Edman enthousiast: ''Hij was allesbepalend voor onze ploeg''

( 7 reacties)
Edman enthousiast: ''Hij was allesbepalend voor onze ploeg''

Erik Edman bewaart nog altijd goede herinneringen aan zijn periode bij SC Heerenveen. De veertigjarige Zweed, die inmiddels alweer vijftien jaar weg is uit Nederland, is nog altijd vol lof over zijn oud-collega Tieme Klompe. 

"Hij was een leider, de beste aanvoerder die ik ooit heb meegemaakt", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "In en buiten het veld een leider. Altijd geïnteresseerd in iedereen en altijd denkend en spelend in het belang van het team", aldus Edman.

"Hij was allesbepalend voor onze ploeg", blikt hij terug. "Als hij fit was gebleven, hadden we de Champions League (in 2001, red.) kunnen halen. Ben ik honderd procent van overtuigd", constateert Edman, die ook onder de indruk raakte van Marcus Allbäck. 

"Hij had een periode dat elke bal die hij kreeg een goal was. Het ging hem zo makkelijk af", vervolgt hij enthousiast. "We wisten dat we maar één ding te doen: snel die bal naar Marcus. Hij was sterk, doelgericht, echt een kapstok voor het elftal." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Aug 2019 om 20:16
    • Quote van 30 Aug 2019 om 18:47
      30 april, na het opstappen bij Harkemase Boys:
      ,,Ik moet eerst bij mezelf te rade gaan of dit is wat ik écht wil”, gaf Klompe als reden voor zijn vertrek. ,,Wil ik nog wel trainer zijn? Het wordt tijd om heel goed na te denken, bij mezelf te rade te gaan en de juiste keuzes te maken.
    Zou hij met ‘trainer’ de rol als hoofdtrainer of ook als assistent bedoelen?
  • 30 Aug 2019 om 18:47
    • Quote van 30 Aug 2019 om 17:48
      Zou het inderdaad niet iets voor Klompe zijn om weer terug te komen als assistent? Volgens mij was de druk als hoofdtrainer te groot voor hem waardoor hij bij Harkema ook weg ging. Voeg hem toe en het Heerenveen DNA wordt extra doorgegeven!
    30 april, na het opstappen bij Harkemase Boys:
    ,,Ik moet eerst bij mezelf te rade gaan of dit is wat ik écht wil”, gaf Klompe als reden voor zijn vertrek. ,,Wil ik nog wel trainer zijn? Het wordt tijd om heel goed na te denken, bij mezelf te rade te gaan en de juiste keuzes te maken.
  • 30 Aug 2019 om 18:09
    • Quote van 30 Aug 2019 om 17:48
      Zou het inderdaad niet iets voor Klompe zijn om weer terug te komen als assistent? Volgens mij was de druk als hoofdtrainer te groot voor hem waardoor hij bij Harkema ook weg ging. Voeg hem toe en het Heerenveen DNA wordt extra doorgegeven!
    Benieuwd wat hij zelf van dit carrière advies vindt!
  • 30 Aug 2019 om 17:48
    • Quote van 30 Aug 2019 om 16:46
      Zonde van Klompe’s trainerscarriere, volgens mij trok hij het allemaal niet meer? Wat zou hij nu doen? Als ik t zo lees zouden ze m meteen terug moeten halen als trainer. Iemand die clubcultuur kent. Stel dat JJ s weggaat of ontslagen wordt over paar jaar dan zijn er weinig meer die dergelijke ervaring hebben. Uitstekende gast om rol te geven als 2e trainer/jeugdopleiding of iets anders.
    Zou het inderdaad niet iets voor Klompe zijn om weer terug te komen als assistent? Volgens mij was de druk als hoofdtrainer te groot voor hem waardoor hij bij Harkema ook weg ging. Voeg hem toe en het Heerenveen DNA wordt extra doorgegeven!
  • 30 Aug 2019 om 16:46
    Zonde van Klompe’s trainerscarriere, volgens mij trok hij het allemaal niet meer? Wat zou hij nu doen? Als ik t zo lees zouden ze m meteen terug moeten halen als trainer. Iemand die clubcultuur kent. Stel dat JJ s weggaat of ontslagen wordt over paar jaar dan zijn er weinig meer die dergelijke ervaring hebben. Uitstekende gast om rol te geven als 2e trainer/jeugdopleiding of iets anders.
  • 30 Aug 2019 om 13:51
    • Quote van 30 Aug 2019 om 13:13
      Mooie tijden dat we nig spelers als Allback konden halen. Misschien wel de beste die we ooit hebben gehad. Uiteraard Lubbe niet vergeten.
    Fijn dat je nog aan me denkt! :-)
  • 30 Aug 2019 om 13:13
    Mooie tijden dat we nig spelers als Allback konden halen. Misschien wel de beste die we ooit hebben gehad. Uiteraard Lubbe niet vergeten.
zaterdag 19 oktober 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›