Van Bergen hoopt op 'Messi-rol': ''Dat zou wel eens lekker zijn'' Van Bergen slaat Oranje onder 20 af: ''Nu wil ik dat even niet'' SC Heerenveen heeft vertrouwen in Van Hau: ''Heeft tijd nodig'' ''Dat komt Odgaard soms in aanvallend opzicht wel eens te kort'' Hamstra: ''De bond gaat hier volgens ons te veel uit van regels''

''Ik zie Riemer en Foppe niet als vijanden of als bedreiging''

( 34 reacties)
''Ik zie Riemer en Foppe niet als vijanden of als bedreiging''

Johnny Jansen is inmiddels al twintig jaar werkzaam bij SC Heerenveen en weet dus wat er leeft bij de Friese club. Ook als hoofdtrainer krijgt hij nu te maken met clubiconen als Foppe de Haan en Riemer van der Velde.

"Foppe en Riemer zijn betrokken en bevlogen, hebben enorm veel kennis", zegt Jansen in gesprek met Voetbal International. "Ik zou wel onnozel zijn als ik daar geen gebruik van zou maken. Ik denk dat alle trainer voor mij wel contact hebben gehad met Riemer en Foppe."

Toch was de connectie tussen de clubiconen en de trainers van SC Heerenveen niet altijd goed. "Waarom dat op een gegeven moment is gestopt, weet ik niet. Ik kan slechts zeggen hoe ik het zie", geeft Jansen aan. "Ik zie ze niet als vijanden of als bedreiging, maar zie het contact met hen als een kans. Ze mogen kritisch op me zijn, dat moet zelfs. Daar word ik beter van."

"Als ik een slechte persconferentie geef, hoop ik dat er iemand met verstand van zaken op dat gebied tegen me zegt hoe ik het beter had kunnen aanpakken", vervolgt de oefenmeester. "Zo mogen Foppe en Riemer mij tips geven over voetbal. Soms doe ik er wat mee, en soms ook niet. Maar erover nadenken en discussiëren vind ik oprecht leuk."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Nov 2019 om 20:40
    • Quote van 8 Nov 2019 om 20:39
      Ik ben er niet over begonnen! Jij begint er iedere keer weer over zo ook nu weer. Je grijpt iedere strohalm/reden aan om als het enigzins kan er over beginnen te bashen. Niet dat je mij daar de pis lauw mee maakt overigens hoor. Het zij zo... ik doe in ieder geval geen moeite (meer) om je een ander inzicht over de balkan spelers te geven.
    O....ik mis ineens Vries zijn reactie !
  • 8 Nov 2019 om 20:39
    Ik ben er niet over begonnen! Jij begint er iedere keer weer over zo ook nu weer. Je grijpt iedere strohalm/reden aan om als het enigzins kan er over beginnen te bashen. Niet dat je mij daar de pis lauw mee maakt overigens hoor. Het zij zo... ik doe in ieder geval geen moeite (meer) om je een ander inzicht over de balkan spelers te geven.
  • 8 Nov 2019 om 20:25
    • Quote van 8 Nov 2019 om 11:17
      Gast..... *facepalm*.

      Nogmaals, dit is geen forum!
      En ook al was het wél een forum; het is gewenst/beschaafd gedrag om je reacties ONTOPIC te houden.
      Op een forum zou je in staat zijn je eigen topic aan te maken en daar kun je dan volledig, samen met Sibbele, in los gaan.

    Ben jij hier mod? Of bepaald jij wat gewenst gedrag is? Waarom moet je die jongen er op wijzen? Laat hem toch lekker is niet aan jou toch?
  • 8 Nov 2019 om 18:54
    Toch gaat het ook hier weer over Cees, bijzonder. Wat kleeft er toch aan hem ?
  • 8 Nov 2019 om 17:59
    • Quote van 8 Nov 2019 om 13:39
      Dan moet je even goed kijken.
    Naar?
  • 8 Nov 2019 om 13:39
    • Quote van 8 Nov 2019 om 13:30
      Je reageert helemaal niet op iemand die het over Cees heeft. Je begint er zelf over. Wel op blijven letten Petter. Als je negatief wil zijn prima, doe het dan voortaan alleen wel in de topics die er ook daadwerkelijk over gaan, want dat zijn er genoeg.
    Dan moet je even goed kijken.
  • 8 Nov 2019 om 13:30
    • Quote van 8 Nov 2019 om 12:17
      Ik reageer op iemand die het over Cees heeft.
      Je mag hier niet negatief zijn op Cees.
      Je moet maar zeggen dat hij goed doet.
      Hij heeft het er zelf naar gemaakt dat mensen negatief zijn.

