Van Bergen slaat Oranje onder 20 af: ''Nu wil ik dat even niet'' SC Heerenveen heeft vertrouwen in Van Hau: ''Heeft tijd nodig'' ''Dat komt Odgaard soms in aanvallend opzicht wel eens te kort'' Hamstra: ''De bond gaat hier volgens ons te veel uit van regels'' COLUMN | Nieuwe herinneringen

Nieuw Noord verzet zich tegen verboden: ''Kraak vertelt sprookjes''

( 16 reacties)
Nieuw Noord verzet zich tegen verboden: ''Kraak vertelt sprookjes''

Nieuw Noord heeft zich verzet tegen het functioneren van Ineke Tietsma en Jan Kraak. Tietsma, primaire adviseur van de gemeente Heerenveen omtrent voetbal, en Kraak, politiefunctionaris, hebben meerdere malen straffen uitgedeeld aan onschuldige supporters, zo vinden de fans van SC Heerenveen.

In Heerenveen hangen er nu veel borden met de tekst ''Ineke Tietsma houdt van straf' en ''Jan Kraak vertelt sprookjes''. De supporters zijn niet blij met de stadionverboden die 31 supporters hadden gekregen naar aanleiding van de uitwedstrijd tegen VVV Venlo. Inmiddels zijn de 31 stadionverboden omgezet in een waarschuwing en mogen deze supporters 'gewoon' weer het stadion in, zo weet Roelof de Vries te melden.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Nov 2019 om 06:18
    • Quote van 9 Nov 2019 om 15:18
      Natuurlijk heb ik alles gelezen.. Dat er onschuldigen waren die een verbod kregen slaat nergens op. Ook het feit dat zei een Whatsapp bericht kregen is onprofessioneel. Ik geef alleen aan dat als er iemand een regel overtreedt, dat hij of zij niet moet doen of ze niks fout gedaan hebben. Regels zijn er niet voor niets en als je die overtreedt dan volgen er consequenties. Over deze ‘voetbaljungle’ gesproken, ik ben nooit schuldig bevonden dus een tegendeel hoefde ik niet te bewijzen. Waarom? Ik heb geen regel overtreden.
    Onschuldig beschuldigd worden vind je inderdaad niet kunnen om vervolgens weer terug te vallen dat je nooit iets verkeerd hebt gedaan en derhalve geen tegendeel hoeft te bewijzen....maar nogmaals, 1 "bus" heeft kunnen aantonen dat zij niets verkeerds hebben gedaan omdat zij hun rit toevallig vastgelegd hadden.....maar ook zei waren gestraft alleen werd die straf eerder opgeheven ivm bewijslast.....bij de anderen is het dus ook niet bewezen echter, kunnen die ook geen tegendeel bewijzen (wie houdt altijd zijn/haar rit bij?) maar zijn wel gestraft en nu bij gebrek aan bewijs is dit omgezet in een waarschuwing.
    Ik wil niemand vrijpleiten maar wij leven in een westers land waarbij je onschuldig bent indien tegendeel bewezen......vreemd genoeg gaat men hier heel gemakkelijk aan voorbij wanneer het gaat om mensen die bij een "fanatieke" aanhang aangesloten zijn?......fanatiek betekend niet per definitie tuig/hooligan?
    Ik heb ook nergens iets gelezen over schermutselingen in het centrum of op welke andere plek dan ook kortom, het heeft er ook alle schijn van dat er nergens problemen zijn geweest?, in dat geval kan je mensen toch nergens van beschuldigen of zit ik hier naast? Ben je fout, dan ben je fout.....ben je dat niet...dan ben je dat toch ook niet?
  • 9 Nov 2019 om 23:32
    • Quote van 9 Nov 2019 om 15:18
      Natuurlijk heb ik alles gelezen.. Dat er onschuldigen waren die een verbod kregen slaat nergens op. Ook het feit dat zei een Whatsapp bericht kregen is onprofessioneel. Ik geef alleen aan dat als er iemand een regel overtreedt, dat hij of zij niet moet doen of ze niks fout gedaan hebben. Regels zijn er niet voor niets en als je die overtreedt dan volgen er consequenties. Over deze ‘voetbaljungle’ gesproken, ik ben nooit schuldig bevonden dus een tegendeel hoefde ik niet te bewijzen. Waarom? Ik heb geen regel overtreden.
