VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen komt slechte start niet te boven in Emmen

( 122 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen komt slechte start niet te boven in Emmen

SC Heerenveen had zaterdagavond bij een overwinning op FC Emmen de gedeelde koppositie kunnen pakken, maar zover kwam het niet. De ploeg van Johnny Jansen kwam een vroege achterstand niet meer te boven en verloor met 2-0. 

Al na vier minuten lag de bal achter Warner Hahn. De doelman ging niet helemaal vrijuit bij de goal van Nikolai Laursen. De Deen schoot de bal van een meter of dertig binnen en liet Hahn kansloos. Heerenveen had even nodig om zich te herstellen en FC Emmen kreeg wat kansjes. 

Dat gold ook voor de Friezen, maar vlak voor rust was het opnieuw raak. Verdedigend ging er veel mis bij Heerenveen. Glenn Bijl kon vrij inkoppen, maar Lorenzo Burnet kreeg eveneens veel ruimte om de voorzet te verzorgen. 

Na rust herstelde Heerenveen zich opnieuw, maar tot écht grote kansen kwam het niet. Jens Odgaard had een aantal mogelijkheden om wat te creëeren, maar dat lukte niet. Een teleurstellende avond eindigt zo in 2-0 voor FC Emmen. 

Opstelling SC Heerenveen: Hahn, Floranus, Dresevic, Botman, Woudenberg, Kongolo, Faik, Bruijn (72' Ras), Van Bergen, Odgaard, Ejuke (84' Van der Heide).

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Aug 2019 om 23:06
    • Quote van 19 Aug 2019 om 17:28
      Kerel, ik denk dat jij het kwijt bent. Het is toch vrij logisch dat Emmen spelers haalt van mindere kwaliteit dan Heerenveen en Heerenveen mindere spelers dan Ajax? En Ajax weer dan Real Madrid en Madrid dan Barcelona.
      Dus is het vissen veel makkelijker voor iemand bij Emmen dan bij Heerenvene en bij Heerenveen is het makkelijker dan bij Ajax..

      Als je dit al niet snapt, dan heb ik weinig vertrouwen in jouw voetbalverstand. Nog minder dan ik al had bij het lezen van jouw bijdragen elders.
    Het verschil tussen haalt en 'hoeven' halen. Misschien kunnen wij ook wel eens wat meer in die vijver vissen waar het zogenaamd makkelijk vissen is. Je hoeft daar kennelijk per saldo als team niet slechter van te worden. Over vertrouwen in iemands (voetbal) verstand zijn we het wel eens, zo sta ik er naar jou toe ook in. Mooi niet?
  • 19 Aug 2019 om 17:30
    Emmen zit echt niet zo ver achter ons. Zij leverden meer strijd en wonnen daardoor vrij eenvoudig. Scheids was ook niet best voor ons en kunstgras helpt dan ook niet mee. Laat het gewoon duidelijk zijn dat we niet elke wedstrijd de bovenliggende partij zullen zijn en elke wedstrijd alles moeten geven. Blijf er wel bij dat het verkopen van Rienstra, hij wilde zelf al langer weg natuurlijk, hier ook mee samenhangt. Automatismen zijn dan even zoek. Elftal heeft bovendien totale metamorfose ondergaan. Maar er komen vast nog wel een paar goede versterkingen bij.alleen heeft het even tijd nodig. Als we gemazzeld hadden met 3 punten was dat ms. wel niet gebeurt en zaten we nog onterecht op onze roze wolk. Laten we begin september afwachten en dan oordelen.
  • 19 Aug 2019 om 17:28
    • Quote van 19 Aug 2019 om 17:03
      Een club die theoretisch een grotere kans heeft te degraderen zou spelers van mindere kwaliteit hoeven halen? Sorry Wielenga, of jij bent het kwijt of een aantal mensen hier inclusief ik zijn het kwijt. Lees het nog eens, denk er nog eens goed over na.... Dit slaat echt nergens op. Of zou Emmen zich bij voorbaat al neergelegd hebben bij degradatie volgend jaar mei of eerder denk je?
    Kerel, ik denk dat jij het kwijt bent. Het is toch vrij logisch dat Emmen spelers haalt van mindere kwaliteit dan Heerenveen en Heerenveen mindere spelers dan Ajax? En Ajax weer dan Real Madrid en Madrid dan Barcelona.
    Dus is het vissen veel makkelijker voor iemand bij Emmen dan bij Heerenvene en bij Heerenveen is het makkelijker dan bij Ajax..

    Als je dit al niet snapt, dan heb ik weinig vertrouwen in jouw voetbalverstand. Nog minder dan ik al had bij het lezen van jouw bijdragen elders.
  • 19 Aug 2019 om 17:13
    • Quote van 19 Aug 2019 om 17:03
      Een club die theoretisch een grotere kans heeft te degraderen zou spelers van mindere kwaliteit hoeven halen? Sorry Wielenga, of jij bent het kwijt of een aantal mensen hier inclusief ik zijn het kwijt. Lees het nog eens, denk er nog eens goed over na.... Dit slaat echt nergens op. Of zou Emmen zich bij voorbaat al neergelegd hebben bij degradatie volgend jaar mei of eerder denk je?
    Nee wat ik probeer te zeggen is dat Emmen genoegen neemt met mindere kwaliteit dan Heerenveen. Daar hebben ze het budget niet voor.
  • 19 Aug 2019 om 17:03
    • Quote van 19 Aug 2019 om 16:56
      Ze hoeven minder goede kwaliteit te halen. Dat bedoel ik. En dat is toch echt een grotere vijver. Als bankzitter misschien ja. Maar dat bedoel ik niet. Als jij denkt dat je dat kan moet je dat lekker blijven denken. Heerenveen is niet de enige club op de wereld en niet elke speler past in het elftal. Je moet niet alleen naar de vaardigheden kijken maar ook de persoonlijkheid. Ayoub is bijvoorbeeld een goede voetballer maar zou hier totaal niet passen.
    Een club die theoretisch een grotere kans heeft te degraderen zou spelers van mindere kwaliteit hoeven halen? Sorry Wielenga, of jij bent het kwijt of een aantal mensen hier inclusief ik zijn het kwijt. Lees het nog eens, denk er nog eens goed over na.... Dit slaat echt nergens op. Of zou Emmen zich bij voorbaat al neergelegd hebben bij degradatie volgend jaar mei of eerder denk je?
  • 19 Aug 2019 om 16:56
    • Quote van 18 Aug 2019 om 14:45
      Hoezo vissen zij uit een andere vijver? Hoezo kunnen zij makkelijker spelers halen.. Hun budget is nog minder dan die van ons maar toch kunnen ze makkelijker spelers halen..
      Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar niet in een logische..
      En dan vind jij het lachwekkend als ik zeg dat De leeuw bij ons niet zou misstaan? De Leeuw kan je prima gebruiken als extra spits of als 2e spits achter Odgaard.

      Maar goed ik ga wel verder niet meer op in. Jij bent namelijk te lachwekkend...

      Misschien moeten wij onze begroting gewoon ook gewoon inkrimpen want dan kunnen we makkelijker spelers halen net zoals emmen... Logisch...

