    Niet leuk om te lezen. Moet toch wel wat concreets vanuit de club gaan komen om dit aan te pakken, dit moet toch haast wel de druppel zijn.
  • 14 Feb 2020 om 01:35
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:37
      Zegt hij dat? Nee dus, even de frustratie afreageren begrijp ik volkomen, al kon ik best van deze pot genieten. Zelfs Odgaard viel mij de 2e helft niet tegen. Gebrek aan scorend vermogen breekt ons weer op. Pluspunten vind ik Kongolo, Bednarek en Van Rhijn(zeker hij liet vandaag eens meer zien dan een tikje terug). Minpunten Van Bergen en Ejuke. Brengen beide 0,0!! Ejuke lijkt nog wat maar het eindeloze gepingel wordt wat irritant... Zo ook de steeds groter wordende enclave provocerende Feyenoord supporters buiten het uitvak. Waarom toch??
    Toch leidde dat pingelen wel bijna tot een mooie knal in de kruising van Ejuke. Ik snap de frustratie omtrent zijn dribbelen, dat overdrijft hij inderdaad nog wel eens. Als het Jansen lukt om daaraan nog wat te schaven en beter te doseren, dan is het echt een fantastische speler en speelt hij hier ook niet meer. Van Bergen vind ik een totaal ander verhaal, omdat hij nog steeds een hele slechte trap heeft en vooral een snelle draver is. Ik vrees zelfs dat er niet veel meer in zit dan dit, omdat ik na anderhalf jaar daar nog zo weinig verbetering in zie.
  • 14 Feb 2020 om 01:32
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:51
      Smaken verschillen. Heb me dood lopen ergeren. Wederom.
    Ik begrijp dit dus echt niet. Wat is precies jouw verwachtingspatroon? Ik heb een Heerenveen gezien dat het eerste kwartier er niet onderuit kwam en ik echt vreesde voor een dikke nederlaag, maar de 0-1 achterstand was het startsein van steeds meer controle voor Heerenveen en een Feyenoord dat eerst wel even tevreden was met de voorsprong. Maar naarmate de wedstrijd vorderde, verloor Feyenoord steeds meer de controle en hing de 1-1 in de lucht. Er werd echt wel aardig gevoetbald bij tijd en wijlen. Het leverde ook wel wat momenten op. Direct na rust had Ejuke de gelijkmaker moeten maken. Vervolgens Espejord die een bal nog op de lat schiet, Odgaard met een geluksbal op de lat. Het zat echt niet mee. Maar er is geknokt, ze zijn zeker niet afgegaan. Het is eigenlijk belachelijk dat je dat durft te beweren, als je tegen een club speelt met een begroting die drie keer zo hoog is en toch een flink aantal kansen weet te noteren. Op het einde zat het er niet meer in helaas en was de tank ook leeg. Er ging natuurlijk wel veel fout, maar ook een hoop goed wat leidde tot goede kansen. Het kwartje valt ook continu niet lekker voor ons. Of we maken zelf hele slordige fouten, of het zit gewoon ook niet mee. Maar er is hard gewerkt, ook door jongens die niet in de wedstrijd zaten (Van Bergen en Odgaard bijvoorbeeld). Maar als we al vinden dat we een wanprestatie leveren als we 0-1 verliezen van Feyenoord in de beker en die daar heeeeel erg blij mee zijn, dan zijn we de realiteit echt uit het oog verloren.
  • 14 Feb 2020 om 00:53
    • Quote van 14 Feb 2020 om 00:03
      Te gast in eigen huis.. Club moet zich schamen. Het zal ongetwijfeld heel lastig zijn maar die uitsupporters in de thuis vakken moeten ze er gewoon uithalen. Blijkbaar regeert de angst voor escalatie. Hoewel ik er 100% op tegen ben, ben ik toch wel blij dat onze jongens van Noord letterlijk en figuurlijk niet over zich heen lieten lopen!
    Heb tokkies nog nooit zo hard zien rennen sinds vanavond...
  • 14 Feb 2020 om 00:50
    Ik ben er inmiddels wel klaar mee na 39 jaar een seizoenskaart te hebben gehad, en je niet veilig kunnen voelen in je eigen stadion. Schijnbaar is het geld bij het bestuur belangrijker dan de veiligheid van je eigen supporters. Ik ben er voor het eerst over aan het nadenken om mijn seizoenskaart op te gaan zeggen aan het einde van het seizoen.
