'Salesmanger Koopman vroeg Jansen om Van Hau op te stellen' Van Rhijn: ''Ik moet beide opties volledig open houden'' COLUMN | Voetbal is emotie Verbazing bij Veerman: ''Als je dat op Teletekst leest'' 'Spannende fase' voor SC Heerenveen: ''Drie serieuze kandidaten''

VIDEO | SC Heerenveen wint van Vitesse na prachtige comeback

( 32 reacties)
VIDEO | SC Heerenveen wint van Vitesse na prachtige comeback

SC Heerenveen heeft vrijdagavond in een boeiende wedstrijd een 2-3 zege geboekt op Vitesse. De Friezen keken na twintig minuten al tegen een 0-2 nederlaag aan, maar wisten die achterstand in de tweede helft om te buigen naar een 2-3 overwinning.

Ondanks de vroege achterstand begon Heerenveen wel sterk aan het duel. Zonder Chidera Ejuke moest het gevaar op de flanken komen van Mitchell van Bergen en die schoot na vier minuten spelen maar net over de kruising. Vitesse richtte zich daarna op en was via Tim Matavz ineens heel effectief. Hij werd diep gestuurd door Navarone Foor en rondde koeltjes af via de binnenkant paal.

Na die goal bleef Heerenveen het wel proberen, maar strandde veel aanvallen op de Arnhemse verdediging. In de omschakeling was Vitesse opnieuw gevaarlijk en was het nota bene doelman Remko Pasveer die de assist leverde op de 0-2 van Bryan Linssen. Hij tikte de bal net over de uitkomende Warner Hahn, die zijn handen - net buiten het strafschopgebied - niet durfde te gebruiken.

Gelukkig hoefden de Friezen niet doelpuntloos de kleedkamer op te zoeken. Jordy Bruijn kapte zijn tegenstander Danilho Doekhi uit in het strafschopgebied en die tikte de gelegenheidsaanvaller tegen zijn been. Penalty, oordeelde scheidsrechter Danny Makkelie. Aanvoerder Hicham Faik benutte zijn tweede penalty van het seizoen op koele wijze.

In de tweede helft was de opdracht van trainer Johnny Jansen aan zijn manschappen duidelijk: terugkomen in de wedstrijd. En na 63 minuten lukte dat ook via ex-Vitessenaar Mitchell van Bergen. Hij droomde al stiekem dat hij de winnende goal zou scoren, maar ook de gelijkmaker was vrijdagavond van grote waarde en dito schoonheid.

Zes minuten later werd het Friese feestje helemaal compleet. Een snel genomen corner kwam via invaller Anders Dreyer bij zijn Deense landgenoot Jens Odgaard terecht. Hij nam de bal knap aan en legde hem perfect voor zijn linkerbeen. Uit de draai had doelman Pasveer geen antwoord op zijn harde uithaal in de hoek: 3-2.

In de slotfase van het matige duel kregen beide ploegen nog kansen, maar gescoord werd er niet meer.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Van Rhijn, Dresevic, Botman, Floranus; Faik, Veerman (88' Høegh), Halilovic (59' Kongolo); Van Bergen, Odgaard, Bruijn (59' Dreyer).

