KNVB toont beelden: ''Duidelijk overtreding van Woudenberg''

( 14 reacties)
KNVB toont beelden: ''Duidelijk overtreding van Woudenberg''

Ook deze week was er weer een 'VAR Moment van de week'. Deze week kwam het VAR Moment uit de wedstrijd tussen SC Heerenveen en Ajax. Bij het tweede doelpunt van SC Heerenveen leek Jens Odgaard zijn ploeg op voorsprong te zetten, maar de goal werd afgekeurd.

Volgens de VAR was er sprake van een duwfout van Lucas Woudenberg. In de onderstaande beelden is het contact tussen de scheidsrechter en de VAR duidelijk te horen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Sep 2019 om 16:08
    • Quote van 17 Sep 2019 om 12:48
      Als Veltman niet onderuit wordt gehaald dan heeft hij nog de kans om druk te zetten zodat de bal niet direct naar voren kan. Dat is wel anders dan een compleet onhaalbare bal.
    Haha dus als de bal niet in de buurt is mag je iemand verrot schoppen in de 16? Wat een ongelooflijke onzin zeg, een overtreding is een overtreding en de plaats bepaald dan of het een pingel of een vrije trap is. Waarom het nergens op slaat dat de 1-2 tegen Ajax afgekeurd werd? Omdat de scheidrechter het al beoordeeld had, er daarna nog vanalles moet gebeuren voor er gescoord wordt. Als Onana de bal van Odgaard hoekschop had getikt was het ook 100% een hoekschop geworden. De Var is er niet voor om lichte al dan niet overtredingkjes op het middenveld te beoordelen, ze mogen alleen als er geel gegeven wordt de scheidrechter adviseren rood te geven. Het is totale willekeur, vorig jaar overtreding Blind en Ajax scoort er wordt niet eens naar gekeken, schouderduwtje Hoegh strafschop Ajax, overtreding in de 16 van Onana geen strafschop. Het gaat nergens meer over, snap echt niet dat clubs hier niets tegen doen. Je laat je met open ogen belazeren
  • 17 Sep 2019 om 12:48
    • Quote van 17 Sep 2019 om 08:34
      En vorig jaar de uitleg geven dat Lammers de bal toen toch niet meer kon halen dus geen penalty...
    Als Veltman niet onderuit wordt gehaald dan heeft hij nog de kans om druk te zetten zodat de bal niet direct naar voren kan. Dat is wel anders dan een compleet onhaalbare bal.
  • 17 Sep 2019 om 08:53
    Woudenberg raakt Veldman licht (mijns inziens geen zware overtreding om voor te fluiten) en Veldman maakt daar graag gebruik van om overdreven te gaan liggen (zoals Veldman zo vaak doet). Op de beelden is dat goed te zien. Dit had de VAR ook moeten zien. De bal speelde hij sowieso te ver voor zich uit, waardoor Veerman de bal kon overnemen. Kortom, hier had de VAR niet in moeten grijpen. Op deze manier kan de KNVB wel op scheidsrechters kosten besparen door alleen de VAR te gebruiken ipv een scheidsrechter op het veld.
  • 17 Sep 2019 om 08:34
    • Quote van 16 Sep 2019 om 23:14
      Echt een lastig geval. VAR houdt er geen rekening mee dat Veltman de bal te ver voor zich uit kopt en ziet dat hij daardoor de bal verliest aan Veerman, en zich dan maar laat vallen na lichtjes contact met Woudenberg om te hopen op een vrije trap. Iets breder kijken mag voortaan wel bij zo’n twijfelgeval.
    En vorig jaar de uitleg geven dat Lammers de bal toen toch niet meer kon halen dus geen penalty...
  • 17 Sep 2019 om 07:07
    • Quote van 17 Sep 2019 om 00:09
      Allemaal lulkoek. Scheids had dan meteen moeten ingrijpen. Niet 20 seconden later. Stel je voor om bij ieder doelpunt terug te gaan kijken naar een overtreding. Waar ligt de grens?
    Wat heb je dan nog aan een VAR? Het moment is zeker niet gek. Alleen de oorzaak van de afgekeurde goal is een punt van discussie
  • 17 Sep 2019 om 07:03
    De Nederlandse arbitrage is totaal niet serieus meer te nemen. Deze hele situatie geeft dat prima weer. Dit vinden ze in Nederland al een overtreding. Veltman glijdt gewoon uit. En dan willen kijken of Odgaard buitenspel staat. Jodenbond!!! Vorig jaar Goezoeboejoek ook al. Ze zijn zo beinvloedbaar door een status van een club. Incapabele prutsers zijn het.
  • 17 Sep 2019 om 00:09
    Allemaal lulkoek. Scheids had dan meteen moeten ingrijpen. Niet 20 seconden later. Stel je voor om bij ieder doelpunt terug te gaan kijken naar een overtreding. Waar ligt de grens?
  • 16 Sep 2019 om 23:14
    Echt een lastig geval. VAR houdt er geen rekening mee dat Veltman de bal te ver voor zich uit kopt en ziet dat hij daardoor de bal verliest aan Veerman, en zich dan maar laat vallen na lichtjes contact met Woudenberg om te hopen op een vrije trap. Iets breder kijken mag voortaan wel bij zo’n twijfelgeval.
  • 16 Sep 2019 om 23:08
    Ook bijzonder dat de var precies weet hoe de speler van Ajax heet maar Woudenberg de speler van Heerenveen noemen. I.P.V. speler van Heerenveen tegen speler van Ajax of Woudenberg tegen Veltman. Slapen allemaal in een Ajax pyjama geloof ik.
  • 16 Sep 2019 om 22:45
    Ik vind dat de VAR het laatste tijd met Ajax houdt valt me op.. Zo’n verhaal van (Ajax moet kampioen worden) of zie ik dat verkeerd.. Het valt me laatste tijd een beetje op :$
  • 16 Sep 2019 om 22:34
    Wanneer AJAX deze (overtreding) had gemaakt betwijfel ik of de door hen gemaakte goal afgekeurd zou zijn. VAR? Volgense Amsterdamse Regels??
  • 16 Sep 2019 om 22:32
    Dat ze tot 2x toe moeten terugkijken of Odgaard buitenspel staat zegt al genoeg....wat een onkunde!
  • 16 Sep 2019 om 21:56
    Complete nonsens. Later maar s kijken hoevaak dit voor gaat komen. Laatste keer dat er een doelpunt voor wordt afgekeurd