  • 14 Feb 2020 om 00:45
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:54
      Zeker niet. Anders had het stadion veel leger geweest. De club kiest overduidelijk voor de centen ipv het plezier van de eigen fans.
    En de veiligheid van eigen fans
  • 14 Feb 2020 om 00:33
    • Quote van 14 Feb 2020 om 00:09
      De club en de burgemeester moeten zich doodschamen!!! Maar stadionverboden uitdelen aan eigen fans en kroegen sluiten en het schandalige gedrag van die Tokkies naar accepteren. Wat een dom volk. Ongelooflijk. Ze hebben het IQ zo hoog als het aantal kampioenschappen van de laatste 30 jaar....
      Wij hadden de winst verdiend. Feyenoord was nergens.
    Precies ze hadden vanaf minuut 1 beide vakken naast het uit vak moeten ontruimen gewoon de me er in sturen. Maar dat gebeurt dan niet
  • 14 Feb 2020 om 00:21
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:12
      Strijdend Heerenveen gezien. Super spannende wedstrijd. Helaas viel het kwartje de verkeerde kant op. #trotsopheerenveen
    Precies. Het zit momenteel ook niet mee. Ik vond de sfeer geweldig en buiten die eerste 25 minuten, waarin Feyenoord gewoon heel goed speelde, hebben we prima gespeeld. Ik baal wel heel erg van het verlies en van het feit dat we geen spits hebben. We scoren echt heel erg moeilijk, maar hebben ook vanavond genoeg kansen gehad. Trots op onze jonge ploeg en op de echte fans die vanavond tot de laatste tel achter de ploeg stonden.
  • 14 Feb 2020 om 00:18
    Het onbrak aan geluk vanavond, eigenlijk al weken. De ploeg heeft alles gegeven maar hij wilde er maar niet in. Er werd echt prima gespeeld. Overwinning was daarom ook verdiend geweest maar helaas zoals zovaak krijgen we niet wat we verdienen. Ik heb wel intens genoten van de sfeer op Noord en vooral de wedstrijd. Voor zulke potjes als deze kom ik naar het stadion.
  • 14 Feb 2020 om 00:12
    Misschien moeilijk accepteren voor ze dat Ajax mijlenvel bij ze weg is .....Wat een frustratie.
  • 14 Feb 2020 om 00:09
    De club en de burgemeester moeten zich doodschamen!!! Maar stadionverboden uitdelen aan eigen fans en kroegen sluiten en het schandalige gedrag van die Tokkies naar accepteren. Wat een dom volk. Ongelooflijk. Ze hebben het IQ zo hoog als het aantal kampioenschappen van de laatste 30 jaar....
    Wij hadden de winst verdiend. Feyenoord was nergens.
  • 14 Feb 2020 om 00:09
    Rotterdam = TokkieTown. Wat een mafketels, iedere keer weer. Het is iedere keer hetzelfde. Alles er aan doen om ze de volgende keer te weigeren.
  • 14 Feb 2020 om 00:03
    Te gast in eigen huis.. Club moet zich schamen. Het zal ongetwijfeld heel lastig zijn maar die uitsupporters in de thuis vakken moeten ze er gewoon uithalen. Blijkbaar regeert de angst voor escalatie. Hoewel ik er 100% op tegen ben, ben ik toch wel blij dat onze jongens van Noord letterlijk en figuurlijk niet over zich heen lieten lopen!
  • 13 Feb 2020 om 23:58
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:56
      Hahaha....erg he. 2e helft ben ik de plaatselijke kroeg maar ingegaan. Ik was daar met 2 kinderen. Ook ik werd voor alles en nog wat uitgemaakt door Feyenoord supporters in het Heerenveen vak. Een steward gaf mij het advies ^Je kan beter ergens anders zitten, anders worden ze agressief^. Zit je in je eigen stadion.
