VIDEO | Samenvatting: Bruijn helpt SC Heerenveen aan nipte zege op Ajax

( 16 reacties)
VIDEO | Samenvatting: Bruijn helpt SC Heerenveen aan nipte zege op Ajax

SC Heerenveen heeft woensdagmiddag de vriendschappelijke wedstrijd tegen Ajax met nipte cijfers weten te winnen. In het Abe Lenstra Stadion werd het 1-0 voor de thuisploeg en Jordy Bruijn nam in de eerste helft de enige treffer voor zijn rekening. 

Ajax trad aan met een mix van het eerste elftal en spelers van de beloften en Ajax onder 19. De Amsterdammers kwamen al vroeg op achterstand in het Abe Lenstra Stadion. Jordy Bruijn - die in het verleden nog bij de club uit Amsterdam speelde - tekende na een kwartier voor de openingstreffer, 1-0.

Voormalig SC Heerenveen-aanvaller Klaas Jan Huntelaar dacht daarna wat terug te doen, maar de spits scoorde vanuit buitenspelpositie. Ajax werd ook nog gevaarlijk via Nordin Musampa en Siem de Jong, maar kwam niet tot scoren. Bij afwezigheid van Jens Odgaard stond Chiddi Ejuke bij Heerenveen in de spits.

Ook in de tweede helft kregen de bezoekers mogelijkheden op de gelijkmaker, maar het lukte de ploeg van trainer Erik ten Hag niet om Heerenveen-doelman Filip Bednarek te passeren. 

Opstelling SC Heerenveen: Bednarek; Van Rhijn, Høegh, Skovgaard, Woudenberg; Kongolo (76' Nunumete), Halilovic, Akujobi (62' Smit); Frederiksen, Ejuke, Bruijn.

