Jansen bevestigt: Bruijn in de spits tegen Feyenoord ''Lang heeft donderdagavond een afspraak gehad bij Heerenveen'' ''Daarom lijkt het me logischer dat hij naar FC Twente gaat'' Cziommer voorspelt: ''Er moet iets gaande zijn bij Heerenveen'' ''Het bewijst dat Heerenveen in staat is om tot het gaatje te gaan''

Van Geel: ''Willem II is echt niet minder dan SC Heerenveen''

( 8 reacties)
Van Geel: ''Willem II is echt niet minder dan SC Heerenveen''

Willem II staat na achttien competitiewedstrijden op een vierde plek in de Eredivisie en Martin van Geel is dan ook trots op de prestaties van de Tricolores. Qua begroting moet de club uit Tilburg het namelijk afleggen tegen clubs als FC Utrecht en Vitesse. 

"Die twee clubs hebben eigenaren die jaarlijks voor miljoenen garant staan", legt hij uit in het Brabants Dagblad. "Vitesse kan het zich bijvoorbeeld veroorloven om 24 miljoen euro verlies te lijden in een jaar op een inkomstenbegroting van 16 miljoen. Die zitten eigenlijk maar een paar miljoen boven ons. Willem II is echt niet minder dan FC Groningen of SC Heerenveen", aldus Van Geel. 

Zijn belangrijkste speerpunt is om het stadion vol te krijgen. "We hebben 10.350 seizoenkaarten verkocht en bijna 400 halve seizoenkaarten. Dat is veel voor Willem II-begrippen", legt hij uit. "Want er kunnen er, het uitvak niet meegerekend, 14.000 in. Ik vraag me toch af waarom er bij NAC bij elke thuiswedstrijd 18.000 zitten en we in Tilburg zo'n moeite moeten doen om die 14.000 plekken te vullen."