    Ik heb ooit eens een boete gehad voor te snel rijden , ik zou volgens de radar dus 100 ipv waar 80 was toegestaan hebben gereden , gelukkig heb ik een boordcomputer in mijn auto zitten plus een dashcam en konden we de bewijzen leveren dat ik A achter een tractor reed en B maar 45km per uur reed Ik kreeg wel die boete op mijn deurmat terwijl op de foto duidelijk een tractor te zien was ( ik was geflitst door dat een tegenligger te hard reed) maw ik hield me aan de door jullie zo gekoesterde regels maar meneer agent stuurde me wel een boete en ik moest aantonen onschuldig te zijn. Had meneer agent eerst onderzoek gedaan dan had hij gezien dat de auto op de foto nooit te hard gereden kon hebben.
  • 9 Nov 2019 om 17:23
    • Quote van 9 Nov 2019 om 15:18
      Natuurlijk heb ik alles gelezen.. Dat er onschuldigen waren die een verbod kregen slaat nergens op. Ook het feit dat zei een Whatsapp bericht kregen is onprofessioneel. Ik geef alleen aan dat als er iemand een regel overtreedt, dat hij of zij niet moet doen of ze niks fout gedaan hebben. Regels zijn er niet voor niets en als je die overtreedt dan volgen er consequenties. Over deze ‘voetbaljungle’ gesproken, ik ben nooit schuldig bevonden dus een tegendeel hoefde ik niet te bewijzen. Waarom? Ik heb geen regel overtreden.
    Dan hoop ik dat jij ook een keer zo'n situatie mee gaat maken misschien dat je dan anders piept.
  • 9 Nov 2019 om 15:18
    Natuurlijk heb ik alles gelezen.. Dat er onschuldigen waren die een verbod kregen slaat nergens op. Ook het feit dat zei een Whatsapp bericht kregen is onprofessioneel. Ik geef alleen aan dat als er iemand een regel overtreedt, dat hij of zij niet moet doen of ze niks fout gedaan hebben. Regels zijn er niet voor niets en als je die overtreedt dan volgen er consequenties. Over deze ‘voetbaljungle’ gesproken, ik ben nooit schuldig bevonden dus een tegendeel hoefde ik niet te bewijzen. Waarom? Ik heb geen regel overtreden.
  • 9 Nov 2019 om 14:46
    • Quote van 9 Nov 2019 om 14:17
      Je geeft zelf al aan dat een deel van nn niet de braafsten zijn. Dus niet aan de regels houden is de gevolgen accepteren.
    Begrijpend lezen is blijkbaar lastig , zelfs mensen die zich aan de jou zo gekoesterde REGELS houden kregen waarschuwingen en stadion verboden en moesten toen aantonen dat ze ONSCHULDIG waren in plaats de andere normale rechtsgang van ONSCHULDIG tot het tegendeel is bewezen. Ze hielden zich wel degelijk aan de door jou zo bewierookte REGELS.
  • 9 Nov 2019 om 14:35
    • Quote van 9 Nov 2019 om 14:17
      Je geeft zelf al aan dat een deel van nn niet de braafsten zijn. Dus niet aan de regels houden is de gevolgen accepteren.
    Hij geeft ook aan dat er mensen op voorhand zijn bestraft die achteraf onschuldig zijn bevonden en dus zich wel aan de regels hebben gehouden.. Lees wat je wil lezen..
  • 9 Nov 2019 om 14:17
    • Quote van 9 Nov 2019 om 14:01
      Dat is wel heel makkelijk gesteld heer , mag ik je bijvoorbeeld wijzen op de 7 mensen die ook een stadion verbod kregen ?? waarbij later bleek dat ze niet eens betrokken waren bij het verkeerd rijden.Waar was die reden????? Mag ik je bijvoorbeeld wijzen op mensen die wel eens whatsapp en andere berichten hebben gekregen van politie mensen met een officiële waarschuwing terwijl diegene daar niet eens was. Sommige hier denken wel erg makkelijk over de situatie en lijken allemaal ideale schoonzonen te zijn die nooit wat doen dat volgens de regels niet mag .. Natuurlijk een deel van NN zijn niet de braafste jongens van de klas maar het zo eenzijdig bekijken noodzaakt mij het hier op te nemen voor deze jongens het lijkt wel alsof bepaalde mensen hier liever een rechtssysteem willen van schuldig tot de onschuld is bewezen in plaats van andersom.
    Je geeft zelf al aan dat een deel van nn niet de braafsten zijn. Dus niet aan de regels houden is de gevolgen accepteren.
  • 9 Nov 2019 om 14:16
    • Quote van 9 Nov 2019 om 14:12
      Dit is niet makkelijk praten, het is gewoon zoals ik het zeg. Als je niet aan de regels houd moet je accepteren dat je wordt gestraft.
    Zucht. Lees het artikel nou.