Opstelling Ajax: Varela; Ter Heide, Álvarez, Kemper, Musampa (84' Solomons); Timber, De Jong (71' Warmerdam), Eiting; Bandé (62' Pynadath), Huntelaar (62' De Waal), Labyad. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Oct 2019 om 21:23
    • Quote van 10 Oct 2019 om 19:56
      Off: Jens Odgaard scoort net deze omhaal als winnende goal voor Denemarken onder 21. https://twitter.com/lkarstenberg/status/1182351230041018368?s=21
    Lekker goaltje! Zo een mag er ook wel tegen Groningen invliegen.
  • 10 Oct 2019 om 19:56
    Off: Jens Odgaard scoort net deze omhaal als winnende goal voor Denemarken onder 21. https://twitter.com/lkarstenberg/status/1182351230041018368?s=21
  • 10 Oct 2019 om 18:58
    • Quote van 9 Oct 2019 om 23:23
      Bij hem krijg ik een beetje hetzelfde gevoel als bij Ødegaard. Ze zullen er geen minuut van wakker liggen wanneer het met het team niet naar wens gaat. Ze willen vooral zichzelf profileren om na een jaartje Heerenveen weer een stap te maken. Hij zou juist meer opvallen door anderen in scoringspositie te brengen i.p.v voor de eigen glorie te gaan. Zolang hij niet in teambelang speelt ga ik er niet vanuit dat Johnny hem snel in zal zetten. Behalve wat invalbeurten dan. Eigenlijk best zonde met zijn potentie. Na dizze volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk weer een frisse!
    Daar doe je Odegaard te kort mee. Als er een iemand oog had voor anderen dan is het Odegaard wel. Dat de anderen hem niet begrepen of zijn acties niet afmaakten is een ander vraagstuk.
  • 10 Oct 2019 om 15:43
    • Quote van 10 Oct 2019 om 15:09
      Zou Halilovic lekker in de groep liggen? Werd wel hard ontweken door Jordy bij de 1-0..
    Viel mij ook al op.. Denk dat het meer aan Jordy zelf ligt dan Halilovic. Jordy zijn hoofd stond op onweer na het maken van de goal. Waarschijnlijk frustratie van het bankzitten afgelopen wedstrijden.
  • 10 Oct 2019 om 15:09
    Zou Halilovic lekker in de groep liggen? Werd wel hard ontweken door Jordy bij de 1-0..
  • 10 Oct 2019 om 15:06
    • Quote van 10 Oct 2019 om 12:03
      Van der heide heeft niet gespeeld. Ik denk dat je Frederiksen bedoelt
    Klopt!
  • 10 Oct 2019 om 12:03
    • Quote van 10 Oct 2019 om 09:46
      Ejuke gaf de bal vaak aan Bruijn. Maar ook aan Hallovic. Zelf haalde hij vaak de bal op, rommelde wat langs de mannen van Ajax en produceerde dan een voorzet. Ik had vaak het idee dat hij wel wat wou opzetten maar dat dat vaak niet begrepen werd of door egoisme om zeep werd geholpen.
    Van der heide heeft niet gespeeld. Ik denk dat je Frederiksen bedoelt
  • 10 Oct 2019 om 09:46
    • Quote van 9 Oct 2019 om 20:37
      Op wie gaf Ejuke de voorzetten dan als hij zelf de spits was? En over Halilovic, zijn egoïsme valt me al op sinds hij hier is. Niet slim van die jongen, want zo kom je nooit in de basis, terwijl hij daar de kwaliteiten wel voor heeft.
    Ejuke gaf de bal vaak aan Bruijn. Maar ook aan Hallovic. Zelf haalde hij vaak de bal op, rommelde wat langs de mannen van Ajax en produceerde dan een voorzet. Ik had vaak het idee dat hij wel wat wou opzetten maar dat dat vaak niet begrepen werd of door egoisme om zeep werd geholpen.
  • 10 Oct 2019 om 08:02
    Ik blijf me ook wel een beetje verbazen over Bednarek! Mede door het goede spel van Hahn komt hij niet aan bod.. maar in de oefenpotjes/voorbereiding komt hij steeds wel sterk op mij over
  • 9 Oct 2019 om 23:23
    • Quote van 9 Oct 2019 om 22:05
      Zal wel dat hij leuk kan voetballen. Maar het gaat om het team. En hij niet alles in zijn eentje doen. Als hij gewoon simpel gaat spelen dan kan dat heel goed uitpakken. Want voetballen kan hij wel. Hij moet die druk van zich af zetten en gewoon lekker gaan voetballen met zijn teamgenoten. En niet in zijn eentje. Dan heb ik er wel vertrouwen in.
    Bij hem krijg ik een beetje hetzelfde gevoel als bij Ødegaard. Ze zullen er geen minuut van wakker liggen wanneer het met het team niet naar wens gaat. Ze willen vooral zichzelf profileren om na een jaartje Heerenveen weer een stap te maken. Hij zou juist meer opvallen door anderen in scoringspositie te brengen i.p.v voor de eigen glorie te gaan. Zolang hij niet in teambelang speelt ga ik er niet vanuit dat Johnny hem snel in zal zetten. Behalve wat invalbeurten dan. Eigenlijk best zonde met zijn potentie. Na dizze volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk weer een frisse!
  • 9 Oct 2019 om 22:05
    • Quote van 9 Oct 2019 om 21:09
      Moet je even doorheen kijken. Halilovic wil zich tè graag laten gelden. Maar laat in alles zien een goede voetballer te zijn. Gaan hem dit seizoen nog wel nodig hebben en dat is geen straf. Kan moeiteloos mee in de basiself.
    Zal wel dat hij leuk kan voetballen. Maar het gaat om het team. En hij niet alles in zijn eentje doen. Als hij gewoon simpel gaat spelen dan kan dat heel goed uitpakken. Want voetballen kan hij wel. Hij moet die druk van zich af zetten en gewoon lekker gaan voetballen met zijn teamgenoten. En niet in zijn eentje. Dan heb ik er wel vertrouwen in.
  • 9 Oct 2019 om 21:09
    • Quote van 9 Oct 2019 om 20:37
      Op wie gaf Ejuke de voorzetten dan als hij zelf de spits was? En over Halilovic, zijn egoïsme valt me al op sinds hij hier is. Niet slim van die jongen, want zo kom je nooit in de basis, terwijl hij daar de kwaliteiten wel voor heeft.
    Moet je even doorheen kijken. Halilovic wil zich tè graag laten gelden. Maar laat in alles zien een goede voetballer te zijn. Gaan hem dit seizoen nog wel nodig hebben en dat is geen straf. Kan moeiteloos mee in de basiself.
  • 9 Oct 2019 om 20:37
    • Quote van 9 Oct 2019 om 19:30
      Ejuke in de spits was in mijn beleving niet geslaagd. Hij strooide met mooie voorzetten die niet altijd aankwamen. Bruijn was doelgerichter en Hallalovic? vond ik veel te egoistisch.
    Op wie gaf Ejuke de voorzetten dan als hij zelf de spits was? En over Halilovic, zijn egoïsme valt me al op sinds hij hier is. Niet slim van die jongen, want zo kom je nooit in de basis, terwijl hij daar de kwaliteiten wel voor heeft.
  • 9 Oct 2019 om 19:30
    • Quote van 9 Oct 2019 om 18:59
      Ejuke in de spits, geslaagd?
    Ejuke in de spits was in mijn beleving niet geslaagd. Hij strooide met mooie voorzetten die niet altijd aankwamen. Bruijn was doelgerichter en Hallalovic? vond ik veel te egoistisch.
  • 9 Oct 2019 om 18:59
    • Quote van 9 Oct 2019 om 18:04
      Het lukte Ajax 2 maal om te scoren maar beide doelpunten werden afgekeurd ivm buitenspel. Genoten van Bruijns en Kongolo om van Ejuke maar te zwijgen. Slechtste speler vandaag vond ik Woudenberg. Die had veel “ missers”. Leuke pot!
    Ejuke in de spits, geslaagd?
  • 9 Oct 2019 om 18:04
    Het lukte Ajax 2 maal om te scoren maar beide doelpunten werden afgekeurd ivm buitenspel. Genoten van Bruijns en Kongolo om van Ejuke maar te zwijgen. Slechtste speler vandaag vond ik Woudenberg. Die had veel “ missers”. Leuke pot!
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›