      Ik zeg nergens dat het werk van Hamstra makkelijk is, ik zeg alleen wel dat ik het zelf beter zou doen voor dat loon. 100% JA dan maar arrogant, maar de tering man. Iedereen die maar een beetje kijk op voetbal heeft presteert al snel beter dan Hamstra. Zeker als je er ook nog eens dik en dik voor betaald wordt en er dus 24/7 mee bezig kan zijn.
    Ze hoeven minder goede kwaliteit te halen. Dat bedoel ik. En dat is toch echt een grotere vijver. Als bankzitter misschien ja. Maar dat bedoel ik niet. Als jij denkt dat je dat kan moet je dat lekker blijven denken. Heerenveen is niet de enige club op de wereld en niet elke speler past in het elftal. Je moet niet alleen naar de vaardigheden kijken maar ook de persoonlijkheid. Ayoub is bijvoorbeeld een goede voetballer maar zou hier totaal niet passen.
  • 19 Aug 2019 om 16:49
    • Quote van 18 Aug 2019 om 13:56
      Ga je nu Nijhuis de schuld geven?.
    Die was in een behoorlijk aantal gevallen niet heel erg objectief in het uitdelen van vrije trappen. Geef hem niet de schuld van het verlies, geef aan dat hij om genoemde reden uitgejouwd werd.
  • 19 Aug 2019 om 16:32
    Geen zin in.. deze samenvatting
  • 18 Aug 2019 om 14:46
    • Quote van 18 Aug 2019 om 13:08
      Emmen hoefde de tweede helft niet meer. Liet het iniatief bij Heerenveen, wetende dat Heerenveen steeds meer ruimtes zou gaan weggeven en dat deden ze ook. Terechte overwinnning voor Emmen helaas.
    Klopt
  • 18 Aug 2019 om 14:45
    • Quote van 18 Aug 2019 om 14:29
      Emmen vist uit een heel andere vijver. Die kunnen makkelijker spelers halen omdat er ook meer van zijn. Als Hamstra met de Leeuw aan komt zetten is niemand tevreden. Dat jij zegt dat hij goed bij ons zou passen is lachwekkend. Alleen Laursen en Bijl zou ik graag hier zien. En Lukkien vind ik ook geen verkeerde trainer. Tuurlijk worden we ingehaald. We hebben niet een geweldige directie. Maar ik zie het op de AD na alleen maar slechter worden. Alleen die van Willem II en Twente vind ik goed maar die blijven daar lekker. Ook Fledderus zou een goede zijn maar die blijft lekker bij Groningen. Verder is er niemand die ik nou beter dan Hamstra vind. Maar goed, volgend jaar zullen Cees en Gerry er wel niet meer zitten als het idd niks wordt dit seizoen. En dan gaan dezelfde mensen weer nieuwe mensen aanstellen. En door onrust zullen de kandidaten niet in de rij staan en zal je het moeten doen met een 10de keus ofzo. En die gaat het echt niet beter doen dan Hamstra. Elke club heeft een team waar ze maar moeilijk van winnen. Blijkbaar is dat bij ons Emmen. Want het zag er niet uit. We gaan het tegen Twente en Fortuna zien. Als we ook dat niet winnen mag je je zorgen gaan maken. Wat ik bedoelde te zeggen was dat je begroting niks zegt en dat iedereen van elkaar kan verliezen en winnen. Niet dat wij kampioen zullen gaan worden. Want het moet natuurlijk wel incidentieel blijven. Jij denkt dat het werk van Hamstra heel makkelijk is ofzo. Maar dat is het echt niet.
    Hoezo vissen zij uit een andere vijver? Hoezo kunnen zij makkelijker spelers halen.. Hun budget is nog minder dan die van ons maar toch kunnen ze makkelijker spelers halen..
    Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar niet in een logische..
    En dan vind jij het lachwekkend als ik zeg dat De leeuw bij ons niet zou misstaan? De Leeuw kan je prima gebruiken als extra spits of als 2e spits achter Odgaard.

    Maar goed ik ga wel verder niet meer op in. Jij bent namelijk te lachwekkend...

    Misschien moeten wij onze begroting gewoon ook gewoon inkrimpen want dan kunnen we makkelijker spelers halen net zoals emmen... Logisch...

    Ik zeg nergens dat het werk van Hamstra makkelijk is, ik zeg alleen wel dat ik het zelf beter zou doen voor dat loon. 100% JA dan maar arrogant, maar de tering man. Iedereen die maar een beetje kijk op voetbal heeft presteert al snel beter dan Hamstra. Zeker als je er ook nog eens dik en dik voor betaald wordt en er dus 24/7 mee bezig kan zijn.
  • 18 Aug 2019 om 14:40
    • Quote van 18 Aug 2019 om 14:00
      Het overkomt ons alleen wel erg vaak, dat we wonderdokter spelen. Daar mogen we toch goed ziek van zijn?.
    Klopt, heeft niets met niet achter de club staan te maken. Of je niet laten horen, positief, tijdens wedstrijden! Het gaat erom dat je net als vorig seizoen de bietenbrug ik gaat met zelfde cijfers terwijl je dit jaar WEL wist wat je kon verwachten. Dat verbaast mij zeer.....en geeft wel een flinke kater ook al had ik hier wel wat rekening mee gehouden omdat iedereen maar riep dat wij 3 pnt zouden halen, op basis waarvan vraag ik mij want afgelopen seizoen slechts 1 wedstrijd verschil tussen ons in eindklassering? Ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat je weer zo slap voetbalt/begint wetende hoe het vorig seizoen is verlopen en dat heeft idd niets met negatief if clubliefde van doen, dat is gewoon verbazing en teleurstelling
  • 18 Aug 2019 om 14:29
    • Quote van 18 Aug 2019 om 14:01
      Riemer was creatief. Er zijn genoeg mensen zoals Riemer.
      Smit bij heracles was net zo'n type man. Toevallig is hij ook goed bevriend met Riemer..

      En waarom denk ik te makkelijk? Kijk eens naar Emmen, kijk naar hun team en kijk hoe ze voetballen. Zo'n de Leeuw he zou hier echt niet misstaan hoor! Maar hey ik denk veel te makkelijk..
      Jij denkt veel te moeilijk, misschien moet je eens om je heen kijken maar Heerenveen wordt links en rechts ingehaald.. Maar ach, daar kan Heerenveen niks aan doen, dat zijn de huidige tijden andere clubs hebben daar geen last van maar Heerenveen wel... Ja dat denk ik ook...

      Noem jij Emmen een degradatiekandidaat? Dan zijn we dat zelf namelijk ook. Vorig jaar verloren we ook in EMMEN hoor, het is niet zo dat het een incident is ofzo. Emmen eindigde vorig jaar maar met 3 puntjes minder dan ons. Dus Emmen en Heerenveen zijn qua niveau een beetje hetzelfde aan het worden. Thuis speelden we gelijk tegen Emmen... Het is maar even dat je het WEET!

      Kennelijk kan de TD van Emmen met zijn minimale budget beter werken dan Hamstra...

      Maar ja, misschien worden we wel kampioen. Ajax verloor ook van Heracles vorig jaar en stond toch halve finale. Ja idd als je het zo bekijkt, misschien worden we dan wel kampioen..
      man man wat een vergelijking..... NOT!

      En je stelt mij allemaal vragen, maar daarvoor moet je niet bij mij zijn. Ik krijg geen dikke audi van de club en een megasalaris om er tijd aan te spenderen en spelers te zoeken.
      Maar geef mij 50% van het salaris van Hamstra en ik haal betere spelers dan hij dat doet!

      Het wordt er elk jaar slechter op bij ons, maar dat is niet overal zo..

      Even naar jou mooie vergelijking.. Ajax wordt elk jaar RIJKER en rijker, halen zelfs halve finale CL maar hey, het wordt elk jaar slechter he.... JA bij Heerenveen wel want elk jaar gaan er steeds meer echte voetbalmensen weg bij de club en komen er bobo's voor terug!

      Ik ben tot nu erg blij dat ik mijn kaart niet verlengd heb ja.

      Maar steek gerust je kop in het zand en accepteer idd dat het elk jaar slechter wordt en we dus dit jaar of volgend jaar zomaar eens een niveautje lager kunnen spelen.

