SC Heerenveen krijgt advies: ''Wat ze vaak willen, is profiteren''

( 41 reacties)
SC Heerenveen krijgt advies: ''Wat ze vaak willen, is profiteren''

SC Heerenveen is momenteel bezig met een nieuw commercieel plan met de komst van Doan van Hau. Ze willen zich meer richten op het Aziatische voetbal, maar volgens Rob Westerhof is dat niet gemakkelijk.

Westerhof haalt bijvoorbeeld het voorbeeld van PSV aan. "Dat heeft niks opgeleverd", erkent de commerciële man in gesprek met Voetbal International. "Nu bij Sparta zijn we ook al enige tijd bezig. Ik ben net terug van een reis uit Hongkong. Maar het valt niet mee om de interesse om te zetten in een concreet model."

"Wat ze vaak willen, is profiteren van onze expertise op het gebied van opleiden. Het begint met goede coaches die kant op sturen. Je moet er permanent mensen hebben zitten en dat vergt een investering. Vaak zijn ze vooral geïnteresseerd als ze een deelneming kunnen krijgen in de club. Maar dan nog. Je ziet bij ADO dat het ook dan een langdurig en lastig verhaal kan worden", aldus Westerhof.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2019 om 09:01
    • Quote van 13 Sep 2019 om 17:50
      Ik moet mij verdiepen in de materie? Jij komt met een link waar Woerts zegt dat de mogelijkheden in Japan en China groter zijn, want Vietnam is een communistisch land. Heeft Woerts dan enig idee wat voor land China is? Haha.
    Lekker selectief een link beoordelen. Wat jou het beste uitkomt om te scoren nietwaar? Jammer dat je niet ingaat op het stukje over Rob Westerhof en PSV. Alleen je haha zegt al iets over jou. Ga vooral door met je grappen.
  • 13 Sep 2019 om 18:46
    • Quote van 13 Sep 2019 om 18:24
      Absoluut. Maar een grotere markt wil niet zeggen dat de mogelijkheden voor Heerenveen groter zijn. De Vietnamese markt kan vele malen interessanter zijn dan de Chinese of Japanse. En dat weten we momenteel niet. Dat is afwachten wat er gaat gebeuren, en wat voor deal Heerenveen gaat sluiten. Misschien verkoopt Heerenveen de media/marketing-exploitatie wel voor een fixed price, en is het aan de Vietnamese partij om daar wat van te maken. We weten het nog niet.
    Stimmt. Als de regeling min of meer kosten neutraal is, moeten we gewoon kijken wat er van komt (al lijkt er wel wat twijfel te zijn). Wat ik niet helemaal kan plaatsen is hoe de toename van Facebook likes zich vertaalt in marktpotentie. Daar is vast onderzoek naar gedaan, maar specifiek voor Vietnam is mij dat nog niet duidelijk.
  • 13 Sep 2019 om 18:25
    Al eerder aangegeven, maar waarom zou je je blindstaren op Vietnam? Wie weet zijn er juist Nederlandse bedrijven die belangen hebben daar. Ik noemde eerder al een Friesland Campina.
    Verder zie ik dit gewoon als een kans. We zullen moeten zien of het iets wordt. Ik heb ook niet de behoefte om bij voorbaat alweer allemaal apen en beren te moeten zien. Laten we rustig kijken wat de afdeling commerciële zaken hieruit weet te halen en dan zien we dan wel weer.
    Op dit moment kost die jongen ons niets, dus het is ook helemaal niet nodig om hier negatief in te staan. We zullen wel zien of het ons daadwerkelijk ook iets gaat opleveren. Laten we hopen van wel.
  • 13 Sep 2019 om 18:24
    • Quote van 13 Sep 2019 om 18:04
      China heeft inmiddels wel een vrij unieke staatsinrichting ontwikkeld. Maar goed, ze noemen het zelf communistisch. Het Bruto Nationaal Product per hoofd van de bevolking is in China 4x groter dan Vietnam. Dus het zou gek zijn als deze Woerts niet zou zeggen dat China een grotere markt is.
    Absoluut. Maar een grotere markt wil niet zeggen dat de mogelijkheden voor Heerenveen groter zijn. De Vietnamese markt kan vele malen interessanter zijn dan de Chinese of Japanse. En dat weten we momenteel niet. Dat is afwachten wat er gaat gebeuren, en wat voor deal Heerenveen gaat sluiten. Misschien verkoopt Heerenveen de media/marketing-exploitatie wel voor een fixed price, en is het aan de Vietnamese partij om daar wat van te maken. We weten het nog niet.
  • 13 Sep 2019 om 18:04
    • Quote van 13 Sep 2019 om 17:50
      Ik moet mij verdiepen in de materie? Jij komt met een link waar Woerts zegt dat de mogelijkheden in Japan en China groter zijn, want Vietnam is een communistisch land. Heeft Woerts dan enig idee wat voor land China is? Haha.
    China heeft inmiddels wel een vrij unieke staatsinrichting ontwikkeld. Maar goed, ze noemen het zelf communistisch. Het Bruto Nationaal Product per hoofd van de bevolking is in China 4x groter dan Vietnam. Dus het zou gek zijn als deze Woerts niet zou zeggen dat China een grotere markt is.
