''We willen veel meer vrouwen in het Abe Lenstra Stadion''

( 22 reacties)
''We willen veel meer vrouwen in het Abe Lenstra Stadion''

SC Heerenveen heeft in de zomer een nieuw strategisch plan gepresenteerd en een belangrijk doel is om meer mensen naar het Abe Lenstra Stadion te krijgen. Algemeen directeur Cees Roozemond baalt dat de Friezen op dit moment het oudste publiek in de Eredivisie hebben.

"We willen meer jeugd trekken", reageert hij in een interview met FeanFan Magazine. "We gaan supporterspleinen en activiteiten in de rust organiseren. We gaan onderzoeken of we de Noordtribune verder uit kunnen breiden met staanplaatsen. Daarom hebben we een fanmanager aangetrokken. Edward Jousma, voormalig voorzitter van Nieuw Noord, heeft daar goede ideeën over", weet Roozemond. 

"Verder hebben we van de supportersverenigingen gehoord dat de verbinding tussen supporters en spelers veel beter kan. Van spelers zal meer worden verwacht", vervolgt de bestuurder. "Dat varieert van meedoen aan maatschappelijke activiteiten, supportersactiviteiten, chatsessies en misschien wel meedraaien in de Feanstore", aldus Roozemond, die nog meer grote plannen heeft. 

"We willen met sociale media elke doelgroep met unieke video's, teksen en foto's aanspreken. Vrouwen zijn een belangrijke doelgroep", verklapt hij. "We willen veel meer vrouwen in het het Abe Lenstra Stadion ontvangen. Zij moeten zich hier ook thuis voelen. Misschien houdt dat wel in dat we de mogelijkheid van kinderopvang gaan bieden en dat we ons horecaconcept aanpassen." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Sep 2019 om 10:00
    • Quote van 9 Sep 2019 om 18:42
      Mooie vrouwen in friesland meestal miss etam gehalte spijkerrokje met een legging en fleecetrui
    Dan kijk je niet goed denk ik :) ik zie altijd wel mooie exemplaren lopen
  • 10 Sep 2019 om 07:31
    Hopp niet dat vak 14 staantribune wordt Al enkele zitten we met leuke vaste groep bijelkaar. Laten ze van zuid ook zo staan tribune maken. En die stoom die lucht worden ingeschoten steeds..er wordt vergeten dat er ook mensen met longproblemen en astma zitten die daar behoorlijk last van hebben. En verbiedt roken in hele stadion. Ook de catering uitbreidden, kwam laatst pas na 5 minuten met bestelling pas weer op de tribune.
  • 9 Sep 2019 om 22:04
    • Quote van 9 Sep 2019 om 21:22
      De belangrijkste manier om het stadion vol te krijgen is dat de sfeer rondom de club moet veranderen. Het is alleen naar negatief en zeiken en zaniken, die positieve schwung moet weer terug komen. En daarnaast heb ik al eens eerder aangegeven dat je veel meer manieren van wedstrijd kijken moet aanbieden. Hard Rock Stadium in Miami is een goed voorbeeld, uiteraard is dat wel 'on steroids', maar in de simpeler versie is dat hier ook mogelijk. Sowieso heel Noord staantribune maken. In de hoeken sta/zit, d.m.v. krukken/barren. Rond de middenlijn op hoofdtribune fauteuils in plaats van plastic stoelen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Sluit ik me volledig.bij aan. Op hoofdtribune capaciteit wat verkleinen door luxere stoelen, wellicht met ingebouwde stoelverwarming, lijkt het ook sneller vol. Staantribune uitbreiden Is echt een vereiste om meer jonge jeugd te binnen. Weet nog goed uit mijn kinderjaren dat veel jonge jeug met name voor een Ajax was door de fanatieke aanhang. Jeugd wil ergens bij horen waarmee ze zich kunnen identificeren en waardoor ze 'cool' worden.