      Je doet alsof Heerenveen het slachtoffer is.. Maar de club doet dit zichzelf aan!
    Emmen vist uit een heel andere vijver. Die kunnen makkelijker spelers halen omdat er ook meer van zijn. Als Hamstra met de Leeuw aan komt zetten is niemand tevreden. Dat jij zegt dat hij goed bij ons zou passen is lachwekkend. Alleen Laursen en Bijl zou ik graag hier zien. En Lukkien vind ik ook geen verkeerde trainer. Tuurlijk worden we ingehaald. We hebben niet een geweldige directie. Maar ik zie het op de AD na alleen maar slechter worden. Alleen die van Willem II en Twente vind ik goed maar die blijven daar lekker. Ook Fledderus zou een goede zijn maar die blijft lekker bij Groningen. Verder is er niemand die ik nou beter dan Hamstra vind. Maar goed, volgend jaar zullen Cees en Gerry er wel niet meer zitten als het idd niks wordt dit seizoen. En dan gaan dezelfde mensen weer nieuwe mensen aanstellen. En door onrust zullen de kandidaten niet in de rij staan en zal je het moeten doen met een 10de keus ofzo. En die gaat het echt niet beter doen dan Hamstra. Elke club heeft een team waar ze maar moeilijk van winnen. Blijkbaar is dat bij ons Emmen. Want het zag er niet uit. We gaan het tegen Twente en Fortuna zien. Als we ook dat niet winnen mag je je zorgen gaan maken. Wat ik bedoelde te zeggen was dat je begroting niks zegt en dat iedereen van elkaar kan verliezen en winnen. Niet dat wij kampioen zullen gaan worden. Want het moet natuurlijk wel incidentieel blijven. Jij denkt dat het werk van Hamstra heel makkelijk is ofzo. Maar dat is het echt niet.
  • 18 Aug 2019 om 14:01
    • Quote van 18 Aug 2019 om 03:55
      Als ik voetballer was geweest zou ik iig niet mijn best voor jou doen. Jij denkt allemaal veel te makkelijk. Jij zal je hele leven elke TD met Riemer vergelijken. Er is alleen geen één TD die zo goed was al hij. Dus je zult nooit tevreden zijn. Moeten wij elke wedstrijd van een degradatie kandidaat winnen dan? Kom op man! Doe normaal.... Het zag er niet uit de eerste helft en het is duidelijk dat Odgaard geen goede indruk maakt. Ajax deed het vorig jaar ook verschrikkelijk tegen Heracles (vergeleken met Ajax ook niet geweldig team) maar stonden wel in de halve finale CL. Het kan iedereen overkomen. In Emmen staan de supporters er vol achter wat spelers energie geeft en trots maakt om voor die club uit te komen. Hier zullen ze zo snel mogelijk weg willen met al die zure chagarijnige "supporters". Jij zei ook dat er geen rechtsback meer zou komen en dat je " het zinkende schip" verlaat. En dat noemt zich een supporter, lachwekkend. Ik ben jaloers op Twente en NAC. Daar weten ze wel wat supporter betekend. Maar zeg nou eens, wie moet AD en TD worden dan? Wat verwacht je van ze met de 11de (ofzo) spelersbegroting? Noem namen. Want dat zal je natuurlijk wel niet lukken. Zeg mij nou eens hoe jij denkt dat we sponsors binnenhalen? Moeten we een selectie als AZ, Utrecht, Vitesse hebben? Of ben je toch nog wel wat realistischer dan dat? Gerry is niet de beste TD, Cees mag van mij ook weg. Maar wat dan? Er is echt niemand die opeens geweldige mensen uit de hoed tovert. Het wordt er elk jaar slechter op.
    Riemer was creatief. Er zijn genoeg mensen zoals Riemer.
    Smit bij heracles was net zo'n type man. Toevallig is hij ook goed bevriend met Riemer..

    En waarom denk ik te makkelijk? Kijk eens naar Emmen, kijk naar hun team en kijk hoe ze voetballen. Zo'n de Leeuw he zou hier echt niet misstaan hoor! Maar hey ik denk veel te makkelijk..
    Jij denkt veel te moeilijk, misschien moet je eens om je heen kijken maar Heerenveen wordt links en rechts ingehaald.. Maar ach, daar kan Heerenveen niks aan doen, dat zijn de huidige tijden andere clubs hebben daar geen last van maar Heerenveen wel... Ja dat denk ik ook...

    Noem jij Emmen een degradatiekandidaat? Dan zijn we dat zelf namelijk ook. Vorig jaar verloren we ook in EMMEN hoor, het is niet zo dat het een incident is ofzo. Emmen eindigde vorig jaar maar met 3 puntjes minder dan ons. Dus Emmen en Heerenveen zijn qua niveau een beetje hetzelfde aan het worden. Thuis speelden we gelijk tegen Emmen... Het is maar even dat je het WEET!

    Kennelijk kan de TD van Emmen met zijn minimale budget beter werken dan Hamstra...

    Maar ja, misschien worden we wel kampioen. Ajax verloor ook van Heracles vorig jaar en stond toch halve finale. Ja idd als je het zo bekijkt, misschien worden we dan wel kampioen..
    man man wat een vergelijking..... NOT!

    En je stelt mij allemaal vragen, maar daarvoor moet je niet bij mij zijn. Ik krijg geen dikke audi van de club en een megasalaris om er tijd aan te spenderen en spelers te zoeken.
    Maar geef mij 50% van het salaris van Hamstra en ik haal betere spelers dan hij dat doet!

    Het wordt er elk jaar slechter op bij ons, maar dat is niet overal zo..

    Even naar jou mooie vergelijking.. Ajax wordt elk jaar RIJKER en rijker, halen zelfs halve finale CL maar hey, het wordt elk jaar slechter he.... JA bij Heerenveen wel want elk jaar gaan er steeds meer echte voetbalmensen weg bij de club en komen er bobo's voor terug!

    Ik ben tot nu erg blij dat ik mijn kaart niet verlengd heb ja.

    Maar steek gerust je kop in het zand en accepteer idd dat het elk jaar slechter wordt en we dus dit jaar of volgend jaar zomaar eens een niveautje lager kunnen spelen.

    Je doet alsof Heerenveen het slachtoffer is.. Maar de club doet dit zichzelf aan!
  • 18 Aug 2019 om 14:00
    • Quote van 18 Aug 2019 om 03:55
      Als ik voetballer was geweest zou ik iig niet mijn best voor jou doen. Jij denkt allemaal veel te makkelijk. Jij zal je hele leven elke TD met Riemer vergelijken. Er is alleen geen één TD die zo goed was al hij. Dus je zult nooit tevreden zijn. Moeten wij elke wedstrijd van een degradatie kandidaat winnen dan? Kom op man! Doe normaal.... Het zag er niet uit de eerste helft en het is duidelijk dat Odgaard geen goede indruk maakt. Ajax deed het vorig jaar ook verschrikkelijk tegen Heracles (vergeleken met Ajax ook niet geweldig team) maar stonden wel in de halve finale CL. Het kan iedereen overkomen. In Emmen staan de supporters er vol achter wat spelers energie geeft en trots maakt om voor die club uit te komen. Hier zullen ze zo snel mogelijk weg willen met al die zure chagarijnige "supporters". Jij zei ook dat er geen rechtsback meer zou komen en dat je " het zinkende schip" verlaat. En dat noemt zich een supporter, lachwekkend. Ik ben jaloers op Twente en NAC. Daar weten ze wel wat supporter betekend. Maar zeg nou eens, wie moet AD en TD worden dan? Wat verwacht je van ze met de 11de (ofzo) spelersbegroting? Noem namen. Want dat zal je natuurlijk wel niet lukken. Zeg mij nou eens hoe jij denkt dat we sponsors binnenhalen? Moeten we een selectie als AZ, Utrecht, Vitesse hebben? Of ben je toch nog wel wat realistischer dan dat? Gerry is niet de beste TD, Cees mag van mij ook weg. Maar wat dan? Er is echt niemand die opeens geweldige mensen uit de hoed tovert. Het wordt er elk jaar slechter op.
    Het overkomt ons alleen wel erg vaak, dat we wonderdokter spelen. Daar mogen we toch goed ziek van zijn?.
  • 18 Aug 2019 om 13:56
    • Quote van 18 Aug 2019 om 02:30
      Sommigen zijn terecht kritisch. En een aantal zijn van mening dat je ten allen tijde positief moet blijven en de polonaise moet blijven lopen. Het team heeft vanavond het applaus gehad i.t.t vorig seizoen toen 'schaam je kapot' klonk. Er werd niemand uitgefloten of uitgejoeld behalve Nijhuis die al van tevoren wist dat Emmen ging winnen. Er werd eigenlijk onafgebroken gezongen. Wat willen de goedpraters dan eigenlijk nog precies? Wat goed is mag benoemd worden, maar wat slecht is ook. Leer daar mee leven, negeer het, of kom anders niet als je je er zo aan ergert.
    Ga je nu Nijhuis de schuld geven?.
  • 18 Aug 2019 om 13:55
    • Quote van 18 Aug 2019 om 13:16
      Off: Dost voor 9 miljoen naar Frankfurt. Iemand een rekensommetje hoeveel Heerenveen hier dan van krijgt?
    1%
  • 18 Aug 2019 om 13:53
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:14
      Waar was jij overigens toen het goed ging? Lijkt wel of jij hier alleen komt als het slecht gaat om wat zout in de wond te strooien en te laten zien hoe goed jij het allemaal wel niet ziet...
      En Heerenveen speelde Feyenoord vorige week helemaal weg in de eerste helft, vroeg vast zetten, die lui kwamen er niet aan te pas. Zou Odgaard de 1-0 gemaakt hebben waren er gewoon over heen gegaan. Vooral de centrale verdedigers wisten niet wat ze meemaakten met Kongolo die erover heen geen, van de Bergen en Ejuke die naar binnen gingen. Echt, beste eerste helft/half uur in tijden.


