BREAKING | SC Heerenveen zet ook streep door FeanDei Doelman ADO Den Haag keept zich in de kijker van SC Heerenveen KNVB komt met steunpakket van elf miljoen: ''Alle clubs hard nodig'' Verbeek terug naar Nederland: ''Zorgen over eventuele lockdown'' ''Hoffenheim is een beetje het Heerenveen van de Bundesliga''

SC Heerenveen sluit sponsorovereenkomst met bedrijf uit Vietnam

65
SC Heerenveen sluit sponsorovereenkomst met bedrijf uit Vietnam

Trevi Bike uit Vietnam heeft een sponsorovereenkomst gesloten met SC Heerenveen, zo laat de club uit Friesland weten via de officiële kanalen. De fietsfabrikant zal de selectie komend seizoen (2020/2021) van fietsen voorzien. 

"De fietsen van Trevi Bike zijn gemaakt van bamboe. De materialen zijn behandeld met moderne technologie waardoor ze bestand zijn tegen alle weersomstandigheden. Trevi betekent Tre Viet, refererend aan Vietnam en het unieke, milieuvriendelijke product", laat SC Heerenveen weten. 

"Heerenveen is blij met de komst van Trevi Bike", vervolgt men. "De fietsen zullen bij de start van volgend seizoen in gebruik worden genomen. Mobiliteitspartner Friesland lease onderzoekt of Bamboe Bikes in het aanbod leasefiets opgenomen gaat worden", besluit SC Heerenveen. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Jan 2020 om 10:57
    • Quote van 8 Jan 2020 om 07:18
      Jou logica zou betekenen dat ziggo geen ajax zou sponsoren want die hebben al genoeg naamsbekendheid. Of Jumbo: max Verstappen , de schaatsers en de Wielerploeg en zo kun je bijna elke bekende grote sponsor wel langsgaan.
    Weet niet of je een dienstverlener en een supermarktketen zo 1 op 1 kunt vergelijken met 2 productie organisaties met beide op hun gebied marktleiders in A merken.... Maar zoals hieronder gezegd het zijn mooie namen / merken, maar ik zie het niet gebeuren...
  • 8 Jan 2020 om 07:59
    • Quote van 7 Jan 2020 om 23:24
      Waarom zou een Campina (of een Douwe Egberts) Sc Heerenveen gaan sponsoren? (Behalve uit liefdadigheid) Qua naamsbekendheid hoeven beide het absoluut niet te doen. En ik zie geen Vietnamese “dochter van” hier hoofdsponsor worden.
    Dutch lady de vietnamese tak is een grote speler in Vietnam. Wanneer je met Doan van Hau hiermee promotie kan maken, heb je daar als bedrijf baat bij. In nederland straal je uit 100 jaar heerenveen = friesche vlag. Jubileum shirt alle positieve aandacht er omheen. Een provincie die van buitenaf gezien wordt door boeren, dus goede zuivel. Friesche vlag “Molke” bij de koffie. Denk dat het zowel voor ons als voor hen veel sympathie kweekt door het hele land en zeker in de provincie. Maar goed vooralsnog is het een sprookjes huwelijk
  • 8 Jan 2020 om 07:18
    • Quote van 7 Jan 2020 om 23:24
      Waarom zou een Campina (of een Douwe Egberts) Sc Heerenveen gaan sponsoren? (Behalve uit liefdadigheid) Qua naamsbekendheid hoeven beide het absoluut niet te doen. En ik zie geen Vietnamese “dochter van” hier hoofdsponsor worden.
    Jou logica zou betekenen dat ziggo geen ajax zou sponsoren want die hebben al genoeg naamsbekendheid. Of Jumbo: max Verstappen , de schaatsers en de Wielerploeg en zo kun je bijna elke bekende grote sponsor wel langsgaan.
  • 7 Jan 2020 om 23:24
    • Quote van 7 Jan 2020 om 23:09
      Friesland Campina zit veel in vietnam. Google maar eens en je komt op een dochter onderneming van hun uit. In mijn ogen is deze partij dan ook nog steeds de (meest voor de hand liggende) droomkandidaat als hveen straks 100 jaar bestaat
    Waarom zou een Campina (of een Douwe Egberts) Sc Heerenveen gaan sponsoren? (Behalve uit liefdadigheid) Qua naamsbekendheid hoeven beide het absoluut niet te doen. En ik zie geen Vietnamese “dochter van” hier hoofdsponsor worden.
  • 7 Jan 2020 om 23:09
    • Quote van 7 Jan 2020 om 19:27
      Douwe Egberts misschien. Hebben ook de schaatsploeg lang gesponsord. Wat voor grote, interessante bedrijven zitten er in Vietnam. De autosector zoals Ford en dacht Toyota zit er. Verder staat Vietnam bekend om de peper, rijst en visserij. Misschien ook een interessante bron . Misschien de Vietnamese banken benaderen. Zijn denk ik nog wel genoeg mogelijkheden op de Vietnamese markt. We gaan het wel zien. Ik laat mij verassen wat er nog meer gaat komen.