  • 13 Sep 2019 om 17:50
    • Quote van 13 Sep 2019 om 17:27
      Verdiep je nog maar eens in de hele materie Zem. https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/895009/waarschuwing-voor-heerenveen-communistisch-land-multinationals-beperkt-.html Misschien begrijp je de terughoudendheid van je medesupporters misschien wat beter. Het gaat niet zozeer om Rob Westerhof die nu werkzaam is bij Sparta. PSV heeft ook geprobeerd om in Azië commercieel een poot aan de grond te krijgen. En dat is niet gelukt. Ajax heeft er jarenlang aan gewerkt en dat begint nu heel bescheiden wat op te leveren en dan heb je het over de 2 grootste clubs in Nederland. Als jij graag groots wilt blijven dromen of fantaseren dan is dat je goed recht en wens ik je daar in ieder geval veel plezier bij. Ik misgun niemand z'n plezier.
    Ik moet mij verdiepen in de materie? Jij komt met een link waar Woerts zegt dat de mogelijkheden in Japan en China groter zijn, want Vietnam is een communistisch land. Heeft Woerts dan enig idee wat voor land China is? Haha.
  • 13 Sep 2019 om 17:27
    • Quote van 13 Sep 2019 om 12:37
      Jij kan daar niet zoveel mee? Dat is toch de hele punt in deze discussie. Wij hebben iets wat je kan vermarkten. Sparta heeft niets. Daar gaat het toch om.
    Verdiep je nog maar eens in de hele materie Zem. https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/895009/waarschuwing-voor-heerenveen-communistisch-land-multinationals-beperkt-.html Misschien begrijp je de terughoudendheid van je medesupporters misschien wat beter. Het gaat niet zozeer om Rob Westerhof die nu werkzaam is bij Sparta. PSV heeft ook geprobeerd om in Azië commercieel een poot aan de grond te krijgen. En dat is niet gelukt. Ajax heeft er jarenlang aan gewerkt en dat begint nu heel bescheiden wat op te leveren en dan heb je het over de 2 grootste clubs in Nederland. Als jij graag groots wilt blijven dromen of fantaseren dan is dat je goed recht en wens ik je daar in ieder geval veel plezier bij. Ik misgun niemand z'n plezier.
  • 13 Sep 2019 om 12:37
    • Quote van 13 Sep 2019 om 12:11
      Als jouw punt is dat wij van Hau hebben en Sparta geen speler uit Honkong prima. Ik kan daar niet zoveel mee. Wat is de aanwezigheid van van Hau waard behalve volgers en likes op facebook die je geen cent opleveren, daar gaat het om. Als professionals uit het bedrijfsleven beweren dat het lastig is de populariteit van bijvoorbeeld Oosterse talenten om te zetten in geld dan voel ik mij niet de aangewezen persoon om die mensen daar op te gaan bekritiseren. En dat is wat een aantal hier doen. Alsof het een stel pipo's zijn. Terwijl er iemand zich zelfs vergist in een van de personen. Vooralsnog hebben de kritische supporters het gelijk aan hun kant voor wat betreft de twijfels. En voor de positivo's lijkt dat maar lastig te accepteren. Spoor liever de mensen bij de club aan om 'ons' ongelijk te bewijzen in plaats van mensen hier weg te zetten als negatief. Kritisch/realistisch is iets compleet anders dan negatief.
    Jij kan daar niet zoveel mee? Dat is toch de hele punt in deze discussie. Wij hebben iets wat je kan vermarkten. Sparta heeft niets. Daar gaat het toch om.
  • 13 Sep 2019 om 12:11
    • Quote van 13 Sep 2019 om 10:43
      Jammer dat je bewust mijn punt niet wil begrijpen, alleen om overal maar het negatieve van in te zien. Jammer.
    Als jouw punt is dat wij van Hau hebben en Sparta geen speler uit Honkong prima. Ik kan daar niet zoveel mee. Wat is de aanwezigheid van van Hau waard behalve volgers en likes op facebook die je geen cent opleveren, daar gaat het om. Als professionals uit het bedrijfsleven beweren dat het lastig is de populariteit van bijvoorbeeld Oosterse talenten om te zetten in geld dan voel ik mij niet de aangewezen persoon om die mensen daar op te gaan bekritiseren. En dat is wat een aantal hier doen. Alsof het een stel pipo's zijn. Terwijl er iemand zich zelfs vergist in een van de personen. Vooralsnog hebben de kritische supporters het gelijk aan hun kant voor wat betreft de twijfels. En voor de positivo's lijkt dat maar lastig te accepteren. Spoor liever de mensen bij de club aan om 'ons' ongelijk te bewijzen in plaats van mensen hier weg te zetten als negatief. Kritisch/realistisch is iets compleet anders dan negatief.
  • 13 Sep 2019 om 11:33
    • Quote van 13 Sep 2019 om 10:18
      Ik probeer aan te geven dat de vergelijking Sparta - Hong Kong en Heerenveen - Vietnam nergens op slaat. Heerenveen heeft nu toch 'iets' met/voor Vietnam. Rob Westerhof met Sparta heeft niets met/voor Hong Kong. Vrij simpel toch.
