Woerts waarschuwt: ''SC Heerenveen moet zich niet rijk rekenen''

( 11 reacties)
Woerts waarschuwt: ''SC Heerenveen moet zich niet rijk rekenen''

SC Heerenveen wist zich onlangs te versterken met Doan van Hau en daardoor vervijfvoudigde (!) het aantal volgers op Facebook. Marketingdeskundige Chris Woerts vraagt zich echter af of de Friezen in commercieel opzicht hun slag kunnen slaan. 

"Er liggen mogelijkheden, maar die zijn minder groot dan in China en Japan", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "Het is een communistisch land dat zich wil associëren met het Westen, maar in tegenstelling tot Japan en China is de markt van multinationals en grote bedrijven beperkt", aldus Woerts.

"Ik zou geen Vietnamees merk kunnen opnoemen", vervolgt hij. "Wat ik me wel kan voorstellen is dat er aan Vietnamese bedrijven boarding wordt verkocht, al zit je dan nog met de tijdverschillen. Als Heerenveen 's avonds speelt, is het daar 's nachts. Alles wordt gecontroleerd door de overheid, waardoor het heel moeilijk is geld uit het land te exporteren. Heerenveen moet zich niet rijk rekenen", waarschuwt Woerts. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Sep 2019 om 15:24
    • Quote van 11 Sep 2019 om 14:59
      Misschien dat groenleven zich wel bedenkt en terugkomt als hoofdsponsor. Ik bedoel.. Vietnam, mega veel zon. Als je daar toch zonnepanelen plaatst, kassa!!
    Zoveel zon is er helaas in Vietnam niet hoor. Denk zelfs minder dan bij ons.
  • 11 Sep 2019 om 15:24
    • Quote van 11 Sep 2019 om 14:59
      Misschien dat groenleven zich wel bedenkt en terugkomt als hoofdsponsor. Ik bedoel.. Vietnam, mega veel zon. Als je daar toch zonnepanelen plaatst, kassa!!
    Zoveel zon is er helaas in Vietnam niet hoor. Denk zelfs minder dan bij ons.
  • 11 Sep 2019 om 14:59
    Misschien dat groenleven zich wel bedenkt en terugkomt als hoofdsponsor. Ik bedoel.. Vietnam, mega veel zon. Als je daar toch zonnepanelen plaatst, kassa!!
  • 11 Sep 2019 om 13:50
    Vietnam is behoorlijk bezig om toeristen naar het land te trekken, het land is zeer aantrekkelijk en nog vrij goedkoop, je hoeft geen Vietnamees bedrijf als sponsor, er zijn genoeg bedrijven die hun waar daar willen verkopen, dat zijn de bedrijven waar je je op moet richten, het land heeft 100 miljoen inwoners, zou zo’ n bedrijf de aandacht krijgen van 1 of 2 % van de bevolking, dan spreek je al over 1 a 2 miljoen .
  • 11 Sep 2019 om 13:23
    • Quote van 11 Sep 2019 om 13:12
      Chris Woerts was dat niet die man die ons een grote sponsor zou vinden maar dat we uiteindelijk ‘met alle respect’ uit kwamen bij Groenleven. Chris die zou het allemaal wel regelen met zijn connecties.
    Jep, en uitiendelijk kwam zelfs Groenleven niet uit Woerts zijn netwerk. Johan was daar volgens mij verantwoordelijk voor.
  • 11 Sep 2019 om 13:12
    Chris Woerts was dat niet die man die ons een grote sponsor zou vinden maar dat we uiteindelijk ‘met alle respect’ uit kwamen bij Groenleven. Chris die zou het allemaal wel regelen met zijn connecties.
  • 11 Sep 2019 om 13:01
    • Quote van 11 Sep 2019 om 12:40
      Het duurt veel te lang.Vind maar een sponsor van bijna een miljoen.Het is afwachten allemaal.Chris woerts weet wel waar hij over praat.Er moeten sowieso meer nieuwe sponsors bij komen.En meer supporters.Tegen fortuna zat het stadion maar half vol.En er waren ook weinig sponsors.