  • 9 Sep 2019 om 21:32
    • Quote van 9 Sep 2019 om 21:27
      Fauteuils kosten ook wat, en om nou te zeggen dat de hoofdtribune nu al vol zit. Die kosten kunnen omhoog als het luxe is wanneer het voetbal aantrekkelijk is, maar dat is op dit moment ook nog in de kinderschoenen.
    Eens, ik zeg ook niet dat ze morgen moeten beginnen te verbouwen ;) Overigens moeten ze ook verwarming/straalkachels aan het dak hangen. Niemand gaat voor zijn plezier 90 minuten lang op een plastic stoel naar matige voetbal kijken met oostenwind en 4 graden. Comfort moeten ze bieden. En variatie.
  • 9 Sep 2019 om 21:27
    • Quote van 9 Sep 2019 om 21:22
      De belangrijkste manier om het stadion vol te krijgen is dat de sfeer rondom de club moet veranderen. Het is alleen naar negatief en zeiken en zaniken, die positieve schwung moet weer terug komen. En daarnaast heb ik al eens eerder aangegeven dat je veel meer manieren van wedstrijd kijken moet aanbieden. Hard Rock Stadium in Miami is een goed voorbeeld, uiteraard is dat wel 'on steroids', maar in de simpeler versie is dat hier ook mogelijk. Sowieso heel Noord staantribune maken. In de hoeken sta/zit, d.m.v. krukken/barren. Rond de middenlijn op hoofdtribune fauteuils in plaats van plastic stoelen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Fauteuils kosten ook wat, en om nou te zeggen dat de hoofdtribune nu al vol zit. Die kosten kunnen omhoog als het luxe is wanneer het voetbal aantrekkelijk is, maar dat is op dit moment ook nog in de kinderschoenen.
  • 9 Sep 2019 om 21:22
    • Quote van 9 Sep 2019 om 20:45
      Ga eens naar een interland of iets dergelijks en je weet dat dat sfeer met zich mee brengt! Maar goed, jij hebt blijkbaar betere ideeën om het stadion weer vol te krijgen!
    De belangrijkste manier om het stadion vol te krijgen is dat de sfeer rondom de club moet veranderen. Het is alleen naar negatief en zeiken en zaniken, die positieve schwung moet weer terug komen. En daarnaast heb ik al eens eerder aangegeven dat je veel meer manieren van wedstrijd kijken moet aanbieden. Hard Rock Stadium in Miami is een goed voorbeeld, uiteraard is dat wel 'on steroids', maar in de simpeler versie is dat hier ook mogelijk. Sowieso heel Noord staantribune maken. In de hoeken sta/zit, d.m.v. krukken/barren. Rond de middenlijn op hoofdtribune fauteuils in plaats van plastic stoelen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
  • 9 Sep 2019 om 21:09
    • Quote van 9 Sep 2019 om 20:45
      Ga eens naar een interland of iets dergelijks en je weet dat dat sfeer met zich mee brengt! Maar goed, jij hebt blijkbaar betere ideeën om het stadion weer vol te krijgen!
    Ik ben helaas een aantal keer bij het Nederlands Elftal geweest, en de sfeer die daar hangt maakt mij enigszins melancholiek. Carnavalesk is de beste omschrijving. Ver weg blijven van die 'sfeer' in het stadion wat mij betreft.
  • 9 Sep 2019 om 20:51
    • Quote van 9 Sep 2019 om 19:18
      Een enkele keer gaat mijn vrouw mee. Zij vindt dat bepaald geen genoegen wegens de ontzettende geluidsoverlast vóór en na de wedstrijd plus in de pauze. Een normaal gesprek is nauwelijks mogelijk in die ontzettende herrie.En dan nog wat: een jaar geleden waren we in de VS en wilden wel eens een wedstrijd American Football meemaken. Je weet niet wat je ziet. Buiten het football is het één grote show om het publiek te vermaken. Laat de SC daar eens gaan kijken en er van leren hoe je je gasten vermaakt!
