Sibon haalt uit naar Hamstra: ''Het was zo moeizaam allemaal''

19
Sibon haalt uit naar Hamstra: ''Het was zo moeizaam allemaal''

Gerald Sibon groeide in drie periodes bij sc Heerenveen uit tot een boegbeeld. De aanvaller werd na zijn afscheid als actief voetballer jeugd- en assistent-trainer bij Heerenveen. Drie jaar geleden ontstond er echter een breuk tussen Sibon en de club. 

"Het is niet correct gegaan, vind ik", citeert Voetbal International Sibon. "Ik weet ook wel dat mensen me soms moeilijk kunnen peilen. Tegen Hamstra zei ik wel eens iets als: 'Lukt het al een beetje, dat onderhandelen met spelers en zo? Allemaal nieuw voor jou, hè?' Hij kon daar niet mee omgaan, voelde zich heel snel aangevallen."

Hamstra krijgt van Sibon een flinke veeg uit de pan. "Hij zei vreemde dingen. Dat ik wat vaker een boek moest lezen. Tja. Kijk, ik was toch een soort van grote naam. Als Hamstra bij de hoofdsponsor kwam, dan begon die over mij. Vond-ie misschien lastig te verkroppen. Maar wat hem echt dwarszat weet ik ook niet."

"Ik zat eens tegenover hem op zijn kantoor. Hij zei niets, keek me alleen maar aan. Nou, dat kon ik ook. Het leek wel een machtsspelletje. "Maar ik blijf hier niet twee minuten zo zitten", zei ik en ging weer weg. Het was zo moeizaam allemaal", besluit de voormalige spits van de Friezen.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Jan 2020 om 12:50
    Wat een huilverhaal. Sibon speelde twee weken in Amsterdam en had een plat Amsterdams accent. Meelopertje die teert op z’n verleden.
  • 27 Jan 2020 om 12:43
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:10
      Exit Hamstra en snel aub
    Hahahahahahaha wat een opmerking joh. Prachtig stukje cabaret. (Mag ik hopen)
  • 26 Jan 2020 om 20:37
    • Quote van 26 Jan 2020 om 17:17
      Onbegrijpelijke uitspraken nu weer van Sibon hiervoor al een paar keer Verbeek.
      Volgens hun klopt er niks van bij de club. Dit terwijl we Hamstra ondertussen veel verschuldigd zijn. Als ze klaar zijn in Australie en weer hier zijn willen ze volgens mij maar wat graag bij onze club aan de slag. Ik mag toch hopen van niet.
    Deze mensen moet je heel ver van de club houden, brengen alleen maar ellende mee!
  • 26 Jan 2020 om 17:17
    • Quote van 26 Jan 2020 om 16:22
      Team Verbeek is zich aan het voorbereiden op een vroegtijdig vertrek uit Australie????
    Onbegrijpelijke uitspraken nu weer van Sibon hiervoor al een paar keer Verbeek.
    Volgens hun klopt er niks van bij de club. Dit terwijl we Hamstra ondertussen veel verschuldigd zijn. Als ze klaar zijn in Australie en weer hier zijn willen ze volgens mij maar wat graag bij onze club aan de slag. Ik mag toch hopen van niet.
  • 26 Jan 2020 om 16:22
    Team Verbeek is zich aan het voorbereiden op een vroegtijdig vertrek uit Australie????
  • 26 Jan 2020 om 16:20
    • Quote van 26 Jan 2020 om 15:13
      Espejord zou dat misschien wel kunnen inderdaad. Odgaard in ieder geval zeker niet. Wat verliest die een hoop duels zeg. Of beter, alle duels. Heeft Odgaard ooit een kopduel gewonnen sinds hij bij ons speelt? Ik waag het te betwijfelen. En er zat ook nog een onvermijdelijk actie in om twee spelers tegelijkertijd uit te spelen van Jens. Waarom kent zo'n speler zijn kwaliteiten toch niet?
    Komt omdat Odgaard de duels niet eens aangaat. Daarnaast staat hij als spits altijd gedekt en doet hij amper een loopacties om uit die positie weg te komen..
  • 26 Jan 2020 om 15:31
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:10
      Exit Hamstra en snel aub
    Sibon moet even zijn frustraties kwijt op basis daarvan ga je roepen dat Hamstra weg moet. Zeker vergeten dat Hamstra Ejuke,Veerman en van Bergen heeft gehaald.
  • 26 Jan 2020 om 15:17
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:10
      Exit Hamstra en snel aub
    ben ook geen echte fan van Hamstra maar al helemaal niet van Sibon. Dus niet mee eens
  • 26 Jan 2020 om 15:15
    Die Sibon wat ongehoord arrogant. Zelf denkt hij alles het beste te weten, maar ondertussen presteert hij als trainer niet zoveel. Ook contactueel is hij niet heel vaardig zeg maar, daar weten ze in Dalen van. En hockey vindt ie ook maar niets, terwijl zijn dochter het daar niet onaardig doet. Maar nee dat is een sport van niets, ongehoord. Fatsoenlijk een praatje maken dat kan of wil ie niet eens. Ja een whisky drinken met Riemer dat was wat ie kon. Aardige spits maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
  • 26 Jan 2020 om 15:13
    • Quote van 26 Jan 2020 om 14:53
      Espejord heeft dat in zich.
    Espejord zou dat misschien wel kunnen inderdaad. Odgaard in ieder geval zeker niet. Wat verliest die een hoop duels zeg. Of beter, alle duels. Heeft Odgaard ooit een kopduel gewonnen sinds hij bij ons speelt? Ik waag het te betwijfelen. En er zat ook nog een onvermijdelijk actie in om twee spelers tegelijkertijd uit te spelen van Jens. Waarom kent zo'n speler zijn kwaliteiten toch niet?
  • 26 Jan 2020 om 14:53
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:51
      Een Sibon achtige spits.., wat zouden we daar nu een lol van kunnen hebben. Balletje vasthouden, wat pielen en dan meegeven, of zelf goal maken. Wat een geweldenaar was dit.
    Espejord heeft dat in zich.
  • 26 Jan 2020 om 14:14
    • Quote van 26 Jan 2020 om 12:52
      Sibon is ook gewoon een beetje rancuneus.
      Dit wel normaal vinden:
      "Tegen Hamstra zei ik wel eens iets als: "Lukt het al een beetje, dat onderhandelen met spelers en zo? Allemaal nieuw voor jou, hè?" Hij kon daar niet mee omgaan, voelde zich heel snel aangevallen." "