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Nov 2019 om 20:13
    • Quote van 30 Nov 2019 om 14:20
      Ik vond Veerman in de tweede helft steeds verder weg zakken. Werd steeds slordiger in de passing.
    Daar heb je gelijk in, het was ook zeker niet zijn beste wedstrijd. Ik vind het wel mooi om te zien met hoe makkelijk hij lijkt te spelen, al was hij idd slordig af en toe.
  • 30 Nov 2019 om 17:03
    In de eerste helft heb ik mezelf op zitten te vreten. Dat was bagger. In de tweede helft toch de strijd gezien die waar we de eerste helft zo op hoopten. Het team vocht er weer voor. Volgende week gewoon zo beginnen als de tweede helft en we pakken de punten tegen RKC. Maar onderschat ze aub niet, want op zn tijd voetballen ze ook wel leuk.
  • 30 Nov 2019 om 14:54
    • Quote van 30 Nov 2019 om 11:25
      Kongolo was niet helemaal fit, maar toen hij erin kwam werd het meteen beter. Toch samen met Faik de beste middenvelders momenteel. Ik vond Veerman ook weer niet meevallen gister.
    Klopt, Kongolo wordt ondergewaardeerd.
    Ja, hij is niet altijd even scherp en ja, hij maakt wel eens een foutje.. Maar hij knapt zo veel 'vuil' werk op en maakt heel wat meters; hij is gewoon belangrijk.
    Faik en Kongolo zijn de eerste twee van drie die ik op zou stellen.
    Als je dan met een 10 wilt spelen, dan is Halilovic de derde.

    Veerman heeft nog een beetje hetgeen waarom Hamstra eerder nog over hem twijfelde:
    "Hij vond Veerman te 'monotoon' voetballen. Veerman zou alles in hetzelfde tempo doen en geen versnelling hebben."
  • 30 Nov 2019 om 14:20
    • Quote van 30 Nov 2019 om 14:18
      Ik vond Veerman weer prima spelen, die stel je altijd op. Halilovic is een mooie speler om naar te kijken maar hij brengt wel risico met zich mee. Naast redelijk veel balverlies verdedigt hij ook niet echt mee. Als hij niet het verschil maakt heb je weinig aan hem.
    Ik vond Veerman in de tweede helft steeds verder weg zakken. Werd steeds slordiger in de passing.
  • 30 Nov 2019 om 14:18
    • Quote van 30 Nov 2019 om 12:33
      Waarom Veerman niet slachtofferen ten koste van Halilovic? Die huur je dus laat hem minuten maken. Doet ‘ie het goed, bouw je een naam op dat talenten naar ons willen komen. Dan kan je Veerman laten wennen, zodat die volgend seizoen top is en capain kan worden. Alles wat Veerman nu pkt is winst
    Ik vond Veerman weer prima spelen, die stel je altijd op. Halilovic is een mooie speler om naar te kijken maar hij brengt wel risico met zich mee. Naast redelijk veel balverlies verdedigt hij ook niet echt mee. Als hij niet het verschil maakt heb je weinig aan hem.
  • 30 Nov 2019 om 12:33
    Waarom Veerman niet slachtofferen ten koste van Halilovic? Die huur je dus laat hem minuten maken. Doet ‘ie het goed, bouw je een naam op dat talenten naar ons willen komen. Dan kan je Veerman laten wennen, zodat die volgend seizoen top is en capain kan worden. Alles wat Veerman nu pkt is winst
  • 30 Nov 2019 om 12:12
    Na de nederlaag van vorige week tegen PSV en de 0-2 achterstand gisteravond gingen mijn gedachten waar terug naar de vorige seizoenen waar we altijd als welkom medicijn functioneerden voor ploegen die al geruime tijd niet meer gewonnen hadden.
    Gelukkig draaiden ze het gisteravond om op wilskracht en na een prima wissel van Janssen. Genoten van de3-2 van Odgaard, geweldige spitsengoal! Hij werkt elke wedstrijd spijkerhard (gejat van) en is echt ook gezien zijn leeftijd echt wel een prima spits. Hij krijgt weinig ballen van de vleugels en tuurlijk lijdt hij wel eens balverlies maar hij heeft ook het vermogen om vanuit een technisch actie een goal te maken. Steun deze jongen!!
    Ik heb dit seizoen al zoveel meer genoten dan de afgelopen seizoen. Met het jongste elftal van de eredivisie zie ik een team dat iig niet meer zo ver onder de ondergrens zakt als vorig seizoen. Ik zie leuke wedstrijden en ik zie spelers beter worden. Forza Heerenveen!
  • 30 Nov 2019 om 11:44
    • Quote van 30 Nov 2019 om 11:32
      Halilovic vond ik de beste speler, jammer dat ie eruit moest. Persoonlijk had ik Veerman eruit gehaald, die valt toch wat tegen de laatste wedstrijden.
    Halilovic speelde een uitstekende wedstrijd. Na rust moest hij teveel achter zijn tegenstander aanlopen en kwam ook door gebrek aan wedstrijdritme conditioneel in de problemen. Dus was de wissel wel begrijpelijk. Met Kongolo erbij was alles beter in balans.
  • 30 Nov 2019 om 11:36
    • Quote van 30 Nov 2019 om 11:32
      Halilovic vond ik de beste speler, jammer dat ie eruit moest. Persoonlijk had ik Veerman eruit gehaald, die valt toch wat tegen de laatste wedstrijden.
    Nou Halilovic voert zijn acties wel ver door. Die moet nog veel meer een teamspeler worden. Maar mischien in de spits zetten ?
  • 30 Nov 2019 om 11:32
    Halilovic vond ik de beste speler, jammer dat ie eruit moest. Persoonlijk had ik Veerman eruit gehaald, die valt toch wat tegen de laatste wedstrijden.
  • 30 Nov 2019 om 11:25
    • Quote van 30 Nov 2019 om 11:19
      Middenveld zónder Kongolo is te kwetsbaar, heeft niet zo veel met Halilovic te maken.
      Had graag Faik, Halilovic en Kongolo op 't middenveld gezien, met Halilovic op 10.

