Odgaard: ''Het is echt niet zo dat ik mezelf in slaap huil''

( 20 reacties)
Odgaard: ''Het is echt niet zo dat ik mezelf in slaap huil''

SC Heerenveen speelde zaterdagavond in het Abe Lenstra Stadion met 0-0 gelijk tegen FC Twente en daardoor wacht Jens Odgaard nog altijd op zijn eerste competitiedoelpunt. De Deense centrumspits maakt zich echter nog weinig zorgen. 

"Het is echt niet zo dat ik mezelf in slaap huil, omdat ik nog niet gescoord heb", vertelt hij tegenover de Telegraaf. "Die goal gaat komen. Ik blijf positief en kalm. De trainer gaf me na afloop een duwtje en zei ‘kom op de volgende keer’. Hij wil graag dat ik ga scoren, zoals iedereen dat wil in ons team." 

Odgaard beseft dat hij nog niet in topvorm is. "Ik heb de afgelopen jaren niet veel gespeeld, maar het is niet zo dat ik last heb van een gebrek aan ritme", vervolgt hij. "In het voorseizoen heb ik genoeg gespeeld. Mijn vorm was toen goed en ik vind dat die nog steeds goed is", besluit Odgaard. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Aug 2019 om 18:00
    • Quote van 26 Aug 2019 om 13:31
      Hij mist niet alleen scorend vermogen maar ook het overzicht. Als ie die ene bal aan Kongolo had gelaten dan was dat een 100%kans geweest. Hopelijk gaat ie straks wel scoren. Duidelijk is dat er een spits bij moet. En als die gaat scoren dan is ie zijn plaats kwijt. Veldwijk mag wel komen van mij. En die Clint Leemans mag weg bij Zwolle, is dat niet iets voor ons?
    Veldwijk scoort weer eens en het opportunistisme voert weer hoogtijdagen. Heeft bij Groningen laten zien hoe onprofessioneel hij met zijn vak omgaat en heeft daar ook niks laten zien. Ook qua leeftijd een spits waar je niks op gaat verdienen. Om nu twee spitsen te hebben waar je niks aan gaat verdienen zou oliedom zijn van Hamstra.
  • 26 Aug 2019 om 17:55
    • Quote van 26 Aug 2019 om 13:31
      Hij mist niet alleen scorend vermogen maar ook het overzicht. Als ie die ene bal aan Kongolo had gelaten dan was dat een 100%kans geweest. Hopelijk gaat ie straks wel scoren. Duidelijk is dat er een spits bij moet. En als die gaat scoren dan is ie zijn plaats kwijt. Veldwijk mag wel komen van mij. En die Clint Leemans mag weg bij Zwolle, is dat niet iets voor ons?
    Leemans is bij Zwolle gewogen en te licht bevonden.

    Leeman's opties zijn nu RKC, Fortuna en NAC; in dat rijtje hoort een club als Heerenveen niet thuis.
  • 26 Aug 2019 om 15:55
    • Quote van 26 Aug 2019 om 15:35
      Waarom zou Novakovic een aanwinst zijn?

      Lijkt mij vooral een spits om mee te counteren en niet ééntje die als aanspeelpunt excelleert.
      En met een Van Bergen / Ejuke / Bruin / mogelijke nieuwe #10 als aanvallers lijkt me een spits die ook als aanspeelpunt kan fungeren logischer.
    Omdat hij technisch begaafd is voor zijn lengte 1,90 meter. Ik zie in hem juist een aanspeelpunt.
  • 26 Aug 2019 om 15:35
    • Quote van 26 Aug 2019 om 15:17
      Novakovic Hamstra!!! Hoezo gaat die naar pec??? Ben bang dat Hamstra weer met een huurling komt...
    Waarom zou Novakovic een aanwinst zijn?

