OFFICIEEL | Arka Gdynia verlost SC Heerenveen van Mihajlovic Jansen bevestigt: Bruijn in de spits tegen Feyenoord Zweeds talent (18) legt aanbieding van SC Heerenveen naast zich neer BREAKING | NOS: 'Lang verkiest FC Twente boven SC Heerenveen' ''Lang heeft donderdagavond een afspraak gehad bij Heerenveen''

Woudenberg baalt: ''Dit kwam voor mij volledig uit het niets''

( 8 reacties)
Woudenberg baalt: ''Dit kwam voor mij volledig uit het niets''

Lucas Woudenberg krijgt zaterdagavond een kans in de basis bij SC Heerenveen. De 25-jarige verdediger vervangt tegen Feyenoord de geschorste Sherel Floranus en kan zich dus eindelijk weer bewijzen.

"Daar ligt een mooie uitdaging voor mezelf en de ploeg. Ik hoop dat we daar een mooie stap voorwaarts kunnen zetten", zegt Woudenberg in gesprek met het Friesch Dagblad. Hij heeft een mindere fase achter de rug. "Ik heb de laatste weken voor de winterstop niet gespeeld en daar baal ik van. Wat dat betreft gaat het niet goed met me. Je tekent ook niet bij om vervolgens op de bank te gaan zitten."

Woudenberg was nooit een seizoen lang onbetwist in Friesland en trainer Johnny Jansen kiest nu voor Floranus op zijn positie. "Het is niet nieuw voor me, maar ik had het deze keer niet zien aankomen. Het team draaide goed en voor mezelf ging het ook goed. Dit kwam voor mij volledig uit het niets", aldus de verdediger, die geen aanwijsbare fouten maakte.

"Dan is het ook lastiger te accepteren", meent Woudenberg. "Dat is gemakkelijker als je fouten maakt of het team draait niet, maar dat was niet het verhaal. De trainer heeft zelf aangegeven dat ik goed bezig was. Ik moet het accepteren, hoe vervelend de situatie ook is. Ik baal er wel van, maar ga niet bij de pakken neerzitten. Doe de dingen zoals ik die altijd doe. Of ik nu in de basis sta of op de bank zit."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2020 om 00:38
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:58
      Niet liever meteen Alaba of Marcelo? :)
    Bruijn is ook een goede optie ...
  • 14 Jan 2020 om 18:08
    • Quote van 14 Jan 2020 om 13:38
      Oneens, Woudenberg is in vorig seizoen en dit seizoen heel erg degelijk geworden. Geen wereldback maar goed voor Heerenveen. Verdedigend prima en aanvallend ook prima. Floranus heeft op geen elk moment dat niveau behaald, wat hij wel deed op rechtsback.
    Ik vond hem vorig seizoen wel goed maar begin dit seizoen vond ik hem weer onzeker overkomen en deed me denken toen hij bij Heerenveen begon. Wel vind ik jammer dat Floranus niet meer rechtsback staat want nu kan hij zich daar niet verder ontwikkelen, bovendien viel hij daar echt in positieve zin op terwijl dat op linksback gewoon minder is en niet meer zo aanvallend is.
  • 14 Jan 2020 om 13:38
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:38
      Woudenberg voegt niets toe aan het elftal. Brengt aanvallend helemaal niets. Heeft veel te veel balverlies en geen controle over de bal. Een wegdraaiende voorzet heb ik hem nog nooit zien geven. Daarnaast staat hij vaak aan de verkeerde kant te dekken en is hij bang voor de bal als er geschoten wordt... Ik had i.p.v. Hau en Woudenberg veel liever Ouwejan op de LB gezien.
    Oneens, Woudenberg is in vorig seizoen en dit seizoen heel erg degelijk geworden. Geen wereldback maar goed voor Heerenveen. Verdedigend prima en aanvallend ook prima. Floranus heeft op geen elk moment dat niveau behaald, wat hij wel deed op rechtsback.
  • 14 Jan 2020 om 10:58
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:38
      Woudenberg voegt niets toe aan het elftal. Brengt aanvallend helemaal niets. Heeft veel te veel balverlies en geen controle over de bal. Een wegdraaiende voorzet heb ik hem nog nooit zien geven. Daarnaast staat hij vaak aan de verkeerde kant te dekken en is hij bang voor de bal als er geschoten wordt... Ik had i.p.v. Hau en Woudenberg veel liever Ouwejan op de LB gezien.
    Niet liever meteen Alaba of Marcelo? :)
  • 14 Jan 2020 om 10:38
    Woudenberg voegt niets toe aan het elftal. Brengt aanvallend helemaal niets. Heeft veel te veel balverlies en geen controle over de bal. Een wegdraaiende voorzet heb ik hem nog nooit zien geven. Daarnaast staat hij vaak aan de verkeerde kant te dekken en is hij bang voor de bal als er geschoten wordt... Ik had i.p.v. Hau en Woudenberg veel liever Ouwejan op de LB gezien.
  • 14 Jan 2020 om 10:30
    Woudenberg brengt in opbouw en aanvalondersteunend te weinig daaron herft Johnny die omzetting gedaan. Woudenberg heeft de bal liever niet dan wel. Lijdt te vaak balverlies. Daar moet hij beter in worden.
  • 14 Jan 2020 om 10:26
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:19
      Zet van Rhijn maar op de bank. Floranus op rechts en een linkspoot (Woudenberg) op links.
    Eens. Zolang Van Rhijn niet verlengt sowieso terecht. Want het verschil tussen deze 3 spelers is compleet verwaarloosbaar. En anders Floranus op de bank (als Van Rhijn toch blijft staan), want dat verschil is ook niet significant. Ik snap Woudenberg hierin dan ook compleet. Hij speelde prima. En ineens moet hij toch banken. Mijn inziens onterecht.
  • 14 Jan 2020 om 10:19
    Zet van Rhijn maar op de bank. Floranus op rechts en een linkspoot (Woudenberg) op links.
zaterdag 18 januari 2020
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›