      Veerman maakt niet de meters die Kongolo maakt, stond gister in de eerste helft vaak te ver naar voren én is verdedigend veel minder.
      Als dynamische 10 is hij niet geweldig, die positie beheerst Halilovic beter.
    Kongolo was niet helemaal fit, maar toen hij erin kwam werd het meteen beter. Toch samen met Faik de beste middenvelders momenteel. Ik vond Veerman ook weer niet meevallen gister.
  • 30 Nov 2019 om 11:24
    • Quote van 30 Nov 2019 om 11:14
      Stapte gewoon weer in de bus naar Arnhem. Niks speciaals..klein mannetje. Hebben meer type veldwijk, of tim mataz nodig
    Noem nog eens een Nederlands talent zoals Buitink.
  • 30 Nov 2019 om 11:19
    • Quote van 30 Nov 2019 om 10:06
      Het keek alsof ze te zware batterijen in de schoenen hadden. Alsof ze nee bekerfinale speelden. Wat een spanning zat erop, onrust. Maar grote klasse hoe ze het omkeerden. De wissel van Kingole was heel belangrijk. Met Halilovic is het middenvekd veel te kwrtsbaar. Kan niet weer.
    Middenveld zónder Kongolo is te kwetsbaar, heeft niet zo veel met Halilovic te maken.
    Had graag Faik, Halilovic en Kongolo op 't middenveld gezien, met Halilovic op 10.