    Friesland Campina zit veel in vietnam. Google maar eens en je komt op een dochter onderneming van hun uit. In mijn ogen is deze partij dan ook nog steeds de (meest voor de hand liggende) droomkandidaat als hveen straks 100 jaar bestaat
  • 7 Jan 2020 om 22:43
    • Quote van 7 Jan 2020 om 21:01
      Zeker. Jij komt met een onliner dat jouw betoog geen hogere wiskunde is. Ik maak met een aantal zaken naar mijn mening terecht duidelijk dat je het wat te makkelijk ziet. Of dat het misschien gewoon een oproep aan supporters is en niet meer dan dat... Maar dan heb je het over een heel ander verhaal. Zoals uitgelegd :-)
    Oh ja, een oproep? Zeker waar. Zie graag weer een vol ALS. Ben alleen bang dat dat ijdele hoop is(geworden).
  • 7 Jan 2020 om 22:41
    • Quote van 7 Jan 2020 om 21:01
      Zeker. Jij komt met een onliner dat jouw betoog geen hogere wiskunde is. Ik maak met een aantal zaken naar mijn mening terecht duidelijk dat je het wat te makkelijk ziet. Of dat het misschien gewoon een oproep aan supporters is en niet meer dan dat... Maar dan heb je het over een heel ander verhaal. Zoals uitgelegd :-)
    Volgens mij ben ik wel duidelijk over de invloed van een vol stadion tov potentiële sponsoren. Nee, supporters netwerken niet met sponsoren, dat zei ik ook niet. Het creeërt een sfeer rondom de club(aantrekkingskracht) waar potentiële sponsoren zich kunnen mee identificeren. Een club die hot is creeërt meer aandacht(media) enz enz. Maar nogmaals, als jij dat niet vindt, even goede vrienden!!
  • 7 Jan 2020 om 21:35
    • Quote van 7 Jan 2020 om 16:36
      Triest? Hallo, hoeveel echte grote bedrijven(die baat hebben bij sponsoring) zitten er in Friesland? Hebben het niet over peanuts maar over grof gezegd een klein miljoen euro per jaar. Wie hoest dat zomaar even op?
    Ga maar eens twintig minuten googlen, sta je nog te kijken hoeveel er nog van dat soort bedrijven zijn oa een ingenieurs bedrijf wat uit de buurt kwam, een paar bouwbedrijven en ga nog maar even door.
  • 7 Jan 2020 om 21:14
    https://www.feanonline.nl/nieuws/bestuur-beleid/265432/bazuijnen-verlaat-stichtingsbestuur-gijsman-volgt-hem-op. Dit bericht over vertrek Bazuijnen, de paardenvriend van Cees.
  • 7 Jan 2020 om 21:11
    • Quote van 7 Jan 2020 om 20:58
      Volgens zijn LinkedIn pagina is hij nog steeds onafhankelijk lid van het SB. Ik weet natuurlijk hoe actueel zakenmensen hun profiel daar bijhouden...
    Het Stichtingsbestuur van SC Heerenveen is formeel aangevuld met de 39-jarige Dennis Gijsman. Hij zal per 1 januari de plaats innemen van onafhankelijk bestuurslid en daarmee de afzwaaiende Peter Bazuijnen vervangen. Hij was sinds januari 2017 in functie.
  • 7 Jan 2020 om 21:01
    • Quote van 7 Jan 2020 om 20:48
      Prima, dan verschillen wij daarover van mening.
    Zeker. Jij komt met een onliner dat jouw betoog geen hogere wiskunde is. Ik maak met een aantal zaken naar mijn mening terecht duidelijk dat je het wat te makkelijk ziet. Of dat het misschien gewoon een oproep aan supporters is en niet meer dan dat... Maar dan heb je het over een heel ander verhaal. Zoals uitgelegd :-)
  • 7 Jan 2020 om 20:58
    • Quote van 7 Jan 2020 om 20:35
      Ik vermoed niet dat Cees zoveel tijd krijgt. Hooguit een jaar zonder hoofdsponsor, dus dan mogen we uiterlijk in april (in de aanloop naar het volgende seizoen) zo ongeveer een antwoord verwachten. Daarna zal de RvC en SB moeten ingrijpen. Cees zijn vriend Bazuinen is overigens al weg ?
    Volgens zijn LinkedIn pagina is hij nog steeds onafhankelijk lid van het SB. Ik weet natuurlijk hoe actueel zakenmensen hun profiel daar bijhouden...
  • 7 Jan 2020 om 20:48
    • Quote van 7 Jan 2020 om 20:18
      Ja, want sponsoren en 'gewone' supporters netwerken 2-wekelijks. Volle tribunes zijn mooi voor het totaalplaatje maar hebben niets te maken met groei in het sponsorbestand. De sponsoren die van de club houden, ook supporter zijn en zich niet weg hebben laten jagen zijn er nog steeds.