Volgende week woensdag (20:45 uur) staan SC Heerenveen en Willem II in het Abe Lenstra Stadion tegenover elkaar in de KNVB Beker. Seizoenkaarthouders hebben - in tegenstelling tot het vorige bekerduel met Roda JC - niet automatisch toegang tot het duel en kunnen hier kaarten aanschaffen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2020 om 23:35
    • Quote van 13 Jan 2020 om 18:17
      Ja klopt, maar ik kijk ze best vaak als ik niet rond hetzelfde tijdstip in het ALS zit. Als ik dan kan kiezen tussen Willem II-Heracles of Feyenoord-Vitesse kies ik voor de 1e. Ze hebben gewoon een leuk frivool voetballend ploegje. Ja ze gaan nog ver afzakken want ber blijft niet allemaal mee zitten zoals o.a. hun uitwedstrijd tegen ons maar voetballend zijn ze echt wel sterk
    Feyenoord en Vitesse zijn dit seizoen ook niet leuk om naar te kijken, dus dan ga ik ook voor die andere pot natuurlijk. Maar ik kijk verder niet zoveel, alleen samenvattingen. Heb geen FOX (soms jammer, maar ook een goed excuus om naar het stadion te gaan :))
  • 13 Jan 2020 om 18:17
    • Quote van 13 Jan 2020 om 18:12
      Die wedstrijd dat Willem 2 tegen ons moest waren ze voetballend echt niet beter hoor. We hadden eigenlijk gewoon kunnen/moeten winnen.
    Ja klopt, maar ik kijk ze best vaak als ik niet rond hetzelfde tijdstip in het ALS zit. Als ik dan kan kiezen tussen Willem II-Heracles of Feyenoord-Vitesse kies ik voor de 1e. Ze hebben gewoon een leuk frivool voetballend ploegje. Ja ze gaan nog ver afzakken want ber blijft niet allemaal mee zitten zoals o.a. hun uitwedstrijd tegen ons maar voetballend zijn ze echt wel sterk
  • 13 Jan 2020 om 18:12
    • Quote van 13 Jan 2020 om 17:51
      Tsja we moeten inderdaad onze meerdere erkennen in Willem II qua voetbal. En ondanks dat dat de belangrijkste factor is voor menig supporter ben ik er van overtuigd dat Willem II ons niet voorbij zal streven. Datzelfde geldt voor Groningen. Ik vind Willem II een mooie club maar qua achterban zullen ze ons en Groningen niet zo snel voorbij gaan. Groter zullen ze dus niet worden. Bij magere jaren zijn wij en Groningen een “grijze” middenmotor en Willem II gewoon een degradatiekandidaat. Bij Pec is dat nu al aan de gang. Afgelopen zomer zouden ze ons en Groningen wel even voorbij. Ook met miljoeneninjecties is dat (voorlopig) niet gelukt. Hoogmoed komt voor de val zullen we maar zeggen.
    Die wedstrijd dat Willem 2 tegen ons moest waren ze voetballend echt niet beter hoor. We hadden eigenlijk gewoon kunnen/moeten winnen.
  • 13 Jan 2020 om 17:51
    Tsja we moeten inderdaad onze meerdere erkennen in Willem II qua voetbal. En ondanks dat dat de belangrijkste factor is voor menig supporter ben ik er van overtuigd dat Willem II ons niet voorbij zal streven. Datzelfde geldt voor Groningen. Ik vind Willem II een mooie club maar qua achterban zullen ze ons en Groningen niet zo snel voorbij gaan. Groter zullen ze dus niet worden. Bij magere jaren zijn wij en Groningen een “grijze” middenmotor en Willem II gewoon een degradatiekandidaat. Bij Pec is dat nu al aan de gang. Afgelopen zomer zouden ze ons en Groningen wel even voorbij. Ook met miljoeneninjecties is dat (voorlopig) niet gelukt. Hoogmoed komt voor de val zullen we maar zeggen.
  • 13 Jan 2020 om 15:30
    • Quote van 13 Jan 2020 om 14:58
      Wij betalen voor de bekerwedstrijd vanaf €12,50. Kaartjes voor uitvak Willem 2 ..€5...(!!) ... apart, en dan recette delen..
    €5,- via de Willem II supportersvereniging, als je met de auto komt.
    Met de bus €15,- voor leden en €25,- voor niet leden.
    En omdat de vrij verkoop (zonder seizoen- of clubkaart) ook vanaf €12,50 is, zou je bijna denken dat of Willem II of de supportersvereniging de 'rest' van het kaartje betaald.
  • 13 Jan 2020 om 14:58
    Wij betalen voor de bekerwedstrijd vanaf €12,50. Kaartjes voor uitvak Willem 2 ..€5...(!!) ... apart, en dan recette delen..
  • 13 Jan 2020 om 14:50
    • Quote van 13 Jan 2020 om 14:04
      Ze komen iig van ver en zonder jaarlijks begrotingstekort van 6,1mln. Dat moet Vitesse laten bijpassen maar wij moeten verkopen, allebei een gok. Gok die Willem II zich niet kan veroorloven denk ik zo. Met vogeel en Mathijsen iig een enorm netwerk, dat doen ze iets handiger dan bij ons. Iets minder voetbal kennis in de top ben ik bang.
    Ze kunnen zich daar ook wel iets veroorloven met een eigen vermogen van 9 miljoen.
    Maar wat ze daar enorm helpt en wat de vorige directie(s) niet is gelukt; het laten stijgen van de sponsor inkomsten (Sinds 2015/16 met 16, 6 en 5%) en wedstrijdbaten.
    En ze hebben minder vaste lasten; minder stadion kosten en personeel (zo'n 5 miljoen).

    Maar goed, wat het "voetbal kennis in de top" daar mee te maken heeft...
  • 13 Jan 2020 om 14:04
    Ze komen iig van ver en zonder jaarlijks begrotingstekort van 6,1mln. Dat moet Vitesse laten bijpassen maar wij moeten verkopen, allebei een gok. Gok die Willem II zich niet kan veroorloven denk ik zo. Met vogeel en Mathijsen iig een enorm netwerk, dat doen ze iets handiger dan bij ons. Iets minder voetbal kennis in de top ben ik bang.
zaterdag 18 januari 2020
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›