    Veerman maakt niet de meters die Kongolo maakt, stond gister in de eerste helft vaak te ver naar voren én is verdedigend veel minder.
    Als dynamische 10 is hij niet geweldig, die positie beheerst Halilovic beter.
  • 30 Nov 2019 om 11:14
    • Quote van 29 Nov 2019 om 23:04
      Buitink vandaag gesignaleerd in het stadion. Zou hij bij ons gaan tekenen denk je?
    Stapte gewoon weer in de bus naar Arnhem. Niks speciaals..klein mannetje. Hebben meer type veldwijk, of tim mataz nodig
  • 30 Nov 2019 om 10:06
    Het keek alsof ze te zware batterijen in de schoenen hadden. Alsof ze nee bekerfinale speelden. Wat een spanning zat erop, onrust. Maar grote klasse hoe ze het omkeerden. De wissel van Kingole was heel belangrijk. Met Halilovic is het middenvekd veel te kwrtsbaar. Kan niet weer.
  • 30 Nov 2019 om 08:59
    • Quote van 30 Nov 2019 om 00:57
      Van Rhijn kwam juist onzeker over qua spel. Qua gedrag zeker niet, gezien het nemen van die vrije trap randje 16. Ben het wel eens mee dat Dreyer Odgaard beter bedient en minder voor eigen succes gaat. Maar dan heb je 3 goeie flankspelers + vd Heide, 4 (Veerman, Faik, Kongolo en Halilovic) + Akujobi en Bruijn en een een prima verdediger op de bank. ‘T kon minder
    Minstens 2 goede verdedigers op de bank zelfs, Woudenberg en Hoegh.
  • 30 Nov 2019 om 08:53
    Helden zijn het!! Over twee weken vol stadion wat mij betreft. Breda is er in ieder geval!
  • 30 Nov 2019 om 01:11
    Pes5 was de dissonant vandaag! Wat een zure zure zure kerel! Prachtige overwinning boys, na een 0-2 achterstand prima terug gevochten. En wat mij betreft een terechte overwinning. van Bergen vandaag top! Op rechts, maar vooral op links, onverwachts! Goed weekend.
  • 30 Nov 2019 om 00:57
    Van Rhijn kwam juist onzeker over qua spel. Qua gedrag zeker niet, gezien het nemen van die vrije trap randje 16. Ben het wel eens mee dat Dreyer Odgaard beter bedient en minder voor eigen succes gaat. Maar dan heb je 3 goeie flankspelers + vd Heide, 4 (Veerman, Faik, Kongolo en Halilovic) + Akujobi en Bruijn en een een prima verdediger op de bank. ‘T kon minder
  • 30 Nov 2019 om 00:38
    Mooi begin van het weekend. Eerlijk gezegd zag ik het na de 0-2 niet meer gebeuren. Die penalty gaf me hoop ook omdat het vertrouwen van Vitesse broos is. Maar Mitchell had die 4-2 moeten maken, dat zou helemaal het feest compleet maken. Nu lekker achterover leunen en zien wat de andere ploegen gaan doen.
  • 29 Nov 2019 om 23:20
    2-3 of 3-2
  • 29 Nov 2019 om 23:15
    Buitink zal wel jaloers zijn op van Bergen die na zijn overstap van Vitesse zo aan het excelleren is. Als Buitink slim is kiest hij ook voor sc Heetenveen
  • 29 Nov 2019 om 23:12
    Ook hoegh en dreyer positie lichtpunten. Moeten het beide doen met een plaats op de bank maar ze blijven hard trainen en je hoort ze niet klagen. Johnny houdt zijn wisselspelers goed tevreden.
  • 29 Nov 2019 om 23:04
    • Quote van 29 Nov 2019 om 22:52
      Van Rhijn uitblinker, goeie mop!
    Buitink vandaag gesignaleerd in het stadion. Zou hij bij ons gaan tekenen denk je?
  • 29 Nov 2019 om 23:04
    • Quote van 29 Nov 2019 om 22:52
      Van Rhijn uitblinker, goeie mop!
    Geen mop hoor, is gewoon de waarheid. Van Rhijn heeft vandaag erg goed gespeeld. In een fase zelfs uitstekend. Een van de uitblinkers vanavond!
  • 29 Nov 2019 om 22:52
    • Quote van 29 Nov 2019 om 22:35
      Want jij vond hem goed? Wederom dissonant in het aanvalsspel van Heerenveen.

      Tweede duel op rij dat Jansen zijn mannen niet goed voorbereid heeft op een tegenstander zonder vertrouwen. Je moet erop klappen, ze geen ruimte geven en durven door te dekken. Twee lange ballen en we staan 0-2 achter.

      Na rust is er wel lef en durf en kwam Vitesse er niet meer aan te pas. Veel vechtlust en strijd, maar matig aanvalsspel. Dresevic zijn minste wedstrijd dit jaar.

      Van Rhijn voor mij uitblinker samen met Kongolo. Floranus en Botman ook heel goed na rust.

