OFFICIEEL | Arka Gdynia verlost SC Heerenveen van Mihajlovic Jansen bevestigt: Bruijn in de spits tegen Feyenoord Zweeds talent (18) legt aanbieding van SC Heerenveen naast zich neer BREAKING | NOS: 'Lang verkiest FC Twente boven SC Heerenveen' ''Lang heeft donderdagavond een afspraak gehad bij Heerenveen''

'Spannende fase' voor SC Heerenveen: ''Drie serieuze kandidaten''

( 28 reacties)
'Spannende fase' voor SC Heerenveen: ''Drie serieuze kandidaten''

SC Heerenveen is achter de schermen nog altijd op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Martin Koopman laat in een uitgebreid interview met Leeuwarder Courant weten dat de Friezen in 'een heel spannende fase' zitten. 

"Er zijn drie serieuze kandidaten", verklapt de salesmanager. "Twee komen uit Vietnam en eentje uit Nederland. Bij Vietnamese bedrijven gaat het om langdurige processen. Dat heeft met cultuur, taal en vertrouwen te maken", legt Koopman uit.

"We hebben een vertrouwensman die daar namens ons de gesprekken voert", vervolgt hij. "Het kost tijd, terwijl je natuurlijk liefst op korte termijn ergens een klap op wilt geven. Voor je gevoel van zekerheid heb je misschien liever een Nederlands bedrijf", erkent Koopman. 

"Maar het zal je per ongeluk lukken om een Vietnamees bedrijf aan je te binden. We hebben het over een markt van 95 miljoen mensen", vervolgt hij enthousiast. "De beleving van het merk Heerenveen is in Vietnam ongelooflijk groot. Als wij voor de lange termijn meer geld kunnen ophalen door daar een akkoord te sluiten, doen we dat liever", besluit Koopman over de zoektocht. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Dec 2019 om 10:56
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:48
      Het zal nu niet lang meer duren denk ik. Vooral als we deze eerste seizoenshelft met een hoge eindklassering eindigen zullen meer en meer sponsoren geïnteresseerd raken.
    Ik ben nog niet zo zeker van een hoge klassering. Laten we RKC eerst maar even afwachten en Willem2 en Heracles doen het goed.
  • 7 Dec 2019 om 10:32
    • Quote van 6 Dec 2019 om 08:56
      Nou, een bijdrage in natura is ook goed, in dat geval.
    Hahaha, kunnen we zelfs gezamelijk nieuwe supporters kweken en produceren.
  • 7 Dec 2019 om 03:53
    • Quote van 6 Dec 2019 om 07:53
      Ik ga hier met een andere blik naar kijken. 2 Vietnamese sponsors worden gebruikt om druk uit te oefenen op die ene Nederlandse kandidaat die zich gemeld heeft. De 2 Vietnamesen spelen ze tegen elkaar uit en het aantal 3 wordt in de media genoemd om te laten zien dat er nog steeds vraag is naar een sponsorschap binnen onze club!
    Juist! Als we het allemaal moeten geloven is dit al de 3e 'spannende' situatie waarbij ze in afrondende gesprekken zijn met 3 partijen. Die 3 blijft maar terug komen. Ik neem deze klucht dan ook zo langzamerhand met een zakje zout. Ik ben benieuwd uit hoeveel bedrijven de klucht bestaat. Wat mij betreft houdt het ook met 3 op.
  • 7 Dec 2019 om 03:47
    • Quote van 5 Dec 2019 om 15:27
      Eerst zien, dan geloven. We worden al langer aan het lijntje gehouden.
      Ik moet overigens nog maar eens zien hoe die Vietnamezen reageren als hun van Hau eeuwig op de bank blijft zitten. Moet wel een ijzersterk contract zijn dan.
    Vietnamese zakenlui zijn ook gewoon van deze wereld. Die kennen ook het begrip 'kleine lettertjes'. Het enige wat de club voor die mensen een beetje aantrekkelijk maakt is Doan van Hau. En daarover zal vast iets in dat eventuele contract komen te staan. Dat kan ik je op een briefje geven ;-)
  • 6 Dec 2019 om 18:48
    Het zal nu niet lang meer duren denk ik. Vooral als we deze eerste seizoenshelft met een hoge eindklassering eindigen zullen meer en meer sponsoren geïnteresseerd raken.
  • 6 Dec 2019 om 08:56
    • Quote van 5 Dec 2019 om 13:33
      Uhhh, gaat sowieso om de knikkers. Zou mij echt geen reet schelen als 'De meiden van Holland' hoofdsponsor zouden worden, zolang ze maar mooi bedrag op tafel leggen.