    Welkom in Heerenveen
  • 13 Feb 2020 om 23:57
    Dikke knokpartij met stewards erbij op de sponsortribune, die overigens anders altijd leeg is. En nu komen ze wel maar dan met van die tokkies. Kunnen ze daar ook niet wat aan doen. Moet wel zeggen dat ze het verkeer mooi regelden na de wedstrijd. Was sneller weg dan normaal. En nog even over de wedstrijd. Helaas niet gewonnen. Was zeker verdiend geweest, maar dan moet je wel scoren. Van Bergen en Ejuke alleen op de keeper af, komen niet eens tot schieten. Kom op zeg, schiet gewoon. Volgende keer maar Smit erin? Of Espejord eens in de basis. Odgaard weer weinig laten zien. Hoogtepunt van hem een bal op de lat wat een voorzet moest zijn... Feyenoord slecht, niks verdiend maar wel gewonnen. Altijd die mazzel weer. Waardeloos. Zonde. Wel een leuke wedstrijd met veel energie en strijd gezien!
  • 13 Feb 2020 om 23:56
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:29
      Daar zal ik nooit wat van zeggen.. dat past ook bij onze club.. maar ik werd in mijn eigen stadion nageroepen omdat ik opsprong omdat Ejuke bijna scoorde.. ik weet niet, maar er is een verschil tussen gevoel voor een andere club en gewoon het uitschot van een club als Feyenoord toelaten
    Hahaha....erg he. 2e helft ben ik de plaatselijke kroeg maar ingegaan. Ik was daar met 2 kinderen. Ook ik werd voor alles en nog wat uitgemaakt door Feyenoord supporters in het Heerenveen vak. Een steward gaf mij het advies ^Je kan beter ergens anders zitten, anders worden ze agressief^. Zit je in je eigen stadion.
  • 13 Feb 2020 om 23:54
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:51
      Laatste keer dat heerenveen dat tokkie volk hier toelaat. En sjonnie waarom veerman eruit. Waarom van bergen?
    Zeker niet. Anders had het stadion veel leger geweest. De club kiest overduidelijk voor de centen ipv het plezier van de eigen fans.
  • 13 Feb 2020 om 23:52
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:51
      Laatste keer dat heerenveen dat tokkie volk hier toelaat. En sjonnie waarom veerman eruit. Waarom van bergen?
    Veerman eruit was bijzonder, maar Van Bergen snap ik wel
  • 13 Feb 2020 om 23:51
    Laatste keer dat heerenveen dat tokkie volk hier toelaat. En sjonnie waarom veerman eruit. Waarom van bergen?
  • 13 Feb 2020 om 23:51
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:49
      Wanprestatie?!?! Heerenveen was minimaal gelijk aan één van de grootste clubs van Nederland. Wees trots op je club!!
    Smaken verschillen. Heb me dood lopen ergeren. Wederom.
  • 13 Feb 2020 om 23:49
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:33
      Ik blijf trouw niets missen zeg ik net. Ik ben er wel goed klaar mee. Zeker na deze wanprestatie. Maar zondag ga ik er weer voor zitten.
    Wanprestatie?!?! Heerenveen was minimaal gelijk aan één van de grootste clubs van Nederland. Wees trots op je club!!
  • 13 Feb 2020 om 23:47
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:30
      Oké. Volgens mij ben ik nog nooit hier negatief geweest over onze mooie club. Ik heb het altijd positief ingezien. Ik hekel het continue klagen hier. Maar vanaf hier is het terecht. Ik ben er klaar mee. Ik verwacht niets, maar dan ook echt niets, meer van deze staf en dit bestuur. Het is vreselijk. De spelers zijn slecht, Veerman daargelaten btw. Het is om te janken. Voor het eerst ben ik er klaar mee. Ik blijf trouw niets missen. Heerenveen blijft je bij. Maar ooit nog iets verwachten na deze weken? Nee. Het is klaar.
    Ongelooflijk.
  • 13 Feb 2020 om 23:44
    zojuist vanaf het stadion richting Skoatterwald gelopen. Eenmaal onder de snelweg door waren er een paar Feyenoord supporters die zagen dat wij richting Skoatterwald liepen en niet richting het parkeerterrein, waar onze Rotterdamse vrienden zo gastvriendelijk werden ontvangen. hierna werd ons meermaals kanker toegewenst en uiteindelijk mochten wij gewoon gaan Rennen met 4 mannen en 2 dames omdat er een groep van 20 Feyenoord vrienden achter ons aan kwam. ik hoop dat dit bericht ergens terecht komt bij mensen die hier iets aan kunnen doen, het is ronduit schandalig!