    Man dat volume is echt vreselijk! Dat ze de laatste drie nummers iets harder doen voor de sfeer prima. Maar voor de rest mag het gewoon achtergrond muziek zijn toch?
  • 9 Sep 2019 om 20:45
    • Quote van 9 Sep 2019 om 20:31
      Ik las dakkapel, thialf en sfeer in één zin. Ongelofelijk. Een dakkapel in een voetbalstadion. Huilen nu.
    Ga eens naar een interland of iets dergelijks en je weet dat dat sfeer met zich mee brengt! Maar goed, jij hebt blijkbaar betere ideeën om het stadion weer vol te krijgen!
  • 9 Sep 2019 om 20:31
    • Quote van 9 Sep 2019 om 19:25
      Gewoon van de volledige noord tribune een staanvak maken, daarnaast opper ik nogmaals een famile/kidsvak op west! Die tribune is het meest leeg. Daarnaast zou je in de hoek tussen noord en oost een plateau kunnen maken waar een dakkapel (a la Thialf/Oranje) ism nieuw noord extra sfeer in het stadion blaast!
    Ik las dakkapel, thialf en sfeer in één zin. Ongelofelijk. Een dakkapel in een voetbalstadion. Huilen nu.
  • 9 Sep 2019 om 20:21
    • Quote van 9 Sep 2019 om 19:18
      Een enkele keer gaat mijn vrouw mee. Zij vindt dat bepaald geen genoegen wegens de ontzettende geluidsoverlast vóór en na de wedstrijd plus in de pauze. Een normaal gesprek is nauwelijks mogelijk in die ontzettende herrie.En dan nog wat: een jaar geleden waren we in de VS en wilden wel eens een wedstrijd American Football meemaken. Je weet niet wat je ziet. Buiten het football is het één grote show om het publiek te vermaken. Laat de SC daar eens gaan kijken en er van leren hoe je je gasten vermaakt!
    Ik vind persoonlijk de Europese voetbalcultuur veel mooier. Mensen in de VS komen juist voor die show vind ik altijd in plaats voor de club zelf. Ook gaat er in de VS veel meer geld rond voor dat soort dingen.
  • 9 Sep 2019 om 20:19
    • Quote van 9 Sep 2019 om 19:18
      Een enkele keer gaat mijn vrouw mee. Zij vindt dat bepaald geen genoegen wegens de ontzettende geluidsoverlast vóór en na de wedstrijd plus in de pauze. Een normaal gesprek is nauwelijks mogelijk in die ontzettende herrie.En dan nog wat: een jaar geleden waren we in de VS en wilden wel eens een wedstrijd American Football meemaken. Je weet niet wat je ziet. Buiten het football is het één grote show om het publiek te vermaken. Laat de SC daar eens gaan kijken en er van leren hoe je je gasten vermaakt!
    Je gaat toch niet naar het voetbal om een normaal gesprek met je vrouw te voeren?
    Sterker nog, een aantal kerels om mij heen zijn zelfs een heel stuk rustiger als ze hun vrouw meenemen; ook wel eens lekker ;)
  • 9 Sep 2019 om 20:19
    • Quote van 9 Sep 2019 om 19:25
      Gewoon van de volledige noord tribune een staanvak maken, daarnaast opper ik nogmaals een famile/kidsvak op west! Die tribune is het meest leeg. Daarnaast zou je in de hoek tussen noord en oost een plateau kunnen maken waar een dakkapel (a la Thialf/Oranje) ism nieuw noord extra sfeer in het stadion blaast!
    Prop het uitvak dan ook maar weg ;) zelf worden we zo ver mogelijk van het veld gezet en in Heerenveen is het fantastisch om in het uitvak te zitten. Wat resulteert in vocaal goed hoorbaar waardoor de uitploeg gesteund kan worden.
