Botman: ''Ik mocht eigenlijk niet weg van Ajax''

( 9 reacties)
Botman: ''Ik mocht eigenlijk niet weg van Ajax''

Sven Botman vertrok deze zomer op huurbasis van Ajax naar SC Heerenveen. De Amsterdammers wilde hem het liefst niet laten gaan, maar de verdediger was naar eigen zeggen toe aan een nieuwe stap in zijn ontwikkeling.

''Ik mocht eigenlijk niet weg'', vertelt Botman tegenover de Leeuwarder Courant. ''Als ik geen initiatief had genomen was het niet gebeurd. Maar voor mijn ontwikkeling vond ik het beter om in de eredivisie te spelen. Ik wilde naar Heerenveen om mezelf op de kaart te zetten.''

Botman moest echter wel even wennen in Heerenveen. ''Ik ben verwend bij Ajax, dat een heel mooi trainingscomplex heeft'', geeft de verdediger toe. ''Maar in voetballend opzicht is Heerenveen voor mij op dit moment gewoon een stap vooruit. Bovendien woon ik voor het eerst op mezelf. Voor mij als persoon is het goed om uit de beschermende Ajax-omgeving te zijn. Ik word hier een volwassen kerel.''

Vanavond wacht dan ook een speciaal duel voor de verdediger. Hij speelt met zijn nieuwe club Heerenveen tegen Ajax. ''Ik heb natuurlijk veel gevoel bij Ajax, maar deze keer even niet. Ik denk dat we zeker een punt kunnen pakken als we goed samenwerken en ons aan het plan houden'', besluit Botman.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2019 om 00:16
    Nou de test niet goed doorstaan
  • 14 Sep 2019 om 17:40
    Vanavond is de echte test voor Botman. Ik ben benieuwd ... Tot dusver uitstekende indruk achtergelaten.
  • 14 Sep 2019 om 12:32
    • Quote van 14 Sep 2019 om 11:39
      In de lijn der verwachting moeten we Sven na dit seizoen weer laten gaan en kunnen we volgende zomer wellicht Kik weer overnemen op huurbasis. Misschien zelfs wel met koopoptie.
    Liever niet.. Kik is een leuke jongen, maar ben blij dat er nu een fysiek sterke verdediger in de vorm van Botman voor is teruggekomen. Mocht Botman na dit seizoen niet meer terug komen bij Heerenveen dan zie ik liever een zelfde soort verdediger terug komen ipv een type Pierie.
  • 14 Sep 2019 om 11:41
    Deze jongen overnemen en Ajax een terugkoop optie geven.
  • 14 Sep 2019 om 11:39
    In de lijn der verwachting moeten we Sven na dit seizoen weer laten gaan en kunnen we volgende zomer wellicht Kik weer overnemen op huurbasis. Misschien zelfs wel met koopoptie.
  • 14 Sep 2019 om 11:19
    Lijkt me dus sterk dat we hem kunnen overnemen. Zoals ik het lees wil hij zich volgend seizoen weer bij Ajax bewijzen.
  • 14 Sep 2019 om 11:03
    • Quote van 14 Sep 2019 om 10:59
      Ik vrees zo langzamerhand dat het lastig gaat worden deze jongen over te nemen. Als ik Hamstra was, zou ik daar nu al mee bezig zijn. Uitstekende verdediger tot nu toe, echt vele malen beter dan Pierie, die vooral wat mooie passes kan geven maar qua verdedigen toch veel steken laat vallen. En dat is toch niet handig als verdediger zijnde..
    Ajax wil hem ook niet kwijt.
  • 14 Sep 2019 om 11:00
    Een goede aankoop.Hij is beter dan kik.
  • 14 Sep 2019 om 10:59
    Ik vrees zo langzamerhand dat het lastig gaat worden deze jongen over te nemen. Als ik Hamstra was, zou ik daar nu al mee bezig zijn. Uitstekende verdediger tot nu toe, echt vele malen beter dan Pierie, die vooral wat mooie passes kan geven maar qua verdedigen toch veel steken laat vallen. En dat is toch niet handig als verdediger zijnde..
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›