      Een grote club sponsoren die ook nog wel van de club houdt maar er na bestuurlijke wanpraktijken geen heil meer in zien lijken voorgoed afgehaakt. En dat heeft alles te maken met van 1200 leden naar 300-400 gaan. Er is simpelweg bijna niets meer te netwerken. Dáár komen sponsoren voor. Die willen iets terug zien van hun geïnvesteerde geld. Terwijl de club ze de laatste jaren steeds minder kon bieden.
    Prima, dan verschillen wij daarover van mening.
  • 7 Jan 2020 om 20:35
    • Quote van 7 Jan 2020 om 20:29
      Dat kan ook (nog) niet. Zodra er in het personeelsbestand gesnoeid gaat worden heeft Cees zijn kruit verschoten. En dat weet hij donders goed. Het is en blijft dus voorlopig pappen en nat houden en hopen op betere tijden.... Even een flash back. Veenstra moest destijds ook grof bezuinigen. Die sloeg daar enorm in door. Maar beloonde zichzelf daarnaast rijkelijk. Uiteindelijk moest er tijdens zijn aanwezigheid geconcludeerd worden dat hij goed aan zijn werk begon. Totdat sponsoren het met hem gehad hadden. En dat lijkt ook nu het geval te zijn. Er is groei. Van een half jaar of langer rond de 399 naar 414-415 leden, maar je kunt helaas nog niet echt spreken van een sneeuwbaleffect.

      Mijn vraag over deze sponsor. Is dit één van de 3 partijen die meedeed om het hoofdsponsorschap? Dan is de uiteindelijke rol van supplier voor 1 jaar natuurlijk wel een beetje een sneue afloop als je eigenlijk een businesspartner van 8 ton of meer voor 4 jaar of langer wenst. De onzekere situatie rond Doan waar velen al vraagtekens bij hebben gezet smijt op die manier behalve een tijdje veel volgers op Social Media nog niet heel veel op. Benieuwd wie de nieuwe hoofdsponsor wordt. En wanneer, voor hoeveel en hoe lang. Maargoed, nog 50 weken, dan is het weer Kerst ;-)
    Ik vermoed niet dat Cees zoveel tijd krijgt. Hooguit een jaar zonder hoofdsponsor, dus dan mogen we uiterlijk in april (in de aanloop naar het volgende seizoen) zo ongeveer een antwoord verwachten. Daarna zal de RvC en SB moeten ingrijpen. Cees zijn vriend Bazuinen is overigens al weg ?
  • 7 Jan 2020 om 20:29
    • Quote van 7 Jan 2020 om 17:33
      Ik weet niet in welke markt je werkzaam bent (doet er ook niet toe), maar ik vraag me af of heel veel investeren in commerciële afdeling zoveel zin heeft als de commerciële inkomsten bij vrijwel alle Eredivisieclubs teruglopen. Het operationeel tekort is al ontiegelijk hoog met zes miljoen euro. Soms moet je investeren om in de toekomst te kunnen boeren, maar ondertussen moet je ook kritisch kijken naar structurele kosten en hoe die teruggedrongen kunnen worden. Daar hoor en lees ik niks over.
    Dat kan ook (nog) niet. Zodra er in het personeelsbestand gesnoeid gaat worden heeft Cees zijn kruit verschoten. En dat weet hij donders goed. Het is en blijft dus voorlopig pappen en nat houden en hopen op betere tijden.... Even een flash back. Veenstra moest destijds ook grof bezuinigen. Die sloeg daar enorm in door. Maar beloonde zichzelf daarnaast rijkelijk. Uiteindelijk moest er tijdens zijn aanwezigheid geconcludeerd worden dat hij goed aan zijn werk begon. Totdat sponsoren het met hem gehad hadden. En dat lijkt ook nu het geval te zijn. Er is groei. Van een half jaar of langer rond de 399 naar 414-415 leden, maar je kunt helaas nog niet echt spreken van een sneeuwbaleffect.

    Mijn vraag over deze sponsor. Is dit één van de 3 partijen die meedeed om het hoofdsponsorschap? Dan is de uiteindelijke rol van supplier voor 1 jaar natuurlijk wel een beetje een sneue afloop als je eigenlijk een businesspartner van 8 ton of meer voor 4 jaar of langer wenst. De onzekere situatie rond Doan waar velen al vraagtekens bij hebben gezet smijt op die manier behalve een tijdje veel volgers op Social Media nog niet heel veel op. Benieuwd wie de nieuwe hoofdsponsor wordt. En wanneer, voor hoeveel en hoe lang. Maargoed, nog 50 weken, dan is het weer Kerst ;-)
  • 7 Jan 2020 om 20:18
    • Quote van 7 Jan 2020 om 16:32
      Had je kunnen weten, hangt al tijden rond deze aantallen. Maar het is inderdaad mager. Daar kunnen de supporters aan bijdragen. Vol dat stadion!! Geeft meer uitstraling en positieve vibe rond SCH. Is dat bereikt dan zal ook het sponsorbestand veel sneller oplopen. Geen hogere wiskunde dit, gewoon logisch redeneren!!!
    Ja, want sponsoren en 'gewone' supporters netwerken 2-wekelijks. Volle tribunes zijn mooi voor het totaalplaatje maar hebben niets te maken met groei in het sponsorbestand. De sponsoren die van de club houden, ook supporter zijn en zich niet weg hebben laten jagen zijn er nog steeds.