    Je reageert helemaal niet op iemand die het over Cees heeft. Je begint er zelf over. Wel op blijven letten Petter. Als je negatief wil zijn prima, doe het dan voortaan alleen wel in de topics die er ook daadwerkelijk over gaan, want dat zijn er genoeg.
  • 8 Nov 2019 om 13:26
    • Quote van 8 Nov 2019 om 12:57
      Ga er in de toekomst eens opletten of Jij je wel altijd bij het actuele Topic houd. Geloof er niks van. Ben benieuwd.
    Hij vind Cees geweldig.
    Die kan niks fout doen.
  • 8 Nov 2019 om 12:57
    • Quote van 8 Nov 2019 om 10:53
      Ten eerste zijn "offtopic" reacties stront irritant.
      Ten tweede is dit geen forum maar een nieuwssite waar je kunt reageren op het nieuws.

      Door die "offtopic" berichten ontsporen de meeste discussies over het daadwerkelijke nieuwsbericht.
      Als je met mensen in gesprek bent over een onderwerp dan stel je het ook niet op prijs als opdringerige pietje opeens aan komt stormen met een compleet ander onderwerp.
      Je houd het bij het onderwerp of je wacht even netjes op een goed/beter moment.

    Ga er in de toekomst eens opletten of Jij je wel altijd bij het actuele Topic houd. Geloof er niks van. Ben benieuwd.
  • 8 Nov 2019 om 12:21
    Vind de mensen die er over zeuren irritanter dan petter die er iets over zegt. Want volgens mij is het weo Cees die vakkundig deze heren buiten de deur heeft gehouden. Iets wat Jansen dus duidelijk niet doet.
    Maar zulke dingen mogen hier niet benoemd worden?
  • 8 Nov 2019 om 12:17
    • Quote van 8 Nov 2019 om 11:57
      Begrijp je het echt niet of doe je maar alsof? Ik hoop oprecht het laatste..
    Ik reageer op iemand die het over Cees heeft.
    Je mag hier niet negatief zijn op Cees.
    Je moet maar zeggen dat hij goed doet.
    Hij heeft het er zelf naar gemaakt dat mensen negatief zijn.

  • 8 Nov 2019 om 11:57
    • Quote van 8 Nov 2019 om 11:35
      Dit slaat nergens op.
      Je mag hier niet negatief zijn op Cees roozemond.
    Begrijp je het echt niet of doe je maar alsof? Ik hoop oprecht het laatste..
  • 8 Nov 2019 om 11:35
    • Quote van 8 Nov 2019 om 11:17
      Gast..... *facepalm*.

      Nogmaals, dit is geen forum!
      En ook al was het wél een forum; het is gewenst/beschaafd gedrag om je reacties ONTOPIC te houden.
      Op een forum zou je in staat zijn je eigen topic aan te maken en daar kun je dan volledig, samen met Sibbele, in los gaan.

    Dit slaat nergens op.
    Je mag hier niet negatief zijn op Cees roozemond.
  • 8 Nov 2019 om 11:17
    • Quote van 8 Nov 2019 om 11:06
      Als je hier niks meer mag zeggen.
      Wat heb je dan aan een forum.
    Gast..... *facepalm*.

    Nogmaals, dit is geen forum!
    En ook al was het wél een forum; het is gewenst/beschaafd gedrag om je reacties ONTOPIC te houden.
    Op een forum zou je in staat zijn je eigen topic aan te maken en daar kun je dan volledig, samen met Sibbele, in los gaan.

  • 8 Nov 2019 om 11:09
    Het zou ook wel gek zijn als Johnny ze wel als bedreiging zag, zo'n jonge sterke kerel tegen twee 75-plussers. Alsof Kermit de Kikker bang is voor Statler en Waldorf.
  • 8 Nov 2019 om 11:06
    • Quote van 8 Nov 2019 om 10:53
      Ten eerste zijn "offtopic" reacties stront irritant.
      Ten tweede is dit geen forum maar een nieuwssite waar je kunt reageren op het nieuws.

      Door die "offtopic" berichten ontsporen de meeste discussies over het daadwerkelijke nieuwsbericht.
      Als je met mensen in gesprek bent over een onderwerp dan stel je het ook niet op prijs als opdringerige pietje opeens aan komt stormen met een compleet ander onderwerp.
      Je houd het bij het onderwerp of je wacht even netjes op een goed/beter moment.