    Lijkt mij vooral een spits om mee te counteren en niet ééntje die als aanspeelpunt excelleert.
    En met een Van Bergen / Ejuke / Bruin / mogelijke nieuwe #10 als aanvallers lijkt me een spits die ook als aanspeelpunt kan fungeren logischer.
  • 26 Aug 2019 om 15:35
    Ik heb anders wel een paar keer zitten huilen om Odgaard. Ik geef hem nog niet op maar handelingsnelheid is nog wel een verbeterpunt. Schroom vooral niet om op randje 16 uit te halen op doel. Dus ook niet de bal het stadion uittrappen. Hierin was hij tegen Twente toch wat terughoudend
  • 26 Aug 2019 om 15:23
    • Quote van 26 Aug 2019 om 15:17
      Novakovic Hamstra!!! Hoezo gaat die naar pec??? Ben bang dat Hamstra weer met een huurling komt...
    Betaal jij zijn salaris? Laten we nou niet doen alsof hij het risico waard is. Grote kans dat PEC hem ook gewoon gaat huren.
  • 26 Aug 2019 om 15:17
    Novakovic Hamstra!!! Hoezo gaat die naar pec??? Ben bang dat Hamstra weer met een huurling komt...
  • 26 Aug 2019 om 15:13
    • Quote van 26 Aug 2019 om 14:57
      Heb de herhaling nog maar eens gezien. Daarin zaten ook wel een paar hele goede en snelle acties van hem die je ook al benoemt. Het wordt nu alleen hoog tijd dat het rendement op gaat leveren. Zolang dat niet gebeurt zal men hem eerder vergelijken met Dalgaard dan met Uth. Aan wel of geen goal in het geval van assists kan hij weinig doen. In het geval dat hij zelf in scoringspositie komt heeft hij alles in eigen hand.
    Rendement van meer spelers moet omhoog. Maar heb de ploeg zaterdag toch leuke dingen zien doen. Winst was zeker verdiend geweest.
  • 26 Aug 2019 om 15:00
    • Quote van 26 Aug 2019 om 14:54
      Ik vind het bizar dat veel mensen in Langezwaag iets hadden van 'die is ook zo weer verdwenen' (omdat hij zo goed was) en dat hij nu het grootste vraagteken is. Terwijl Mechelen ook minstens vergelijkbaar is met ploegen als Twente, Heracles, Emmen.
    De goals die hij tegen Mechelen maakte waren dan ook absoluut van topkwaliteit. Maar van 't zelfde waren het toevalstreffers en heeft hij nog nooit eerder vergelijkbare goals gemaakt. Het is nog even afwachten. Hopelijk is er vanaf volgende speelronde geduchte concurrentie voor hem.
  • 26 Aug 2019 om 14:57
    • Quote van 26 Aug 2019 om 11:21
      Ik vond hem alweer beter dan voorgaande wedstrijden. Hij bracht twee a drie keer een medespeler im stelling om te scoren. Toch heb ik wel twijfels over zijn balbehandeling en handelingssnelheid.
    Heb de herhaling nog maar eens gezien. Daarin zaten ook wel een paar hele goede en snelle acties van hem die je ook al benoemt. Het wordt nu alleen hoog tijd dat het rendement op gaat leveren. Zolang dat niet gebeurt zal men hem eerder vergelijken met Dalgaard dan met Uth. Aan wel of geen goal in het geval van assists kan hij weinig doen. In het geval dat hij zelf in scoringspositie komt heeft hij alles in eigen hand.
  • 26 Aug 2019 om 14:54
    Ik vind het bizar dat veel mensen in Langezwaag iets hadden van 'die is ook zo weer verdwenen' (omdat hij zo goed was) en dat hij nu het grootste vraagteken is. Terwijl Mechelen ook minstens vergelijkbaar is met ploegen als Twente, Heracles, Emmen.
  • 26 Aug 2019 om 14:45
    Het probleem bij deze jongen is hij heeft geen snelheid,hij is zo traag als dikke stroop,iedere luchtduel zit hij er naast,door slechte timing,beetje te vergelijken met onze eerdere Deense spits Dalgart,die bij ons ook mislukte.
  • 26 Aug 2019 om 13:33
    • Quote van 26 Aug 2019 om 13:31
      Hij mist niet alleen scorend vermogen maar ook het overzicht. Als ie die ene bal aan Kongolo had gelaten dan was dat een 100%kans geweest. Hopelijk gaat ie straks wel scoren. Duidelijk is dat er een spits bij moet. En als die gaat scoren dan is ie zijn plaats kwijt. Veldwijk mag wel komen van mij. En die Clint Leemans mag weg bij Zwolle, is dat niet iets voor ons?
    We moeten een 10 hebben. Leemans maakt ons niet beter.
  • 26 Aug 2019 om 13:31
    Hij mist niet alleen scorend vermogen maar ook het overzicht. Als ie die ene bal aan Kongolo had gelaten dan was dat een 100%kans geweest. Hopelijk gaat ie straks wel scoren. Duidelijk is dat er een spits bij moet. En als die gaat scoren dan is ie zijn plaats kwijt. Veldwijk mag wel komen van mij. En die Clint Leemans mag weg bij Zwolle, is dat niet iets voor ons?
  • 26 Aug 2019 om 12:23
    • Quote van 26 Aug 2019 om 11:38
      Deze jongen komt er wel. Zit een goeie kop op. Rustig maar.
    Het liefst voor de winterstop nog.
  • 26 Aug 2019 om 11:40
    • Quote van 26 Aug 2019 om 11:21
      Ik vond hem alweer beter dan voorgaande wedstrijden. Hij bracht twee a drie keer een medespeler im stelling om te scoren. Toch heb ik wel twijfels over zijn balbehandeling en handelingssnelheid.
    Zijn balbehandeling en handelingssnelheid maar ik me ook nog het meeste zorgen om..
  • 26 Aug 2019 om 11:39
    • Quote van 26 Aug 2019 om 11:38
      Deze jongen komt er wel. Zit een goeie kop op. Rustig maar.
    Dit is inderdaad een jongen die niet opgeeft. Dat pleit voor hem.
  • 26 Aug 2019 om 11:38
    Deze jongen komt er wel. Zit een goeie kop op. Rustig maar.
  • 26 Aug 2019 om 11:27
    Drama, gewoon een drama. Hopen dat hij het op gaat pikken. Met een iets betere spits hadden wij 4 punten meer gehad.
  • 26 Aug 2019 om 11:21
    Ik vond hem alweer beter dan voorgaande wedstrijden. Hij bracht twee a drie keer een medespeler im stelling om te scoren. Toch heb ik wel twijfels over zijn balbehandeling en handelingssnelheid.
zaterdag 19 oktober 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›