  • 13 Feb 2020 om 23:41
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:36
      Wàt een onzin man. Heerenveen heeft ALLES gegeven vanavond. Meer strijd en passie kun je niet verlangen, afgezien dan van het eerste half uur. Nee, we zijn geen Barcelona, maar kom op man.
    We zijn ook geen VVV. Vanavind was voor mij wel de eye-opener. Het is niks. Echt niks. Oké, positief puntje was Botman. En Bednarek keepte goed.
  • 13 Feb 2020 om 23:37
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:31
      Dus je levert je seizoenskaart in?
    Zegt hij dat? Nee dus, even de frustratie afreageren begrijp ik volkomen, al kon ik best van deze pot genieten. Zelfs Odgaard viel mij de 2e helft niet tegen. Gebrek aan scorend vermogen breekt ons weer op. Pluspunten vind ik Kongolo, Bednarek en Van Rhijn(zeker hij liet vandaag eens meer zien dan een tikje terug). Minpunten Van Bergen en Ejuke. Brengen beide 0,0!! Ejuke lijkt nog wat maar het eindeloze gepingel wordt wat irritant... Zo ook de steeds groter wordende enclave provocerende Feyenoord supporters buiten het uitvak. Waarom toch??
  • 13 Feb 2020 om 23:36
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:30
      Oké. Volgens mij ben ik nog nooit hier negatief geweest over onze mooie club. Ik heb het altijd positief ingezien. Ik hekel het continue klagen hier. Maar vanaf hier is het terecht. Ik ben er klaar mee. Ik verwacht niets, maar dan ook echt niets, meer van deze staf en dit bestuur. Het is vreselijk. De spelers zijn slecht, Veerman daargelaten btw. Het is om te janken. Voor het eerst ben ik er klaar mee. Ik blijf trouw niets missen. Heerenveen blijft je bij. Maar ooit nog iets verwachten na deze weken? Nee. Het is klaar.
    Wàt een onzin man. Heerenveen heeft ALLES gegeven vanavond. Meer strijd en passie kun je niet verlangen, afgezien dan van het eerste half uur. Nee, we zijn geen Barcelona, maar kom op man.
  • 13 Feb 2020 om 23:33
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:33
      Ik blijf trouw niets missen zeg ik net. Ik ben er wel goed klaar mee. Zeker na deze wanprestatie. Maar zondag ga ik er weer voor zitten.
    Klasse!! Tot zondag!
  • 13 Feb 2020 om 23:33
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:31
      Dus je levert je seizoenskaart in?
    Ik blijf trouw niets missen zeg ik net. Ik ben er wel goed klaar mee. Zeker na deze wanprestatie. Maar zondag ga ik er weer voor zitten.
  • 13 Feb 2020 om 23:31
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:30
      Oké. Volgens mij ben ik nog nooit hier negatief geweest over onze mooie club. Ik heb het altijd positief ingezien. Ik hekel het continue klagen hier. Maar vanaf hier is het terecht. Ik ben er klaar mee. Ik verwacht niets, maar dan ook echt niets, meer van deze staf en dit bestuur. Het is vreselijk. De spelers zijn slecht, Veerman daargelaten btw. Het is om te janken. Voor het eerst ben ik er klaar mee. Ik blijf trouw niets missen. Heerenveen blijft je bij. Maar ooit nog iets verwachten na deze weken? Nee. Het is klaar.
    Dus je levert je seizoenskaart in?
  • 13 Feb 2020 om 23:31
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:25
      Hij heeft gelijk prutser! Er veranderd L jaren niets! Sjonnie zet de meest kansloze spits zondag weer in de basis
    Nog zo'n schreeuwlelijk. Support je club. Veel meer keuze is er niet momenteel!
  • 13 Feb 2020 om 23:30
    Oké. Volgens mij ben ik nog nooit hier negatief geweest over onze mooie club. Ik heb het altijd positief ingezien. Ik hekel het continue klagen hier. Maar vanaf hier is het terecht. Ik ben er klaar mee. Ik verwacht niets, maar dan ook echt niets, meer van deze staf en dit bestuur. Het is vreselijk. De spelers zijn slecht, Veerman daargelaten btw. Het is om te janken. Voor het eerst ben ik er klaar mee. Ik blijf trouw niets missen. Heerenveen blijft je bij. Maar ooit nog iets verwachten na deze weken? Nee. Het is klaar.