    Een grote club sponsoren die ook nog wel van de club houdt maar er na bestuurlijke wanpraktijken geen heil meer in zien lijken voorgoed afgehaakt. En dat heeft alles te maken met van 1200 leden naar 300-400 gaan. Er is simpelweg bijna niets meer te netwerken. Dáár komen sponsoren voor. Die willen iets terug zien van hun geïnvesteerde geld. Terwijl de club ze de laatste jaren steeds minder kon bieden.
  • 7 Jan 2020 om 20:15
    • Quote van 7 Jan 2020 om 20:12
      Maak eerst maar een lijstje, Discussieren we er dan weer over.
    Ik hoop dat het allemaal mee valt.
  • 7 Jan 2020 om 20:14
    • Quote van 7 Jan 2020 om 18:46
      Dat nieuwe Cambuurstadion gaat ons straks echt sponsors kosten.
    En we hebben al niet meer zo veel. Gelukkig hebben we Cees. Dan komt alles goed.
  • 7 Jan 2020 om 20:12
    • Quote van 7 Jan 2020 om 20:05
      Vooral sponsors. Er zijn altijd mensen die achter iets nieuws aan lopen. Vooral als ze het goed doen.
    Maak eerst maar een lijstje, Discussieren we er dan weer over.
  • 7 Jan 2020 om 20:09
    • Quote van 7 Jan 2020 om 19:05
      Petter betaald nu ook al niet voor een kaartje, dus als hij naar L'warden gaat lever je onder de streep niets in.

      Oh ja, nog ff "sorry petter" zeggen!
      Want dan is 't een fatsoenlijke post met daarin een dolletje, alles afgedekt :)
    Leuk. Ik ben al jaren supporter van Heerenveen. Heb jaren een seizoenskaart gehad. En ging vroeger ook altijd met uitwedstrijden mee.
  • 7 Jan 2020 om 20:05
    • Quote van 7 Jan 2020 om 18:59
      Publiek ???
    Vooral sponsors. Er zijn altijd mensen die achter iets nieuws aan lopen. Vooral als ze het goed doen.
  • 7 Jan 2020 om 19:51
    DE is tegenwoordig in handen van Duitse investeerders dacht ik, die zullen niet zo happig zijn om een voetbalclub te sponsoren. Heeft voor hun geen enkele meerwaarde.
  • 7 Jan 2020 om 19:27
    • Quote van 7 Jan 2020 om 16:36
      Triest? Hallo, hoeveel echte grote bedrijven(die baat hebben bij sponsoring) zitten er in Friesland? Hebben het niet over peanuts maar over grof gezegd een klein miljoen euro per jaar. Wie hoest dat zomaar even op?
    Douwe Egberts misschien. Hebben ook de schaatsploeg lang gesponsord. Wat voor grote, interessante bedrijven zitten er in Vietnam. De autosector zoals Ford en dacht Toyota zit er. Verder staat Vietnam bekend om de peper, rijst en visserij. Misschien ook een interessante bron . Misschien de Vietnamese banken benaderen. Zijn denk ik nog wel genoeg mogelijkheden op de Vietnamese markt. We gaan het wel zien. Ik laat mij verassen wat er nog meer gaat komen.
  • 7 Jan 2020 om 19:18
    • Quote van 7 Jan 2020 om 18:59
      Zijn er veel Cambuursupporters onder onze sponsoren dan ?
    Niet meer ;)
  • 7 Jan 2020 om 19:05
    • Quote van 7 Jan 2020 om 18:59
      Publiek ???
    Petter betaald nu ook al niet voor een kaartje, dus als hij naar L'warden gaat lever je onder de streep niets in.

    Oh ja, nog ff "sorry petter" zeggen!
    Want dan is 't een fatsoenlijke post met daarin een dolletje, alles afgedekt :)
  • 7 Jan 2020 om 18:59
    • Quote van 7 Jan 2020 om 17:27
      Ja klopt. Kost je ook sponsors en misschien ook wel publiek.
    Publiek ???
  • 7 Jan 2020 om 18:59
    • Quote van 7 Jan 2020 om 18:46
      Dat nieuwe Cambuurstadion gaat ons straks echt sponsors kosten.
    Zijn er veel Cambuursupporters onder onze sponsoren dan ?
  • 7 Jan 2020 om 18:46
    • Quote van 7 Jan 2020 om 17:24
      Als Cambuur promoveert hebben we een er een geduchte concurrent bij en helemaal als het nieuwe stadion klaar is.
    Dat nieuwe Cambuurstadion gaat ons straks echt sponsors kosten.
  • 7 Jan 2020 om 17:59
    • Quote van 7 Jan 2020 om 17:33
      Ik weet niet in welke markt je werkzaam bent (doet er ook niet toe), maar ik vraag me af of heel veel investeren in commerciële afdeling zoveel zin heeft als de commerciële inkomsten bij vrijwel alle Eredivisieclubs teruglopen. Het operationeel tekort is al ontiegelijk hoog met zes miljoen euro. Soms moet je investeren om in de toekomst te kunnen boeren, maar ondertussen moet je ook kritisch kijken naar structurele kosten en hoe die teruggedrongen kunnen worden. Daar hoor en lees ik niks over.
    Of het zin heeft, dat weet je natuurlijk van te voren niet.
    Maar je weet wel redelijk zeker wat er gaat gebeuren als je niets doet of het laat zoals het is. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat deze investering om mega bedragen gaat.