    Snap je punt wel......vergelijking gaat ook inderdaad wel enigszins mank.......in tegenstelling tot Sparta met Hong Kong hebben wij wel een verbindende factor met Vietnam maar het blijft wel een interessante uitdaging hoe dit om te zetten in harde valuta en daar hebben de eerder genoemde mensen uiteraard wel de nodige ervaring in, in die regio.
    Ik heb ook geen idee eigenlijk wie bij Heerenveen hier het voortouw in neemt en dit moet leiden.....ik wens ze alle succes en hoop dat ze verbindingen kunnen leggen....ook met lokale partners hier
  • 13 Sep 2019 om 11:07
    • Quote van 13 Sep 2019 om 10:18
      Ik probeer aan te geven dat de vergelijking Sparta - Hong Kong en Heerenveen - Vietnam nergens op slaat. Heerenveen heeft nu toch 'iets' met/voor Vietnam. Rob Westerhof met Sparta heeft niets met/voor Hong Kong. Vrij simpel toch.
    Denk dat het netwerk van Rob Westerhof in Hong Kong groter is dan dat van iemand van Heerenveen in Vietnam maar we wachten af. Ben benieuwd hoe ze die aandacht willen om gaan zetten naar inkomsten.
  • 13 Sep 2019 om 10:43
    • Quote van 13 Sep 2019 om 10:26
      En jij kunt het weten nietwaar? In tegenstelling tot een topbestuurder van Philips. Ik schaar me achter wat Frank al schreef. Dat ook topbestuurders wel eens een foutje kunnen maken erbij halen om hun kennis over de buitenlandse markt onderuit te halen als het over ons Vietnamese avontuur gaat. Ik vind het aandoenlijk. Maar ik waardeer wél je positiviteit. Laat die het alleen niet winnen van enig realisme ;)
    Jammer dat je bewust mijn punt niet wil begrijpen, alleen om overal maar het negatieve van in te zien. Jammer.
  • 13 Sep 2019 om 10:26
    • Quote van 13 Sep 2019 om 10:18
      Ik probeer aan te geven dat de vergelijking Sparta - Hong Kong en Heerenveen - Vietnam nergens op slaat. Heerenveen heeft nu toch 'iets' met/voor Vietnam. Rob Westerhof met Sparta heeft niets met/voor Hong Kong. Vrij simpel toch.
    En jij kunt het weten nietwaar? In tegenstelling tot een topbestuurder van Philips. Ik schaar me achter wat Frank al schreef. Dat ook topbestuurders wel eens een foutje kunnen maken erbij halen om hun kennis over de buitenlandse markt onderuit te halen als het over ons Vietnamese avontuur gaat. Ik vind het aandoenlijk. Maar ik waardeer wél je positiviteit. Laat die het alleen niet winnen van enig realisme ;)
  • 13 Sep 2019 om 10:20
    • Quote van 12 Sep 2019 om 21:21
      Kerel, bemoei je er niet. Er waren mensen hier die ook om een ban voor mij vroegen..

      En ik vraag niet om een ban vanwege een andere mening. Lees je even in. Er zijn hier figuren die alleen maar negatief zijn. Zelfs als Heerenveen met 6-1 wint van excelsior zouden die figuren huilen over die ene tegengoal. Vandaar dat het voor bepaalde mensen beter is als ze een ban krijgen. Hoeven ze zich niet meer op te winden. Is beter voor hun hart, en voor het hart van mensen die wel positief in het leven staan.
      En Reinier is ook een mens die steeds overal Roozemond bijhaalt om het te "bashen". Zelfs als het er niks mee te maken heeft, of als Roozemond eens iets positief te melden heeft. Dus mooie redenen voor een ban.
    Je doet duidelijk voorkomen dat dat voor jou beter is met 4 keer het woord ban. Iemand die in het veld vraagt om een rode kaart voor een ander zou er zelf een moeten krijgen. Als het voor de mensen beter zou zijn zouden ze hier niet posten en hun zorgen om de club kenbaar maken. Je hebt het over opwinden of dat iets beter zou zijn voor hun hart. Met je gevloek en je overige krachttermen zou ik me liever zorgen gaan maken over je eigen gemoedstoestand. Probeer eens fatsoenlijk te posten zonder die fratsen. Of ben je in de directe man tot man communicatie ook zo? Ik mag aannemen dat er dan voor jou weinig te praten valt met anderen.
    Over een 6-1 winst bij Excelsior..... Ten tijde van Dost, Assaidi en Narsingh had je zo'n soort uitslag nog wel eens. Al weer een poosje terug.
  • 13 Sep 2019 om 10:18
    • Quote van 13 Sep 2019 om 10:12
      Google maar eens naar Rob Westerhof. Misschien zegt die naam in het buitenland wel meer dan Sparta. Trouwens, alsof Martin Koopman of Cees Rozemond zoveel credits hebben in het buitenland. Met deze vergelijking is toch meteen mijn vraagteken over het Vietnamese succes wat ons te wachten zou staan uitgelegd. Waarvoor mijn hartelijke dank Zem!
