Faik geniet: ''Hij loopt 24/7 met een glimlach op zijn gezicht''

30
Faik geniet: ''Hij loopt 24/7 met een glimlach op zijn gezicht''

SC Heerenveen hoopt zich binnen afzienbare tijd te versterken met Joey Veerman en Alen Halilovic. Algemeen directeur Cees Roozemond merkt dat spelers en makelaar zich 'niet alleen' laten leiden door salarissen. 

"Je merkt ook dat Heerenveen wordt gezien als een goede stap in de carrièreplanning", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "Hicham Faik wilde van Zulte Waregem graag terug naar de Eredivisie en koos voor ons. Hij loopt hier nu 24/7 met een glimlach op zijn gezicht. Dat zegt toch ook wat." 

Roozemond erkent dat SC Heerenveen zelf ook afhankelijk zal blijven van uitgaande transfers. "Wij moeten het hebben van sponsoring, recettes en vooral spelersverkopen", legt hij uit. "Dat zal de komende jaren niet veranderen. Pierie, Vlap, Larsson, Dumfries, St. Juste, dat is waar Heerenveen van bestaat."

"We kunnen bovendien nog wat slagen maken", vervolgt Roozemond enthousiast. "Gedeeltelijk reserveren we de opbrengsten uit spelersverkopen voor investeringen in de jeugdacademie. Die zijn jarenlang achtergebleven. Onze academie moet worden gemoderniseerd of misschien helemaal opnieuw worden opgebouwd. Dan moet je eerst zorgen dat je het geld hebt", besluit de bestuurder. 