    Welke wedstrijd heb jij gezien?.
  • 18 Aug 2019 om 13:41
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:02
      Had nog wel hoop in Odgaard maar heb nu toch zo mijn twijfels. In de voorbereiding ging het goed ja maar als je ook maar iemand in zijn rug zet lukt niks. Hij is niet snel, geen goed aanspeelpunt, niet balvast, probeert spelers uit te spelen terwijl hij dat niet kan, wil dingen te mooi doen. En als dingen niet lukken doet hij de meest rare dingen. We moeten een echt goed aanspeelpunt hebben die ook snel is en een bal kan vast houden. Want ik betwijfel of Odgaard het gaat worden. Mij is nu ook wel duidelijk dat Bruijn veeeelllll beter als controleur kan spelen. Dan heeft hij wat meer ruimte en speelt hij veel beter. Op 10 en linksbuiten vind ik het niks. Zag wat leuke passes van achteruit van hem. Ook Ejuke is geen 10. Verder hadden we gewoon erg veel balverlies. Zag vanaf minuut 1 al dat ze er slapjes bij liepen. van Bergen en Hahn wel onze beste spelers. van Bergen was elke keer dreigend en Hahn pakte een paar goede ballen. Had anders zomaar 5-0 kunnen zijn. Floranus vond ik de tweede helft ook gewoon goed. Een spits en 10 zijn nu wel het meest nodig als we Bruijn dan als controleur gaan gebruiken.
    Odgaard heeft wat pech nu in de afwerking maar gaat er gewoon 15 maken. Bruijn is inderdaad beter als 6 of 8, helemaal mee eens. Ejuke op 10 vind ik een hele vreemde plek voor hem. Ejuke valt me erg tegen tot nu toe, vooral in de kleine ruimte. Ejuke lijkt me bruikbaar als je op de counter speelt. Zijn snelheid is zijn wapen maar hij heeft wel veel ruimte nodig.