    Ik probeer aan te geven dat de vergelijking Sparta - Hong Kong en Heerenveen - Vietnam nergens op slaat. Heerenveen heeft nu toch 'iets' met/voor Vietnam. Rob Westerhof met Sparta heeft niets met/voor Hong Kong. Vrij simpel toch.
  • 13 Sep 2019 om 10:12
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:39
      Rob Westerhof met Sparta. Iemand van Sparta gaat naar Hong Kong en denkt daar geld op te halen? Wat is hij denkende? Dat is toch totaal kansloos. Wij hebben met Van Hau een Vietnamees international waar Vietnamezen erg trots op zijn. Een van de weinige spelers uit Vietnam die in het buitenland actief zijn. Sparta heeft niks. Wat wil Sparta de mensen in Hong Kong bieden dan? Ik ken Rob Westerhof verder niet, maar dit is vrij kansloos.
    Google maar eens naar Rob Westerhof. Misschien zegt die naam in het buitenland wel meer dan Sparta. Trouwens, alsof Martin Koopman of Cees Rozemond zoveel credits hebben in het buitenland. Met deze vergelijking is toch meteen mijn vraagteken over het Vietnamese succes wat ons te wachten zou staan uitgelegd. Waarvoor mijn hartelijke dank Zem!
  • 13 Sep 2019 om 10:08
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:16
      Jezus man, kan deze man geen ban krijgen? Altijd maar negatief, en ook steeds over Roozemond klagen. Ga een hobby zoeken.
    Als jij eens wat minder krachttermen zou gebruiken zou het een stuk prettiger maken. Over het vragen om een ban nog maar te zwijgen....
  • 13 Sep 2019 om 10:07
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:15
      Jongens heey, kun je nou eens positief in het leven staan? Misschien een tip om eens met een ander been uit bed te stappen?

      Deze jongen kost momenteel helemaal niks, want hij wordt door anderen betaald. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar een kind die kan lezen weet dit. Dus hoe je dan kan beweren dat hij samen met Mihajlovic een miljoen aan salaris kost weet ik niet. Of Mihjalovic kost in zijn eentje een miljoen?
      Het is ook erg grappig, en deels ook niet, dat de VI het is die met dit verhaal naar buiten komt en dan ook nog met die ervaren mensen aankomst zoals Woerts en Westerhof. Woerts heeft Heerenveen veel geld gekost in een zoektocht naar een hoofdsponsor die uiteindelijk niet kwam, en Westerhof is weggegaan toen Eizenga weg gestuurd werd. Lijken me niet erg objectieve mensen. Alhoewel Westerhof wel altijd een gentleman is.
      Maar het is typisch dat de VI met negatieve verhalen komt. Zou Ajax dit gedaan hebben dan sprake ze vol lof over. Om over AZ maar te zwijgen (die wat meer in onze categorie zijn qua bekendheid).



    Je hebt Hans Westerhof en Rob Westerhof. Ik zou eens googlen op Rob Westerhof als ik jou was. Had je trouwens beter vóór je post kunnen doen. Had er een stuk slimmer uitgezien.
  • 13 Sep 2019 om 08:06
    • Quote van 12 Sep 2019 om 23:31
      Hoop dat je het niet erg vind dat ik de mening van deze ervaren bestuurder met kennis van de internationale markt wat hoger inschat dan die van jou. Westerhof heeft gewerkt in Hongkong, Verenigde Staten, Australië, India en China als directeur van Philips. Ik raad je aan om dit artikel eens te lezen. https://www.volkskrant.nl/sport/te-groot-voor-nederland~bcc0cf37/
    Dat zou ik ook doen. Neemt niet weg dat hele intelligente mensen en mensen met veel ervaring geen domme dingen kunnen doen.
  • 12 Sep 2019 om 23:31
    • Quote van 12 Sep 2019 om 23:22
      Blijkbaar wel. Want dit is ontzettend dom.
    Hoop dat je het niet erg vind dat ik de mening van deze ervaren bestuurder met kennis van de internationale markt wat hoger inschat dan die van jou. Westerhof heeft gewerkt in Hongkong, Verenigde Staten, Australië, India en China als directeur van Philips. Ik raad je aan om dit artikel eens te lezen. https://www.volkskrant.nl/sport/te-groot-voor-nederland~bcc0cf37/
  • 12 Sep 2019 om 23:22
    • Quote van 12 Sep 2019 om 23:16
      Westerhof was directeur van Philips in de Verenigde Staten, en is twee jaar voorzitter van PSV geweest. Dat is geen nobody die niet weet hoe de internationale markt werkt.
    Blijkbaar wel. Want dit is ontzettend dom.
  • 12 Sep 2019 om 23:20
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:15
      Jongens heey, kun je nou eens positief in het leven staan? Misschien een tip om eens met een ander been uit bed te stappen?

      Deze jongen kost momenteel helemaal niks, want hij wordt door anderen betaald. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar een kind die kan lezen weet dit. Dus hoe je dan kan beweren dat hij samen met Mihajlovic een miljoen aan salaris kost weet ik niet. Of Mihjalovic kost in zijn eentje een miljoen?