  • 13 Feb 2020 om 23:29
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:11
      Onder de Heerenveen supporters zijn heelveel mensen die Feyenoord een warm hart toe dragen en zo ook Ajax dus die gaan juichen dat kun je ze niet verbieden
    Daar zal ik nooit wat van zeggen.. dat past ook bij onze club.. maar ik werd in mijn eigen stadion nageroepen omdat ik opsprong omdat Ejuke bijna scoorde.. ik weet niet, maar er is een verschil tussen gevoel voor een andere club en gewoon het uitschot van een club als Feyenoord toelaten
  • 13 Feb 2020 om 23:25
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:05
      Wat een onzin. Ga een keer naar een stadion, pauper.
    Hij heeft gelijk prutser! Er veranderd L jaren niets! Sjonnie zet de meest kansloze spits zondag weer in de basis
  • 13 Feb 2020 om 23:24
    Hahn is ?ijn plek kwijt dat is eel duidelijk. Wat een tokkie volk..aanwezig.
  • 13 Feb 2020 om 23:12
    Strijdend Heerenveen gezien. Super spannende wedstrijd. Helaas viel het kwartje de verkeerde kant op. #trotsopheerenveen
  • 13 Feb 2020 om 23:11
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:06
      En schandalig hoeveel Feyenoorders er weer tussen het thuis publiek zat.. maak bij deze wedstrijden gewoon 4 vakken Feyenoord dan.. Dit was echt weer dramatisch!!!
    Onder de Heerenveen supporters zijn heelveel mensen die Feyenoord een warm hart toe dragen en zo ook Ajax dus die gaan juichen dat kun je ze niet verbieden
  • 13 Feb 2020 om 23:11
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:06
      En schandalig hoeveel Feyenoorders er weer tussen het thuis publiek zat.. maak bij deze wedstrijden gewoon 4 vakken Feyenoord dan.. Dit was echt weer dramatisch!!!
    Onze fantastische club zal weer lekker gaan optreden met stadionverboden. Exht schandalig hoeveel Feyenoord supporters er op de tribune zaten.
  • 13 Feb 2020 om 23:07
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:01
      Eindeseizoen. Zondagmorgen 3-0 afgeschoten worden door Vitesse, daarna 0-0 tegen ADO... Exit Hamstra en JJ
    Droeftoeter.
  • 13 Feb 2020 om 23:06
    En schandalig hoeveel Feyenoorders er weer tussen het thuis publiek zat.. maak bij deze wedstrijden gewoon 4 vakken Feyenoord dan.. Dit was echt weer dramatisch!!!
  • 13 Feb 2020 om 23:05
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:01
      Eindeseizoen. Zondagmorgen 3-0 afgeschoten worden door Vitesse, daarna 0-0 tegen ADO... Exit Hamstra en JJ
    Wat een onzin. Ga een keer naar een stadion, pauper.
  • 13 Feb 2020 om 23:01
    Eindeseizoen. Zondagmorgen 3-0 afgeschoten worden door Vitesse, daarna 0-0 tegen ADO... Exit Hamstra en JJ
  • 13 Feb 2020 om 22:52
    Seizoen is wel klaar. Je zult zelfs als de sodemieter punten moeten gaan pakken wil je niet naar onderen gaan kijken.Toch onvoorstelbaar hoeveel kansen we nodig hebben om te scoren. Bednarek trouwens uitstekend gekeept en ook Floranus oogt los die had echt drive naar voren.
  • 13 Feb 2020 om 22:51
    Vond dat we best goed speelden, maar het gebrek aan scorend vermogen begint nu toch wel een dingetje te worden. Als Ejuke het niet doet, doet niemand het. Maar om het positief te houden waren er toch wel redelijk wat lichtpuntjes: Floranus was erg goed, Ejuke in principe ook al had die toch wel 1 of 2 moeten scoren en Bednarek lijkt toch een prima vervanger voor Hahn.
  • 13 Feb 2020 om 22:50
    Jammer de beste kansen maar niet winnen en een mooie bijkomstigheid vind ik de keeper Bednarek die op mij een betere indruk maakt dan Hahn