    Als je hier niks meer mag zeggen.
    Wat heb je dan aan een forum.
  • 8 Nov 2019 om 10:53
    • Quote van 7 Nov 2019 om 23:04
      Weleens van offtopic gehoord ?..ach nee jíj vast niet.
    Ten eerste zijn "offtopic" reacties stront irritant.
    Ten tweede is dit geen forum maar een nieuwssite waar je kunt reageren op het nieuws.

    Door die "offtopic" berichten ontsporen de meeste discussies over het daadwerkelijke nieuwsbericht.
    Als je met mensen in gesprek bent over een onderwerp dan stel je het ook niet op prijs als opdringerige pietje opeens aan komt stormen met een compleet ander onderwerp.
    Je houd het bij het onderwerp of je wacht even netjes op een goed/beter moment.

  • 8 Nov 2019 om 09:04
    • Quote van 8 Nov 2019 om 08:41
      Nu ja iemand die zo de kluit belazerd heeft , bv door op de manier van bv " de Machtsgreep" kan ( wat mij betreft ) niet vaak genoeg benoemd worden. Om dan nog maar te zwijgen over de manier (hoe Riemer en Foppe geschoffeerd zijn) , de beloften van een "hoofdsponsor" etc etc . Laat het dan maar OT zijn en heel vaak benoemd (volgens jou dan te vaak ?) Ik vermoed dat men hier nu juist op zinspeelt (net als een politiek trucje) ...doodzwijgen tot dat het over ebt....en men het zat is om er wéér over te beginnen. Zie de talloze voorbeelden.
    Daarom zeg ik het ook zo vaak.
  • 8 Nov 2019 om 08:42
    • Quote van 8 Nov 2019 om 05:39
      Het steeds weer erover beginnen is net zoals ik jou telkens op je Balkan roze bril wees , we weten het nu wel , en het hoeft niet in elk topic steeds weer opgerakeld te worden . Of Cees het allemaal op de rails heeft of niet kunnen we het wel weer over hebben tijdens een topic over hem. On topic: Informatie aanhoren is altijd goed en zoals Johnny aangeeft soms doet ie er wat mee soms ook niet en dat lijkt mij de juiste weg.
    Houd u dan eens op over "de Balkan "!?
  • 8 Nov 2019 om 08:41
    • Quote van 7 Nov 2019 om 23:24
      Off topic stond er niet voor Sibbele, en menigeen wil/hoeft dit niet 100x te lezen. Het wordt een beetje eentonig zeg maar.
    Nu ja iemand die zo de kluit belazerd heeft , bv door op de manier van bv " de Machtsgreep" kan ( wat mij betreft ) niet vaak genoeg benoemd worden. Om dan nog maar te zwijgen over de manier (hoe Riemer en Foppe geschoffeerd zijn) , de beloften van een "hoofdsponsor" etc etc . Laat het dan maar OT zijn en heel vaak benoemd (volgens jou dan te vaak ?) Ik vermoed dat men hier nu juist op zinspeelt (net als een politiek trucje) ...doodzwijgen tot dat het over ebt....en men het zat is om er wéér over te beginnen. Zie de talloze voorbeelden.
  • 8 Nov 2019 om 05:39
    • Quote van 7 Nov 2019 om 20:03
      Nuja ik heb mij verre van deze discussie gehouden. Maar nu wil ik even reageren en vragen aan jou "jij vind dus dat die Cees het weer hélemaal op de rails heeft" ? Zo niet...waarom mag deze persoon (petter) dit dan ook niet ter berde brengen !? Waar heb je dan fora voor ?
    Het steeds weer erover beginnen is net zoals ik jou telkens op je Balkan roze bril wees , we weten het nu wel , en het hoeft niet in elk topic steeds weer opgerakeld te worden . Of Cees het allemaal op de rails heeft of niet kunnen we het wel weer over hebben tijdens een topic over hem. On topic: Informatie aanhoren is altijd goed en zoals Johnny aangeeft soms doet ie er wat mee soms ook niet en dat lijkt mij de juiste weg.
  • 7 Nov 2019 om 23:24
    • Quote van 7 Nov 2019 om 23:04
      Weleens van offtopic gehoord ?..ach nee jíj vast niet.
    Off topic stond er niet voor Sibbele, en menigeen wil/hoeft dit niet 100x te lezen. Het wordt een beetje eentonig zeg maar.
  • 7 Nov 2019 om 23:04
    • Quote van 7 Nov 2019 om 22:49
      Wellicht omdat dit topic helemaal niks met Cees te maken heeft?
    Weleens van offtopic gehoord ?..ach nee jíj vast niet.
  • 7 Nov 2019 om 22:49
    • Quote van 7 Nov 2019 om 20:03