    Het is zuur dat Hamstra altijd vreselijk traag is met handelen. Prima dag je nog even Rienstra verkoopt voor een appel en een ei maar dan moet je ook een vervanger hebben die klaar staat.
  • 18 Aug 2019 om 13:35
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:56
      Heb je Feyenoord thuis wel gezien? Heerenveen had tot de 0-1 wel met 4-0 voor kunnen staan, alleen tweede helft was minder.
    4-0???? Ik heb weinig kansen gezien hoor..
  • 18 Aug 2019 om 13:31
    • Quote van 18 Aug 2019 om 13:16
      Off: Dost voor 9 miljoen naar Frankfurt. Iemand een rekensommetje hoeveel Heerenveen hier dan van krijgt?
    Hij heeft hier 2 seizoenen gespeeld weet niet of die alle 2 meetellen voor z’n vergoeding. Zou me verbazen als je er meer als een ton aan overhoudt.
  • 18 Aug 2019 om 13:16
    Off: Dost voor 9 miljoen naar Frankfurt. Iemand een rekensommetje hoeveel Heerenveen hier dan van krijgt?
  • 18 Aug 2019 om 13:08
    • Quote van 18 Aug 2019 om 12:56
      Wel “ironisch” dat ik op veel plekken lees dat Heerenveen 2de helft beter was en dat 2-2 wellicht verdiend was........bij reacties op bv RTV Drenthe lees je dat winst verdiend was, Emmen beter.......gevalletje perceptie, tis maar vanuit welke hoek je kijkt :)
    Emmen hoefde de tweede helft niet meer. Liet het iniatief bij Heerenveen, wetende dat Heerenveen steeds meer ruimtes zou gaan weggeven en dat deden ze ook. Terechte overwinnning voor Emmen helaas.
  • 18 Aug 2019 om 12:56
    Wel “ironisch” dat ik op veel plekken lees dat Heerenveen 2de helft beter was en dat 2-2 wellicht verdiend was........bij reacties op bv RTV Drenthe lees je dat winst verdiend was, Emmen beter.......gevalletje perceptie, tis maar vanuit welke hoek je kijkt :)
  • 18 Aug 2019 om 11:14
    • Quote van 18 Aug 2019 om 10:52
      Buitink is volgens mij ook zoals Odgaard. Dan liever een voetballende spits zoals Lazaros Lamprou.Dan kun je daarmee in de basis beginnen en Odgaard als het nodig is nog als stormram gebruiken.
    Buitink heeft aanvoer nodig, dat klopt. Dat geldt wel voor de meeste spitsen overigens. Ik ken weinig spitsen die alles altijd zelf creëren. Odgaard kan ook heus wel een goal maken, als het samenspel met anderen er is. Maar Buitink is verder veel meer een type Kuijt. Een hardwerkende speler met neus voor de goal en loopvermogen. Hij kan namelijk ook op de flank uit de voeten, en dat zie je Odgaard toch echt niet doen. Lamprou en Buitink komen meer overeen dan Buitink en Odgaard qua speelwijze. Odgaard is ook een kop groter dan de kleine Buitink (1m75?). Maar of Lamprou of Buitink nou komt, het gaat erom dat je een speler hebt met diepgang zodat je kunt variëren.
  • 18 Aug 2019 om 11:10
    Ejuke hoort gewoon op de buitenkant te spelen. Bruin in centrum aanval. Je ziet nu dat je Ben Rienstra gaat missen als regisseur van uit het middenveld. Odgaard maakt het vooralsnog niet waar. Daar moet echt wat bijkomen maar dit zal lastig zijn want ga er van uit dat Gerry dat ook wel weet.
  • 18 Aug 2019 om 10:52
    Buitink is volgens mij ook zoals Odgaard. Dan liever een voetballende spits zoals Lazaros Lamprou.Dan kun je daarmee in de basis beginnen en Odgaard als het nodig is nog als stormram gebruiken.
  • 18 Aug 2019 om 10:42
    • Quote van 18 Aug 2019 om 09:50
      Trouwens over Buitink. Qua kwaliteiten ken ik hem niet echt. Maar iedereen loopt er op de fora van over en ik neem aan dat dat niet voor niets is. Hij scoorde vorig jaar in 1684 minuten (in alle competities) 11 goals en had 2 assists. In de competitie scoorde hij daarvan 7 keer en had hij 1 assist in 17 wedstrijden (769 speelminuten) Dat is op zich best ok natuurlijk. Maar hoe kwamen die goals tot stand? Veel voorzetten van Linssen, Beerens of zelfs hun malle linksback? Veel steekpassjes van Ødegaard, Bero of...? Wij hebben die spelers namelijk niet. Veel erg goede voorzetten komen er van onze flanken niet. Als de jongens flink op de huid gezeten worden stroomt het ook niet over van de lepe steekpassjes. Mijn vraag is daarom, is Buitink voetballend zoveel beter dan wat Odgaard tot nu in de competitie heeft laten zien, of gaat hij tegen dezelfde dingen aanlopen? In dat geval is een investering van meer dan 2 miljoen een riskante.
    3 keer een steekbal in de diepte, 3x een voorzet en 1x een frommelgoal. Qua loop acties is het prima, maar is net als Odgaard een pure afmaker. Zal het dus moeten hebben van de steekpass en voorzetten. Oftewel hetzelfde probleem als nu. Ideaal is een kapstok spits als Uth, Lammers. Jongens die zelf ook wat kunnen creëren. Voor de lange termijn zou een Buitink natuurlijk niet raar zijn dat mag wel duidelijk zijn.
  • 18 Aug 2019 om 10:33
    • Quote van 18 Aug 2019 om 07:44
      Wel bijzonder om te zien hoe euforie ineens zo kan omslaan. Dan roemt men altijd de nuchtere fries. Dan komen de verhalen van de goede tijd van riemer. Duurde trouwens ook altijd best lang voordat er een versterking was. Men romantiseert die tijd te veel. Heerenveen speelt geen europees voetbal en daarbij zijn de resultaten niet geweldig geweest. Dan komen spelers iets minder snel. Daarbij moet heerenveen op de centen letten dus elke aankoop moet wel raak zijn. Stel ke verwachtingen bij en geniet van de wedstrijden waar het wel goed gaat! Uiteindelijk staan we op plein 8 tm 12
    Een manisch depressief persoon is jaloers op de mood-swings die je hier ziet. (Vorig seizoen ook al zo) Het is niet; Jantje lacht, Jantje huilt. Nee hier is het Jantje schatert het uit, of Jantje ziet het niet meer zitten en springt van de brug. ;-)
  • 18 Aug 2019 om 10:11
    • Quote van 18 Aug 2019 om 09:00
      Ja, het was weer slap, zeer slap. En ja, we hebben de eerste twee wedstrijden wèl genoten. Geloof maar dat JJ hier mee aan de slag gaat. Laten wij doen wat NN steeds doet: ons team steunen door dik en dun. Dan gaat het zomaar een mooi seizoen worden.
    Precies
  • 18 Aug 2019 om 09:53
    • Quote van 18 Aug 2019 om 09:50
      Trouwens over Buitink. Qua kwaliteiten ken ik hem niet echt. Maar iedereen loopt er op de fora van over en ik neem aan dat dat niet voor niets is. Hij scoorde vorig jaar in 1684 minuten (in alle competities) 11 goals en had 2 assists. In de competitie scoorde hij daarvan 7 keer en had hij 1 assist in 17 wedstrijden (769 speelminuten) Dat is op zich best ok natuurlijk. Maar hoe kwamen die goals tot stand? Veel voorzetten van Linssen, Beerens of zelfs hun malle linksback? Veel steekpassjes van Ødegaard, Bero of...? Wij hebben die spelers namelijk niet. Veel erg goede voorzetten komen er van onze flanken niet. Als de jongens flink op de huid gezeten worden stroomt het ook niet over van de lepe steekpassjes. Mijn vraag is daarom, is Buitink voetballend zoveel beter dan wat Odgaard tot nu in de competitie heeft laten zien, of gaat hij tegen dezelfde dingen aanlopen? In dat geval is een investering van meer dan 2 miljoen een riskante.
