Wow! Wedstrijden SC Heerenveen dit seizoen live te zien in Vietnam

( 16 reacties)
Wow! Wedstrijden SC Heerenveen dit seizoen live te zien in Vietnam

De kijkcijferrecords voor wedstrijden van SC Heerenveen zullen dit seizoen verbroken worden. De competitieduels zijn namelijk ook rechtstreeks te zien in Vietnam.

De komst van Doan Van Hau heeft ervoor gezorgd dat SC Heerenveen leeft in het Aziatische land. Zo steeg het aantal volgers op Facebook in een week tijd met maar liefst ruim 300 procent naar ruim 315.000. Velen Vietnamezen 'liken' nu de Facebook-pagina van SC Heerenveen.

Zij zullen in eigen land goed op de hoogte kunnen blijven van de Friese club. Want volgens VietFooty heeft televisiestation VTVCAB bekendgemaakt dat zij de rechten van de Eredivisie-wedstrijden hebben gekocht. Vietnam heeft bijna 100 miljoen inwoners en dus is er een groot publiek voor SC Heerenveen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Sep 2019 om 16:46
    Ik typte net VietFootsy in en kwam heel ergens anders terecht.
  • 6 Sep 2019 om 15:43
    Als je zag dat de wedstrijd Kobayashi-Doan beter werd bekeken in Japan dan in Nederland is dit inderdaad nog niet zo gek.. nu maar hopen dat fox niet hierdoor ook wedstrijden op Vietnamese tijden wil spelen haha
  • 6 Sep 2019 om 14:38
    Nou, dan moet ie wel een keertje ook even spelen......
  • 6 Sep 2019 om 11:51
    • Quote van 6 Sep 2019 om 11:46
      De deals wat betreft TV rechten wordt gesloten door de Eredivisie CV.
    Precies ja, Heerenveen kan niet zelf deals afsluiten, (meestal????) hebben ze ook een tegenstander
  • 6 Sep 2019 om 11:46
    • Quote van 6 Sep 2019 om 11:34
      Foxsports heeft alleen de Eredivisierechten voor het binnenland gekocht. Met je foxsports go kun je daarom niet in het buitenland kijken. Dan moet je tot de conclusie komen dat Heerenveen zelf een deal heeft kunnen sluiten.
    De deals wat betreft TV rechten wordt gesloten door de Eredivisie CV.
  • 6 Sep 2019 om 11:34
    Foxsports heeft alleen de Eredivisierechten voor het binnenland gekocht. Met je foxsports go kun je daarom niet in het buitenland kijken. Dan moet je tot de conclusie komen dat Heerenveen zelf een deal heeft kunnen sluiten.
  • 6 Sep 2019 om 11:16
    Shirtsponsor kan niet lang uitblijven, zou je zeggen
  • 6 Sep 2019 om 11:12
    Heerenveen zal zich hiermee vooral moeten richten op bedrijven die belang hebben bij zendtijd in Vietnam of Vietnamese bedrijven die meer exposure willen in Europa. Daar moet je het geld ophalen.
    Ik noem een Friesland Campina, dat zaken doet met Vietnam.
  • 6 Sep 2019 om 11:09
    • Quote van 6 Sep 2019 om 10:35
      "De basis van de tv-geldenranglijst wordt gevormd door de eindstanden van de afgelopen tien jaar in Eredivisie. De resultaten in de play-offs tellen dus niet mee. De kampioen van een seizoen krijgt achttien punten toegekend voor op de tv-geldenranglijst, dit aantal loopt trapsgewijs terug per één punt. PSV krijgt dus als nummer twee van afgelopen seizoen zeventien punten, nummer drie Feyenoord krijgt zestien punten en nummer zeventien De Graafschap twee punten. Om recente prestaties belangrijker te maken wordt er op de ranglijst van de tv-gelden met een factor gewerkt. Voor het meest recente seizoen (2018/19) geldt een factor van tien. Dit betekent dat Ajax voor het afgelopen Eredivisie-seizoen 180 punten (18 punten voor het kampioenschap, keer de factor van 10) krijgt. Hoe verder terug in de historie van de Eredivisie, hoe lager de factor. Ook dit loopt trapsgewijs terug, tot een factor van 1 voor het seizoen 2009/10." - Aantal kijkers van een bepaalde club lijkt dus geen invloed te hebben op de verdeling.