    Ik ben het helemaal met je eens, er moeten meer nieuwe sponsors bijkomen want krijg de sponsors maar eens terug die er voorheen waren. Zo is het ook met de supporters waar je het over hebt maar was je zelf niet afgenokt om het zomaar te noemen? Ik meende me te herinneren dat je daar zowat om de hoek woonde. Ik zeg dus nu ook begin bij jezelf maar misschien heb je weer een seizoenkaart intussen ;)

  • 11 Sep 2019 om 12:59
    Ben het met Woert eens. We doen net alsof Vietnam een westers land is waar consumenten hetzelfde te besteden hebben als hier. Allemaal prima dat ze daar voetbalgek zijn maar dan is het voor grote bedrijven in Vietnam dus veel aantrekkelijker om (hoofd)sponsor van een vietnamees club te zijn. Dan heb je veel meer bereik en het is daardoor ook veel goedkoper. Je hebt tevens geen gedoe met tijdsverschil etc. Daarbij zijn er gewoon geen Vietnamese merken die hier ook verkocht worden. Dus daar heeft zo'n vietnamees bedrijf drie keer niks aan. Reken maar niet dat je daar een sponsor binnen harkt die meer dan een Nederlands bedrijf aftikt. Maarja we gaan het zien.

    Ik heb me er nog niet eerder over uitgelaten maar ik vind het triest dat Cees openlijk roept dat we met Vietnamese bedrijven in gesprek zijn. Lekker respectvol tegenover je andere gesprekspartners, dan weten zij ook dat ze serieus genomen worden. Niet dus. Maarja, blijkbaar is iedereen blij met media geile Cees. Een man die graag strooit met interessante uitspraken die vaak op niets gebaseerd zijn behalve op zijn eigen fantasie.
  • 11 Sep 2019 om 12:40
    Het duurt veel te lang.Vind maar een sponsor van bijna een miljoen.Het is afwachten allemaal.Chris woerts weet wel waar hij over praat.Er moeten sowieso meer nieuwe sponsors bij komen.En meer supporters.Tegen fortuna zat het stadion maar half vol.En er waren ook weinig sponsors.

  • 11 Sep 2019 om 12:32
    • Quote van 11 Sep 2019 om 12:30
      Totaal niet mee eens. Ik durf wel te stellen dat er voor Heerenveen meer mogelijkheden zijn in Vietnam dan in Japan of China. Wij hebben met Van Hau de beste speler van het land, en waar - zo blijkt op Facebook - Vietnamezen erg trots op zijn. En aangezien er niet veel Vietnamezen in het buitenland spelen trekt dat de nodige aandacht. Die Doan die bij Groningen speelde, dat is één van de vele Japanners in Europa. En er zijn genoeg Japanse spelers beter dan hem en hebben meer bereikt.

      Kortom, goede zet van Heerenveen. Misschien is het wel interessant om vaker een speler uit de APAC te halen. Voetbal is daar booming.
    Alles staat of valt met of hij aan spelen toekomt. Volgend jaar is ie weg.
  • 11 Sep 2019 om 12:30
    Totaal niet mee eens. Ik durf wel te stellen dat er voor Heerenveen meer mogelijkheden zijn in Vietnam dan in Japan of China. Wij hebben met Van Hau de beste speler van het land, en waar - zo blijkt op Facebook - Vietnamezen erg trots op zijn. En aangezien er niet veel Vietnamezen in het buitenland spelen trekt dat de nodige aandacht. Die Doan die bij Groningen speelde, dat is één van de vele Japanners in Europa. En er zijn genoeg Japanse spelers beter dan hem en hebben meer bereikt.

    Kortom, goede zet van Heerenveen. Misschien is het wel interessant om vaker een speler uit de APAC te halen. Voetbal is daar booming.
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›