BREAKING | SC Heerenveen zet ook streep door FeanDei Doelman ADO Den Haag keept zich in de kijker van SC Heerenveen KNVB komt met steunpakket van elf miljoen: ''Alle clubs hard nodig'' Verbeek terug naar Nederland: ''Zorgen over eventuele lockdown'' ''Hoffenheim is een beetje het Heerenveen van de Bundesliga''

MATCHDAY | SC Heerenveen jaagt tegen PEC Zwolle op eerste thuiszege

42
MATCHDAY | SC Heerenveen jaagt tegen PEC Zwolle op eerste thuiszege

SC Heerenveen speelt vanavond tijdens de negende speelronde van de Eredivisie in het eigen Abe Lenstra Stadion tegen PEC Zwolle. De Friezen speelden eerder dit seizoen in eigen huis al vier keer gelijk; het is dus weer eens tijd voor een thuiszege.

Het duel begint om 20:45 uur en staat onder leiding van arbiter Danny Makkelie.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Floranus, Dresevic, Botman, Woudenberg; Kongolo, Faik, Veerman; Van Bergen, Odgaard, Ejuke.

Opstelling PEC Zwolle: Mous; Hamer, Lachman, Kersten, Van Wermeskerken; Saymak, Thy, Clement; Bel Hassani, Reza, Johnsen.

Bank HEE: Høegh, Skovgaard, Halilovic, Bruijn, Van Hau, Van Rhijn, Dreyer, Frederiksen, Bednarek, Doornbusch, Hakujobi.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Oct 2019 om 09:18
    • Quote van 6 Oct 2019 om 17:28
      "Heerenveen was wel beter." "Slechte wedstrijd.Misschien had een gelijk spel wel terecht geweest."

      Dat rijmt niet echt met elkaar .
    Ik vond Heerenveen iets beter.
    Maar ze spelen ook thuis.
    De meesten ploegen hebben thuis vaker de bal.
    Ik vond het niet super allemaal.
    Maar toch 3 punten. Daar gaat het om.
    En achterin staat goed.
  • 6 Oct 2019 om 17:49
    • Quote van 6 Oct 2019 om 09:12
      Volgens teletekst z'on 16000 toeschouwers. Ik heb genoten van Floranus, wat een inzet. Hij hielp waar ie kon. Van Bergen kreeg de bloemen voor die goal maar ik had het Floranus echt gegund. De 2e helft had er nog wel een goaltje in gemoeten vooral die van Ejuke want het bleef toch zo nog even spannend en dat had niet gehoeven. We staan weer even in het linker rijtje, erg blij met de 3 punten.
    Die redding op dat schot van Ejuke was anders ook prima. Kijk maar eens hoe snel hij naar de grond gaat. Vooral uitstekend gekeept wat mij betreft.
  • 6 Oct 2019 om 17:48
    • Quote van 5 Oct 2019 om 23:39
      Nouja, les die we kunnen trekken uit Floranus’ optreden is dat we (heel) veel geduld moeten hebben met spelers die we aantrekken. Zijn geen instant toppers maar allemaal spelers die stappen moeten maken en soms duurt dat lang... Floranus laat nu veel meer zien dan je ooit had kunnen hopen obv commentaren hier. Misschien komt t ook nog bij Odgaard. Sommigen zijn altijd leuk om naar te kijken zoals Veerman, maar voor de meeste geldt dat niet meteen. Dat is inherent aan de (on)mogelijkheden bij Heerenveen
    Klopt, maar je had dan moeten zorgen dat je een redelijke backup hebt voor zo'n jongen die simpelweg niveau tekort komt op dat moment. Dat was er vorig jaar niet, en dan laat je een heel seizoen zo'n jongen verzuipen. Dat is nu ook veel beter geregeld met het halen van Van Rhijn, want sindsdien is Floranus echt stappen vooruit gegaan. Ook in de voorbereiding was het nog niet veel namelijk.
  • 6 Oct 2019 om 17:40
    • Quote van 6 Oct 2019 om 03:22
      ja en nee , ja het is niet goed om die lege plekken te zien maar vergeleken met vorige wedstrijden leek het toch echt dat er meer mensen waren, het tragisch noemen vind ik dan wel weer overdreven dramatisch gesteld . Het is helaas een feit dat de eredivisie stadions minder gevuld zijn, ook de clubs zoals zwolle en Emmen trekken toeschouwers weg bij Heerenveen, daarnaast waren de resultaten van afgelopen seizoenen nou niet echt om te juichen , maar het voetbal is een stuk beter op dit moment , de sfeer wordt beter en beter , er zit vooruitgang in laten we het van de positieve kant bekijken in plaats van in het negatieve te blijven hangen.
    Het was ook drukker bij het wegrijden dan bij eerdere wedstrijden, dus voor mij gevoel zaten er zeker meer mensen dan eerst.
  • 6 Oct 2019 om 17:28
    • Quote van 6 Oct 2019 om 13:14
      Heerenveen was wel beter.
      Ik vond ze tegen tegen Twente en Utrecht veel beter spelen. Maar ze kunnen beter wat minder spelen. En de punten pakken.




