''Loop dan ook de graspollen uit het veld, dat beseft Alen niet altijd''

13
''Loop dan ook de graspollen uit het veld, dat beseft Alen niet altijd''

SC Heerenveen presteerde niet alleen in het veld goed tijdens het trainingskamp, ook buiten het veld waren ze goed bezig. Dat zegt trainer Johnny Jansen tegenover de Leeuwarder Courant.

"Ik denk dat het optimaal is geweest. Echt top", begint Jansen, die groepjes van vijf maakte en ze daarmee lieten presenteren over teamgeest, communiceren, doelstellingen en wedstrijden en trainingen. "Dat deden de jongens echt heel goed. Je merkt echt dat ze willen meedenken, dat ze vooruit willen.”

Alen Halilovic maakte de mooiste treffer van het trainingskamp met een afstandsschot in de kruising. "Alen heeft het absoluut in zich om een sensatie te worden, hij kan ongelooflijk goed voetballen. Maar ik zou tegen hem willen zeggen: loop dan ook de graspollen uit het veld. Dat doet hij bij momenten, maar niet altijd. Er komt meer bij kijken dan Alen soms lijkt te beseffen."

"We zijn in de zomer ergens aan begonnen en zijn inmiddels een stuk verder. Nu is het tijd om weer een volgende stap te zetten. Het doel in de tweede seizoenshelft is dat de jongens het spel nog beter leren lezen, dat ze nog beter begrijpen wat er gebeurt bij bijvoorbeeld balverlies en omschakelmomenten. En wij als staf helpen ze daarbij", besluit Jansen.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2020 om 22:25
    • Quote van 12 Jan 2020 om 17:03
      Ja is dat niet duidelijk dan , Johnny lijkt mij toch echt de persoon die dit kan beoordelen , het is ook niet zo moeilijk om zelf ook tot die conclusie te komen na bijvoorbeeld de 2 wedstrijden in de basis waarin hij bleef hangen op het middenveld waar alle andere spelers mee terug renden om mee te verdedigen . Dat Odgaard altijd speelt was ook niet zo vreemd er was geen betere spits voor handen , Bij Floranus vind ik dat je blijft hangen in het vorige seizoen die jongen heeft echt sprongen gemaakt in zijn ontwikkeling en is naar mijn mening nu zelfs op links beter dan Woudenberg. Ik krijg vaak het idee bij jou Abe lenstra dat jou verwachtingen en misschien zelfs wel eisen niet helemaal rijjmen met wat Heerenveen nog kan halen dan wel wat realistisch is. Het lijkt wel of jij jaarlijks eist dat we meespelen om het kampioenschap /top 4 althans zo kritisch kom jij over op mij als het gaat spelersmateriaal en resultaten die behaald zijn.
    beste vries, dank voor je reactie. Altijd goed om de andere kant te lezen. Zonder nu op alles in te gaan wil ik wel even reageren op je laatste zinnen. Ik ben zeker geen romanticus in de zin van vroeger was alles beter. Zo vond ik de laatste periode van Foppe niet sterk en ook de periode van Streppel niet overtuigend, om van JOR maar te zwijgen. Ik realiseer me dat we het met beperkte middelen moeten doen, maar waar ik wel kritisch op ben is de drive en inzet van het team. Ook zal ik niet zomaar en min of meer kritiekloos achter Johnny lopen, zoals velen doen. Dat tegengeluid wil ik wel geven er is altijd ruimte voor verbetering ook met minder budget. Bestuurlijk heb ik ook mijn zorgen, wat ik zie is dat Cees, terecht of niet, geen gunfactor heeft. Dat is wat betreft financien en dus continuiteit een zorgelijke ontwikkeling voor een club die me nauw aan het hart ligt!
  • 12 Jan 2020 om 21:48
    • Quote van 12 Jan 2020 om 16:09
      Soms krijg je krediet omdat wat er op de bank zit niet beter is.
    tja daar heb je ook weer een punt frank
  • 12 Jan 2020 om 17:03
    • Quote van 12 Jan 2020 om 15:42
      Dat kan ik niet nagaan. Weet niet hoe Alan zich niet 100% inzet. Op basis waarvan baseer jij dat? Uitspraken van Johnny
    Ja is dat niet duidelijk dan , Johnny lijkt mij toch echt de persoon die dit kan beoordelen , het is ook niet zo moeilijk om zelf ook tot die conclusie te komen na bijvoorbeeld de 2 wedstrijden in de basis waarin hij bleef hangen op het middenveld waar alle andere spelers mee terug renden om mee te verdedigen . Dat Odgaard altijd speelt was ook niet zo vreemd er was geen betere spits voor handen , Bij Floranus vind ik dat je blijft hangen in het vorige seizoen die jongen heeft echt sprongen gemaakt in zijn ontwikkeling en is naar mijn mening nu zelfs op links beter dan Woudenberg. Ik krijg vaak het idee bij jou Abe lenstra dat jou verwachtingen en misschien zelfs wel eisen niet helemaal rijjmen met wat Heerenveen nog kan halen dan wel wat realistisch is. Het lijkt wel of jij jaarlijks eist dat we meespelen om het kampioenschap /top 4 althans zo kritisch kom jij over op mij als het gaat spelersmateriaal en resultaten die behaald zijn.