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 31 Aug 2019 om 02:41
    • Quote van 31 Aug 2019 om 00:58
      Mag ik eerlijk zijn? Ik verwacht van meneer Roozemond helemaal geen prestaties.
    Het gaat toch niet om de persoon Roozemond? Wat verwacht je precies van een directeur die instapt op een moment dat het eigenlijk niet slechter kan gaan met een club? Je zegt dat hij zijn werk moet doen en prestaties moet leveren, maar benoemt deze niet.
  • 31 Aug 2019 om 00:58
    • Quote van 31 Aug 2019 om 00:14
      Welke prestaties had jij zoal verwacht in het afgelopen halfjaar? Van de hoofdsponsor baal ik tot nu toe, maar zou wel tevreden zijn mocht die alsnog komen zeer binnenkort voor een mooi bedrag.
    Mag ik eerlijk zijn? Ik verwacht van meneer Roozemond helemaal geen prestaties.
  • 31 Aug 2019 om 00:14
    • Quote van 30 Aug 2019 om 16:04
      CR kan beter helemaal niet in de media komen.. gewoon zn werk doen en met prestaties laten zien wat je waard bent. Tot nu toe zie ik geen prestaties, maar hoor ik hem wel vanalles roepen. En dat als Feyenoorder... geen woorden maar daden meneer Roozemond
    Welke prestaties had jij zoal verwacht in het afgelopen halfjaar? Van de hoofdsponsor baal ik tot nu toe, maar zou wel tevreden zijn mocht die alsnog komen zeer binnenkort voor een mooi bedrag.
  • 30 Aug 2019 om 17:18
    • Quote van 30 Aug 2019 om 16:18
      Ik zou zeggen maak een afspraak met CR en zeg dat jij het beter kunt en per direct zijn baan over wilt nemen.
    Dat ambieer ik niet. Hij zit daar en laat tot op heden niets zien maar kletst wel veel. En ik ben een fan van de club waar hij werkt die zn mening mag geven.. volgens mij is een forum daar voor.
  • 30 Aug 2019 om 16:37
    • Quote van 30 Aug 2019 om 16:18
      Ik zou zeggen maak een afspraak met CR en zeg dat jij het beter kunt en per direct zijn baan over wilt nemen.
    Met deze gedachtengang mag jij vanaf heden nooit meer mopperen op een voetballer die een foute pass geeft ;)
  • 30 Aug 2019 om 16:18
    • Quote van 30 Aug 2019 om 16:04
      CR kan beter helemaal niet in de media komen.. gewoon zn werk doen en met prestaties laten zien wat je waard bent. Tot nu toe zie ik geen prestaties, maar hoor ik hem wel vanalles roepen. En dat als Feyenoorder... geen woorden maar daden meneer Roozemond
    Ik zou zeggen maak een afspraak met CR en zeg dat jij het beter kunt en per direct zijn baan over wilt nemen.
  • 30 Aug 2019 om 16:04
    CR kan beter helemaal niet in de media komen.. gewoon zn werk doen en met prestaties laten zien wat je waard bent. Tot nu toe zie ik geen prestaties, maar hoor ik hem wel vanalles roepen. En dat als Feyenoorder... geen woorden maar daden meneer Roozemond
  • 30 Aug 2019 om 15:52
    • Quote van 30 Aug 2019 om 15:45
      “Ik doe dit alleen maar tijdelijk hoor!” zei Cees Gladjanus ooit. “Voor 1 juli presenteer ik jullie de nieuwe hoofdsponsor hoor!” Zei Cees Gladjanus vervolgens. Bij Cees is het tegenwoordig eerst zien, dan geloven...
    Mogen we uit het feit daddege hem 'gladjanus' noemt concluderen daddege er weinig vertrouwen in hebt?
  • 30 Aug 2019 om 15:52
    • Quote van 30 Aug 2019 om 15:45
      “Ik doe dit alleen maar tijdelijk hoor!” zei Cees Gladjanus ooit. “Voor 1 juli presenteer ik jullie de nieuwe hoofdsponsor hoor!” Zei Cees Gladjanus vervolgens. Bij Cees is het tegenwoordig eerst zien, dan geloven...
    Telkens hetzelfde riedeltje. Heb je dit onder de rechter muisknop of zo.
  • 30 Aug 2019 om 15:45
    • Quote van 30 Aug 2019 om 13:36
      Cees heeft goede plannetjes bedacht. Nu alleen nog een hoofdsponsor maar dat komt goed jongens. Hij gaat voor het best haalbare
    “Ik doe dit alleen maar tijdelijk hoor!” zei Cees Gladjanus ooit. “Voor 1 juli presenteer ik jullie de nieuwe hoofdsponsor hoor!” Zei Cees Gladjanus vervolgens. Bij Cees is het tegenwoordig eerst zien, dan geloven...
  • 30 Aug 2019 om 14:00
    • Quote van 30 Aug 2019 om 11:09
      Off:Bart Nieuwkoop naar Willem II, jammer. Ik wist al na Van Rhijn dat hij niet zo komen, toch had ik hem hier graag gezien.
    Contract verlengd en wordt door Willem 2 gehuurd ..... dus zo jammer is het niet
  • 30 Aug 2019 om 13:36
    Cees heeft goede plannetjes bedacht. Nu alleen nog een hoofdsponsor maar dat komt goed jongens. Hij gaat voor het best haalbare
  • 30 Aug 2019 om 12:37
    Goed bezig Cees.
  • 30 Aug 2019 om 11:48
    • Quote van 30 Aug 2019 om 11:40
      Lijkt redelijk officieel ja. Hij is namelijk in het stadion, waar hij al foto’s van plaatste op zijn snapchat @joeyklaus
    Ook op Instagram inmiddels
  • 30 Aug 2019 om 11:40
    • Quote van 30 Aug 2019 om 11:36
      Lees op Instagram dat Joey Veerman officieel naar hveen komt?!
    Lijkt redelijk officieel ja. Hij is namelijk in het stadion, waar hij al foto’s van plaatste op zijn snapchat @joeyklaus
  • 30 Aug 2019 om 11:38
    • Quote van 30 Aug 2019 om 11:36
      Lees op Instagram dat Joey Veerman officieel naar hveen komt?!
    Stond er een leuke foto bij?
  • 30 Aug 2019 om 11:36
    Lees op Instagram dat Joey Veerman officieel naar hveen komt?!
  • 30 Aug 2019 om 11:21
    • Quote van 30 Aug 2019 om 11:16
      Ik geloof dat je één van de weinigen bent; ik meen me te herinneren dat men hier, toen de geruchten gingen, niet echt positief was.