      En dan gepikeerd zijn over:
      " 'Onder het motto: we vinden je geen goede trainer. Dat kan, ik moest ook nog veel leren. Het was fijn geweest als ik een beetje begeleiding had gekregen.'"
      Overigens is dat ook kul; hij was al sinds juli 2014 assistent trainer, als je van je zelf weet dat je na 3 jaar nog veel moet leren.. Hij beetje pro-activiteit was dan misschien ook wel handig geweest.
    Die begeleiding is hem wel aangeboden, maar Sibon vond oa ‘die boekjes’ niet interessant. Teerde tijdens zijn loopbaan veelal op zijn talent, wat een magistrale carrière opgeleverd heeft, maar als trainer en in de omgang met mensen kwam hij absoluut te kort. Weigerde ook te investeren om zich door te ontwikkelen als trainer en dan houdt het ook gewoon een keer op.

    Jammer, want het had zo mooi kunnen zijn; een clubheld als assistent.
  • 26 Jan 2020 om 14:00
    Sibon was een goede voetballer maar een erg matige coach/trainer. Heeft gewoon geen goede manier van omgaan met mensen. Was vorig jaar trainer van de amateurs van Heerenveen met een voor 1e klasse begrippen erg goed team. Maar ze bakten er niet veel van. Liet de amateurs in augustus plots in de steek om met Gert Jan mee te gaan. Kunnen ze lekker negatief doen tegen elkaar.
  • 26 Jan 2020 om 12:52
    Sibon is ook gewoon een beetje rancuneus.
    Dit wel normaal vinden:
    "Tegen Hamstra zei ik wel eens iets als: "Lukt het al een beetje, dat onderhandelen met spelers en zo? Allemaal nieuw voor jou, hè?" Hij kon daar niet mee omgaan, voelde zich heel snel aangevallen." "

    En dan gepikeerd zijn over:
    " 'Onder het motto: we vinden je geen goede trainer. Dat kan, ik moest ook nog veel leren. Het was fijn geweest als ik een beetje begeleiding had gekregen.'"
    Overigens is dat ook kul; hij was al sinds juli 2014 assistent trainer, als je van je zelf weet dat je na 3 jaar nog veel moet leren.. Hij beetje pro-activiteit was dan misschien ook wel handig geweest.
  • 26 Jan 2020 om 12:03
    Heb het idee dat Hamstra clubiconen als Sibon liever kwijt dan rijk is, zodat hij zijn eigen weg kan inslaan.
  • 26 Jan 2020 om 12:01
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:10
      Exit Hamstra en snel aub
    Omdat?
  • 26 Jan 2020 om 11:51
    Een Sibon achtige spits.., wat zouden we daar nu een lol van kunnen hebben. Balletje vasthouden, wat pielen en dan meegeven, of zelf goal maken. Wat een geweldenaar was dit.
  • 26 Jan 2020 om 11:48
    Gewoon compleet verschillende figuren. Kan gebeuren.
  • 26 Jan 2020 om 11:10
    Exit Hamstra en snel aub
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›