Bruijn looft ploeggenoot: ''Hij is de beste van SC Heerenveen'' Seizoenkaarthouders gratis naar SC Heerenveen - Roda JC Jansen ziet verbeterpunten: ''Daarin willen we nog een stap maken'' Floranus wint met Jong Oranje, Van der Heide speelt doelpuntrijk gelijk Blessure weerhoudt Veerman van debuut voor Jong Oranje

SC Heerenveen stelt teleur: ''Ik had een wat heftigere reactie verwacht''

( 15 reacties)
SC Heerenveen stelt teleur: ''Ik had een wat heftigere reactie verwacht''

Na twee goede wedstrijden op rij slaagde SC Heerenveen er zaterdag niet in om een resultaat te boeken tegen FC Emmen. Oud-trainer Marco van Basten vond het jammer dat het enthousiasme dat het team van Johnny Jansen eerder toonde niet tegen de Drenten werd tentoongesteld.

"FC Emmen maakt natuurlijk een vrije bal en daarna een goede 2-0. Maar ik heb wel het idee dat Heerenveen het meeste aan het spelen is. Maar ze zijn niet in staat om de verdediging van Emmen te slechten", begint Van Basten FOX Sports. "In de tweede helft zag ik een vechtend Emmen en een beetje hopeloos Heerenveen."

"Het was niet echt indrukwekkend wat ze in de tweede helft op de mat legden. Ik had na de 2-0 wat een heftigere reactie verwacht, maar daartoe waren ze niet in staat. Ik vond het niet best", vervolgt Van Basten, die Emmen ondertussen ook complimenten moest maken."Die hebben ervoor gevochten, zijn uiteindelijk redelijk makkelijk overeind gebleven en hebben ook nog een paar goede kansen gekregen."

Van Basten lijkt ondertussen wel fan van trainer Johnny Jansen. "Ik heb hem bij Heerenveen meegemaakt, daar was hij in de jeugd een hele enthousiaste jongen. In de eerste duels zag je ook het enthousiasme bij hem terug in de ploeg. Dat zag er fris en goed uit. Nu lopen ze eigenlijk een beetje lullig tegen de lamp aan."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Aug 2019 om 17:18
    • Quote van 19 Aug 2019 om 14:15
      Laat eens een goede mental coach los op de selectie. Hoevaak verliezen wij niet bij Heerenveen omdat de tegenstander feller en gepassioneerder speelt. Daar waar je naar mijn idee nooit op mag verliezen. En wij missen al jaren iemand die voorop gaat in de strijd en het team daarin meeneemt. Dat lijkt bij onze club niet zo belangrijk gevonden te worden. Hopelijk kijkt Hamstra daar eens naar.
    Hoe vaak kwam Heerenveen vorig jaar terug van een achterstand? En ook dit jaar is het zo dat men terugknokt na een achterstand. Alleen tegen Emmen lukt het niet, kan gebeuren. Het is competitievervalsing vanwege dat kunstgras. Vreemd ook dat Marco van Basten het daar niet over heeft. Zou een topclub verliezen op kunstgras dan ligt het daaraan.
  • 19 Aug 2019 om 14:33
    Het probleem is niet mentaal. Wij hebben op dit moment niet de spelers die het spel kunnen maken. Hierdoor spelen we veel beter tegen ploegen die beter zijn dan wij. We krijgen hiertegen meer ruimte waarop we lekker kunnen counteren.Snap heel goed waarom Hamstra nog een verdedigende middenvelder wil hebben (strijder) en een nummer tien met scorend vermogen en het liefst ook creativiteit
  • 19 Aug 2019 om 14:15
    Laat eens een goede mental coach los op de selectie. Hoevaak verliezen wij niet bij Heerenveen omdat de tegenstander feller en gepassioneerder speelt. Daar waar je naar mijn idee nooit op mag verliezen. En wij missen al jaren iemand die voorop gaat in de strijd en het team daarin meeneemt. Dat lijkt bij onze club niet zo belangrijk gevonden te worden. Hopelijk kijkt Hamstra daar eens naar.
  • 19 Aug 2019 om 13:35
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:50
      Ik denk dat het meer zo was dat de spelers de tactiek niet uitvoerden. Volgensmij is JJ tactisch juist erg sterk.
    Hm - Een strategie is een plan en tactiek gebruik je om dat plan te laten slagen. Strategie is voor de langere termijn, laten we zeggen 1 wedstrijd. Kennelijk was de strategie gisteren om niet te gaan opbouwen: "Maar wat deden wij? We gingen tóch opbouwen, waaruit we die vrije trap en dus de 1-0 tegen kregen", verzucht Jansen na afloop". Tactisch gezien is dat dus niet gelukt en over die strategie (tegen Emmen!) zijn ook wel wat vragen te stellen.