    Nou, een bijdrage in natura is ook goed, in dat geval.
  • 6 Dec 2019 om 08:10
    • Quote van 6 Dec 2019 om 07:53
      Ik ga hier met een andere blik naar kijken. 2 Vietnamese sponsors worden gebruikt om druk uit te oefenen op die ene Nederlandse kandidaat die zich gemeld heeft. De 2 Vietnamesen spelen ze tegen elkaar uit en het aantal 3 wordt in de media genoemd om te laten zien dat er nog steeds vraag is naar een sponsorschap binnen onze club!
    Zou goed kunnen. De vraag is of het verstandig is dat te doen. Ik zou er gewoon helemaal geen uitspraken over doen. Cees lult veel te veel BS de media in.
  • 6 Dec 2019 om 07:53
    Ik ga hier met een andere blik naar kijken. 2 Vietnamese sponsors worden gebruikt om druk uit te oefenen op die ene Nederlandse kandidaat die zich gemeld heeft. De 2 Vietnamesen spelen ze tegen elkaar uit en het aantal 3 wordt in de media genoemd om te laten zien dat er nog steeds vraag is naar een sponsorschap binnen onze club!
  • 5 Dec 2019 om 21:06
    • Quote van 5 Dec 2019 om 20:02
      Hij zegt nergens dat.ze ervan af gaan wijken toch?? Hij zegt alleen 'misschien', weet jij wat je morgen allemaal te wachten staat? Nee, dus logisch antwoord, en tuurlijk meet de LC dit weer groot uit met een negatieve insteek. Iets wat jullie als beheerders ook al aardig in de vingers krijgen haha.
    Wat is dan de negatieve insteek van de LC? Als je het stuk gelezen hebt, lees je realistische vragen.
  • 5 Dec 2019 om 20:02
    • Quote van 5 Dec 2019 om 16:29
      Het is redelijk logisch dat plannen veranderen naar verloop van tijd. Maar om nu - slechts vijf maanden na het presenteren van het beleidsplan - al aan te geven... In juli zei Roozemond nog dat de plannen "realistisch" waren en nu dekt hij zich al in. Dat is best opmerkelijk te noemen.
    Hij zegt nergens dat.ze ervan af gaan wijken toch?? Hij zegt alleen 'misschien', weet jij wat je morgen allemaal te wachten staat? Nee, dus logisch antwoord, en tuurlijk meet de LC dit weer groot uit met een negatieve insteek. Iets wat jullie als beheerders ook al aardig in de vingers krijgen haha.
  • 5 Dec 2019 om 19:05
    • Quote van 5 Dec 2019 om 16:56
      Wat heeft het nou voor nut om met ons club, shirt, embleem en alles wat er aan vast hangt een “partnerschap” of “langdurige relatie” aan te gaan met vage Vietnamese bedrijven met veelal Russische invloeden. Lekker verbintenissen afsluiten daaro, hoera! En Roozemond laat JJ verplichten om die Vietnamees op te gaan stellen.. Met voor JJ alle gevolgen van dien..
    Ynze07, jij weet blijkbaar al meer, want hebt het over russische connecties etc etc.Vertel ons dan ook even hoe het zit. Voorlopig heb ik meer vertrouwen in Koopman en Roozemond dan in jou met je negatieve getoeter.
  • 5 Dec 2019 om 18:40
    • Quote van 5 Dec 2019 om 17:17
      Vind je? Logische gevolg van een luchtfietser aan het roer.. Cees lult maar en lult maar. Wordt tegenwoordig geaccepteerd. Want ons kent ons.
    ach wel nee, joh.
  • 5 Dec 2019 om 17:17
    • Quote van 5 Dec 2019 om 16:29
      Het is redelijk logisch dat plannen veranderen naar verloop van tijd. Maar om nu - slechts vijf maanden na het presenteren van het beleidsplan - al aan te geven... In juli zei Roozemond nog dat de plannen "realistisch" waren en nu dekt hij zich al in. Dat is best opmerkelijk te noemen.
    Vind je? Logische gevolg van een luchtfietser aan het roer.. Cees lult maar en lult maar. Wordt tegenwoordig geaccepteerd. Want ons kent ons.
