Jansen vol lof over drie spelers: ''Zij zijn echte verbinders''

( 20 reacties)
Jansen vol lof over drie spelers: ''Zij zijn echte verbinders''

SC Heerenveen staat na vijf competitiewedstrijden op een gedeelde negende plek en trainer Johnny Jansen is tevreden over de samenstelling van de selectie. Hij ziet dat er, mede door het vertrek van Stijn Schaars, een nieuwe hiërarchie is ontstaan bij de Friezen. 

"Daniel Høegh, Warner Hahn en Hicham Faik zijn spelers die andere jongens op sleeptouw nemen", vertelt de oefenmeester in gesprek met FeanFan Magazine. "Ze zijn binnen de selectie echte verbinders. Zij nemen de rol die Stijn Schaars had, op een goede manier over", aldus Jansen, die ook vol lof is over de ontwikkeling van de 21-jarige middenvelder Rodney Kongolo.

"Rodney heeft zich in razendsnel tempo ontwikkeld", constateert hij. "Ik vind hem een echte vuurvreter. Hij heeft het vertrouwen gekregen, dat betaalt zich nu uit. Als je de middelen niet hebt, moet je de luxe halen uit de persoon. Onze faciliteiten zijn prima, maar niet top. Duik in op de kwaliteiten van mensen zodat ze het beste uit zichzelf halen." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Sep 2019 om 15:10
    • Quote van 10 Sep 2019 om 12:33
      12 jaar ouder en sinds de dag dat hij stopte al veel te zwaar. En nog steeds veel te dik voor de functie als dat de criteria is die je wilt hanteren, wat klinklare onzin is. Net als de hele discussie overigens!
    Koeman heeft ook veel gezeur gehad over zijn eigen lichaam als trainer. Hij destijds niet voor niks gaan afvallen want hij was echt vele malen dikker.

    Ik vind persoonlijk ook dat een trainer wel een beetje fit moet zijn. Maar ik heb bij JJ de indruk dat het redelijk zijn bouw is. Ik vind hem niet echt een dikke buik hebben. Man is volgens mij van zichzelf al gewoon fors?

    Ik persoonlijk vind het niet echt storend. Maar heb hem ook nog nooit een training zien geven. Je krijgt natuurlijk als trainer wel meer aanzien als je fit bent en makkelijk met de trainingen mee kan doen. Een trainer die totaal niet fit is en niet eens een rondje met zijn jongens kan meelopen in de w-up ofzo. Tjah ik denk persoonlijk dat je dan als trainer minder aanzien krijgt binnen de groep. Tenzij je een hele grote trainer bent die het zich kan veroorloven om niks te doen ( Alex Ferguson ) dan maakt het niet zoveel uit.
    Maar goed ik heb nogmaals geen idee hoe het er aan toe gaat bij Heerenveen op de trainingen.
    Wel eens trainingen gezien bij ajax en daar lopen de trainers rustig mee in de w-up en doen zo wat praatjes met spelers tijdens het lopen.

