KNVB wijkt niet voor GP Zandvoort en laat duel SC Heerenveen staan

13
KNVB wijkt niet voor GP Zandvoort en laat duel SC Heerenveen staan

De KNVB heeft het verzoek van de voetbalclubs op de voorlaatste speelronde in de Eredivisie te verplaatsen naast zich neergelegd, dat meldt De Telegraaf.

De 33ste speelronde wordt gespeeld op zondagmiddag 3 mei om 14.30 uur. Zo'n drie kwartier later begint de Grand Prix in Zandvoort. De Formule 1-race wordt voor het eerst sinds lange tijd weer in Nederland gehouden.

De clubs in de Eredivisie denken niet alleen dat de Formule 1 veel (tv-)aandacht opslokt, maar ook dat het in de regio om Zandvoort extreem druk wordt. SC Heerenveen speelt op zondag 3 mei in eigen huis tegen PSV en heeft dus geen last van verkeershinder.

De KNVB wil dat de laatste twee speelrondes tegelijkertijd worden gespeeld. Omdat er in de kalender amper ruimte is om te schuiven, heeft de voetbalbond besloten de duels in de 33ste speelronde op 3 mei te laten staan. De clubs hadden gehoopt dat die wedstrijden op zaterdag 2 mei gespeeld konden worden.

Voor de KNVB is dat geen optie, omdat op donderdag 30 april de halve finales van de Europa League op het programma staan. Ajax en AZ zijn nog actief in dat toernooi. "We hebben ons vorig jaar in de vingers gesneden, dat willen we niet nog een keer doen", aldus competitieleider Heinrich Welling van de KNVB.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2020 om 19:40
    • Quote van 15 Jan 2020 om 15:54
      De donderdag ervoor staan de halve finales van de Europa League gepland, waardoor mogelijk de wedstrijden van AZ en Ajax, mochten ze zover komen, in conflict komen met een zaterdagavond wedstrijd. En omdat het gaat om de een na laatste speelronde, dienen alle wedstrijden tegelijkertijd gespeeld te worden om competitievervalsing te voorkomen.
    ik vind het een beetje een raar besluit stel ze vliegen er de volgende ronde beide uit dan kun je toch alsnog de wedstrijden verzetten , er kan nu zomaar een verbod op wedstrijden gaan komen ivm een gebrek aan orde diensten etc.
  • 15 Jan 2020 om 19:39
    • Quote van 15 Jan 2020 om 18:58
      Doe normaal mensen, ga niet kijken op je mobiel. Je bent er toch verdomme om je club te steunen? Voetbal is toch alles?
    de race op Zandvoort wordt wel erg speciaal anders , ik weet nog niet wat ik doe , hangt echt van de stand af en of er nog iets op het spel staat
  • 15 Jan 2020 om 19:07
    F1 kijk ik later wel terug dan maar ik snap dat fans ook voor deze sport thuis blijven of de race bezoeken
  • 15 Jan 2020 om 18:58
    Doe normaal mensen, ga niet kijken op je mobiel. Je bent er toch verdomme om je club te steunen? Voetbal is toch alles?
  • 15 Jan 2020 om 16:46
    • Quote van 15 Jan 2020 om 15:32
      Neem je telefoon mee dan kun je allebei zien. Het zou wel jammer zijn dat het publiek hiervoor thuis blijft. Ik snap het wel maar degene waar ik mee naar de wedstrijd ga pakt dan zijn telefoon.
    Gewoon streamen op de mooie nieuwe schermen.
  • 15 Jan 2020 om 16:43
    Moeten Ajax en az eerst maar eens de halve finale halen.
  • 15 Jan 2020 om 15:54
    • Quote van 15 Jan 2020 om 15:04
      Waarom niet gewoon op zaterdag(avond). Wat een flauwekul dit. Kan prima allemaal tegelijk. PL is ook op zaterdagmiddag bijv, 1600u mooi tijdstip.
    De donderdag ervoor staan de halve finales van de Europa League gepland, waardoor mogelijk de wedstrijden van AZ en Ajax, mochten ze zover komen, in conflict komen met een zaterdagavond wedstrijd. En omdat het gaat om de een na laatste speelronde, dienen alle wedstrijden tegelijkertijd gespeeld te worden om competitievervalsing te voorkomen.
  • 15 Jan 2020 om 15:50
    • Quote van 15 Jan 2020 om 15:32
      Neem je telefoon mee dan kun je allebei zien. Het zou wel jammer zijn dat het publiek hiervoor thuis blijft. Ik snap het wel maar degene waar ik mee naar de wedstrijd ga pakt dan zijn telefoon.
    Ik kan niet 2 dingen half volgen. Dat is helemaal zonde.
  • 15 Jan 2020 om 15:32
    • Quote van 15 Jan 2020 om 14:01
      Waardeloos. Dan maar afwachten hoe belangrijk de wedstrijd is. Ik vind het wel vervelend dat ik nu moet kiezen. Mag van mij desnoods wel op maandagavond.
    Neem je telefoon mee dan kun je allebei zien. Het zou wel jammer zijn dat het publiek hiervoor thuis blijft. Ik snap het wel maar degene waar ik mee naar de wedstrijd ga pakt dan zijn telefoon.
  • 15 Jan 2020 om 15:04
    Waarom niet gewoon op zaterdag(avond). Wat een flauwekul dit. Kan prima allemaal tegelijk. PL is ook op zaterdagmiddag bijv, 1600u mooi tijdstip.
  • 15 Jan 2020 om 14:57
    • Quote van 15 Jan 2020 om 14:01
      Waardeloos. Dan maar afwachten hoe belangrijk de wedstrijd is. Ik vind het wel vervelend dat ik nu moet kiezen. Mag van mij desnoods wel op maandagavond.
    Dat doelloos rondjes rijden bedoel je dan zeker? ;)
  • 15 Jan 2020 om 14:14
    Kiezen? Er is geen keuze!
  • 15 Jan 2020 om 14:01
    Waardeloos. Dan maar afwachten hoe belangrijk de wedstrijd is. Ik vind het wel vervelend dat ik nu moet kiezen. Mag van mij desnoods wel op maandagavond.