    Ik weet niet exact welke werkzaamheden allemaal onder die afdeling vallen, maar als contact met sponsoren zoeken en onderhouden daar bij horen lijkt het mij iig nuttig. Dat schijnt de afgelopen jaren minimaal of niet aanwezig te zijn geweest; een behoorlijke inhaal klus.
    Als je daar mee huidige sponsoren kunt behouden of zelfs meer kunt laten betalen ipv dat ze weg gaan of minder betalen = winst. Eventueel meer tijd en energie besteden aan maatwerk voor sponsoren?
    En met een prestatiecontract van een jaar, zou je er ook zo vanaf kunnen zijn (als het zich niet uitbetaald).

    Snijden in de afdelingen die voor inkomsten moeten zorgen; lijkt mij niet handig.
    Als je gaan snijden, en dat zal zeker moeten, dan zoek je dat idealiter op andere vlakken.
    Qua personeel kan het soms voordeliger zijn om ze door te laten werken en uit hun contract te laten lopen dan ze te ontslaan.
  • 7 Jan 2020 om 17:33
    • Quote van 7 Jan 2020 om 14:18
      Nog 6 maand te gaan; laten we hopen op 't beste en dat die investeringen zich terug betalen.
      Overigens vind ik het persoonlijk geen slecht idee, mijn werkgever investeert ook fors in de afdeling(en) die uiteindelijk voor (meer) winst moeten zorgen.

      Zoals ik destijds al eens zei; ik beoordeel het hele gebeuren als ie een volledig (boek)jaar de tijd heeft gehad.
    Ik weet niet in welke markt je werkzaam bent (doet er ook niet toe), maar ik vraag me af of heel veel investeren in commerciële afdeling zoveel zin heeft als de commerciële inkomsten bij vrijwel alle Eredivisieclubs teruglopen. Het operationeel tekort is al ontiegelijk hoog met zes miljoen euro. Soms moet je investeren om in de toekomst te kunnen boeren, maar ondertussen moet je ook kritisch kijken naar structurele kosten en hoe die teruggedrongen kunnen worden. Daar hoor en lees ik niks over.
  • 7 Jan 2020 om 17:27
    • Quote van 7 Jan 2020 om 17:24
      Als Cambuur promoveert hebben we een er een geduchte concurrent bij en helemaal als het nieuwe stadion klaar is.
    Ja klopt. Kost je ook sponsors en misschien ook wel publiek.
  • 7 Jan 2020 om 17:24
    Als Cambuur promoveert hebben we een er een geduchte concurrent bij en helemaal als het nieuwe stadion klaar is.
  • 7 Jan 2020 om 16:36
    • Quote van 7 Jan 2020 om 16:31
      Dat er nou niet één Fries bedrijf bereid is om hoofdsponsor van SC Heerenveen te worden, in en in triest. Doen ze dat het in Leeuwarden beter!
    Triest? Hallo, hoeveel echte grote bedrijven(die baat hebben bij sponsoring) zitten er in Friesland? Hebben het niet over peanuts maar over grof gezegd een klein miljoen euro per jaar. Wie hoest dat zomaar even op?
  • 7 Jan 2020 om 16:35
    • Quote van 7 Jan 2020 om 16:32
      Had je kunnen weten, hangt al tijden rond deze aantallen. Maar het is inderdaad mager. Daar kunnen de supporters aan bijdragen. Vol dat stadion!! Geeft meer uitstraling en positieve vibe rond SCH. Is dat bereikt dan zal ook het sponsorbestand veel sneller oplopen. Geen hogere wiskunde dit, gewoon logisch redeneren!!!
    Dit is wel heel laag.
    Hopen op betere tijden.
  • 7 Jan 2020 om 16:32
    • Quote van 7 Jan 2020 om 16:26
      Dit valt mij erg tegen.
      Ik weet dat geen 1200 sponsors meer zijn.
      Maar dit had ik niet verwacht. Er moet nog veel gebeuren.
    Had je kunnen weten, hangt al tijden rond deze aantallen. Maar het is inderdaad mager. Daar kunnen de supporters aan bijdragen. Vol dat stadion!! Geeft meer uitstraling en positieve vibe rond SCH. Is dat bereikt dan zal ook het sponsorbestand veel sneller oplopen. Geen hogere wiskunde dit, gewoon logisch redeneren!!!
  • 7 Jan 2020 om 16:31
    Dat er nou niet één Fries bedrijf bereid is om hoofdsponsor van SC Heerenveen te worden, in en in triest. Doen ze dat het in Leeuwarden beter!
  • 7 Jan 2020 om 16:26
    • Quote van 7 Jan 2020 om 16:16
      Of je zegt niks, veel verschil maakt het niet.... Even een dat dolletje, mag wel hè? Iedere groei, hoe minimaal ook is een lichtpunt(je). Fijn dat aantal OSSH leden weer groeit. Nu het aantal aanwezige stadionbezoekers nog.....
    Dit valt mij erg tegen.
    Ik weet dat geen 1200 sponsors meer zijn.
    Maar dit had ik niet verwacht. Er moet nog veel gebeuren.
  • 7 Jan 2020 om 16:16
    • Quote van 7 Jan 2020 om 16:07
      Wat moet ik dan zeggen het zijn heel veel.
    Of je zegt niks, veel verschil maakt het niet.... Even een dat dolletje, mag wel hè? Iedere groei, hoe minimaal ook is een lichtpunt(je). Fijn dat aantal OSSH leden weer groeit. Nu het aantal aanwezige stadionbezoekers nog.....
  • 7 Jan 2020 om 16:07
    • Quote van 7 Jan 2020 om 15:49
      Heerlijk hoe jij elke keer weer zulke scherpe gevatte en vooral positief commentaar kan verzinnen, hulde ervoor.
    Wat moet ik dan zeggen het zijn heel veel.
  • 7 Jan 2020 om 15:49
    • Quote van 7 Jan 2020 om 15:40
      Dan moet er nog veel gebeuren. Dit zijn niet veel.
    Heerlijk hoe jij elke keer weer zulke scherpe gevatte en vooral positief commentaar kan verzinnen, hulde ervoor.
  • 7 Jan 2020 om 15:48
    • Quote van 7 Jan 2020 om 15:17
      Er is een stijgende lijn zichtbaar bij de commerciële afdeling. OSSH lijst momenteel 415 leden. Deze week zijn 'Frisian Trading' en 'Voetbalvereniging Sterk door Samenspel' toegevoegd. Trevi Bike staat er nog niet tussen.
    Er staan meer amateurclubs op de OSSH lijst. Dat zijn vaak sportief partners ipv sponsoren.
  • 7 Jan 2020 om 15:40
    • Quote van 7 Jan 2020 om 15:17
      Er is een stijgende lijn zichtbaar bij de commerciële afdeling. OSSH lijst momenteel 415 leden. Deze week zijn 'Frisian Trading' en 'Voetbalvereniging Sterk door Samenspel' toegevoegd. Trevi Bike staat er nog niet tussen.
    Dan moet er nog veel gebeuren. Dit zijn niet veel.
  • 7 Jan 2020 om 15:17
    Er is een stijgende lijn zichtbaar bij de commerciële afdeling. OSSH lijst momenteel 415 leden. Deze week zijn 'Frisian Trading' en 'Voetbalvereniging Sterk door Samenspel' toegevoegd. Trevi Bike staat er nog niet tussen.
  • 7 Jan 2020 om 15:02
    • Quote van 7 Jan 2020 om 14:15
      Daar tegen zit de transfers van ejuke, tekengeld van rhijn ook in dat boekjaar + minder tv geld dus reken je zelf nog niet rijk
    Vandaar "grotendeels". :)