      Ik blijf Odgaard een poepspits vinden en merk ook dat medespelers zich aan hem ergeren. Gelukkig maakt ie wel de 3-2, dat levert ons heel belangrijke punten op.

      Mooie sfeer ook na rust! Ouderwets avondje Heerenveen.
    Van Rhijn uitblinker, goeie mop!
  • 29 Nov 2019 om 22:43
    • Quote van 29 Nov 2019 om 22:35
      Want jij vond hem goed? Wederom dissonant in het aanvalsspel van Heerenveen.

      Tweede duel op rij dat Jansen zijn mannen niet goed voorbereid heeft op een tegenstander zonder vertrouwen. Je moet erop klappen, ze geen ruimte geven en durven door te dekken. Twee lange ballen en we staan 0-2 achter.

      Na rust is er wel lef en durf en kwam Vitesse er niet meer aan te pas. Veel vechtlust en strijd, maar matig aanvalsspel. Dresevic zijn minste wedstrijd dit jaar.

      Van Rhijn voor mij uitblinker samen met Kongolo. Floranus en Botman ook heel goed na rust.

      Ik blijf Odgaard een poepspits vinden en merk ook dat medespelers zich aan hem ergeren. Gelukkig maakt ie wel de 3-2, dat levert ons heel belangrijke punten op.

      Mooie sfeer ook na rust! Ouderwets avondje Heerenveen.
    Je hebt 2 buitenspelers die een actie maken die jammerlijk vaak mislukt, (of dat nou V Bergen, Ejuke, Bruijn of Halilovic is) als deze dan mislukt rammen ze de bal blind richting Odgaard en dan kan ie er vrij weinig mee ja. Kijk hoe anders Dreyer speelde en hem inspeelt zoals dat moet bij zo'n spits, strak in de voeten voor de goal, dan is het zeker een goede spits.
  • 29 Nov 2019 om 22:37
    2-3? Speelden thuis
  • 29 Nov 2019 om 22:35
    • Quote van 29 Nov 2019 om 22:07
      Komen nu dezelfde mensen ook even Odgaard vriendelijk bedanken?Wat een pot zeg! V. Bergen, Floranus en Kongolo echt heel goed, heerlijk
    Want jij vond hem goed? Wederom dissonant in het aanvalsspel van Heerenveen.

    Tweede duel op rij dat Jansen zijn mannen niet goed voorbereid heeft op een tegenstander zonder vertrouwen. Je moet erop klappen, ze geen ruimte geven en durven door te dekken. Twee lange ballen en we staan 0-2 achter.

    Na rust is er wel lef en durf en kwam Vitesse er niet meer aan te pas. Veel vechtlust en strijd, maar matig aanvalsspel. Dresevic zijn minste wedstrijd dit jaar.

    Van Rhijn voor mij uitblinker samen met Kongolo. Floranus en Botman ook heel goed na rust.

    Ik blijf Odgaard een poepspits vinden en merk ook dat medespelers zich aan hem ergeren. Gelukkig maakt ie wel de 3-2, dat levert ons heel belangrijke punten op.

    Mooie sfeer ook na rust! Ouderwets avondje Heerenveen.
  • 29 Nov 2019 om 22:34
    • Quote van 29 Nov 2019 om 22:07
      Komen nu dezelfde mensen ook even Odgaard vriendelijk bedanken?Wat een pot zeg! V. Bergen, Floranus en Kongolo echt heel goed, heerlijk
    Ja zeker, beste man speelde zelfs de eerste helft verdienstelijk! Prima pot!
  • 29 Nov 2019 om 22:08
    Een goede 2e helft.En mooie muziek van neil diamond. En net als vroeger tina turner.
  • 29 Nov 2019 om 22:07
    Komen nu dezelfde mensen ook even Odgaard vriendelijk bedanken?Wat een pot zeg! V. Bergen, Floranus en Kongolo echt heel goed, heerlijk
zondag 8 december 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›