  • 9 Nov 2019 om 14:12
    • Quote van 9 Nov 2019 om 13:22
      Makkelijk praten. Jouw reactie zegt genoeg, jij bent totaal niet op de hoogte van de supporter, gesprekken, stadionverboden en de gemeente Heerenveen.
    Dit is niet makkelijk praten, het is gewoon zoals ik het zeg. Als je niet aan de regels houd moet je accepteren dat je wordt gestraft.
  • 9 Nov 2019 om 14:01
    • Quote van 9 Nov 2019 om 13:34
      Die moet je geen reden geven om een stadionverbod uit te delen. Je aan de regels houden helpt daarbij
    Dat is wel heel makkelijk gesteld heer , mag ik je bijvoorbeeld wijzen op de 7 mensen die ook een stadion verbod kregen ?? waarbij later bleek dat ze niet eens betrokken waren bij het verkeerd rijden.Waar was die reden????? Mag ik je bijvoorbeeld wijzen op mensen die wel eens whatsapp en andere berichten hebben gekregen van politie mensen met een officiële waarschuwing terwijl diegene daar niet eens was. Sommige hier denken wel erg makkelijk over de situatie en lijken allemaal ideale schoonzonen te zijn die nooit wat doen dat volgens de regels niet mag .. Natuurlijk een deel van NN zijn niet de braafste jongens van de klas maar het zo eenzijdig bekijken noodzaakt mij het hier op te nemen voor deze jongens het lijkt wel alsof bepaalde mensen hier liever een rechtssysteem willen van schuldig tot de onschuld is bewezen in plaats van andersom.
  • 9 Nov 2019 om 13:38
    • Quote van 9 Nov 2019 om 13:34
      Die moet je geen reden geven om een stadionverbod uit te delen. Je aan de regels houden helpt daarbij
    Stadionverbod is juist ingetrokken! In de voetbaljungle ben je eerst schuldig tot het tegendeel bewezen is.
  • 9 Nov 2019 om 13:34
    • Quote van 9 Nov 2019 om 13:22
      Makkelijk praten. Jouw reactie zegt genoeg, jij bent totaal niet op de hoogte van de supporter, gesprekken, stadionverboden en de gemeente Heerenveen.
    Die moet je geen reden geven om een stadionverbod uit te delen. Je aan de regels houden helpt daarbij
  • 9 Nov 2019 om 13:22
    • Quote van 9 Nov 2019 om 13:01
      Je gewoon aan de regels houden, krijg je ook geen stadionverbod.
    Makkelijk praten. Jouw reactie zegt genoeg, jij bent totaal niet op de hoogte van de supporter, gesprekken, stadionverboden en de gemeente Heerenveen.
  • 9 Nov 2019 om 13:01
    • Quote van 9 Nov 2019 om 12:41
      "inmiddels zijn de 31 stadionverboden omgezet in een waarschuwing en mogen deze supporters 'gewoon' weer het stadion in, zo weet Roelof de Vries te melden."Maw we hebben niet genoeg bewijs maar willen wel graag even een foei vingertje naar jullie opsteken met wel heel toevallig Groningen thuis die onder de verboden wedstrijden viel .De waarschuwing is puur om te voorkomen dat de supporters waar het omgaat geld kunnen eisen voor de gemiste thuiswedstrijd want in pricipe heb je daar voor betaald als seizoenskaart houder.Nu komen de gemeente en de politie met een "waarschuwing" als gemakkelijke manier claims te voorkomen.
    Je gewoon aan de regels houden, krijg je ook geen stadionverbod.
  • 9 Nov 2019 om 12:41
    "inmiddels zijn de 31 stadionverboden omgezet in een waarschuwing en mogen deze supporters 'gewoon' weer het stadion in, zo weet Roelof de Vries te melden."Maw we hebben niet genoeg bewijs maar willen wel graag even een foei vingertje naar jullie opsteken met wel heel toevallig Groningen thuis die onder de verboden wedstrijden viel .De waarschuwing is puur om te voorkomen dat de supporters waar het omgaat geld kunnen eisen voor de gemiste thuiswedstrijd want in pricipe heb je daar voor betaald als seizoenskaart houder.Nu komen de gemeente en de politie met een "waarschuwing" als gemakkelijke manier claims te voorkomen.
  • 9 Nov 2019 om 12:39
    Mooie manier gevonden om hun ongenoegen te uiten. Helder statement. Hoop daarentegen wel dat NN vnvd gewoon weer 90 minuten lang achter ons team staat. Daar ook een statement maken zoals tegen Groningen is wat mij betreft misplaatst. Volle bak erachter vnvd met ze allen! #coybiwab
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›