      Denk dat het voor Hamstra te lang duurde voordat Feyenoord 'm "vrij gaf" en de noodzaak op die positie was behoorlijk hoog..
    Het duurde lang en ik meen mij te herinneren dat zijn blessuregevoeligheid toen hier werd besproken?
  • 30 Aug 2019 om 11:19
    • Quote van 30 Aug 2019 om 11:04
      Kun je ons wat helpen? :)
    Je kan het sc heerenveen forum gewoon lezen over het onderwerp uitbreiding Skoatterwald.
  • 30 Aug 2019 om 11:16
    • Quote van 30 Aug 2019 om 11:09
      Off:Bart Nieuwkoop naar Willem II, jammer. Ik wist al na Van Rhijn dat hij niet zo komen, toch had ik hem hier graag gezien.
    Ik geloof dat je één van de weinigen bent; ik meen me te herinneren dat men hier, toen de geruchten gingen, niet echt positief was.

    Denk dat het voor Hamstra te lang duurde voordat Feyenoord 'm "vrij gaf" en de noodzaak op die positie was behoorlijk hoog..
  • 30 Aug 2019 om 11:16
    Cees praatjes vullen geen gaatjes .
  • 30 Aug 2019 om 11:13
    • Quote van 30 Aug 2019 om 10:42
      Cees Roozemond heeft in een klein half jaar al veel goed op de rit en maakt precies de juiste analyses. Nu nog een goede commerciële manager en meer sponsoren. De nieuwe hoofdsponsor zal niet lang meer duren voor die bekend.
    Heb je ook voorbeelden?

    Behalve praatjes heb ik tot nu toe weinig daden gezien?
  • 30 Aug 2019 om 11:09
    Off:Bart Nieuwkoop naar Willem II, jammer. Ik wist al na Van Rhijn dat hij niet zo komen, toch had ik hem hier graag gezien.
  • 30 Aug 2019 om 11:05
    • Quote van 30 Aug 2019 om 11:04
      Kun je ons wat helpen? :)
    Met bijvoorbeeld een link o.i.d.
  • 30 Aug 2019 om 11:04
    • Quote van 30 Aug 2019 om 10:59
      Op het sc heerenveen forum kun je daarover alles lezen. Genoeg info.
    Kun je ons wat helpen? :)
  • 30 Aug 2019 om 10:59
    Op het sc heerenveen forum kun je daarover alles lezen. Genoeg info.
  • 30 Aug 2019 om 10:53
    Heb de ‘vernieuwing’ van jeugd/trainingscomplex nauwelijks gevolgd maar is er alleen sprake van uitstel om financiële redenen? Op zich zie ik tot mijn vreugde meer jeugd aankloppen (al mogen ze van mij meer kansen krijgen). Zou betekenen dat het inhoudelijk wel klopt maar qua faciliteiten niet?
  • 30 Aug 2019 om 10:52
    Ik was eerst wat sceptisch over de aanstelling van Cees, maar ik moet er toch op terugkomen. Lijkt me goeie gast, grote bek waar het moet en tenminste een visie!
  • 30 Aug 2019 om 10:51
    • Quote van 30 Aug 2019 om 10:42
      Cees Roozemond heeft in een klein half jaar al veel goed op de rit en maakt precies de juiste analyses. Nu nog een goede commerciële manager en meer sponsoren. De nieuwe hoofdsponsor zal niet lang meer duren voor die bekend.
    Die laatste zin schrijf je al weken/maanden. Laten we het hopen. Wat hij er over zegt in VI geeft nog niet echt sterke hoop.
  • 30 Aug 2019 om 10:42
    Cees Roozemond heeft in een klein half jaar al veel goed op de rit en maakt precies de juiste analyses. Nu nog een goede commerciële manager en meer sponsoren. De nieuwe hoofdsponsor zal niet lang meer duren voor die bekend.