      Het is ook erg grappig, en deels ook niet, dat de VI het is die met dit verhaal naar buiten komt en dan ook nog met die ervaren mensen aankomst zoals Woerts en Westerhof. Woerts heeft Heerenveen veel geld gekost in een zoektocht naar een hoofdsponsor die uiteindelijk niet kwam, en Westerhof is weggegaan toen Eizenga weg gestuurd werd. Lijken me niet erg objectieve mensen. Alhoewel Westerhof wel altijd een gentleman is.
      Maar het is typisch dat de VI met negatieve verhalen komt. Zou Ajax dit gedaan hebben dan sprake ze vol lof over. Om over AZ maar te zwijgen (die wat meer in onze categorie zijn qua bekendheid).



    Misschien moet je even verdiepen over welke Westerhof het gaat voordat je iemand als niet objectief neer zet. En Woerts heeft geld gekost? Hoe kom je daarbij? Wat heeft hij gekost? Of wat het toch no cure no pay..
  • 12 Sep 2019 om 23:16
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:39
      Rob Westerhof met Sparta. Iemand van Sparta gaat naar Hong Kong en denkt daar geld op te halen? Wat is hij denkende? Dat is toch totaal kansloos. Wij hebben met Van Hau een Vietnamees international waar Vietnamezen erg trots op zijn. Een van de weinige spelers uit Vietnam die in het buitenland actief zijn. Sparta heeft niks. Wat wil Sparta de mensen in Hong Kong bieden dan? Ik ken Rob Westerhof verder niet, maar dit is vrij kansloos.
    Westerhof was directeur van Philips in de Verenigde Staten, en is twee jaar voorzitter van PSV geweest. Dat is geen nobody die niet weet hoe de internationale markt werkt.
  • 12 Sep 2019 om 22:25
    • Quote van 12 Sep 2019 om 21:21
      Kerel, bemoei je er niet. Er waren mensen hier die ook om een ban voor mij vroegen..

      En ik vraag niet om een ban vanwege een andere mening. Lees je even in. Er zijn hier figuren die alleen maar negatief zijn. Zelfs als Heerenveen met 6-1 wint van excelsior zouden die figuren huilen over die ene tegengoal. Vandaar dat het voor bepaalde mensen beter is als ze een ban krijgen. Hoeven ze zich niet meer op te winden. Is beter voor hun hart, en voor het hart van mensen die wel positief in het leven staan.
      En Reinier is ook een mens die steeds overal Roozemond bijhaalt om het te "bashen". Zelfs als het er niks mee te maken heeft, of als Roozemond eens iets positief te melden heeft. Dus mooie redenen voor een ban.
    Kansloos was blijkbaar niet het woord met voldoende dekking. Pretentieus past beter. Het zou uiteraard beter zijn als zij die niet weten wat te schrijven een ban krijgen.
  • 12 Sep 2019 om 21:21
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:47
      Hoe kansloos Fedde86, om bans te vragen als iemand een mening heeft anders die van jou.
    Kerel, bemoei je er niet. Er waren mensen hier die ook om een ban voor mij vroegen..

    En ik vraag niet om een ban vanwege een andere mening. Lees je even in. Er zijn hier figuren die alleen maar negatief zijn. Zelfs als Heerenveen met 6-1 wint van excelsior zouden die figuren huilen over die ene tegengoal. Vandaar dat het voor bepaalde mensen beter is als ze een ban krijgen. Hoeven ze zich niet meer op te winden. Is beter voor hun hart, en voor het hart van mensen die wel positief in het leven staan.
    En Reinier is ook een mens die steeds overal Roozemond bijhaalt om het te "bashen". Zelfs als het er niks mee te maken heeft, of als Roozemond eens iets positief te melden heeft. Dus mooie redenen voor een ban.
  • 12 Sep 2019 om 19:47
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:16
      Jezus man, kan deze man geen ban krijgen? Altijd maar negatief, en ook steeds over Roozemond klagen. Ga een hobby zoeken.
    Hoe kansloos Fedde86, om bans te vragen als iemand een mening heeft anders die van jou.
  • 12 Sep 2019 om 19:39
    • Quote van 12 Sep 2019 om 16:24
      Chris Woerts, expert op dit gebied zei het al. Nu bevestigd Rob Westerhof dat verhaal. De nuchtere Feansupporters houden ook een flinke slag om de arm en er is zeker ook een behoorlijke groep supporters die echt gelooft dat de miljoenen nu binnen gaan stromen en dat we daardoor wellicht niet eens een hoofdsponsor nodig zouden hebben.
      De enorme groei qua facebooklikes is natuurlijk iets compleet anders dan dat de Jan met de petten daar fors de club gaan bedruipen. Ik kan persoonlijk de facebookpagina's van Lamborghini, Ferrari, Porche en Tesla ook allemaal wel liken, maar dat betekent niet dat ik deze auto's zo maar even aan kan schaffen. Een simpel vergelijk, maar in die verhouding moet je het denk ik wel zien. Een like kost niets. Een facebookpagina volgen ook niet.
      Ik hoop dat de grootste positivo's niet te enorm teleurgesteld zullen zijn wanneer het toch allemaal wat tegenvalt. De signalen daarvoor worden nu in ieder geval al gegeven. Als het onze commerciële experts al niet lukt om de huidige OSSH te laten groeien met lokale bedrijven dan moet je wel echt heel goedgelovig zijn om zomaar aan te nemen dat ze voor de Vietnamese markt het gouden ei ineens uitgevonden hebben of dat nog gaan doen. Als het zo makkelijk was geweest was er al lang een andere club op dat idee gekomen.