      Nuja ik heb mij verre van deze discussie gehouden. Maar nu wil ik even reageren en vragen aan jou "jij vind dus dat die Cees het weer hélemaal op de rails heeft" ? Zo niet...waarom mag deze persoon (petter) dit dan ook niet ter berde brengen !? Waar heb je dan fora voor ?
    Wellicht omdat dit topic helemaal niks met Cees te maken heeft?
  • 7 Nov 2019 om 20:03
    • Quote van 7 Nov 2019 om 11:58
      Bijzonder en vooral triest dat er altijd wel iemand is die meent Cees te moeten betrekken in een artikel waarin z'n naam of functie niet eens genoemd word..
    Nuja ik heb mij verre van deze discussie gehouden. Maar nu wil ik even reageren en vragen aan jou "jij vind dus dat die Cees het weer hélemaal op de rails heeft" ? Zo niet...waarom mag deze persoon (petter) dit dan ook niet ter berde brengen !? Waar heb je dan fora voor ?
  • 7 Nov 2019 om 17:33
    • Quote van 7 Nov 2019 om 16:30
      Jammer dat iedereen er ook meteen op reageert, negeer het gewoon?
      Een beetje persoonlijkheid is ook niet bang voor deze heren die gaat er juist zoals Jansen ook zegt mee sparren om zo jezelf te verbreden in je vak gebied!
      Zolang deze heren nog leven en de energie en tijd er voor hebben moet je dat ook zeker blijven doen. Je hoeft niet te doen wat ze zeggen, dat verwachten ze ook echt niet hoor. Gewoon praten over voetbal met deze heren, daar wordt geen mens slechter van.
    Zo is het.
  • 7 Nov 2019 om 16:30
    Jammer dat iedereen er ook meteen op reageert, negeer het gewoon?
    Een beetje persoonlijkheid is ook niet bang voor deze heren die gaat er juist zoals Jansen ook zegt mee sparren om zo jezelf te verbreden in je vak gebied!
    Zolang deze heren nog leven en de energie en tijd er voor hebben moet je dat ook zeker blijven doen. Je hoeft niet te doen wat ze zeggen, dat verwachten ze ook echt niet hoor. Gewoon praten over voetbal met deze heren, daar wordt geen mens slechter van.
  • 7 Nov 2019 om 14:00
    • Quote van 7 Nov 2019 om 13:52
      "Cees heeft nog niks goed gedaan" hoe vaak is dit wel niet geschreven? Word zo moe van die herhalingen, we weten het nu wel Petter.
    Als je wat goochelt met de naam petter, krijg je vanzelf repeteer. Dat verklaart een hoop.
  • 7 Nov 2019 om 13:52
    "Cees heeft nog niks goed gedaan" hoe vaak is dit wel niet geschreven? Word zo moe van die herhalingen, we weten het nu wel Petter.
  • 7 Nov 2019 om 12:23
    En 'verrassend' genoeg is dat Petter. Die liever de wedstrijden thuis bekijkt dan in het stadion.
  • 7 Nov 2019 om 11:58
    Bijzonder en vooral triest dat er altijd wel iemand is die meent Cees te moeten betrekken in een artikel waarin z'n naam of functie niet eens genoemd word..
  • 7 Nov 2019 om 11:26
    • Quote van 7 Nov 2019 om 11:06
      Tís te hopen dat Johnny niet struikelt op het smalle pad tussen de clubiconen en de enge mannetjes die het nu voor het zeggen hebben in het Abe Lenstra Stadion. Uit het verleden is wel gebleken dat mensen die een te nauwe band met Foppe en Riemer hebben met pek en veren het stadion uit geschopt zijn. Johnny is het beste wat de club sinds jaren is overkomen met behulp van Spijkerman. Fingers crossed en hopen dat het goed blijft gaan.
    Dan ligt het eerder aan cees.
    Cees heeft nog niks goed gedaan.
    Ik denk dat Riemer en foppe johnny wel goed vinden. Klopt johnny moet nog jaren bij Heerenveen blijven. Het is naar jaren weer leuk om naar Heerenveen te kijken.
  • 7 Nov 2019 om 11:06
    Tís te hopen dat Johnny niet struikelt op het smalle pad tussen de clubiconen en de enge mannetjes die het nu voor het zeggen hebben in het Abe Lenstra Stadion. Uit het verleden is wel gebleken dat mensen die een te nauwe band met Foppe en Riemer hebben met pek en veren het stadion uit geschopt zijn. Johnny is het beste wat de club sinds jaren is overkomen met behulp van Spijkerman. Fingers crossed en hopen dat het goed blijft gaan.
  • 7 Nov 2019 om 09:48
    Zo is het.
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›