    En dat is nog exclusief opleidingsvergoedingen en solidariteitsbijdragen. En nog een fooi uit wat de Europees spelende clubs aan de op gras spelende clubs 'schenken'. En nog een UEAF fooi voor een aantal internationals.
    Er komt dus, naar alle waarschijnlijkheid, ook nog wel weer wat bij.
  • 7 Jan 2020 om 14:57
    • Quote van 7 Jan 2020 om 14:18
      Nog 6 maand te gaan; laten we hopen op 't beste en dat die investeringen zich terug betalen.
      Overigens vind ik het persoonlijk geen slecht idee, mijn werkgever investeert ook fors in de afdeling(en) die uiteindelijk voor (meer) winst moeten zorgen.

      Zoals ik destijds al eens zei; ik beoordeel het hele gebeuren als ie een volledig (boek)jaar de tijd heeft gehad.
    Het verlies is nog maar 9 ton na de transfers van Dumpfries enZenelli.
  • 7 Jan 2020 om 14:18
    • Quote van 7 Jan 2020 om 13:57
      Het huidige seizoen zal er inderdaad winst gedraaid worden, dat kan niet anders. Maar van die 8-9 miljoen aan zomeropbrengsten moet je dus 6 miljoen euro afschrijven om het gat 'operationeel tekort' mee te dempen. Dat moet anders en dat weet Roozemond ook, al lijkt hij het tekort vooralsnog alleen maar verder doen oplopen. Bijvoorbeeld door investeringen in commerciële afdeling en het niet weten te vinden van een hoofdsponsor.
    Nog 6 maand te gaan; laten we hopen op 't beste en dat die investeringen zich terug betalen.
    Overigens vind ik het persoonlijk geen slecht idee, mijn werkgever investeert ook fors in de afdeling(en) die uiteindelijk voor (meer) winst moeten zorgen.