    "Heerenveen was wel beter." "Slechte wedstrijd.Misschien had een gelijk spel wel terecht geweest."

    Dat rijmt niet echt met elkaar .
  • 6 Oct 2019 om 13:14
    • Quote van 6 Oct 2019 om 09:31
      Vind je? Tel de 100% kansen eens.. daar heeft Heerenveen er veel meer van gecreëerd. Ik vind de winst dik verdiend, PEC maakte niets klaar.
    Heerenveen was wel beter.
    Ik vond ze tegen tegen Twente en Utrecht veel beter spelen. Maar ze kunnen beter wat minder spelen. En de punten pakken.




  • 6 Oct 2019 om 09:31
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:42
      Slechte wedstrijd.Misschien had een gelijk spel wel terecht geweest.
    Vind je? Tel de 100% kansen eens.. daar heeft Heerenveen er veel meer van gecreëerd. Ik vind de winst dik verdiend, PEC maakte niets klaar.
  • 6 Oct 2019 om 09:24
    • Quote van 5 Oct 2019 om 23:17
      Dan zijn we het oneens en dat mag.

      Ik vind Odgaard absoluut geen goede spits. Hij heeft geen idee waar zijn tegenstander zit in de duels. Ik vind hem daarnaast matig in zijn aannames, retetraag en hij positioneert zich ook niet goed. Blijft vaak buiten de zestien hangen en loopt dan anderen voor de voeten. Daarnaast ook tweemaal een kans om zeep geholpen door dom te schieten. Dat kan ie overigens wel. Hard schieten.
    Je mag hem geen goede spits vinden.. hij geeft toch maar weer mooi de assist op de enige goal, hij was weer goud waard voor ons.
  • 6 Oct 2019 om 09:13
    • Quote van 5 Oct 2019 om 23:17
      Dan zijn we het oneens en dat mag.