    Buitink is een meer beweeglijke speler dan Odgaard. Een groot deel van de winst zit hem in de variatie die je dan hebt. Je hebt wat te kiezen en nu niet. Odgaard geeft notabene zelf aan vooral goed te zijn in het doelgebied. Wij spelen maar weinig wedstrijden met een spits continue in datzelfde doelgebied... juist vaak genoeg veraf van de goal. En de belangrijkste troef is dat hij gekocht kan worden en dus ook doorverkocht. Risico's heb je altijd in het voetbal, als je die wilt mijden moet je een heel elftal huren. Of spelers oppikken bij Helmond of Telstar, die niet goed genoeg zijn. Of diezelfde 2 miljoen spenderen aan een Nieuw-Zeelander, Japanse, Servische of Costa Ricaanse gok. Mocht Hamstra Buitink overhalen te komen dan dienen we er wel vanuit te gaan dat hij tijd nodig heeft, maar op termijn kan hij gewoon een goede worden net als van Bergen. De mensen die ik over Buitink heb gesproken zien in hem op termijn echt wel een goede Eredivisiespits. Of hij wel of geen 2 miljoen waard is, is de grote vraag. Het is een boel geld natuurlijk voor een talent die er wellicht niet direct zal staan en 3e/4e spits is bij Vitesse.
  • 18 Aug 2019 om 09:51
    Spijtig dat je meteen weggezet wordt als azijnzeiker als je de zaken benoemt zoals ze zijn. Vooral ene Foppe moet leren lezen. Wanneer ik zeg dat wij tegen Feyenoord de betere ploeg waren maar tot weinig uitgespeelde kansen kwamen, wat is daar dan mis mee? Dan signaleer ik toch gewoon een probleem dat opgelost moet worden door Hamstra (en Jansen)? Ejuke speelt nu noodgedwongen op 10, en dat is geen match met Odgaard. Ejuke wil graag wat lopen en wat leuks met de bal doen, en past dus perfect op de flank. Nu in de as wordt het spel erg onrustig.Ik verwacht ook dat als Hamstra Buitink en een extra middenvelder haalt we er echt al wel beter opstaan. Maar dat dit gebeurt is verder niet vreemd: je laat Vlap, Rienstra, van Amersfoort, Thorsby, Kobayashi en Schaars gaan. Dat zijn allemaal spelers die potentieel basis zijn, of zelfs beslissend. En je haalt er alleen Faik (en huurling Bruijn) voor terug. Geen wonder dat je dan nu er al achter komt dat het niet heel breed is. Tot slot: zoals Mackan al benoemde compliment aan de aanhang gister. Tot ver in de 2e helft achter de ploeg blijven staan is gewoon klasse.
  • 18 Aug 2019 om 09:50
    Trouwens over Buitink. Qua kwaliteiten ken ik hem niet echt. Maar iedereen loopt er op de fora van over en ik neem aan dat dat niet voor niets is. Hij scoorde vorig jaar in 1684 minuten (in alle competities) 11 goals en had 2 assists. In de competitie scoorde hij daarvan 7 keer en had hij 1 assist in 17 wedstrijden (769 speelminuten) Dat is op zich best ok natuurlijk. Maar hoe kwamen die goals tot stand? Veel voorzetten van Linssen, Beerens of zelfs hun malle linksback? Veel steekpassjes van Ødegaard, Bero of...? Wij hebben die spelers namelijk niet. Veel erg goede voorzetten komen er van onze flanken niet. Als de jongens flink op de huid gezeten worden stroomt het ook niet over van de lepe steekpassjes. Mijn vraag is daarom, is Buitink voetballend zoveel beter dan wat Odgaard tot nu in de competitie heeft laten zien, of gaat hij tegen dezelfde dingen aanlopen? In dat geval is een investering van meer dan 2 miljoen een riskante.
  • 18 Aug 2019 om 09:31
    • Quote van 18 Aug 2019 om 04:29
      Overigens even iets anders: Ik heb laatst (precies een week terug) een email gestuurd naar cees.roozemond@sc-heerenveen.nl. Ik heb alleen nooit een reactie teruggekregen. Ik dacht alleen dat mensen zeiden dat hij wel reageerde? Of ben ik te ongeduldig? ..
    Het heeft misschien met hoofdletters in het mailadres te maken? Mijn mail ging naar hetzelfde adres met Cees en Roozemond. Of Cees leest mee en weet hoe jij reageert. Is misschien bang dat het een ellenlange mailwisseling wordt aangezien je op iedere post reageert. Wie zal het zeggen ;-)
  • 18 Aug 2019 om 09:28
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:30
      Lees je wel mijn hele bericht aan iemand anders voordat je reageert? In mijn schrijven was het wel relevant. Echt, leer begrijpend Nederlands/Fries.
    Grappig dat je dat zegt. Zou jezelf ook eens moeten doen;)
  • 18 Aug 2019 om 09:25
    • Quote van 18 Aug 2019 om 02:57
      Ik weet niet waar je mij toerekent maar ik probeer altijd positief te blijven. Ik vind alleen wel dat je realistisch moet blijven en ben dus ook weer niet over alles positief. Dat Odgaard een slechte indruk maakt en er geen goede 10 is ben ik het mee eens. Als je voor die 2 posities directe versterkingen haalt staat er alleen een goed team vind ik. Momenteel is het allemaal veel te dunnetjes. Iedereen die ook maar een beetje voetbalverstand heeft ziet dat alleen wel. Zo ook Gerry. En hij is daar echt wel mee bezig. Mensen lijken alleen te denken dat het bellen, paar bedragen roepen, speler uitnodigen en tekenen is. Wij kunnen simpelweg niet veel salaris betalen en ook niet elke speler wil bij een club spelen met een negatieve sfeer. En dat laatste heb ik het zelf ook erg moeilijk mee. Dat er kritiek is op Cees snap ik. En ik denk ook niet dat hij het gaat redden. Maar dat mensen hem en Gerry constant zitten te bashen en doen alsof de club morgen failliet gaat helpt de club totaal niet. De nagatieve sfeer weert mensen inplaats van dat het mensen aantrekt. Terwijl we dat juist nodig hebben. Als ze nou met een plan komen ofzo dan kan ik me er eventueel nog bij aansluiten maar gewoon de hele tijd zinloos negatief lopen te doen kunnen we niks mee. Het uitvak leek het iig te snappen. Ik heb bij elk team dat bekend staat om het strijd leveren en de leuke sfeer nog bijna nooit negatieve supporters gehoord. Het zijn niet alleen de spelers die strijd moeten leveren maar supporters moeten ze ook steunen. Voor negatieve supporters geef je niet alle energie. Laten we afwachten wat Gerry nog gaat halen en wat Cees de komende paar maanden voor elkaar gaat krijgen op commercieel gebied. Laten we zoals vandaag ook bij verlies achter het team blijven staan en voor een goede sfeer zorgen. Ik vond het wel zielig om te zien dat er rook potten bij Heerenveen - Feyenoord stonden. Dat lijkt me iets dat NN moet doen, en niet Cees. Bij NAC doet de directie dat ook niet lijkt mij. De Kuip bezorgd Feyenoord ook altijd punten. Waarom zou het Abe Lenstra Stadion ons niet punten kunnen leveren? Dat het vorig jaar thuis slecht ging lag echt niet alleen aan de spelers/trainer. Wij als supporters moeten de sfeer maken, niet de directie.
    Ik reken niemand ergens onder. Ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet bij welke groep hij hoort. Wie de schoen past.... Op fora ben ik kritisch en schuw ik zeker niet om mensen aan te pakken waarvan ik denk dat dat terecht is. Soms moet je dan op woorden terug komen en dat is geen probleem.

