VIDEO | Heerenveen verliest in rampzalig slecht duel van Fortuna

12
VIDEO | Heerenveen verliest in rampzalig slecht duel van Fortuna

Het is SC Heerenveen vanmiddag niet gelukt om van Fortuna Sittard te winnen. De Friezen kwamen in Limburg niet verder dan één doelpunt waar het Fortuna lukte er twee te maken. Ook aan kansen hield het niet over voor de Friezen.

Al vroeg in de wedstrijd was het wel Heerenveen dat op voorsprong kwam. Al in de zesde minuut wist Mitchell van Bergen de knappe 0-1 te maken. De Friezen leken op rozen te zitten. Al in de vijfde minuut zette Fortuna de Friezen terug op aarde. Felix Passlack maakte de gelijkmaker voor de ploeg uit Zuid-Limburg, met die stand werd er dan ook gerust. 

Gedurende de hele wedstrijd is het de Friezen amper gelukt om op doel te schieten. Ook in de tweede helft zag het er niet best uit. In de 74ste minuut werd het nog erger voor de uitploeg. Sven Botman maakte een eigen doelpunt waardoor de degradatiekandidaat de leiding wist te pakken.

De Friezen zetten hierna de achtervolging in, maar deze verliep alles behalve soepel. Nog vlak voor tijd maakte Diemers er bijna 3-1 van voor Fortuna. Een paar minuten later had Espejord de gelijkmaker op zijn schoen liggen, maar hij miste. De Friezen zijn hierdoor onderuit gegaan met 2-1. 

Opstelling SC Heerenveen: Bednarek; Van Rhijn, Dresevic, Botman, Floranus; Kongolo (72' Bruijn), Faik (81' Halilovic), Veerman; Van Bergen, Odgaard (72' Espejord), Ejuke.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Feb 2020 om 12:40
    Het was inderdaad een hele slechte wedstrijd. De pijn aan mijn ogen verdwijnt maar langzaam ... werk aan de winkel!
  • 2 Feb 2020 om 17:44
    • Quote van 2 Feb 2020 om 17:25
      Nu even de wind tegen, nou ja jammer dan. Volgende week weer een kans. Maar blijf achter de ploeg staan mensen.
    Die wind tegen creëer je anders wel helemaal zelf, het is niet dat het uit de lucht komt vallen. Dat is de frustratie ook.
  • 2 Feb 2020 om 17:25
    Nu even de wind tegen, nou ja jammer dan. Volgende week weer een kans. Maar blijf achter de ploeg staan mensen.
  • 2 Feb 2020 om 17:19
    • Quote van 2 Feb 2020 om 16:53
      Ik ben bang dat we de volgende wedstrijd weer met dezelfde 11 aantreden. Jansen durft zijn formatie niet om te gooien. Ik zou wel eens willen zien dat als het niet loopt hij iemand er in de rust direct uithaalt in plaats van elke keer maar te wachten tot het einde van de wedstrijd.
    Precies dit inderdaad! Hij laat ze maar eindeloos aankloten en hoopt dan dat de wissels in een heel kort tijdbestek het even helemaal omdraaien?! Als wissel zou ik mij daar mateloos aan irriteren en als basisspeler weet je dat je toch wel blijft staan. Lijkt mij geen goede tactiek.
  • 2 Feb 2020 om 17:08
    Je ziet helmaal niet de wil om te winnen. Tikje acteruit je moet naar voren Van Rijn maar op de bank
  • 2 Feb 2020 om 17:04
    • Quote van 2 Feb 2020 om 16:48
      Ik ga nog ff bier drinken in Sittard....daar is het nog wel gezellig hahaha
    Neem het er van! Des te sneller vergeet je deze waardeloze middag. Bah, wat een ergernis.
  • 2 Feb 2020 om 16:53
    • Quote van 2 Feb 2020 om 16:36
      Beter gooien we de opstelling eens wat om. Verdediging: Floranus, Hoegh, Botman, Woudenberg. Midden: Faik, Veerman, Hajal. Aanval: Ejuke, Espejord, van Bergen. Al ben ik ook nog niet overtuigd van Espejord, maar geef hem maar een paar wedstrijden de kans. En Hajal op 10, of misschien Halilovic. Maar was meer onder de indruk van de invalbeurten van Hajal dan die van Halilovic dus op basis daarvan. Dit was echt zo slecht, dit mag gewoon niet. Van Rhijn en Odgaard ben ik helemaal klaar mee
    Ik ben bang dat we de volgende wedstrijd weer met dezelfde 11 aantreden. Jansen durft zijn formatie niet om te gooien. Ik zou wel eens willen zien dat als het niet loopt hij iemand er in de rust direct uithaalt in plaats van elke keer maar te wachten tot het einde van de wedstrijd.
  • 2 Feb 2020 om 16:51
    Slecht Heerenveen, slecht Fortuna, slecht veld, slechte scheidsrechter, alles was pure armoe vandaag!! Klote goals van Fortuna, maar in die fase zitten we nou. Waar je eerst het geluk aan jou kant had zit nu veel tegen. Maar snel weer Floranus naar rechts en Woudenberg of van Hau op links want van Rhijn is al tijden slecht. Odgaard mag van mij ook gaan banken, Espejord ook nog niet heel doelgericht maar geef 'm maar de kans. Er moet nu wel wat gebeuren willen we wat mee blijven draaien rond de 8ste plaats.
  • 2 Feb 2020 om 16:48