    Ik had vroeger zelf ook een trainer die het altijd beter weet, maar de beste man kon amper een bal aanraken. 20m lopen en hij was buiten adem. Die trainer was na een half jaar ook alweer bij ons weg.. Zoiets werkt echt niet, maar dat is mijn mening :)
  • 10 Sep 2019 om 12:33
    • Quote van 10 Sep 2019 om 11:46
      Koeman is 12 jaar ouder. Bovendien is Koeman een stukker fitter geworden.
    12 jaar ouder en sinds de dag dat hij stopte al veel te zwaar. En nog steeds veel te dik voor de functie als dat de criteria is die je wilt hanteren, wat klinklare onzin is. Net als de hele discussie overigens!
  • 10 Sep 2019 om 11:46
    • Quote van 10 Sep 2019 om 11:40
      Zeker, daarom is Koeman bondscoach, dè top van Nederland. Lekker afgetraind ook. Jezus want een flauwe kul man!!
    Koeman is 12 jaar ouder. Bovendien is Koeman een stukker fitter geworden.
  • 10 Sep 2019 om 11:44
    • Quote van 10 Sep 2019 om 11:33
      Als je een buikje hebt, ben je automatisch niet fit? Beetje kortzichtig.
      En wat is precies de impact van een buikje op zijn presteren?
    Als jij overgewicht hebt ben je niet fit. Dat lijkt mij logisch. En een buikje heeft geen invloed op zijn presteren, dat beweer ik ook nergens. Het ziet er alleen niet uit.
  • 10 Sep 2019 om 11:40
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:56
      Dat is wel een erg slechte vergelijking. Maar ik ben het met abelenstra eens. Een coach moet fit zijn, je werkt met afgetrainde gasten, dan kan je zelf toch ook wel wat eten laten staan en een beetje cardio doen. Het is gewoon geen porem.
    Zeker, daarom is Koeman bondscoach, dè top van Nederland. Lekker afgetraind ook. Jezus want een flauwe kul man!!
  • 10 Sep 2019 om 11:33
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:56
      Dat is wel een erg slechte vergelijking. Maar ik ben het met abelenstra eens. Een coach moet fit zijn, je werkt met afgetrainde gasten, dan kan je zelf toch ook wel wat eten laten staan en een beetje cardio doen. Het is gewoon geen porem.
    Als je een buikje hebt, ben je automatisch niet fit? Beetje kortzichtig.
    En wat is precies de impact van een buikje op zijn presteren?
  • 10 Sep 2019 om 10:56
    • Quote van 10 Sep 2019 om 10:04
      Kom op zeg, het buikje van JJ... Dit is echt zoeken naar onderwerpen om over te zeuren..What's next, zeuren dat het haar van Talan niet netjes in model zit na een windvlaag?
    Dat is wel een erg slechte vergelijking. Maar ik ben het met abelenstra eens. Een coach moet fit zijn, je werkt met afgetrainde gasten, dan kan je zelf toch ook wel wat eten laten staan en een beetje cardio doen. Het is gewoon geen porem.
  • 10 Sep 2019 om 10:22
    Allemachtig, wat een gezeik. Laat JJ JJ zijn, hij doet zn werk met volle inzet
  • 10 Sep 2019 om 10:04
    Kom op zeg, het buikje van JJ... Dit is echt zoeken naar onderwerpen om over te zeuren..What's next, zeuren dat het haar van Talan niet netjes in model zit na een windvlaag?
  • 10 Sep 2019 om 09:47
    • Quote van 9 Sep 2019 om 23:47
      Bedoelde het ook cynisch haha. Dat het juist aangeeft dat onze faciliteiten tekort komen, wat betreft voeding en topsportklimaat. Het kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen dat hij wat overgewicht heeft, zolang hij de jongens maar weet te motiveren om wel in shape te zijn en blijven. Kan me geen afgetrainde JJ meer voorstellen.
    Precies nou mij wel je bent wel het uithangbord van de club. En zeker in die lelijke trainingspakken is het geen gezicht. En oh ja het is ook niet goed om te veel te drinken...
  • 9 Sep 2019 om 23:47
    • Quote van 9 Sep 2019 om 23:28
      goed lezen tenzij je bedoelt dat het komt door het tekort aan faciliteiten. Bij een topsport club horen topfaciliteiten maar ook de trainers moeten topfit zijn
    Bedoelde het ook cynisch haha. Dat het juist aangeeft dat onze faciliteiten tekort komen, wat betreft voeding en topsportklimaat. Het kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen dat hij wat overgewicht heeft, zolang hij de jongens maar weet te motiveren om wel in shape te zijn en blijven. Kan me geen afgetrainde JJ meer voorstellen.
  • 9 Sep 2019 om 23:38
    • Quote van 9 Sep 2019 om 23:25
      Hoezo? Hiermee doelt hij op de tekort komende faciliteiten.
    Hij bedoelt dat die pens van Johnny geen porem is.
  • 9 Sep 2019 om 23:28
    • Quote van 9 Sep 2019 om 23:25
      Hoezo? Hiermee doelt hij op de tekort komende faciliteiten.
    goed lezen tenzij je bedoelt dat het komt door het tekort aan faciliteiten. Bij een topsport club horen topfaciliteiten maar ook de trainers moeten topfit zijn
  • 9 Sep 2019 om 23:25
    • Quote van 9 Sep 2019 om 22:45
      OFF is er geen andere foto. Niet echt representatief voor een topsportclub
    Hoezo? Hiermee doelt hij op de tekort komende faciliteiten.
  • 9 Sep 2019 om 22:45
    OFF is er geen andere foto. Niet echt representatief voor een topsportclub
  • 9 Sep 2019 om 22:06
    Wel lekker sneer naar de faciliteiten die niet toereikend zijn, dan moet je t maar uit de persoon halen.. Kunnen ze t mee doen. Treurig toch eigenlijk
  • 9 Sep 2019 om 20:24
    Het zou zomaar kunnen dat over 10 wedstrijden opeens 2 of 3 andere spelers de ( leidende) rol op zich gaan nemen. Persoonlijk verwacht ik in dat opzicht veel van Joey Veerman. Die heeft dat van nature in zich. Leiderschap. Laten we hopen dat hij zichzelf mooi ontwikkeld bij onze club. Dan snijd het mes aan 2 kanten.
  • 9 Sep 2019 om 20:17
    • Quote van 9 Sep 2019 om 19:51
      Tjonge dat is wat als deze drie spelers dat zijn. Hoegh is inmiddels reservespeler, Falk moet (begrijpelijke wijze) heel hard aan zich zelf werken en Hahn is weliswaar iets beter dan vorig seizoen maar toch ook niet echt een leider. Afijn in de kleedkamer weet ik natuurlijk niet hoe het gaat maar het is wel veelzeggend dat dit het leidend trio is
    Boeie, zolang ze maar beter voetballen.
  • 9 Sep 2019 om 19:55
    Bruijn is de klos