    Bij wedstrijden zal ik eigenlijk nooit onze eigen spelers uitjoelen. Vorige Emmen uit was daarop een uitzondering. Waarom? Omdat de frustratie na bijna een heel seizoen bagger enorm groot was. De welbekende druppel. Omdat ik en ik denk meer mensen echt het idee hadden dat JOR er een puinhoop van maakte. En weet je wat het bijzondere was? Spelers begrepen de reactie van het uitvak en boden verontschuldigingen aan. Ze wisten dus kennelijk ook dat ze ons te kakken hadden gezet.

    Je moet ergens je frustratie kwijt. Beter dat je dat hier doet dan de emmer weer vol laat lopen op een bepaald moment weer spelers uit gaat fluiten. Ik ben benieuwd hoe veel krediet Odgaard en Floranus nog hebben. De een valt inderdaad tegen, de ander in andere wedstrijden mee. Helaas had hij de afgelopen 2 wedstrijden slippertjes waaruit gescoord werd. Als je dan zelf lastig tot kansen en goals komt is zo'n fout vaak meteen fataal.

    Ik hoop dat er deze week minimaal 2 scorende spelers gepresenteerd worden. Dat kan een hoop verdedigend gepruts goed maken. Zoniet, dan vrees ik dat we een probleem hebben. Twente kan ook zomaar met 0-1 van ons winnen. Aan de andere kant, als onze aanvallers het weer op de heupen hebben kunnen we ook zomaar met 3-0 winnen. Wisselvalligheid troef. Nog steeds.
  • 18 Aug 2019 om 09:00
    Ja, het was weer slap, zeer slap. En ja, we hebben de eerste twee wedstrijden wèl genoten. Geloof maar dat JJ hier mee aan de slag gaat. Laten wij doen wat NN steeds doet: ons team steunen door dik en dun. Dan gaat het zomaar een mooi seizoen worden.
  • 18 Aug 2019 om 08:47
    Slecht beleid leidt tot slechte prestaties op het veld. Dat begint bij de "benoeming" van Cees R. , de gebrekkige scouting en de waardeloze huurconstructies. Het lijkt erop dat er iets meer gif in de selectie zit maar ik denk dat het een seizoen wordt als de vorige twee. En met de huidige directie zal het niet veel beter worden. Met veel geluk kan je een keer PO's halen maar andersom kan je zo in degradatienood belanden...
  • 18 Aug 2019 om 08:22
    We moeten ons realiseren dat we dit seizoen met deze selectie spelen voor de plekken 11 tm 14. We kunnen van iedereen verliezen en elke winst is meegenomen. Emmen verliezen zegt alles. Ze dachten het wel even te doen.
  • 18 Aug 2019 om 07:44
    Wel bijzonder om te zien hoe euforie ineens zo kan omslaan. Dan roemt men altijd de nuchtere fries. Dan komen de verhalen van de goede tijd van riemer. Duurde trouwens ook altijd best lang voordat er een versterking was. Men romantiseert die tijd te veel. Heerenveen speelt geen europees voetbal en daarbij zijn de resultaten niet geweldig geweest. Dan komen spelers iets minder snel. Daarbij moet heerenveen op de centen letten dus elke aankoop moet wel raak zijn. Stel ke verwachtingen bij en geniet van de wedstrijden waar het wel goed gaat! Uiteindelijk staan we op plein 8 tm 12
  • 18 Aug 2019 om 04:31
    • Quote van 18 Aug 2019 om 03:55
      Als ik voetballer was geweest zou ik iig niet mijn best voor jou doen. Jij denkt allemaal veel te makkelijk. Jij zal je hele leven elke TD met Riemer vergelijken. Er is alleen geen één TD die zo goed was al hij. Dus je zult nooit tevreden zijn. Moeten wij elke wedstrijd van een degradatie kandidaat winnen dan? Kom op man! Doe normaal.... Het zag er niet uit de eerste helft en het is duidelijk dat Odgaard geen goede indruk maakt. Ajax deed het vorig jaar ook verschrikkelijk tegen Heracles (vergeleken met Ajax ook niet geweldig team) maar stonden wel in de halve finale CL. Het kan iedereen overkomen. In Emmen staan de supporters er vol achter wat spelers energie geeft en trots maakt om voor die club uit te komen. Hier zullen ze zo snel mogelijk weg willen met al die zure chagarijnige "supporters". Jij zei ook dat er geen rechtsback meer zou komen en dat je " het zinkende schip" verlaat. En dat noemt zich een supporter, lachwekkend. Ik ben jaloers op Twente en NAC. Daar weten ze wel wat supporter betekend. Maar zeg nou eens, wie moet AD en TD worden dan? Wat verwacht je van ze met de 11de (ofzo) spelersbegroting? Noem namen. Want dat zal je natuurlijk wel niet lukken. Zeg mij nou eens hoe jij denkt dat we sponsors binnenhalen? Moeten we een selectie als AZ, Utrecht, Vitesse hebben? Of ben je toch nog wel wat realistischer dan dat? Gerry is niet de beste TD, Cees mag van mij ook weg. Maar wat dan? Er is echt niemand die opeens geweldige mensen uit de hoed tovert. Het wordt er elk jaar slechter op.
    Ben het helemaal met je eens! Oprotten met die zeurpieten!
  • 18 Aug 2019 om 04:29
    Overigens even iets anders: Ik heb laatst (precies een week terug) een email gestuurd naar cees.roozemond@sc-heerenveen.nl. Ik heb alleen nooit een reactie teruggekregen. Ik dacht alleen dat mensen zeiden dat hij wel reageerde? Of ben ik te ongeduldig? ..
  • 18 Aug 2019 om 03:55
    • Quote van 18 Aug 2019 om 03:10
      Achja, hamstra heeft nog alle tijd toch? Boeie dat we verliezen van Emmen jongens, het komt vast allemaal goed..
      Tjah als we het allemaal maar zo goed vinden dan vinden de spelers het ook wel goed. Waarom zouden we ook meer eisen van onze spelers en bestuurders/ managers. Hamstra neem je tijd hoor, tijden zijn ook veranderd joh het is zo moeilijk om een speler te scouten enzo.Er is amper geld, kan die man allemaal niks aan doen..
      Toen Riemer voor het zeggen had, begon die meteen met een zak geld en kon die iedereen kopen. Ja dat is natuurlijk wel wat makkelijker..
      Ja toch? Zo denkt men hier toch?
      Nou dan nu ook niet zeiken dat je KANSLOOS VERLOREN hebt van Emmen.. Emmen met een begroting van 5 mil?
      Het wordt een heeeeeel zwaar jaar waar degradatie nog wel eens om de hoek kan kijken
    Als ik voetballer was geweest zou ik iig niet mijn best voor jou doen. Jij denkt allemaal veel te makkelijk. Jij zal je hele leven elke TD met Riemer vergelijken. Er is alleen geen één TD die zo goed was al hij. Dus je zult nooit tevreden zijn. Moeten wij elke wedstrijd van een degradatie kandidaat winnen dan? Kom op man! Doe normaal.... Het zag er niet uit de eerste helft en het is duidelijk dat Odgaard geen goede indruk maakt. Ajax deed het vorig jaar ook verschrikkelijk tegen Heracles (vergeleken met Ajax ook niet geweldig team) maar stonden wel in de halve finale CL. Het kan iedereen overkomen. In Emmen staan de supporters er vol achter wat spelers energie geeft en trots maakt om voor die club uit te komen. Hier zullen ze zo snel mogelijk weg willen met al die zure chagarijnige "supporters". Jij zei ook dat er geen rechtsback meer zou komen en dat je " het zinkende schip" verlaat. En dat noemt zich een supporter, lachwekkend. Ik ben jaloers op Twente en NAC. Daar weten ze wel wat supporter betekend. Maar zeg nou eens, wie moet AD en TD worden dan? Wat verwacht je van ze met de 11de (ofzo) spelersbegroting? Noem namen. Want dat zal je natuurlijk wel niet lukken. Zeg mij nou eens hoe jij denkt dat we sponsors binnenhalen? Moeten we een selectie als AZ, Utrecht, Vitesse hebben? Of ben je toch nog wel wat realistischer dan dat? Gerry is niet de beste TD, Cees mag van mij ook weg. Maar wat dan? Er is echt niemand die opeens geweldige mensen uit de hoed tovert. Het wordt er elk jaar slechter op.
  • 18 Aug 2019 om 03:10
    Achja, hamstra heeft nog alle tijd toch? Boeie dat we verliezen van Emmen jongens, het komt vast allemaal goed..
    Tjah als we het allemaal maar zo goed vinden dan vinden de spelers het ook wel goed. Waarom zouden we ook meer eisen van onze spelers en bestuurders/ managers. Hamstra neem je tijd hoor, tijden zijn ook veranderd joh het is zo moeilijk om een speler te scouten enzo.Er is amper geld, kan die man allemaal niks aan doen..
    Toen Riemer voor het zeggen had, begon die meteen met een zak geld en kon die iedereen kopen. Ja dat is natuurlijk wel wat makkelijker..
    Ja toch? Zo denkt men hier toch?
    Nou dan nu ook niet zeiken dat je KANSLOOS VERLOREN hebt van Emmen.. Emmen met een begroting van 5 mil?
    Het wordt een heeeeeel zwaar jaar waar degradatie nog wel eens om de hoek kan kijken
  • 18 Aug 2019 om 02:57
    • Quote van 18 Aug 2019 om 02:30
      Sommigen zijn terecht kritisch. En een aantal zijn van mening dat je ten allen tijde positief moet blijven en de polonaise moet blijven lopen. Het team heeft vanavond het applaus gehad i.t.t vorig seizoen toen 'schaam je kapot' klonk. Er werd niemand uitgefloten of uitgejoeld behalve Nijhuis die al van tevoren wist dat Emmen ging winnen. Er werd eigenlijk onafgebroken gezongen. Wat willen de goedpraters dan eigenlijk nog precies? Wat goed is mag benoemd worden, maar wat slecht is ook. Leer daar mee leven, negeer het, of kom anders niet als je je er zo aan ergert.
    Ik weet niet waar je mij toerekent maar ik probeer altijd positief te blijven. Ik vind alleen wel dat je realistisch moet blijven en ben dus ook weer niet over alles positief. Dat Odgaard een slechte indruk maakt en er geen goede 10 is ben ik het mee eens. Als je voor die 2 posities directe versterkingen haalt staat er alleen een goed team vind ik. Momenteel is het allemaal veel te dunnetjes. Iedereen die ook maar een beetje voetbalverstand heeft ziet dat alleen wel. Zo ook Gerry. En hij is daar echt wel mee bezig. Mensen lijken alleen te denken dat het bellen, paar bedragen roepen, speler uitnodigen en tekenen is. Wij kunnen simpelweg niet veel salaris betalen en ook niet elke speler wil bij een club spelen met een negatieve sfeer. En dat laatste heb ik het zelf ook erg moeilijk mee. Dat er kritiek is op Cees snap ik. En ik denk ook niet dat hij het gaat redden. Maar dat mensen hem en Gerry constant zitten te bashen en doen alsof de club morgen failliet gaat helpt de club totaal niet. De nagatieve sfeer weert mensen inplaats van dat het mensen aantrekt. Terwijl we dat juist nodig hebben. Als ze nou met een plan komen ofzo dan kan ik me er eventueel nog bij aansluiten maar gewoon de hele tijd zinloos negatief lopen te doen kunnen we niks mee. Het uitvak leek het iig te snappen. Ik heb bij elk team dat bekend staat om het strijd leveren en de leuke sfeer nog bijna nooit negatieve supporters gehoord. Het zijn niet alleen de spelers die strijd moeten leveren maar supporters moeten ze ook steunen. Voor negatieve supporters geef je niet alle energie. Laten we afwachten wat Gerry nog gaat halen en wat Cees de komende paar maanden voor elkaar gaat krijgen op commercieel gebied. Laten we zoals vandaag ook bij verlies achter het team blijven staan en voor een goede sfeer zorgen. Ik vond het wel zielig om te zien dat er rook potten bij Heerenveen - Feyenoord stonden. Dat lijkt me iets dat NN moet doen, en niet Cees. Bij NAC doet de directie dat ook niet lijkt mij. De Kuip bezorgd Feyenoord ook altijd punten. Waarom zou het Abe Lenstra Stadion ons niet punten kunnen leveren? Dat het vorig jaar thuis slecht ging lag echt niet alleen aan de spelers/trainer. Wij als supporters moeten de sfeer maken, niet de directie.
  • 18 Aug 2019 om 02:30
    Sommigen zijn terecht kritisch. En een aantal zijn van mening dat je ten allen tijde positief moet blijven en de polonaise moet blijven lopen. Het team heeft vanavond het applaus gehad i.t.t vorig seizoen toen 'schaam je kapot' klonk. Er werd niemand uitgefloten of uitgejoeld behalve Nijhuis die al van tevoren wist dat Emmen ging winnen. Er werd eigenlijk onafgebroken gezongen. Wat willen de goedpraters dan eigenlijk nog precies? Wat goed is mag benoemd worden, maar wat slecht is ook. Leer daar mee leven, negeer het, of kom anders niet als je je er zo aan ergert.
  • 18 Aug 2019 om 01:05
    Die Kongolo is te lui om zijn ene poot voor de andere te zetten! Wat een draak van een voetballer! Lijkt qau bewegen wel wat op Seedorf, qau voetbal kan hij niet in de schaduw zijn. Miskoop eetste klasse!!
  • 18 Aug 2019 om 00:42
    • Quote van 18 Aug 2019 om 00:38
      Wat een zure mensen hier, echt lachwekkend..
    Klopt, ook ik was/ben erg chagarijnig. Maar met 2 versterkingen zie ik het wel zitten. Al die onrust doet wel pijn. Schaam me ook altijd kapot om al die zogenaamde supporters. Alleen maar zeiken als een stel oude wijfen.
  • 18 Aug 2019 om 00:38
    Wat een zure mensen hier, echt lachwekkend..
  • 18 Aug 2019 om 00:33
    We missen Ben toch wel stiekum
  • 18 Aug 2019 om 00:09
    Kan iemand mij vertellen of Ras een 10 of een 8 is? Ras lijkt de voorkeur iig boven Frederiksen te krijgen. Tenzij ze van plan zijn om Frederiksen te verhuren.
  • 18 Aug 2019 om 00:04
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:14
      Waar was jij overigens toen het goed ging? Lijkt wel of jij hier alleen komt als het slecht gaat om wat zout in de wond te strooien en te laten zien hoe goed jij het allemaal wel niet ziet...
      En Heerenveen speelde Feyenoord vorige week helemaal weg in de eerste helft, vroeg vast zetten, die lui kwamen er niet aan te pas. Zou Odgaard de 1-0 gemaakt hebben waren er gewoon over heen gegaan. Vooral de centrale verdedigers wisten niet wat ze meemaakten met Kongolo die erover heen geen, van de Bergen en Ejuke die naar binnen gingen. Echt, beste eerste helft/half uur in tijden.