      Aan het feit dat het gemiddelde inkomen daar maximaal 350 euro is (de 'rijkere' mensen) doe je niets. Die gaan echt voor de Nederlandse prijs allemaal geen Heerenveenshirtjes aanschaffen. Ali Express komt eerder denk ik. Maar uiteraard is iedere euro die je daar kunt verdienen er een. Onder het mom 'wie het kleine niet eert'.
    Rob Westerhof met Sparta. Iemand van Sparta gaat naar Hong Kong en denkt daar geld op te halen? Wat is hij denkende? Dat is toch totaal kansloos. Wij hebben met Van Hau een Vietnamees international waar Vietnamezen erg trots op zijn. Een van de weinige spelers uit Vietnam die in het buitenland actief zijn. Sparta heeft niks. Wat wil Sparta de mensen in Hong Kong bieden dan? Ik ken Rob Westerhof verder niet, maar dit is vrij kansloos.
  • 12 Sep 2019 om 19:16
    • Quote van 12 Sep 2019 om 18:03
      Ach, al deze plannetjes die ze nu uithalen, halen op het moment natuurlijk wel weer de druk weg van het feit dat er nog steeds sponsors weglopen en ook dat de zogenaamde 2 weken wachttijd vwb de nieuwe hoofdsponsor naar de achtergrond wordt verdreven. Cees heeft nog steeds mooie verhalen, maar het spint nog steeds geen garen..
    Jezus man, kan deze man geen ban krijgen? Altijd maar negatief, en ook steeds over Roozemond klagen. Ga een hobby zoeken.
  • 12 Sep 2019 om 19:15
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:03
      Er is juist wel risico geven deze mensen, onderbouwd en gestaafd met ervaring, aan. We gaan er enkel wat aan hebben als het een supertalent blijkt te zijn met een flinke randvoorwaarde. Persoonlijk vind ik het een dure gok. Samen met Mihajlovich kosten deze heren de club over een miljoen aan salaris en sociale lasten.
    Jongens heey, kun je nou eens positief in het leven staan? Misschien een tip om eens met een ander been uit bed te stappen?

    Deze jongen kost momenteel helemaal niks, want hij wordt door anderen betaald. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar een kind die kan lezen weet dit. Dus hoe je dan kan beweren dat hij samen met Mihajlovic een miljoen aan salaris kost weet ik niet. Of Mihjalovic kost in zijn eentje een miljoen?
    Het is ook erg grappig, en deels ook niet, dat de VI het is die met dit verhaal naar buiten komt en dan ook nog met die ervaren mensen aankomst zoals Woerts en Westerhof. Woerts heeft Heerenveen veel geld gekost in een zoektocht naar een hoofdsponsor die uiteindelijk niet kwam, en Westerhof is weggegaan toen Eizenga weg gestuurd werd. Lijken me niet erg objectieve mensen. Alhoewel Westerhof wel altijd een gentleman is.
    Maar het is typisch dat de VI met negatieve verhalen komt. Zou Ajax dit gedaan hebben dan sprake ze vol lof over. Om over AZ maar te zwijgen (die wat meer in onze categorie zijn qua bekendheid).



  • 12 Sep 2019 om 18:03
    • Quote van 12 Sep 2019 om 16:24
      Chris Woerts, expert op dit gebied zei het al. Nu bevestigd Rob Westerhof dat verhaal. De nuchtere Feansupporters houden ook een flinke slag om de arm en er is zeker ook een behoorlijke groep supporters die echt gelooft dat de miljoenen nu binnen gaan stromen en dat we daardoor wellicht niet eens een hoofdsponsor nodig zouden hebben.
      De enorme groei qua facebooklikes is natuurlijk iets compleet anders dan dat de Jan met de petten daar fors de club gaan bedruipen. Ik kan persoonlijk de facebookpagina's van Lamborghini, Ferrari, Porche en Tesla ook allemaal wel liken, maar dat betekent niet dat ik deze auto's zo maar even aan kan schaffen. Een simpel vergelijk, maar in die verhouding moet je het denk ik wel zien. Een like kost niets. Een facebookpagina volgen ook niet.
      Ik hoop dat de grootste positivo's niet te enorm teleurgesteld zullen zijn wanneer het toch allemaal wat tegenvalt. De signalen daarvoor worden nu in ieder geval al gegeven. Als het onze commerciële experts al niet lukt om de huidige OSSH te laten groeien met lokale bedrijven dan moet je wel echt heel goedgelovig zijn om zomaar aan te nemen dat ze voor de Vietnamese markt het gouden ei ineens uitgevonden hebben of dat nog gaan doen. Als het zo makkelijk was geweest was er al lang een andere club op dat idee gekomen.
      Aan het feit dat het gemiddelde inkomen daar maximaal 350 euro is (de 'rijkere' mensen) doe je niets. Die gaan echt voor de Nederlandse prijs allemaal geen Heerenveenshirtjes aanschaffen. Ali Express komt eerder denk ik. Maar uiteraard is iedere euro die je daar kunt verdienen er een. Onder het mom 'wie het kleine niet eert'.
