''Ik vond dat ik er klaar voor was, maar Jan stelde me nooit op''

8
''Ik vond dat ik er klaar voor was, maar Jan stelde me nooit op''

Jordy Bruijn vertrok in 2016 van Ajax naar SC Heerenveen, maar de talentvolle middenvelder moest bij de Friezen lang wachten op een kans in de hoofdmacht. Hij voelde dat trainer Jan Olde Riekerink niet het volste vertrouwen in hem had. 

"Ik weet nog dat toen ik hier kwam en dacht: Ik teken voor een jaar, even fit worden. Dan kom ik in de basis en dan ga ik snel terug naar Ajax. Ik zat nog steeds vol fantasieën en hoge verwachtingen", legt Bruijn uit in gesprek met Voetbal International. Het liep echter anders. 

"Ik vond dat ik er klaar voor was, maar Jan stelde me nooit op", blikt hij terug. "Ik zou heus wel mijn kans gaan krijgen, zei hij. Ga ik dan ook vijf keer in de basis staan? vroeg ik toen. Ik moet wel negentig minuten in mijn benen hebben, want ik wil volgend jaar een basisplaats. Dat kon Jan me niet beloven, dus toen heb ik gezegd dat ik verhuurd wilde worden", aldus Bruijn. 

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Aug 2019 om 12:43
    • Quote van 23 Aug 2019 om 08:56
      Mwah, ik houd er wel van, topsportmentaliteit heet dat maar in het voetbal is dat misplaatst. Keihard werken om de beste te zijn en jezelf voorhouden dat je alles kunt bereiken en de beste bent geeft je al een psychologisch voordeel. Lijkt me niks mis mee. Zijn al genoeg spelers die wat meehobbelen en te snel tevreden zijn. Dat doen ze maar bij de amateurs
    Adamse mentaliteit heet dat...bah !
  • 23 Aug 2019 om 08:56
    • Quote van 23 Aug 2019 om 08:35
      Amsterdamse bluf, misplaatste arrogantie die vaak nergens op gebaseerd is. Neemt niet weg dat ik Jordy verder een prima jongen vind. Maar deze uitspraak is typisch Amsterdams. Even denken dat als je het bij Ajax lang niet haalt je jezelf zomaar even bij “dat provincie clubje” in de basis speelt. Koude kermis maar het realisme is neergedaald en kan echt een hele goede speler worden voor ons. De drive is er.
    Mwah, ik houd er wel van, topsportmentaliteit heet dat maar in het voetbal is dat misplaatst. Keihard werken om de beste te zijn en jezelf voorhouden dat je alles kunt bereiken en de beste bent geeft je al een psychologisch voordeel. Lijkt me niks mis mee. Zijn al genoeg spelers die wat meehobbelen en te snel tevreden zijn. Dat doen ze maar bij de amateurs
  • 23 Aug 2019 om 08:35
    • Quote van 23 Aug 2019 om 08:08
      Adammer..
    Amsterdamse bluf, misplaatste arrogantie die vaak nergens op gebaseerd is. Neemt niet weg dat ik Jordy verder een prima jongen vind. Maar deze uitspraak is typisch Amsterdams. Even denken dat als je het bij Ajax lang niet haalt je jezelf zomaar even bij “dat provincie clubje” in de basis speelt. Koude kermis maar het realisme is neergedaald en kan echt een hele goede speler worden voor ons. De drive is er.
  • 23 Aug 2019 om 08:08
    • Quote van 22 Aug 2019 om 23:31
      Mee eens wel heel goedkoop dit te roepen.
    Adammer..
  • 22 Aug 2019 om 23:31
    • Quote van 22 Aug 2019 om 15:40
      Jordy, wel beter spelen dan tegen Emmen, want dan ben je je basisplaats ook zo weer kwijt. Even goed kijken welke kleur bij welke kleur hoort. Hetzelfde geldt ook voor je medespelers.
    Mee eens wel heel goedkoop dit te roepen.
  • 22 Aug 2019 om 20:24
    • Quote van 22 Aug 2019 om 15:40
      Jordy, wel beter spelen dan tegen Emmen, want dan ben je je basisplaats ook zo weer kwijt. Even goed kijken welke kleur bij welke kleur hoort. Hetzelfde geldt ook voor je medespelers.
    Ze weten hoe het spelletje werkt hoor. Ze zijn niet dom
  • 22 Aug 2019 om 15:40
    Jordy, wel beter spelen dan tegen Emmen, want dan ben je je basisplaats ook zo weer kwijt. Even goed kijken welke kleur bij welke kleur hoort. Hetzelfde geldt ook voor je medespelers.
  • 22 Aug 2019 om 14:43
    Af en toe even kijken of er transfernieuws is en dan dit komkommernieuws ;)
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›