Hamstra: ''Als we die buitenkans krijgen, dan gaan wij daar voor'' Derksen haalt uit: ''Die middenmoot is maar voor één ding bang'' Het voetbalhart van De Haan huilt: ''Man, ik mis het spelletje zo'' Swart: ''Leuk om een keertje naar SC Heerenveen te gaan'' KNVB: 'Op 29 juli gaan vier clubs om Europees ticket strijden'

MATCHDAY | SC Heerenveen treedt weer met Odgaard aan tegen AZ

42
MATCHDAY | SC Heerenveen treedt weer met Odgaard aan tegen AZ

Drie dagen nadat SC Heerenveen Willem II na penalty's uitschakelde in het bekertoernooi, is AZ Alkmaar alweer de volgende tegenstander van de Friezen in het Abe Lenstra Stadion. Het duel tussen de nummers twee en acht van de Eredivisie begint om 18:30 uur.

Trainer Johnny Jansen liet eerder al doorschemeren dat Jens Odgaard na een voetblessure weer terugkeert in het basiselftal. Verder zal er ten opzichte van het duel van Willem II niets gewijzigd worden.

Bij AZ zijn er twee wijzigingen: de geschorste Owen Wijndal wordt vervangen door Thomas Ouwejan. Centraal in de verdediging speelt Ron Vlaar in plaats van Ramon Leeuwin.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Van Rhijn, Dresevic, Botman, Floranus; Kongolo, Faik, Veerman; Van Bergen, Odgaard, Ejuke.

Bank HEE: Bednarek; Doornbusch; Van Hau, Woudenberg, Skovgaard, Van der Heide, Halilovic, Akujobi, Hajal, Bruijn, Espejord.

Opstelling AZ Alkmaar: Bizot; Svensson, Vlaar, Wuytens, Ouwejan; Midtsjø, De Wit, Koopmeiners; Stengs, Boadu, Idrissi

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Jan 2020 om 15:10
    • Quote van 26 Jan 2020 om 00:54
      Het was gewoon hands. Als het aan de andere kant was geweest, in het voordeel van AZ, had hij hem sowieso gegeven. Maar dat hebben wij met Blom
    Ik denk dat het vooral aan de (twijfelachtige) kwaliteiten van Blom ligt dat hij deze handsbal niet zag. Ik probeer overigens uit te leggen dat de ene handsbal de andere dus niet is, niet specifiek over deze handsbal.
  • 26 Jan 2020 om 12:54
    • Quote van 26 Jan 2020 om 10:29
      In vorige seizoenen waren we in eigen huis zelden tot nooit de baas op het veld. Was het voetbal niet om aan te gluren en was er vaak ook een gebrek aan vechtlust. Dit seizoen waren we in de meeste thuiswedstrijden de baas, is er op de instelling van de spelers over het algemeen weinig aan te merken en is de intentie er ook veel meer om aanvallend voetbal te spelen.

      Je kunt niet verwachten dat we in één seizoen boven ploegen als Utrecht, AZ en Vitesse eindigen. Ik snap je teleurstelling, en ook gister had er wellicht met wat meer scherpte meer ingezeten, maar ik vind het echt geen déjà vu van vorig jaar. Toen zat er geen enkele lijn in ons spel en was er een totaal gebrek aan organisatie. Dat is dit seizoen echt wel beter geworden. Ik ben tevreden met dit eerste jaar onder Johnny Jansen en hoop dat we volgend seizoen een volgend stapje kunnen zetten in onze ontwikkeling.
    Mee eens, ik ging al met al niet met een slecht gevoel naar huis! De 2e helft werd er inderdaad meer de langs bal gespeeld en liep het beter, frivoler.
  • 26 Jan 2020 om 10:29
    • Quote van 25 Jan 2020 om 23:38
      Inderdaad ik ook !....Het begint allemaal op een déjà vu van de laatste jaren te lijken wat mij betreft...alles.
    In vorige seizoenen waren we in eigen huis zelden tot nooit de baas op het veld. Was het voetbal niet om aan te gluren en was er vaak ook een gebrek aan vechtlust. Dit seizoen waren we in de meeste thuiswedstrijden de baas, is er op de instelling van de spelers over het algemeen weinig aan te merken en is de intentie er ook veel meer om aanvallend voetbal te spelen.