    Ach, al deze plannetjes die ze nu uithalen, halen op het moment natuurlijk wel weer de druk weg van het feit dat er nog steeds sponsors weglopen en ook dat de zogenaamde 2 weken wachttijd vwb de nieuwe hoofdsponsor naar de achtergrond wordt verdreven. Cees heeft nog steeds mooie verhalen, maar het spint nog steeds geen garen..
  • 12 Sep 2019 om 17:00
    • Quote van 12 Sep 2019 om 16:52
      Ach, ik denk dat niemand bij de club verwacht dat de miljoenen binnen stromen. Ik vind het een mooie stunt. Landelijke media hebben het opgepakt, we staan weer eens op een leuke manier in de spotlights. Dat is ook wat waard. En elke euro uit Vietnam is meegenomen. Hij wordt voor dit jaar in ieder geval betaald door anderen, dus het is ook geen financiële strop. En misschien dat hij ook nog eens heel aardig kan voetballen, laten we het hopen. Dan heb je namelijk wel een heel aardige aankoop gedaan. Binnen Vietnam zijn de inkomensverschillen groot (naar het gemiddelde kijken is dan misschien niet zo interessant), ze zijn met 90 miljoen (groter dan Duitsland en Frankrijk) en dit is voor hun land één van de betere spelers. Mocht hij bij ons slagen, dan kun je vast een groepje Vietnamezen binden. Misschien geen jackpot, of juist wel, dat is afwachten. Het hangt van Doan zelf af of het een stunt blijft of een (kleine) jackpot wordt.
    Niemand bij de club inderdaad... ;-)
  • 12 Sep 2019 om 16:52
    • Quote van 12 Sep 2019 om 16:24
      Chris Woerts, expert op dit gebied zei het al. Nu bevestigd Rob Westerhof dat verhaal. De nuchtere Feansupporters houden ook een flinke slag om de arm en er is zeker ook een behoorlijke groep supporters die echt gelooft dat de miljoenen nu binnen gaan stromen en dat we daardoor wellicht niet eens een hoofdsponsor nodig zouden hebben.
      De enorme groei qua facebooklikes is natuurlijk iets compleet anders dan dat de Jan met de petten daar fors de club gaan bedruipen. Ik kan persoonlijk de facebookpagina's van Lamborghini, Ferrari, Porche en Tesla ook allemaal wel liken, maar dat betekent niet dat ik deze auto's zo maar even aan kan schaffen. Een simpel vergelijk, maar in die verhouding moet je het denk ik wel zien. Een like kost niets. Een facebookpagina volgen ook niet.
      Ik hoop dat de grootste positivo's niet te enorm teleurgesteld zullen zijn wanneer het toch allemaal wat tegenvalt. De signalen daarvoor worden nu in ieder geval al gegeven. Als het onze commerciële experts al niet lukt om de huidige OSSH te laten groeien met lokale bedrijven dan moet je wel echt heel goedgelovig zijn om zomaar aan te nemen dat ze voor de Vietnamese markt het gouden ei ineens uitgevonden hebben of dat nog gaan doen. Als het zo makkelijk was geweest was er al lang een andere club op dat idee gekomen.
      Aan het feit dat het gemiddelde inkomen daar maximaal 350 euro is (de 'rijkere' mensen) doe je niets. Die gaan echt voor de Nederlandse prijs allemaal geen Heerenveenshirtjes aanschaffen. Ali Express komt eerder denk ik. Maar uiteraard is iedere euro die je daar kunt verdienen er een. Onder het mom 'wie het kleine niet eert'.
    Ach, ik denk dat niemand bij de club verwacht dat de miljoenen binnen stromen. Ik vind het een mooie stunt. Landelijke media hebben het opgepakt, we staan weer eens op een leuke manier in de spotlights. Dat is ook wat waard. En elke euro uit Vietnam is meegenomen. Hij wordt voor dit jaar in ieder geval betaald door anderen, dus het is ook geen financiële strop. En misschien dat hij ook nog eens heel aardig kan voetballen, laten we het hopen. Dan heb je namelijk wel een heel aardige aankoop gedaan. Binnen Vietnam zijn de inkomensverschillen groot (naar het gemiddelde kijken is dan misschien niet zo interessant), ze zijn met 90 miljoen (groter dan Duitsland en Frankrijk) en dit is voor hun land één van de betere spelers. Mocht hij bij ons slagen, dan kun je vast een groepje Vietnamezen binden. Misschien geen jackpot, of juist wel, dat is afwachten. Het hangt van Doan zelf af of het een stunt blijft of een (kleine) jackpot wordt.
  • 12 Sep 2019 om 16:24
    Chris Woerts, expert op dit gebied zei het al. Nu bevestigd Rob Westerhof dat verhaal. De nuchtere Feansupporters houden ook een flinke slag om de arm en er is zeker ook een behoorlijke groep supporters die echt gelooft dat de miljoenen nu binnen gaan stromen en dat we daardoor wellicht niet eens een hoofdsponsor nodig zouden hebben.