    De reguliere verdeelsleutel was mij bekend (afgelopen seizoen gaat ons dus nog wel langer pijn doen in die zin) maar was benieuwd of je als club ook van dit soort deals mee profiteert daar voor dat land Heerenveen de aanleiding is (door huur van Doan Van Hau) om de rechten te kopen. Iemand wordt hier dus beter van, in ieder de houder van die rechten...
  • 6 Sep 2019 om 11:00
    • Quote van 6 Sep 2019 om 10:35
      "De basis van de tv-geldenranglijst wordt gevormd door de eindstanden van de afgelopen tien jaar in Eredivisie. De resultaten in de play-offs tellen dus niet mee. De kampioen van een seizoen krijgt achttien punten toegekend voor op de tv-geldenranglijst, dit aantal loopt trapsgewijs terug per één punt. PSV krijgt dus als nummer twee van afgelopen seizoen zeventien punten, nummer drie Feyenoord krijgt zestien punten en nummer zeventien De Graafschap twee punten. Om recente prestaties belangrijker te maken wordt er op de ranglijst van de tv-gelden met een factor gewerkt. Voor het meest recente seizoen (2018/19) geldt een factor van tien. Dit betekent dat Ajax voor het afgelopen Eredivisie-seizoen 180 punten (18 punten voor het kampioenschap, keer de factor van 10) krijgt. Hoe verder terug in de historie van de Eredivisie, hoe lager de factor. Ook dit loopt trapsgewijs terug, tot een factor van 1 voor het seizoen 2009/10." - Aantal kijkers van een bepaalde club lijkt dus geen invloed te hebben op de verdeling.
    Fox heeft de rechten om in Nederland uit te zenden. Dit is een extra deal. Maar hoe en wat is niet bekend
  • 6 Sep 2019 om 10:53
    Wow!!! Hou toch op met die rare titels. Site wordt er niet beter op.
  • 6 Sep 2019 om 10:50
    TV zender uit Hanoi. Als ze echt geld willen maken in Vietnam. Zou ik ook nog een (beste) speler van topclub Ho Chi Minh huren. Dan bereik je het hele land, er is nog steeds wat verdeeldheid tussen Noord en Zuid.
  • 6 Sep 2019 om 10:35
    • Quote van 6 Sep 2019 om 10:13
      Als zij de rechten hebben gekocht met Heerenveen als reden dan kan het bijna toch niet anders dan dat de club hier ook direct in mee profiteert? Iemand enig idee hoe zich dit vertaald en of dit ook inderdaad zo zwart/wit werkt?
    "De basis van de tv-geldenranglijst wordt gevormd door de eindstanden van de afgelopen tien jaar in Eredivisie. De resultaten in de play-offs tellen dus niet mee. De kampioen van een seizoen krijgt achttien punten toegekend voor op de tv-geldenranglijst, dit aantal loopt trapsgewijs terug per één punt. PSV krijgt dus als nummer twee van afgelopen seizoen zeventien punten, nummer drie Feyenoord krijgt zestien punten en nummer zeventien De Graafschap twee punten. Om recente prestaties belangrijker te maken wordt er op de ranglijst van de tv-gelden met een factor gewerkt. Voor het meest recente seizoen (2018/19) geldt een factor van tien. Dit betekent dat Ajax voor het afgelopen Eredivisie-seizoen 180 punten (18 punten voor het kampioenschap, keer de factor van 10) krijgt. Hoe verder terug in de historie van de Eredivisie, hoe lager de factor. Ook dit loopt trapsgewijs terug, tot een factor van 1 voor het seizoen 2009/10." - Aantal kijkers van een bepaalde club lijkt dus geen invloed te hebben op de verdeling.
  • 6 Sep 2019 om 10:13
    De eredivisie heeft samen met fox een deel van 12 jaar voor 1 miljard. Fox heeft dus de rechten. Hoe werkt dit dan? Wie delen er allemaal mee? Fox? Alle eredivisieclubs?
  • 6 Sep 2019 om 10:13
    Als zij de rechten hebben gekocht met Heerenveen als reden dan kan het bijna toch niet anders dan dat de club hier ook direct in mee profiteert? Iemand enig idee hoe zich dit vertaald en of dit ook inderdaad zo zwart/wit werkt?
  • 6 Sep 2019 om 10:07
    Jemig, laat het geld maar rollen!
zaterdag 19 oktober 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›