    Je kunt niet verwachten dat we in één seizoen boven ploegen als Utrecht, AZ en Vitesse eindigen. Ik snap je teleurstelling, en ook gister had er wellicht met wat meer scherpte meer ingezeten, maar ik vind het echt geen déjà vu van vorig jaar. Toen zat er geen enkele lijn in ons spel en was er een totaal gebrek aan organisatie. Dat is dit seizoen echt wel beter geworden. Ik ben tevreden met dit eerste jaar onder Johnny Jansen en hoop dat we volgend seizoen een volgend stapje kunnen zetten in onze ontwikkeling.
  • 26 Jan 2020 om 00:54
    • Quote van 25 Jan 2020 om 21:05
      Dat is juist de regel. Als je als aanvaller de bal met de hand raakt, is het altijd hands en wordt er gefloten. Als verdediger is het arbitrair.
    Het was gewoon hands. Als het aan de andere kant was geweest, in het voordeel van AZ, had hij hem sowieso gegeven. Maar dat hebben wij met Blom
  • 26 Jan 2020 om 00:20
    Heerenveen....uw puntendokter...
  • 25 Jan 2020 om 23:38
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:37
      Ik had Hajal wel verwacht. Viel tegen Willem2 echt heel goed in.
    Inderdaad ik ook !....Het begint allemaal op een déjà vu van de laatste jaren te lijken wat mij betreft...alles.
  • 25 Jan 2020 om 23:27
    • Quote van 25 Jan 2020 om 21:27
      De afgelopen jaren werden we regelmatig weggespeeld door ploegen uit het linkerrijtje. Dit seizoen zitten we veel dichter tegen dit soort ploegen aan. Toch komen we nog wel wat tekort en hopelijk kunnen we volgend seizoen weer een stapje zetten om nog dichter bij de subtop te komen.
      Verder doorselecteren en de zwakste schakels vervangen door betere spelers. Zwakke schakels zijn wat mij betreft Odgaard, Bruijn, van Rijn. De wissel Faik -> Bruijn was wat mij betreft het breekpunt. Op dat moment ging het voetbal er helemaal uit en was de opbouw van achteruit verdwenen. Helaas kan Bruijn het niveau niet aan. Maar dit seizoen onder Jansen is een eerste stap gezet naar de subtop, hopelijk kunnen we volgend seizoen een volgend stapje maken.
    Correcte conclusie wat mij betreft. Ik heb iedere verloren wedstrijd het gevoel dat er meer in had gezeten, dat zegt wel wat. Hopelijk kunnen we met alle transfers die ons in de zomer te wachten staan inderdaad die stap zetten.
  • 25 Jan 2020 om 21:50
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:02
      Je kan zeggen wat je wil, maar Ejuke doet het toch wel steeds weer voor ons. Aan de andere kant met Van Bergen gebeurt al weken niks!
    V bergen is al maanden uit vorm. Zet die Hajal daar tegen Fortuna maar eens meer . Viel tegen Willem2 goed in. Ik zie een groot talent in deze jongen.

