Veerman: ''Dan denk je: het zal dan toch wel aan mij liggen''

6
Veerman: ''Dan denk je: het zal dan toch wel aan mij liggen''

SC Heerenveen won afgelopen weekend in eigen huis met 1-0 van PEC Zwolle en Joey Veerman was één van de uitblinkers bij de Friezen. De middenvelder, die in de zomer overkwam van FC Volendam, baalt echter wel dat hij niet in de definitieve selectie van Jong Oranje zit. 

"Dat is wel een teleurstelling, daar ben ik heel eerlijk in", vertelt Veerman, die zich zelf wel eens heeft afgevraagd waarom hij zo lang in de eerste divisie speelde. "Ik heb daar ook vaak over nagedacht. Op een gegeven moment denk je: het zal dan toch wel aan mij liggen", legt hij uit in de Leeuwarder Courant

"Ik denk dat ik het vooral op een hoger niveau moest laten zien, merkte dat ik in beker- en oefenduels met Volendam tegen Eredivisieclubs wel meekon", blikt Veerman terug. "Laat zo’n club maar komen, dacht ik. Maar die kans kwam er maar niet. Gelukkig kwam technisch manager Gerry Hamstra op de laatste dag voor de transferdeadline met wereldnieuws. Nu merk ik dat het goed gaat hier", besluit hij tevreden. 

6 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Oct 2019 om 09:20
    • Quote van 8 Oct 2019 om 08:45
      Volgens transfermarkt.nl hebben middenvelders Vlap en Djuricic ons beiden 8 miljoen opgeleverd, Pranjic 7,7 miljoen waarvan 0,7 miljoen uit eigen zak. Michael Bradley heeft ons "maar" 2,5 miljoen opgeleverd, verkocht destijds aan Borussia Mönchengladbach.
    2,5 miljoen voor Bradley.. was en is echt een geweldenaar, te weinig voor gekregen toen
  • 8 Oct 2019 om 08:45
    • Quote van 8 Oct 2019 om 01:34
      Vlap en Pranjic ontlopen elkaar niet zoveel qua transfersom volgens mij. Heeft Bradley ons ook niet een mooi bedrag opgeleverd?
    Volgens transfermarkt.nl hebben middenvelders Vlap en Djuricic ons beiden 8 miljoen opgeleverd, Pranjic 7,7 miljoen waarvan 0,7 miljoen uit eigen zak. Michael Bradley heeft ons "maar" 2,5 miljoen opgeleverd, verkocht destijds aan Borussia Mönchengladbach.
  • 8 Oct 2019 om 08:11
    • Quote van 7 Oct 2019 om 23:27
      We lopen aardig op de zaken vooruit, maar het zou mij niet verbazen als Veerman onze duurste middenvelder in onze club historie gaat worden (Vlap tot op heden?). Persoonlijk vind ik dat de club veel meer hun pijlen moet richten op de KKD. Spelers zijn daar relatief goedkoop op te halen, zijn vaak al gewend aan de Nederlandse competitie, omgeving etc. En zien de eredivisie bijna allemaal als stap omhoog (op spelers van Jong Ajax etc. Na).
    Denk juist dat bij Jong Ajax (PSV, AZ) genoeg spelers rondlopen die nooit ad bak komen bij eerste. Vrij makkelijk spelers halen daar (zie Matusiwa, De Wit, Warmerdam, Zeefuik, Sierhuis etc) niet allemaal voltreffers maar prima aanvullingen. Sommigen breken ook nog later door ook, ideaal
  • 8 Oct 2019 om 01:34
    • Quote van 7 Oct 2019 om 23:27
      We lopen aardig op de zaken vooruit, maar het zou mij niet verbazen als Veerman onze duurste middenvelder in onze club historie gaat worden (Vlap tot op heden?). Persoonlijk vind ik dat de club veel meer hun pijlen moet richten op de KKD. Spelers zijn daar relatief goedkoop op te halen, zijn vaak al gewend aan de Nederlandse competitie, omgeving etc. En zien de eredivisie bijna allemaal als stap omhoog (op spelers van Jong Ajax etc. Na).
    Vlap en Pranjic ontlopen elkaar niet zoveel qua transfersom volgens mij. Heeft Bradley ons ook niet een mooi bedrag opgeleverd?
  • 7 Oct 2019 om 23:27
    We lopen aardig op de zaken vooruit, maar het zou mij niet verbazen als Veerman onze duurste middenvelder in onze club historie gaat worden (Vlap tot op heden?). Persoonlijk vind ik dat de club veel meer hun pijlen moet richten op de KKD. Spelers zijn daar relatief goedkoop op te halen, zijn vaak al gewend aan de Nederlandse competitie, omgeving etc. En zien de eredivisie bijna allemaal als stap omhoog (op spelers van Jong Ajax etc. Na).
  • 7 Oct 2019 om 19:07
    Als hij zo doorgaat moet hij er volgende keer wel bij zitten. Maar ja het is vd Looi he. Heb ik nooit echt een sterke coach gevonden