    Zoals ik destijds al eens zei; ik beoordeel het hele gebeuren als ie een volledig (boek)jaar de tijd heeft gehad.
  • 7 Jan 2020 om 14:15
    • Quote van 7 Jan 2020 om 13:24
      Die break-even is er toch al (grotendeels)?
      De transfers van Vlap, Hornkamp en Rienstra worden meegenomen in het huidige seizoen.
    Daar tegen zit de transfers van ejuke, tekengeld van rhijn ook in dat boekjaar + minder tv geld dus reken je zelf nog niet rijk
  • 7 Jan 2020 om 13:57
    • Quote van 7 Jan 2020 om 13:24
      Die break-even is er toch al (grotendeels)?
      De transfers van Vlap, Hornkamp en Rienstra worden meegenomen in het huidige seizoen.
    Het huidige seizoen zal er inderdaad winst gedraaid worden, dat kan niet anders. Maar van die 8-9 miljoen aan zomeropbrengsten moet je dus 6 miljoen euro afschrijven om het gat 'operationeel tekort' mee te dempen. Dat moet anders en dat weet Roozemond ook, al lijkt hij het tekort vooralsnog alleen maar verder doen oplopen. Bijvoorbeeld door investeringen in commerciële afdeling en het niet weten te vinden van een hoofdsponsor.
  • 7 Jan 2020 om 13:42
    Jammer dat het maar voor een jaar is. En afwachten voor hoeveel geld het is. Wanneer komt de hoofdsponsor. Wordt nu wel een keer tijd.
  • 7 Jan 2020 om 13:24
    • Quote van 7 Jan 2020 om 13:00
      Kijk, dat is een prima uiteenzetting waar ik me grotendeels ook in kan vinden. De nuance is wellicht niet overal even goed geschetst. Wat VI in mijn ogen wel terecht aanstipt is dat het operationele tekort de afgelopen jaren enorm is gestegen en volgens het jaarverslag ook dit seizoen op circa 6 miljoen euro gaat uitkomen. Met ons track record aan transfersommen zullen we vast break even draaien, maar er blijft steeds minder over om te investeren. Ook de verhouding van de lonen t.o.v. omzet is te hoog, iets dat ook door de clubleiding wordt erkent (maar vooralsnog amper iets aan is gedaan).
    Die break-even is er toch al (grotendeels)?
    De transfers van Vlap, Hornkamp en Rienstra worden meegenomen in het huidige seizoen.
  • 7 Jan 2020 om 13:00
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:50
      Het is niet per se onjuist, maar het mis veel context, nuance en perspectief. Bijvoorbeeld:
      - Bewezen trackrecord voor wat betreft de enorm positieve transferbalans over de afgelopen 30 jaar. Operationeel quitte draaien ten koste van alles is net zo goed 'casino-beleid'.
      - Zeer solide eigen vermogen (al helemaal t.o.v. de concurrentie)
      - Al járen onafgebroken in de meest gezonde financiële categorie van de KNVB
      - FC Twente aanhalen als voorbeeld van een club met meer omzet is wel heel stompzinnig. Die hebben in het jaar in de KKD met opzet een megaverlies begroot om zsm te promoveren. Over casino-beleid gesproken.
      - Van Hau is geen 'gekke aankoop', maar (gratis!) gehuurd
      - Bij andere clubs in hetzelfde schuitje is de situatie niet veel anders
      - Toeschouwersaantal moet je ook in perspectief zien met de algemene trend en de aantallen bij de concurrentie
      - We hebben een enorme pas op de plaats gemaakt de afgelopen 10 jaar, maar we moeten niet vergeten dat we misschien ook wel iets boven onze stand leefden in de 10 jaar ervoor. Alles gaat in golfbewegingen, en in de jaren 2000-2010 zaten we bovenop de grootste vloedgolf die de club ooit gekend heeft.

      Ik wil dus niet zeggen dat alles koek en ei is, het gaat wel degelijk slecht. Maar ik vind het een heel eenzijdig en plat stuk, zonder perspectief en context.
    Kijk, dat is een prima uiteenzetting waar ik me grotendeels ook in kan vinden. De nuance is wellicht niet overal even goed geschetst. Wat VI in mijn ogen wel terecht aanstipt is dat het operationele tekort de afgelopen jaren enorm is gestegen en volgens het jaarverslag ook dit seizoen op circa 6 miljoen euro gaat uitkomen. Met ons track record aan transfersommen zullen we vast break even draaien, maar er blijft steeds minder over om te investeren. Ook de verhouding van de lonen t.o.v. omzet is te hoog, iets dat ook door de clubleiding wordt erkent (maar vooralsnog amper iets aan is gedaan).
  • 7 Jan 2020 om 12:46
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:25
      Nu alleen nog de hoofdsponsor.
    1 juli. Alleen het jaar is nog niet bekend.
  • 7 Jan 2020 om 12:31
    Wat een drukte om een paar fietsen.
  • 7 Jan 2020 om 12:16
    Mooie deal! Toch een deal uit Vietnam dankzij Doann
  • 7 Jan 2020 om 11:47
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:39
      Een fiets is an sich toch al een ontzettend duurzaam en uiteindelijk recyclebaar product. Het moet nu uit Vietnam komen terwijl Batavus lokaal produceert. Ik denk ook dat een fiets van metaal een stuk langer meegaat dan een fiets van bamboe. Maar goed, er gebeurt in ieder geval iets.
    Batavus haalt de onderdelen en frames ook gewoon uit china/tawain en dat soort landen.
    Dat zo'n fiets hier geassembleerd wordt, zegt natuurlijk helemaal niks. Men doet alsof er sprake is van een Hollands product, maar dat is natuurlijk ook maar schijn.
  • 7 Jan 2020 om 10:50
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:42
      Heb het stuk in VI ook gelezen, wat vind je er precies ongenuanceerd aan? Denk dat het een correcte weerspiegeling is van wat er niet alleen nu gaande is, maar ook in de afgelopen 6-8 jaren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan teruglopende recettes en een dalend eigen vermogen.
    Het is niet per se onjuist, maar het mis veel context, nuance en perspectief. Bijvoorbeeld:
    - Bewezen trackrecord voor wat betreft de enorm positieve transferbalans over de afgelopen 30 jaar. Operationeel quitte draaien ten koste van alles is net zo goed 'casino-beleid'.
    - Zeer solide eigen vermogen (al helemaal t.o.v. de concurrentie)
    - Al járen onafgebroken in de meest gezonde financiële categorie van de KNVB
    - FC Twente aanhalen als voorbeeld van een club met meer omzet is wel heel stompzinnig. Die hebben in het jaar in de KKD met opzet een megaverlies begroot om zsm te promoveren. Over casino-beleid gesproken.
    - Van Hau is geen 'gekke aankoop', maar (gratis!) gehuurd
    - Bij andere clubs in hetzelfde schuitje is de situatie niet veel anders
    - Toeschouwersaantal moet je ook in perspectief zien met de algemene trend en de aantallen bij de concurrentie
    - We hebben een enorme pas op de plaats gemaakt de afgelopen 10 jaar, maar we moeten niet vergeten dat we misschien ook wel iets boven onze stand leefden in de 10 jaar ervoor. Alles gaat in golfbewegingen, en in de jaren 2000-2010 zaten we bovenop de grootste vloedgolf die de club ooit gekend heeft.