    De enorme groei qua facebooklikes is natuurlijk iets compleet anders dan dat de Jan met de petten daar fors de club gaan bedruipen. Ik kan persoonlijk de facebookpagina's van Lamborghini, Ferrari, Porche en Tesla ook allemaal wel liken, maar dat betekent niet dat ik deze auto's zo maar even aan kan schaffen. Een simpel vergelijk, maar in die verhouding moet je het denk ik wel zien. Een like kost niets. Een facebookpagina volgen ook niet.
    Ik hoop dat de grootste positivo's niet te enorm teleurgesteld zullen zijn wanneer het toch allemaal wat tegenvalt. De signalen daarvoor worden nu in ieder geval al gegeven. Als het onze commerciële experts al niet lukt om de huidige OSSH te laten groeien met lokale bedrijven dan moet je wel echt heel goedgelovig zijn om zomaar aan te nemen dat ze voor de Vietnamese markt het gouden ei ineens uitgevonden hebben of dat nog gaan doen. Als het zo makkelijk was geweest was er al lang een andere club op dat idee gekomen.
    Aan het feit dat het gemiddelde inkomen daar maximaal 350 euro is (de 'rijkere' mensen) doe je niets. Die gaan echt voor de Nederlandse prijs allemaal geen Heerenveenshirtjes aanschaffen. Ali Express komt eerder denk ik. Maar uiteraard is iedere euro die je daar kunt verdienen er een. Onder het mom 'wie het kleine niet eert'.
  • 12 Sep 2019 om 14:10
    • Quote van 12 Sep 2019 om 13:35
      Dat is toch maar voor dit seizoen? En wat gebeurt er daarna? Ze moeten sponsoren aantrekken die uit de omgeving komen zodat het bij de OSSH weer leuk wordt om er bij te horen en dat het daar weer rustig wordt want velen zijn om de onrust vertrokken.
    Laten we eerst maar eens zien of hij überhaupt langer blijft, het is nog te vroeg om nu al over volgend seizoen te gaan praten, dat we sponsors uit de regio moeten zien te krijgen, daar ben ik het wel met je over eens, maar wanneer er een hoofd sponsor komt die niet uit de buurt komt die meer dan 750.000€ mee brengt, dan zou ik deze toch echt niet weigeren.
  • 12 Sep 2019 om 13:35
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:13
      Nee hoor want het salaris van onze Vietnamees wordt betaald door externen. Vandaar relatief laag risico!
    Dat is toch maar voor dit seizoen? En wat gebeurt er daarna? Ze moeten sponsoren aantrekken die uit de omgeving komen zodat het bij de OSSH weer leuk wordt om er bij te horen en dat het daar weer rustig wordt want velen zijn om de onrust vertrokken.
  • 12 Sep 2019 om 10:13
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:03
      Er is juist wel risico geven deze mensen, onderbouwd en gestaafd met ervaring, aan. We gaan er enkel wat aan hebben als het een supertalent blijkt te zijn met een flinke randvoorwaarde. Persoonlijk vind ik het een dure gok. Samen met Mihajlovich kosten deze heren de club over een miljoen aan salaris en sociale lasten.
    Nee hoor want het salaris van onze Vietnamees wordt betaald door externen. Vandaar relatief laag risico!
  • 12 Sep 2019 om 10:03
    Randvoorwaarde moet transferwaarde zijn.
  • 12 Sep 2019 om 10:03
    • Quote van 11 Sep 2019 om 22:13
      Valt mij op dat veel mensen van buitenaf sceptisch zijn. Dit terwijl ze stiekem denk ik ook wel jaloers zijn. Door de constructie die fean heeft bedacht, maakt het namelijk niet zo heel veel uit als het slecht uitpakt. We lopen relatief weinig risico. En bij een postieve uitkomst profiteren we maximaal. Ben heel benieuwd wat we er allemaal (positief) van gaan merken!
    Er is juist wel risico geven deze mensen, onderbouwd en gestaafd met ervaring, aan. We gaan er enkel wat aan hebben als het een supertalent blijkt te zijn met een flinke randvoorwaarde. Persoonlijk vind ik het een dure gok. Samen met Mihajlovich kosten deze heren de club over een miljoen aan salaris en sociale lasten.
  • 12 Sep 2019 om 09:17
    Aandacht voor dit in mijn ogen Vietnamese luchtkasteel gaat hoe dan ook ten koste van aandacht voor belangrijke aandachtspunten in de directe omgeving. Maar dat levert dan weer geen exotische snoepreisjes op.
  • 12 Sep 2019 om 00:29
    Wij zijn niet zoals ADO afhankelijk van die Aziaten. Het zou alleen een meevaller zijn. Als van Hau en/Of de commercie tegenvalt kan je hem gewoon weer laten gaan. Als het goed is.
  • 11 Sep 2019 om 22:13
    Valt mij op dat veel mensen van buitenaf sceptisch zijn. Dit terwijl ze stiekem denk ik ook wel jaloers zijn. Door de constructie die fean heeft bedacht, maakt het namelijk niet zo heel veel uit als het slecht uitpakt. We lopen relatief weinig risico. En bij een postieve uitkomst profiteren we maximaal. Ben heel benieuwd wat we er allemaal (positief) van gaan merken!
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›