  • 5 Dec 2019 om 16:56
    • Quote van 5 Dec 2019 om 16:27
      Heb je het überhaupt wel gelezen ouwe roeptoeteraar het gaat over een sponsor niet een investeerder. De rest van je relaas kan ik ook geen touw aan vastknopen. Ik vermoed dat je doelt op wanbetalers en oplichters dus hier even een klein tegen geluid ... Voor mijn werkgever heb ik nauw contact met rond de 20 Vietnamese bedrijven en eigenlijk nog nooit grote problemen gehad met deze mensen , en de problemen die ontstonden waren vaak communicatie gerelateerd.
    Wat heeft het nou voor nut om met ons club, shirt, embleem en alles wat er aan vast hangt een “partnerschap” of “langdurige relatie” aan te gaan met vage Vietnamese bedrijven met veelal Russische invloeden. Lekker verbintenissen afsluiten daaro, hoera! En Roozemond laat JJ verplichten om die Vietnamees op te gaan stellen.. Met voor JJ alle gevolgen van dien..
  • 5 Dec 2019 om 16:29
    • Quote van 5 Dec 2019 om 15:36
      Ja dat snap ik opzich wel. Echter de opmerking van Roozenmond dat in het proces van drie jaar er wellicht iets veranderd wordt in het plan is vrij logisch. Ik denk dat het mooi is om een bepaald streven te hebben echter vind ik ook dat je zo flexibel moet zijn om daar vanaf te wijken. Overigens zie je tegenwoordig steeds minder bij bedrijven jaarplannen met een looptijd van 3 tot 5 jaar. Vaak staat er in de missie dan wel een bepaald streven.
    Het is redelijk logisch dat plannen veranderen naar verloop van tijd. Maar om nu - slechts vijf maanden na het presenteren van het beleidsplan - al aan te geven... In juli zei Roozemond nog dat de plannen "realistisch" waren en nu dekt hij zich al in. Dat is best opmerkelijk te noemen.
  • 5 Dec 2019 om 16:27
    • Quote van 5 Dec 2019 om 16:13
      Lekker bezig weer die Roozemond om ons club te verkopen aan het Aziatische verlengstuk van Rusland! Handelaren die het steeds verder moeten zoeken, omdat ze er in de eigen omgeving een potje van hebben gemaakt, zijn in mijn ogen slechte ondernemers! Komop man, laat dit geouwehoer van die Roozemond zo snel mogelijk stoppen voordat we nog verder het moeras in worden gezogen..!
    Heb je het überhaupt wel gelezen ouwe roeptoeteraar het gaat over een sponsor niet een investeerder. De rest van je relaas kan ik ook geen touw aan vastknopen. Ik vermoed dat je doelt op wanbetalers en oplichters dus hier even een klein tegen geluid ... Voor mijn werkgever heb ik nauw contact met rond de 20 Vietnamese bedrijven en eigenlijk nog nooit grote problemen gehad met deze mensen , en de problemen die ontstonden waren vaak communicatie gerelateerd.
  • 5 Dec 2019 om 16:13
    Lekker bezig weer die Roozemond om ons club te verkopen aan het Aziatische verlengstuk van Rusland! Handelaren die het steeds verder moeten zoeken, omdat ze er in de eigen omgeving een potje van hebben gemaakt, zijn in mijn ogen slechte ondernemers! Komop man, laat dit geouwehoer van die Roozemond zo snel mogelijk stoppen voordat we nog verder het moeras in worden gezogen..!
  • 5 Dec 2019 om 15:36
    • Quote van 5 Dec 2019 om 15:13
      Nee hoor, ik vind een Vietnamees bedrijf persoonlijk prima. Teken vandaag maar wat mij betreft. Maar ik word flauw van alle niet waargemaakte praatjes waarom het langer duurt dan verwacht "We zoeken echt voor de langere tijd, regionale binding, uitstraling, meerjarige samenwerking, dat duurt even". Er zijn inmiddels meer interviews geven over sponsoren dan dat er sponsoren bijgekomen zijn.
    Ja dat snap ik opzich wel. Echter de opmerking van Roozenmond dat in het proces van drie jaar er wellicht iets veranderd wordt in het plan is vrij logisch. Ik denk dat het mooi is om een bepaald streven te hebben echter vind ik ook dat je zo flexibel moet zijn om daar vanaf te wijken. Overigens zie je tegenwoordig steeds minder bij bedrijven jaarplannen met een looptijd van 3 tot 5 jaar. Vaak staat er in de missie dan wel een bepaald streven.
  • 5 Dec 2019 om 15:27
    Eerst zien, dan geloven. We worden al langer aan het lijntje gehouden.