    Ik wil dus niet zeggen dat alles koek en ei is, het gaat wel degelijk slecht. Maar ik vind het een heel eenzijdig en plat stuk, zonder perspectief en context.
  • 7 Jan 2020 om 10:42
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:37
      Leuke clickbait titel. Met het risico om als cynicus bestempeld te worden, word ik hier toch een beetje lacherig van. 30 bamboefietsen uit Vietnam, terwijl Batavus om de hoek zit. Inclusief transport zal het ook wel wat meevallen met de duurzaamheid.
      Ook weer een vernietigend (maar ongenuanceerd) stuk op VI vandaag. Nee, ik ben begin 2020 nog niet zo enthousiast over alles behalve wat er op het veld gebeurt.
    Heb het stuk in VI ook gelezen, wat vind je er precies ongenuanceerd aan? Denk dat het een correcte weerspiegeling is van wat er niet alleen nu gaande is, maar ook in de afgelopen 6-8 jaren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan teruglopende recettes en een dalend eigen vermogen.
  • 7 Jan 2020 om 10:40
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:32
      Zat ik ook te denken. Of is batavus weg? Je wil geen gezeik met en tussen je sponsoren hebben
    Batavus is inderdaad weg als sponsor. Iets dat ik ook niet had verwacht, maar blijkt dus wel het geval te zijn. De huidige fietsen die de selectie gebruikt zijn op initiatief van Friesland Lease (en Morten Thorsby vermoed ik haha).
  • 7 Jan 2020 om 10:39
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:24
      Fietsen van bamboe. Mooi duurzaam product. Iets wat de club wil uitstralen.
    Een fiets is an sich toch al een ontzettend duurzaam en uiteindelijk recyclebaar product. Het moet nu uit Vietnam komen terwijl Batavus lokaal produceert. Ik denk ook dat een fiets van metaal een stuk langer meegaat dan een fiets van bamboe. Maar goed, er gebeurt in ieder geval iets.
  • 7 Jan 2020 om 10:38
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:30
      Daar zal je jarenlange sponsor Batavus blij mee zijn. Daarmee hadden ze al een deal dat de spelers op de fiets gingen. N
    Batavus is al een tijdje niet meer sponsor. De fietsen die nu gebruikt werden zijn van Friesland Lease en daar werd lease voor betaald.
  • 7 Jan 2020 om 10:37
    Leuke clickbait titel. Met het risico om als cynicus bestempeld te worden, word ik hier toch een beetje lacherig van. 30 bamboefietsen uit Vietnam, terwijl Batavus om de hoek zit. Inclusief transport zal het ook wel wat meevallen met de duurzaamheid.
    Ook weer een vernietigend (maar ongenuanceerd) stuk op VI vandaag. Nee, ik ben begin 2020 nog niet zo enthousiast over alles behalve wat er op het veld gebeurt.
  • 7 Jan 2020 om 10:32
    • Quote van 7 Jan 2020 om 10:30
      Daar zal je jarenlange sponsor Batavus blij mee zijn. Daarmee hadden ze al een deal dat de spelers op de fiets gingen. N
    Zat ik ook te denken. Of is batavus weg? Je wil geen gezeik met en tussen je sponsoren hebben
  • 7 Jan 2020 om 10:30
    Daar zal je jarenlange sponsor Batavus blij mee zijn. Daarmee hadden ze al een deal dat de spelers op de fiets gingen. N
  • 7 Jan 2020 om 10:25
    Nu alleen nog de hoofdsponsor.
  • 7 Jan 2020 om 10:24
    Fietsen van bamboe. Mooi duurzaam product. Iets wat de club wil uitstralen.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›