''Ik hoop eigenlijk dat hij straks op de 6-positie komt te spelen''

8
''Ik hoop eigenlijk dat hij straks op de 6-positie komt te spelen''

Terugkijkend op de eerste seizoenshelft kiest clubwatcher Roelof de Vries voor middenvelder Joey Veerman als de grootste positieve verassing. De 21-jarige middenvelder kwam in de zomer over van FC Volendam en maakte direct indruk.

"Aan het begin van het seizoen schreven we hem al naar Ajax, PSV en Feyenoord en hij scoort nu ook. Hij heeft nog wel een beetje een dip gehad, dat vind hij zelf trouwens ook, maar hij begint nu ook met scoren", begint De Vries bij de Sportcast van Omrop Fryslân. Toch voorziet de sportverslaggever een andere rol voor Veerman.

"Ik heb de hoop dat hij straks op de 6-positie (controlerende middenvelder, red.) komt te spelen, daar hoop ik eigenlijk een beetje op. Een beetje zoals de rol die Frenkie de Jong had bij Ajax. En dan niet zo zeer qua kwaliteiten maar meer de wijze waarop hij speelt. Veerman heeft echt een splijtende pass naar voren, dat kan hij vanuit die positie beter doen", aldus De Vries, die vervolgens Hicham Faik zou passeren.

Als het om tegenvallers gaat komt De Vries met de naam van Jordy Bruin op de proppen. "Dat komt ook omdat mijn verwachtingen van hem erg hoog waren. Ik dacht dat hij in de basis zou komen. Ricardo van Rhijn vind ik niet slecht, maar ik had ook wel iets meer van hem verwacht. Ik denk dat ze ook twijfelen of ze met hem gaan verlengen. Dat zal ook een beetje van zijn salaris afhangen."

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Dec 2019 om 20:41
    • Quote van 30 Dec 2019 om 20:27
      omdat die laaste 2 wedstrijden hij juist meer naar voren begon te spelen , als je mooi en dominant voetbal wilt zien moet je naar Barca gaan kijken , ik vind namelijk juist dat we realistisch en naar de mogelijkheden staan te spelen .. Oogstrelend en Dominant voetbal zie je bij top clubs niet bij een club als Heerenveen je kunt als supporter ook teveel van het goede eisen er zit meestal een groot verschil tussen iets graag willen en de realiteit.
    Veerman speelt al vanaf zijn komst als nummer 10. Wie heeft het hier over oogstrelend spel? Tussen beide is voldoende ruimte. Alsof je alleen resultaat kunt halen door in te zakken en zogenaamd realistisch te spelen. Wat een flauwekul zeg. Onze organisatie is stabiel en we hebben een team waar iedereen kneiterhard werkt. Dat is een eerste vereiste en dat heeft JJ teruggebracht. Echter, moet je dan tevreden zijn en niets meer willen verbeteren? We staan er heel behoorlijk voor, maar er liggen voldoende uitdagingen in balbezit en het creëren van kansen en als je naar JJ luisterde in de podcast en zijn voorgaande interviews, dan beaamt hij dat. Wij moeten stappen maken tegen ploegen die compact spelen en meer kansen creëren. Ik zie niet in waarom dat meteen ten koste moet gaan van onze organisatie. Lees het laatste interview van JJ in de LC nog eens terug. Daarin zegt ie ook dat we beter moeten voetballen. Als je dat doet, dan komen onze kwaliteiten vanzelf naar boven drijven tegen de mindere tegenstanders. Tegenstanders waartegen we onnodig punten hebben verspeeld voor de winter.
  • 30 Dec 2019 om 20:27
    • Quote van 30 Dec 2019 om 20:21
      En de goals in die wedstrijden hiervoor? Leuk om de laatste twee duels alleen mee te nemen. Geeft wel een goed beeld van een seizoenshelft vind je niet?