    Ik moet overigens nog maar eens zien hoe die Vietnamezen reageren als hun van Hau eeuwig op de bank blijft zitten. Moet wel een ijzersterk contract zijn dan.
  • 5 Dec 2019 om 15:21
    Vietnamese feestartikelengigant handig voor volgend jaar misschien? Hoewel. Als je rept over meer zekerheid bij Nederlands bedrijf en per ongeluk tegen iets aanlopen in Vietnam..... hoe ver ben je dan in het proces ( of na deze opmerkingen weer terug bij af....) Ik verwacht niet snel witte rook...
  • 5 Dec 2019 om 15:13
    • Quote van 5 Dec 2019 om 14:39
      Uhm ok, stel dat het een Vietnamese hoofdsponsor wordt, dan hebben we daar ook al de nodige negatieve shit voor om lekker door te zaniken? Echt onvoorstelbaar dit.... Pegels, keiharde pegels, die moeten er komen en waar vandaag maakt geen ene reet uit!!
    Nee hoor, ik vind een Vietnamees bedrijf persoonlijk prima. Teken vandaag maar wat mij betreft. Maar ik word flauw van alle niet waargemaakte praatjes waarom het langer duurt dan verwacht "We zoeken echt voor de langere tijd, regionale binding, uitstraling, meerjarige samenwerking, dat duurt even". Er zijn inmiddels meer interviews geven over sponsoren dan dat er sponsoren bijgekomen zijn.
  • 5 Dec 2019 om 14:51
    Kijk een keer naar Engeland bijna elk team heeft een buitenlands bedrijf op de borst staan. Hoewel ik die Chinese tekens ook niets vind is dat wel de toekomst. Daarnaast moeten we denk ik ook terug naar een Nederlandse sportmerk die de sportkleding moet gaan maken. Oh wacht...
  • 5 Dec 2019 om 14:39
    • Quote van 5 Dec 2019 om 13:27
      Als het een Vietnamees bedrijf wordt, wat nog steeds niks meer is dan dezelfde wazige praatjes als een half jaar geleden. Dan is dat slecht te rijmen met het verhaal van "We zoeken een partner voor meerjarige samenwerking richting het jubileumjaar, echte verbinding blabla" Dan ga je gewoon voor de knikkers, ook prima, maar hou alsjeblieft op met die mooie verhalen.
    Uhm ok, stel dat het een Vietnamese hoofdsponsor wordt, dan hebben we daar ook al de nodige negatieve shit voor om lekker door te zaniken? Echt onvoorstelbaar dit.... Pegels, keiharde pegels, die moeten er komen en waar vandaag maakt geen ene reet uit!!
  • 5 Dec 2019 om 14:05
    Als je maar zorgt dat het (voldoende) geld oplevert, en geen risico's aanzitten wat betreft de financiën. Het zou wel eens tijd worden
  • 5 Dec 2019 om 13:33
    • Quote van 5 Dec 2019 om 13:27
      Als het een Vietnamees bedrijf wordt, wat nog steeds niks meer is dan dezelfde wazige praatjes als een half jaar geleden. Dan is dat slecht te rijmen met het verhaal van "We zoeken een partner voor meerjarige samenwerking richting het jubileumjaar, echte verbinding blabla" Dan ga je gewoon voor de knikkers, ook prima, maar hou alsjeblieft op met die mooie verhalen.
    Uhhh, gaat sowieso om de knikkers. Zou mij echt geen reet schelen als 'De meiden van Holland' hoofdsponsor zouden worden, zolang ze maar mooi bedrag op tafel leggen.
  • 5 Dec 2019 om 13:27
    Als het een Vietnamees bedrijf wordt, wat nog steeds niks meer is dan dezelfde wazige praatjes als een half jaar geleden. Dan is dat slecht te rijmen met het verhaal van "We zoeken een partner voor meerjarige samenwerking richting het jubileumjaar, echte verbinding blabla" Dan ga je gewoon voor de knikkers, ook prima, maar hou alsjeblieft op met die mooie verhalen.
  • 5 Dec 2019 om 13:23
    Het merk Heerenveen in Vietnam? Doet roept vragen op bij mij.
  • 5 Dec 2019 om 12:54
    Moeten we er niet voor waken om te veel te richten op ‘markt’, ‘merk’ i.p.v. gewoon normaal onze provincie voetbalclub te zijn waar helemaal niks mis mee is. Liever dan je identiteit (deels) verkopen. Kijk naar PSV, waar de supporters nóg zeuren Philips terug te nemen.
zaterdag 18 januari 2020
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›