    daar volgende week maar
  • 25 Jan 2020 om 21:45
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:35
      Erg ongelukkige wedstrijd. Een gelijkspel had ook makkelijk gekund en was de ongeslagen status gehandhaafd na 10 maanden!!
    We zijn niet 10 maanden thuis ongeslagen we hebben kort geleden met 1-2 verloren van Willem 2.
  • 25 Jan 2020 om 21:45
    • Quote van 25 Jan 2020 om 21:10
      Oftewel geen assist.
    Dan noemen we het een pass
  • 25 Jan 2020 om 21:44
    Was Faik geblesseerd?
  • 25 Jan 2020 om 21:27
    De afgelopen jaren werden we regelmatig weggespeeld door ploegen uit het linkerrijtje. Dit seizoen zitten we veel dichter tegen dit soort ploegen aan. Toch komen we nog wel wat tekort en hopelijk kunnen we volgend seizoen weer een stapje zetten om nog dichter bij de subtop te komen.
    Verder doorselecteren en de zwakste schakels vervangen door betere spelers. Zwakke schakels zijn wat mij betreft Odgaard, Bruijn, van Rijn. De wissel Faik -> Bruijn was wat mij betreft het breekpunt. Op dat moment ging het voetbal er helemaal uit en was de opbouw van achteruit verdwenen. Helaas kan Bruijn het niveau niet aan. Maar dit seizoen onder Jansen is een eerste stap gezet naar de subtop, hopelijk kunnen we volgend seizoen een volgend stapje maken.
  • 25 Jan 2020 om 21:10
    • Quote van 25 Jan 2020 om 21:07
      Bruijn gaf wel een fraaie assist op de kans van Ejuke op 2-2
    Oftewel geen assist.
  • 25 Jan 2020 om 21:07
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:43
      Yep en had Faik niet meteen na de 1-1 gewisseld. Na Bruijn stond het middenveld verkeerd en Bruijn speelde ook nog eens slecht.
    Bruijn gaf wel een fraaie assist op de kans van Ejuke op 2-2
  • 25 Jan 2020 om 21:05
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:38
      Was inderdaad een strafschop. soms (lees:meestal) begrijp ik het voetbal niet meer. Zou een aanvaller zo hands maken is het meteen een vrije schop. En verdedigers mogen handballen zonder dat het een handsbal is. Snappen ze het zelf nog wel?
    Dat is juist de regel. Als je als aanvaller de bal met de hand raakt, is het altijd hands en wordt er gefloten. Als verdediger is het arbitrair.
  • 25 Jan 2020 om 20:43
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:37
      Ik had Hajal wel verwacht. Viel tegen Willem2 echt heel goed in.
    Yep en had Faik niet meteen na de 1-1 gewisseld. Na Bruijn stond het middenveld verkeerd en Bruijn speelde ook nog eens slecht.
  • 25 Jan 2020 om 20:38
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:34
      Alleen was er toen geen VAR die kon ingrijpen, nu wel. Maar wonder boven wonder gaan ze niet eens kijken. Evenals die Idrissi, die had er zeker afgekund in de eerste helft. Schopt gewoon na. In die zin is de willekeur nog zo groot in de beslissingen van scheidsrechters.
    Was inderdaad een strafschop. soms (lees:meestal) begrijp ik het voetbal niet meer. Zou een aanvaller zo hands maken is het meteen een vrije schop. En verdedigers mogen handballen zonder dat het een handsbal is. Snappen ze het zelf nog wel?
  • 25 Jan 2020 om 20:37
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:23
      Altijd de standaard wissels! Waarom niet eens, spelers uit het belofte team! Die willen missien wel met passie spelen. Deze spelers weten toch dat er op de bank geen directe concurrent zit! Zie Ajax waar regelmatig jonge spelers meespelen.
    Ik had Hajal wel verwacht. Viel tegen Willem2 echt heel goed in.
  • 25 Jan 2020 om 20:35
    Erg ongelukkige wedstrijd. Een gelijkspel had ook makkelijk gekund en was de ongeslagen status gehandhaafd na 10 maanden!!
  • 25 Jan 2020 om 20:34
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:28
      Idd. Was penalty. Waar het woensdag meezat zit het nu tegen
    Alleen was er toen geen VAR die kon ingrijpen, nu wel. Maar wonder boven wonder gaan ze niet eens kijken. Evenals die Idrissi, die had er zeker afgekund in de eerste helft. Schopt gewoon na. In die zin is de willekeur nog zo groot in de beslissingen van scheidsrechters.
  • 25 Jan 2020 om 20:34
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:33
      Als je zo kinderlijk verdedigd dan geef je het ook weg. Az beter maar mis een beetje extra inzet en de wil om te winnen. Allemaal te gemakkelijk en zonder veel passie.
    Inderdaad!
  • 25 Jan 2020 om 20:33
    Als je zo kinderlijk verdedigd dan geef je het ook weg. Az beter maar mis een beetje extra inzet en de wil om te winnen. Allemaal te gemakkelijk en zonder veel passie.