  • 12 Jan 2020 om 16:09
    • Quote van 12 Jan 2020 om 15:41
      ik kan in een aantal gevallen meegaan maar waarom Woudenberg nu door floranus vervangen moest worden is mij volstrekt niet duidelijk. Evenals dat ik vind dat Odgaard wel heel veel krediet krijgt even als Ejuke, waarvan het rendement absoluut veel hoger kan. Ok het is een leuke dribbelaar.
    Soms krijg je krediet omdat wat er op de bank zit niet beter is.
  • 12 Jan 2020 om 15:42
    • Quote van 12 Jan 2020 om 12:41
      Die hebben in het begin ook niet altijd even veel krediet gehad, maar wel altijd 100% inzet.
    Dat kan ik niet nagaan. Weet niet hoe Alan zich niet 100% inzet. Op basis waarvan baseer jij dat? Uitspraken van Johnny
  • 12 Jan 2020 om 15:41
    • Quote van 12 Jan 2020 om 13:15
      Jansen stelt in zijn ogen de beste op voor het team. Wij hebben geen sterspelers zoals Alves waar het hele team op afgestemd is. Jansen zet aanvoerder Hoegh gewoon aan de kant. Wisselt aanvoerder Faik wanneer de wedstrijd er om vraagt. Zet commerciële aankoop Van Hau gewoon wissel al zien ze dat graag anders bij de directie. Wisselt Odgaard als het niet loopt. Niemand heeft een abonnement op de basis of een toezegging dat ze nooit gewisseld worden. Dat vind ik prijzenswaardig.
    ik kan in een aantal gevallen meegaan maar waarom Woudenberg nu door floranus vervangen moest worden is mij volstrekt niet duidelijk. Evenals dat ik vind dat Odgaard wel heel veel krediet krijgt even als Ejuke, waarvan het rendement absoluut veel hoger kan. Ok het is een leuke dribbelaar.
  • 12 Jan 2020 om 15:28
    • Quote van 12 Jan 2020 om 13:15
      Jansen stelt in zijn ogen de beste op voor het team. Wij hebben geen sterspelers zoals Alves waar het hele team op afgestemd is. Jansen zet aanvoerder Hoegh gewoon aan de kant. Wisselt aanvoerder Faik wanneer de wedstrijd er om vraagt. Zet commerciële aankoop Van Hau gewoon wissel al zien ze dat graag anders bij de directie. Wisselt Odgaard als het niet loopt. Niemand heeft een abonnement op de basis of een toezegging dat ze nooit gewisseld worden. Dat vind ik prijzenswaardig.
    Ben ik met je eens.
  • 12 Jan 2020 om 13:15
    • Quote van 12 Jan 2020 om 12:41
      Die hebben in het begin ook niet altijd even veel krediet gehad, maar wel altijd 100% inzet.
    Jansen stelt in zijn ogen de beste op voor het team. Wij hebben geen sterspelers zoals Alves waar het hele team op afgestemd is. Jansen zet aanvoerder Hoegh gewoon aan de kant. Wisselt aanvoerder Faik wanneer de wedstrijd er om vraagt. Zet commerciële aankoop Van Hau gewoon wissel al zien ze dat graag anders bij de directie. Wisselt Odgaard als het niet loopt. Niemand heeft een abonnement op de basis of een toezegging dat ze nooit gewisseld worden. Dat vind ik prijzenswaardig.
  • 12 Jan 2020 om 12:41
    • Quote van 12 Jan 2020 om 12:36
      Wat betreft alan ik neem aan dat ie dat dagelijks tegen hem zegt. Kennelijk is het kwartje nog niet gevallen. Da's jammer want het lijkt mij een hele goede voetballer. Zou willen dat hij zoveel krediet krijgt als floranus En odgaard.
    Die hebben in het begin ook niet altijd even veel krediet gehad, maar wel altijd 100% inzet.
  • 12 Jan 2020 om 12:36
    Wat betreft alan ik neem aan dat ie dat dagelijks tegen hem zegt. Kennelijk is het kwartje nog niet gevallen. Da's jammer want het lijkt mij een hele goede voetballer. Zou willen dat hij zoveel krediet krijgt als floranus En odgaard.
  • 12 Jan 2020 om 03:47
    • Quote van 12 Jan 2020 om 00:08
      Ik word zo blij van Johnny!
    Ha ha, inderdaad. Geweldige vent.
  • 12 Jan 2020 om 01:39
    Duidelijk! Halilovic nog effe van z'n sterallures af. Peper in de reet en gaan met die banaan. Mooi dat Johnny hem niet als de grote ster van AC Milaan behandeld en dat meneer ook gewoon moet knokken voor zijn plek. Niet meer en nier minder.
  • 12 Jan 2020 om 00:08
    Ik word zo blij van Johnny!
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›