      Maar goed. Volgens mij is juist ons probleem dat we weinig creëren is het niet? En ook weinig doelpunten maken. In thuisduels zijn we dominant, maar we hebben thuis slechts driemaal gewonnen en hebben het heel moeilijk tegen inzakkende clubs. Dat heeft m.i. te maken met het gebrek aan een balvaste spits en een middenveld dat volgens mij niet in balans is. Wel tegen sterke tegenstanders, zoals Ten Hag en Slot ook aangaven na hun duels tegen ons, maar veel minder tegen ploegen waar wij dominant zijn. En laat JJ nu net werken aan het feit dat we dominanter moeten zijn. Daarin ligt het stukje ontwikkeling van dit team, maar er wordt wel meer van de spelers verwacht.

      En iedere nummer 10 met diepgang is een Halilovic of een Vlap?

      Vlap speelde vorig jaar voor Rienstra en Kobayashi. Twee spelers die defensief ook niets brachten. Totaal niet te vergelijken met de organisatie die er nu staat.

    omdat die laaste 2 wedstrijden hij juist meer naar voren begon te spelen , als je mooi en dominant voetbal wilt zien moet je naar Barca gaan kijken , ik vind namelijk juist dat we realistisch en naar de mogelijkheden staan te spelen .. Oogstrelend en Dominant voetbal zie je bij top clubs niet bij een club als Heerenveen je kunt als supporter ook teveel van het goede eisen er zit meestal een groot verschil tussen iets graag willen en de realiteit.
  • 30 Dec 2019 om 20:21
    • Quote van 30 Dec 2019 om 19:51
      wat een populistisch gezwets iets teveel naar voetbal praatprogramma's gekeken denk ik , "hij komt niet genoeg voor de goal" Nee daarom dit juist "Jansen wil juist dat Veerman verder naar voren gaat spelen" maw dan komt hij automatisch vaker voor het doel daarnaast 2 goals in even zoveel wedstrijden. En met die middenvelder met de door jou zo gekoesterde diepgang ging het vorig seizoen vaak verdedigend mis en vlogen de goals ons in de achterhoede om de oren , mooi voorbeeld is ook toen we met een aanvallende 10 speelden in de persoon van hallilovic dat de hele balans van het elftal weg viel. Je moet iets dat werkt niet veranderen, het staat en zodra je gaat veranderen weet je nooit wat het gevolg is vooral met afgelopen seizoen in gedachten.
    En de goals in die wedstrijden hiervoor? Leuk om de laatste twee duels alleen mee te nemen. Geeft wel een goed beeld van een seizoenshelft vind je niet?

    Maar goed. Volgens mij is juist ons probleem dat we weinig creëren is het niet? En ook weinig doelpunten maken. In thuisduels zijn we dominant, maar we hebben thuis slechts driemaal gewonnen en hebben het heel moeilijk tegen inzakkende clubs. Dat heeft m.i. te maken met het gebrek aan een balvaste spits en een middenveld dat volgens mij niet in balans is. Wel tegen sterke tegenstanders, zoals Ten Hag en Slot ook aangaven na hun duels tegen ons, maar veel minder tegen ploegen waar wij dominant zijn. En laat JJ nu net werken aan het feit dat we dominanter moeten zijn. Daarin ligt het stukje ontwikkeling van dit team, maar er wordt wel meer van de spelers verwacht.

    En iedere nummer 10 met diepgang is een Halilovic of een Vlap?

    Vlap speelde vorig jaar voor Rienstra en Kobayashi. Twee spelers die defensief ook niets brachten. Totaal niet te vergelijken met de organisatie die er nu staat.

  • 30 Dec 2019 om 20:02
    • Quote van 30 Dec 2019 om 19:51
      wat een populistisch gezwets iets teveel naar voetbal praatprogramma's gekeken denk ik , "hij komt niet genoeg voor de goal" Nee daarom dit juist "Jansen wil juist dat Veerman verder naar voren gaat spelen" maw dan komt hij automatisch vaker voor het doel daarnaast 2 goals in even zoveel wedstrijden. En met die middenvelder met de door jou zo gekoesterde diepgang ging het vorig seizoen vaak verdedigend mis en vlogen de goals ons in de achterhoede om de oren , mooi voorbeeld is ook toen we met een aanvallende 10 speelden in de persoon van hallilovic dat de hele balans van het elftal weg viel. Je moet iets dat werkt niet veranderen, het staat en zodra je gaat veranderen weet je nooit wat het gevolg is vooral met afgelopen seizoen in gedachten.
    Hallilovic past gewoon niet bij Heerenveen, heeft er geen moment ingezeten. Zonde natuurlijk maar zal wel een eeuwig 'talent' blijven die af en toe uiteraard een mooie actie heeft maar verder niets toevoegt. Zoals je zegt verstoorde het de hele balans
  • 30 Dec 2019 om 19:51
    • Quote van 30 Dec 2019 om 18:04
      Op dat gebied ben ik het niet eens met JJ. Veerman vind ik geen 10. Hij is daarvoor niet dynamisch genoeg en komt te weinig voor het doel. Zal net als onze spits vooral in de bal bewegen en dan wordt het voorspelbaar en vol.