  • 25 Jan 2020 om 20:32
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:19
      Dan gaat die sfeer ook uit grote vriend
    Sfeer????????????
  • 25 Jan 2020 om 20:29
    Kwaliteitsverschil te groot. Jammer.
  • 25 Jan 2020 om 20:29
    Heb amper 15 minuten kunnen zien. Had natuurlijk een penal nog moeten zijn voor ons. Voorlopig maken we pas op de plaats helaas.
  • 25 Jan 2020 om 20:28
    • Quote van 25 Jan 2020 om 20:21
      Heerenveen gewoon recht op een penalty. 100% een handsbal. Wat dat betreft hang ik de vlag uit als Blom met pensioen gaat, de meest verschrikkelijke scheidsrechter vanuit Heerenveens perspectief. De aantal keren dat hij ons benadeeld heeft zijn niet meer op 2 handen te tellen.
    Idd. Was penalty. Waar het woensdag meezat zit het nu tegen
  • 25 Jan 2020 om 20:25
    • Quote van 25 Jan 2020 om 19:42
      kan eindelijk die fles azijn van je weer lekker open kerel
    Vertel jij dan eens iets positief jochie? Realiteit is ver te zoeken hier!
  • 25 Jan 2020 om 20:23
    Altijd de standaard wissels! Waarom niet eens, spelers uit het belofte team! Die willen missien wel met passie spelen. Deze spelers weten toch dat er op de bank geen directe concurrent zit! Zie Ajax waar regelmatig jonge spelers meespelen.
  • 25 Jan 2020 om 20:21
    Heerenveen gewoon recht op een penalty. 100% een handsbal. Wat dat betreft hang ik de vlag uit als Blom met pensioen gaat, de meest verschrikkelijke scheidsrechter vanuit Heerenveens perspectief. De aantal keren dat hij ons benadeeld heeft zijn niet meer op 2 handen te tellen.
  • 25 Jan 2020 om 20:19
    • Quote van 25 Jan 2020 om 19:50
      Kan die irritante trommel uit
    Dan gaat die sfeer ook uit grote vriend
  • 25 Jan 2020 om 20:02
    Je kan zeggen wat je wil, maar Ejuke doet het toch wel steeds weer voor ons. Aan de andere kant met Van Bergen gebeurt al weken niks!
  • 25 Jan 2020 om 19:56
    • Quote van 25 Jan 2020 om 19:12
      Botman is het toch wel een beetje kwijt na de winterstop. Dit was totaal onnodig! Van Rhijn wederom heel matig hoor. Die zou zogenaamd meer kunnen brengen in balbezit, nou ik heb het tot dusver nog nooit gezien. Odgard heeft vandaag ook nog niks goeds gedaan trouwens, loopt alleen maar in de weg en het is te hopen dat Van Bergen zijn vorm weer eens terug vindt.
    V Rhijn ? dat deze man een basisplaats heeft is voor mij echt (al lang) onbegrijpelijk. Trainerstunnelvisie !? En waarom nu niet Espejord basis, Odgaard is het (tot nú toe ) bij lange na niet.
  • 25 Jan 2020 om 19:50
    Kan die irritante trommel uit
  • 25 Jan 2020 om 19:42
    • Quote van 25 Jan 2020 om 19:22
      Eindelijk het Heerenveen die we kennen van de afgelopen seizoenen! Verdedigingen als amateurs, inzet van nul en krachten tekort....
    kan eindelijk die fles azijn van je weer lekker open kerel
  • 25 Jan 2020 om 19:22
    Eindelijk het Heerenveen die we kennen van de afgelopen seizoenen! Verdedigingen als amateurs, inzet van nul en krachten tekort....
  • 25 Jan 2020 om 19:16
    De manier hoe Van Rhijn elke keer de bal verspeelt terwijl hij gewoon rustig de tijd heeft om een medespeler uit te kiezen.. Veerman die veel te mooi en moeilijk wil doen in de passing.. En dan een beginnersfout van Botman bij de 1-0. Het is te hopen dat de 2e helft het voetbal wel weer serieus wordt genomen. Deze 1ste helft is wel herkenbaar voor het Heerenveen van dit seizoen.
  • 25 Jan 2020 om 19:12
    Botman is het toch wel een beetje kwijt na de winterstop. Dit was totaal onnodig! Van Rhijn wederom heel matig hoor. Die zou zogenaamd meer kunnen brengen in balbezit, nou ik heb het tot dusver nog nooit gezien. Odgard heeft vandaag ook nog niks goeds gedaan trouwens, loopt alleen maar in de weg en het is te hopen dat Van Bergen zijn vorm weer eens terug vindt.
  • 25 Jan 2020 om 19:09
    wat word er toch weer heerlijk verdedigd..
  • 25 Jan 2020 om 19:06
    • Quote van 25 Jan 2020 om 18:54
      hmm ik vraag me af wat Odgaard doet bij die kans van Veerman je trekt dan toch naar de 2de paal , je gaat toch niet zorgen dat de ruimte nog kleiner wordt door voor de man langs te lopen??? het uitglijden doen ze allemaal Foppe dat ligt echt niet aan v Rhijn je ziet de 1 na de ander weg glijden
    Die Espejord had dit beter gedaan inderdaad. Beetje zoals hij deed tegen WillemII bij het schot van Kongolo, toen hij het gat creeerde waar Kongolo van profiteerde. Bij Odgaard heb je het idee dat hij juist die dingen doet die niet moeten..