      Ik vind Odgaard absoluut geen goede spits. Hij heeft geen idee waar zijn tegenstander zit in de duels. Ik vind hem daarnaast matig in zijn aannames, retetraag en hij positioneert zich ook niet goed. Blijft vaak buiten de zestien hangen en loopt dan anderen voor de voeten. Daarnaast ook tweemaal een kans om zeep geholpen door dom te schieten. Dat kan ie overigens wel. Hard schieten.
    Die gozer is nog maar 20 jaar hè die wordt echt nog wel beter. En heb liever een spits die iets te vaak schiet dan iemand die niets probeert en daarbij verzet hij echt veel arbeid met druk zetten en mee verdedigen ....maar ben het met je eens dat hij op bepaalde punten beter en slimmer moet zijn.
  • 6 Oct 2019 om 09:12
    Volgens teletekst z'on 16000 toeschouwers. Ik heb genoten van Floranus, wat een inzet. Hij hielp waar ie kon. Van Bergen kreeg de bloemen voor die goal maar ik had het Floranus echt gegund. De 2e helft had er nog wel een goaltje in gemoeten vooral die van Ejuke want het bleef toch zo nog even spannend en dat had niet gehoeven. We staan weer even in het linker rijtje, erg blij met de 3 punten.
  • 6 Oct 2019 om 03:22
    • Quote van 6 Oct 2019 om 02:39
      (???).......Wat een tragische aanblik die lege tribunes
    ja en nee , ja het is niet goed om die lege plekken te zien maar vergeleken met vorige wedstrijden leek het toch echt dat er meer mensen waren, het tragisch noemen vind ik dan wel weer overdreven dramatisch gesteld . Het is helaas een feit dat de eredivisie stadions minder gevuld zijn, ook de clubs zoals zwolle en Emmen trekken toeschouwers weg bij Heerenveen, daarnaast waren de resultaten van afgelopen seizoenen nou niet echt om te juichen , maar het voetbal is een stuk beter op dit moment , de sfeer wordt beter en beter , er zit vooruitgang in laten we het van de positieve kant bekijken in plaats van in het negatieve te blijven hangen.
  • 6 Oct 2019 om 02:39
    • Quote van 5 Oct 2019 om 21:59
      Zit redelijk vol in het stadion, mag ook wel eens benoemd worden.
    (???).......Wat een tragische aanblik die lege tribunes
  • 6 Oct 2019 om 01:33
    • Quote van 6 Oct 2019 om 00:43
      Mee eens, 2e Veerman.
    helemaal mee eens Vi zal wel weer met lage cijfers voor hem komen maar wij als supporters zien toch echt dat hij met sprongen vooruit is gegaan ten opzichte van vorig seizoen. Tuurlijk zal hij af en toe nog fouten maken maar dat hoort ook een beetje bij de leeftijd , maar vergeleken met vorig seizoen is het al een wereld van verschil.
  • 6 Oct 2019 om 00:43
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:29
      Floranus wat mij betreft man van de wedstrijd, puike pot
    Mee eens, 2e Veerman.
  • 6 Oct 2019 om 00:04
    Blij met de punten
  • 6 Oct 2019 om 00:04
    Blij met de punten
  • 5 Oct 2019 om 23:45
    • Quote van 5 Oct 2019 om 23:09
      Wel eens behalve over Odgaard....is een prima spits verzet echt veel arbeid; en hij krijgt ook weinig ballen. Mist miss wel de pure snelheid maar dat komt van de flanken.
    Hij krijgt ook weinig ballen omdat hij de helft van de tijd niet aanspeelbaar is, als hij een bal krijgt springt ie 9 van de 10 keer van zijn voet. Hij moet echt nog wel wat stappen maken, heeft een hard schot en zal daarmee redelijk dodelijk kunnen zijn in de 16 alleen is die dat tot dusver ook niet geweest. Als hij net zo’n lange aanlooptijd nodig heeft als Floranus is dat jammer voor ons want dan gaan wij een succesvolle Odgard niet meemaken.
  • 5 Oct 2019 om 23:39
    Nouja, les die we kunnen trekken uit Floranus’ optreden is dat we (heel) veel geduld moeten hebben met spelers die we aantrekken. Zijn geen instant toppers maar allemaal spelers die stappen moeten maken en soms duurt dat lang... Floranus laat nu veel meer zien dan je ooit had kunnen hopen obv commentaren hier. Misschien komt t ook nog bij Odgaard. Sommigen zijn altijd leuk om naar te kijken zoals Veerman, maar voor de meeste geldt dat niet meteen. Dat is inherent aan de (on)mogelijkheden bij Heerenveen
  • 5 Oct 2019 om 23:33
    Het was geen top wedstrijd, we waren beter dan Zwolle. Geen echte kansen weg gegeven. Belangrijk is dat we thuis nu een keer drie punten pakken. Man of the match, echt Floranus. Wat een verschil met vorig seizoen. Op naar AZ!
  • 5 Oct 2019 om 23:20
    • Quote van 5 Oct 2019 om 23:17
      Dan zijn we het oneens en dat mag.

      Ik vind Odgaard absoluut geen goede spits. Hij heeft geen idee waar zijn tegenstander zit in de duels. Ik vind hem daarnaast matig in zijn aannames, retetraag en hij positioneert zich ook niet goed. Blijft vaak buiten de zestien hangen en loopt dan anderen voor de voeten. Daarnaast ook tweemaal een kans om zeep geholpen door dom te schieten. Dat kan ie overigens wel. Hard schieten.
    Ach.. Ik heb ook wel een kans of 4 om zeep geholpen zien worden door niet te schieten.
    En het is nog altijd: niet geschoten is altijd mis ;)
  • 5 Oct 2019 om 23:17
    • Quote van 5 Oct 2019 om 23:09
      Wel eens behalve over Odgaard....is een prima spits verzet echt veel arbeid; en hij krijgt ook weinig ballen. Mist miss wel de pure snelheid maar dat komt van de flanken.
    Dan zijn we het oneens en dat mag.

    Ik vind Odgaard absoluut geen goede spits. Hij heeft geen idee waar zijn tegenstander zit in de duels. Ik vind hem daarnaast matig in zijn aannames, retetraag en hij positioneert zich ook niet goed. Blijft vaak buiten de zestien hangen en loopt dan anderen voor de voeten. Daarnaast ook tweemaal een kans om zeep geholpen door dom te schieten. Dat kan ie overigens wel. Hard schieten.
  • 5 Oct 2019 om 23:09
    • Quote van 5 Oct 2019 om 23:04
      Heel belangrijke driepunter. Voor rust stond ons middenveld weer veel te veel op één lijn en waren we ontzettend voorspelbaar. Pas na het inbrengen van Halilovic kregen we meer kansen. Ik vond Floranus de man van de wedstrijd met Veerman, Hahn en Dresevic daar kort achter.
      Odgaard wederom dissonant. Weer geen idee waar zijn man was, totaal geen snelheid, schieten uit kansloze posities en liep ploeggenoten voor de voeten. Het wordt met de week schrijnender dat we niemand hebben die hem kan vervangen.