      Ik zie Veerman ook graag op 6. Van daaruit kan hij de opbouw versnellen, omdat ik Faik positioneel sterk vind daar, maar aan de bal vertragend. Faik draait werkelijk alles maar zijn linkerbeen.

      Veerman vind ik meer iemand van de voorassist dan van de eindpass. Daarnaast valt het mij op dat met dit middenveld de tweede bal vanaf onze voorhoede heel vaak voor de tegenstander is. Het middenveld is veel te vlak. Mooie uitdaging voor Hamstra om een 10 met diepgang en scorend vermogen te vinden als Halilovic vertrekt.
    wat een populistisch gezwets iets teveel naar voetbal praatprogramma's gekeken denk ik , "hij komt niet genoeg voor de goal" Nee daarom dit juist "Jansen wil juist dat Veerman verder naar voren gaat spelen" maw dan komt hij automatisch vaker voor het doel daarnaast 2 goals in even zoveel wedstrijden. En met die middenvelder met de door jou zo gekoesterde diepgang ging het vorig seizoen vaak verdedigend mis en vlogen de goals ons in de achterhoede om de oren , mooi voorbeeld is ook toen we met een aanvallende 10 speelden in de persoon van hallilovic dat de hele balans van het elftal weg viel. Je moet iets dat werkt niet veranderen, het staat en zodra je gaat veranderen weet je nooit wat het gevolg is vooral met afgelopen seizoen in gedachten.
  • 30 Dec 2019 om 18:04
    • Quote van 30 Dec 2019 om 17:37
      Ter info: Jansen wil juist dat Veerman verder naar voren gaat spelen. Ook om dezelfde reden: dat hij Ejuke en Van Bergen met zijn passjes kan bedienen. Morgen meer op Radio Camataru! ;)
    Op dat gebied ben ik het niet eens met JJ. Veerman vind ik geen 10. Hij is daarvoor niet dynamisch genoeg en komt te weinig voor het doel. Zal net als onze spits vooral in de bal bewegen en dan wordt het voorspelbaar en vol.

    Ik zie Veerman ook graag op 6. Van daaruit kan hij de opbouw versnellen, omdat ik Faik positioneel sterk vind daar, maar aan de bal vertragend. Faik draait werkelijk alles maar zijn linkerbeen.

    Veerman vind ik meer iemand van de voorassist dan van de eindpass. Daarnaast valt het mij op dat met dit middenveld de tweede bal vanaf onze voorhoede heel vaak voor de tegenstander is. Het middenveld is veel te vlak. Mooie uitdaging voor Hamstra om een 10 met diepgang en scorend vermogen te vinden als Halilovic vertrekt.
  • 30 Dec 2019 om 17:37
    Ter info: Jansen wil juist dat Veerman verder naar voren gaat spelen. Ook om dezelfde reden: dat hij Ejuke en Van Bergen met zijn passjes kan bedienen. Morgen meer op Radio Camataru! ;)
  • 30 Dec 2019 om 17:33
    Als van Rhijn zo doorgaat hoeven ze van mij niet te verlengen. Floranus kan daar ook prima spelen. En dan kan je vast wel een andere speler vinden voor een goedkoper salaris, en die nog wat op gaat leveren in de toekomst. Ik vind overigens Botman de grootste verrassing, maar inderdaad ook Joey Veerman. Maar bovenal vind ik het de grootste en meest waardevolle verrassing dat de verdediging zo goed staat. Vanuit die basis zijn er mooie dingen mogelijk.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›