    En over van Rhijn: Sinds hij speelt heb ik al een hekel aan zijn manier van doen. Is zogenaamd de ervaren speler, maar brengt de ploeg meer in problemen dan dat hij iets goed toevoegt. Ik heb ook het idee dat houterige spelers sneller vallen dan de behendige speler ala Ejuke en van Bergen.
  • 25 Jan 2020 om 19:01
    • Quote van 25 Jan 2020 om 18:44
      Ik heb besloten dat tot van Rhijn op de bank zit, ik niet meer ga kijken.. Vandaag ook al in vijf minuten de bal veroveren en dan door dom uitglijden de bal weer verspelen..
      Snap gewoon niet dat zo'n speler mag blijven staan. Zal wel een team vormen met Jansen bij het kaarten?
    Eens, gelukkig hebben we Odgaard nog...:-(
  • 25 Jan 2020 om 18:54
    hmm ik vraag me af wat Odgaard doet bij die kans van Veerman je trekt dan toch naar de 2de paal , je gaat toch niet zorgen dat de ruimte nog kleiner wordt door voor de man langs te lopen??? het uitglijden doen ze allemaal Foppe dat ligt echt niet aan v Rhijn je ziet de 1 na de ander weg glijden
  • 25 Jan 2020 om 18:44
    Ik heb besloten dat tot van Rhijn op de bank zit, ik niet meer ga kijken.. Vandaag ook al in vijf minuten de bal veroveren en dan door dom uitglijden de bal weer verspelen..
    Snap gewoon niet dat zo'n speler mag blijven staan. Zal wel een team vormen met Jansen bij het kaarten?