  • 9 Sep 2019 om 20:17
    Off topic, Cees jongen, hoe staat het ervoor met de zo verwachte nieuwe hoofdsponsor, komt ie dit jaar nog? Daarna de vrouwen maar binnenhalen Eerst A en dan B, zo hoort het.
  • 9 Sep 2019 om 20:15
    Meer vrouwen betekent uiteindelijk ook meer mannen op de tribune Alleen wie dan zijn vrouw lief heeft, laat dr thuis. Goede ideeën, hopelijk worden ze snel doorgevoerd, met name het staanvak. Hangen de nieuwe schermen al?
  • 9 Sep 2019 om 19:25
    • Quote van 9 Sep 2019 om 19:18
      Een enkele keer gaat mijn vrouw mee. Zij vindt dat bepaald geen genoegen wegens de ontzettende geluidsoverlast vóór en na de wedstrijd plus in de pauze. Een normaal gesprek is nauwelijks mogelijk in die ontzettende herrie.En dan nog wat: een jaar geleden waren we in de VS en wilden wel eens een wedstrijd American Football meemaken. Je weet niet wat je ziet. Buiten het football is het één grote show om het publiek te vermaken. Laat de SC daar eens gaan kijken en er van leren hoe je je gasten vermaakt!
    Helemaal mee eens. Hier betekent “een spectaculaire opkomst” 12 rookpotjes en het geluidsvolume 3 standjes hoger... Dan kunnen ze nog wel wat leren van dat “rare” football aan de overkant. Maar misschien gaan de nieuwe video schermen er iets in betekenen met animatronix etc.
  • 9 Sep 2019 om 19:25
    Gewoon van de volledige noord tribune een staanvak maken, daarnaast opper ik nogmaals een famile/kidsvak op west! Die tribune is het meest leeg. Daarnaast zou je in de hoek tussen noord en oost een plateau kunnen maken waar een dakkapel (a la Thialf/Oranje) ism nieuw noord extra sfeer in het stadion blaast!
  • 9 Sep 2019 om 19:18
    Een enkele keer gaat mijn vrouw mee. Zij vindt dat bepaald geen genoegen wegens de ontzettende geluidsoverlast vóór en na de wedstrijd plus in de pauze. Een normaal gesprek is nauwelijks mogelijk in die ontzettende herrie.En dan nog wat: een jaar geleden waren we in de VS en wilden wel eens een wedstrijd American Football meemaken. Je weet niet wat je ziet. Buiten het football is het één grote show om het publiek te vermaken. Laat de SC daar eens gaan kijken en er van leren hoe je je gasten vermaakt!
  • 9 Sep 2019 om 18:42
    • Quote van 9 Sep 2019 om 18:30
      Wat hij gelijk heeft. Er zitten best wel mooie dames/vrouwen tussen het publiek.
    Mooie vrouwen in friesland meestal miss etam gehalte spijkerrokje met een legging en fleecetrui
  • 9 Sep 2019 om 18:30
    • Quote van 9 Sep 2019 om 18:19
      Stiekem is Cees gewoon een ouwe snoeperd
    Wat hij gelijk heeft. Er zitten best wel mooie dames/vrouwen tussen het publiek.
  • 9 Sep 2019 om 18:29
    Dat concept met de fanpleinen staat nog in de kinderschoenen, maar ik vind het prima dat dit gebeurt. Afgelopen duel ook speciaal ingericht voor de jeugd icm prima acties. Dit moet alleen meer onder de aandacht gebracht worden.
    De ideeën zijn goed. Ook vwb de staanplaatsen. Nu de uitvoering nog. Het is in ieder geval mooi dat er beweging is. Ergens is het heel jammer dat Bloemers er niet meer is. Ik denk dat CR en hij aardig op één lijn hadden gezeten met dit soort concepten.
  • 9 Sep 2019 om 18:19
    Stiekem is Cees gewoon een ouwe snoeperd
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›