    Wel eens behalve over Odgaard....is een prima spits verzet echt veel arbeid; en hij krijgt ook weinig ballen. Mist miss wel de pure snelheid maar dat komt van de flanken.
  • 5 Oct 2019 om 23:06
    Deze pot had je met 3, 4-0 moeten winnen; Floranus MOTM. Heb hem vaak afgezeken maar hij maakt stappen en vandaag gewoon de beste vh veld.
  • 5 Oct 2019 om 23:04
    Heel belangrijke driepunter. Voor rust stond ons middenveld weer veel te veel op één lijn en waren we ontzettend voorspelbaar. Pas na het inbrengen van Halilovic kregen we meer kansen. Ik vond Floranus de man van de wedstrijd met Veerman, Hahn en Dresevic daar kort achter.
    Odgaard wederom dissonant. Weer geen idee waar zijn man was, totaal geen snelheid, schieten uit kansloze posities en liep ploeggenoten voor de voeten. Het wordt met de week schrijnender dat we niemand hebben die hem kan vervangen.

  • 5 Oct 2019 om 22:54
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:47
      Zwolle was niet best.
      Ik vond Heerenveen ook niet super.
      Tegen Twente en fortune vond ik Heerenveen beter. En ook tegen Utrecht.
    Eens. We geven weinig weg, ook vandaag creëren we toch 4-6 mogelijkheden. Tegen Twente en Utrecht waren we echt dominant. Je ziet dat we iets compacter spelen met faik heel dicht op de verdediging. Matig spelen en drie punten kan ik deze keer prima mee leven. Fijn weekend allemaal!
  • 5 Oct 2019 om 22:50
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:48
      Ook lelijke wedstrijden zitten er soms bij, maar vergeet het belangrijkste niet. 3 punten!!!!
    Ja dat is het belangrijkste.
  • 5 Oct 2019 om 22:48
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:47
      Zwolle was niet best.
      Ik vond Heerenveen ook niet super.
      Tegen Twente en fortune vond ik Heerenveen beter. En ook tegen Utrecht.
    Ook lelijke wedstrijden zitten er soms bij, maar vergeet het belangrijkste niet. 3 punten!!!!
  • 5 Oct 2019 om 22:47
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:43
      Heb jij wat van Zwolle gezien?
    Zwolle was niet best.
    Ik vond Heerenveen ook niet super.
    Tegen Twente en fortune vond ik Heerenveen beter. En ook tegen Utrecht.
  • 5 Oct 2019 om 22:44
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:29
      Floranus wat mij betreft man van de wedstrijd, puike pot
    Klopt, ben normaal gesproken geen fan van hem, maar dit seizoen ontwikkeld hij zich prima. We hadden wel kansen op meer doelpunten, dat is nog wel een dingetje voor op de training, het afwerken op de goal onder druk. Odgaard ook prima wedstrijd gespeeld.
  • 5 Oct 2019 om 22:43
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:42
      Slechte wedstrijd.Misschien had een gelijk spel wel terecht geweest.
    Heb jij wat van Zwolle gezien?
  • 5 Oct 2019 om 22:42
    • Quote van 5 Oct 2019 om 22:29
      Floranus wat mij betreft man van de wedstrijd, puike pot
    Eens, samen met Veerman en woudenberg
  • 5 Oct 2019 om 22:42
    Slechte wedstrijd.Misschien had een gelijk spel wel terecht geweest.
  • 5 Oct 2019 om 22:29
    Floranus wat mij betreft man van de wedstrijd, puike pot
  • 5 Oct 2019 om 22:07
    Nou, hopelijk kan Halilovic wat teweeg brengen. In potentie een Topper volgens velen.
  • 5 Oct 2019 om 21:59
    Zit redelijk vol in het stadion, mag ook wel eens benoemd worden.
  • 5 Oct 2019 om 21:33
    Onze topper. Mooi doelpunt.
  • 5 Oct 2019 om 21:32
    Wou net zeggen dat ze hem beter konden wisselen, maar dit is wel weer even lekker.
  • 5 Oct 2019 om 21:24
    Nou, van Bergen is er nu een keer langs, hopen dat ie los is!
  • 5 Oct 2019 om 21:16
    Redelijk open wedstrijd maar weinig kansen tot nu toe
  • 5 Oct 2019 om 21:15
    Odgaard is goed!
  • 5 Oct 2019 om 21:13
    Man man man, wat speelt van Bergen slecht. Heeft nog niet een man voorbij gespeeld volgens mij.
  • 5 Oct 2019 om 21:03
    Wat is Veerman toch een heerlijke speler zeg, daar gaan we nog een hoop plezier van hebben
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›