  • 19 Aug 2019 om 12:50
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:46
      Lekker pannekoeken !Maar goed JJ moet zich nog bewijzen als hoofdcoach, De tactiek faalde opzichtig tegen Emmen. We gaan het zien het verder verloopt.
    Ik denk dat het meer zo was dat de spelers de tactiek niet uitvoerden. Volgensmij is JJ tactisch juist erg sterk.
  • 19 Aug 2019 om 12:49
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:46
      Lekker pannekoeken !Maar goed JJ moet zich nog bewijzen als hoofdcoach, De tactiek faalde opzichtig tegen Emmen. We gaan het zien het verder verloopt.
    :) ach ja, het was wel mooi geweest als het gewerkt had met MvB. Nu: alle support voor JJ.
  • 19 Aug 2019 om 12:46
    Lekker pannekoeken !Maar goed JJ moet zich nog bewijzen als hoofdcoach, De tactiek faalde opzichtig tegen Emmen. We gaan het zien het verder verloopt.
  • 19 Aug 2019 om 12:41
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:34
      Van Basten zul je nooit meer als een hoofdtrainer terug zien. Dat hebben de periodes bij Ajax, Heerenveen en AZ wel bewezen.
    Risotto is hier de pannekoek. JJ moet een stapje vooruit doen, niet terug.
  • 19 Aug 2019 om 12:35
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:30
      Nou beste Frank omdat reageren op jou in een oeverloze discussie verzandt.
    Beetje te makkelijke reactie zoals je vaker doet. Dit gaat niet alleen om mij, je reageert op niemand vervolgens als iemand je wat vraagt na een post dropping. .Ik ben benieuwd naar je mening. Wanneer jij iemand beter vindt dan ik dat vind ik dat prima. Maar ik ben wel benieuwd waar je Bednarek dan beter in vindt.
  • 19 Aug 2019 om 12:34
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:17
      Ik zie Van Basten graag terugkomen als Hoofdtrainer. Dan kan JJ een stapje terug doen en hem assisteren.
    Van Basten zul je nooit meer als een hoofdtrainer terug zien. Dat hebben de periodes bij Ajax, Heerenveen en AZ wel bewezen.
  • 19 Aug 2019 om 12:30
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:20
      Ristoretto meestal drop je hier iets en kom je op een reactie op jouw post nooit terug. Vraag het daarom nog een keer. Je gaf aan dat Bednarek nu maar eens de kans moest krijgen. Waar baseer je op dat hij beter is dan Hahn?
    Nou beste Frank omdat reageren op jou in een oeverloze discussie verzandt.
  • 19 Aug 2019 om 12:21
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:10
      zou van basten niet een goede scout zijn voor heerenveen?
    Dan kunnen we de komst van Ruud van Nistelrooy, Mark van Bommel en Clarence Seedorf wel uit ons hoofd zetten (en Marco Papa, dat ook)

  • 19 Aug 2019 om 12:20
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:17
      Ik zie Van Basten graag terugkomen als Hoofdtrainer. Dan kan JJ een stapje terug doen en hem assisteren.
    Ristoretto meestal drop je hier iets en kom je op een reactie op jouw post nooit terug. Vraag het daarom nog een keer. Je gaf aan dat Bednarek nu maar eens de kans moest krijgen. Waar baseer je op dat hij beter is dan Hahn?
  • 19 Aug 2019 om 12:17
    Ik zie Van Basten graag terugkomen als Hoofdtrainer. Dan kan JJ een stapje terug doen en hem assisteren.
  • 19 Aug 2019 om 12:10
    zou van basten niet een goede scout zijn voor heerenveen?
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›