    Het is gewoon realistisch wat Struisvogel schrijft. Je geeft ook de schuld aan het kunstgras maar bij Heracles ligt het ook. Ik vond Emmen beter dan wij, fysiek ook.
    Ik kreeg echt weer flashbacks deze wedstrijd. Ergens had ik het gewoon verwacht maar hoopte diep in mijn hart op een kleine overwinning.
  • 17 Aug 2019 om 23:52
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:29
      Kutgras, he kunstgras. Ook schandalig dat geen commentator dit ooit als excuus gebruikt als Emmen van Heerenveen of Vitesse wint. Maar als VVV van Ajax zou winnen dan lag het wel aan het kunstgras. Dat is zo anders spelen. Zag je ook bij van Bergen. Die was er een aantal keren langs, en dan stuitert de bal onverwacht kan hij weer overnieuw beginnen...

      En vandaag begon Heerenveen wel erg slap. Zag je ook bij de kansen van Emmen, die gooiden er gewoon de kop voor terwijl de middenvelders van Heerenveen de kop introkken als een schildpad. Faik is niet zo goed als mensen denken en geen aanwinst voor onze ploeg, behalve een enkele vrije trap of afstandsschot dat erin gaat. Maar veel te sloom. Als middenvelders op hem druk zetten is hij de bal zo kwijt. Ik hou mijn hart vast tegen clubs als AZ en Utrecht.
      Er moet duidelijk een spits bij, die Odgaard zou zelfs in het vierde niet mee kunnen spelen. En dan wil hij af en toe ook drie man voorbij gaan. Terwijl 1 al te veel is.
      Maar goed, voor hetzelfde geld is hij een type Finnbogasson die nu alleen een goal nodig heeft. En is hij tegen Twente ineens los (scenario Uth bijvoorbeeld, die ook 1 wedstrijd had waarin alles lukte Utrecht thuis en hij ging ineens goed spelen).


    Ik houd mijn hart ook altijd vast als we tegen een duidelijk betere ploeg moeten......... Tuurlijk verliezen we van Ajax, PSV, AZ, Utrecht Vitesse, Groningen en een compleet Feyenoord.
  • 17 Aug 2019 om 23:49
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:18
      Klopt maar dat is 1 speler nu moeten er nog wel 6 bij.
    Haha grapjas, een 10 en spits en het komt wel goed. Zolang het allebij gewoon betere spelers zijn.
  • 17 Aug 2019 om 23:48
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:11
      Ik ben blij dat je het zeker weet. Geeft mij weer wat hoop;)
    Haha, helaas komt bij mij altijd het tegenovergestelde uit. De volgende 31(?) wedstrijden gaan we dik verliezen, Odgaard scoort 0 goals en Hahn houdt nooit de 0!!!
  • 17 Aug 2019 om 23:47
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:57
      Waar is SecondSCH als je hem nodig hebt? Ben wel benieuwd of die nog wat geruchten voor ons in peto heeft.. Deze week graag een nieuwe spits + middenvelder erbij. Vooral een spits is noodzakelijk, want Odgaard is echt heel erg matig
    Die is weggepest..
  • 17 Aug 2019 om 23:46
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:10
      Een Thorstvedt en een Vetlesen zijn dat 2 dezelfde type middenvelders?
    Meh, Vetlesen zou ik sneller op rechtsbuiten zetten en Thorstvedt sneller in de spits. Dat is een beetje het verschil. Maar zijn allebij wel gewoon aanvallende middenvelders ja.
  • 17 Aug 2019 om 23:32
    Azijnzeikerts ga alsjeblieft weg! Gaat een wedstrijd op kunstgras slecht en iedereen gaat weer zeiken.... Je bent toch supporter? Ga dan ook achter je club staan!!!!!
  • 17 Aug 2019 om 23:30
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:27
      Nee jij begint over als, als , als. De waarheid is anders dus is je post niet relevant.
    Lees je wel mijn hele bericht aan iemand anders voordat je reageert? In mijn schrijven was het wel relevant. Echt, leer begrijpend Nederlands/Fries.
  • 17 Aug 2019 om 23:29
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:16
      Eens. Daarom is het ook zo k.. dat je dan vandaag zo'n zaadpot speelt. Heb jij een reden voor het grote verschil?
    Kutgras, he kunstgras. Ook schandalig dat geen commentator dit ooit als excuus gebruikt als Emmen van Heerenveen of Vitesse wint. Maar als VVV van Ajax zou winnen dan lag het wel aan het kunstgras. Dat is zo anders spelen. Zag je ook bij van Bergen. Die was er een aantal keren langs, en dan stuitert de bal onverwacht kan hij weer overnieuw beginnen...

    En vandaag begon Heerenveen wel erg slap. Zag je ook bij de kansen van Emmen, die gooiden er gewoon de kop voor terwijl de middenvelders van Heerenveen de kop introkken als een schildpad. Faik is niet zo goed als mensen denken en geen aanwinst voor onze ploeg, behalve een enkele vrije trap of afstandsschot dat erin gaat. Maar veel te sloom. Als middenvelders op hem druk zetten is hij de bal zo kwijt. Ik hou mijn hart vast tegen clubs als AZ en Utrecht.
    Er moet duidelijk een spits bij, die Odgaard zou zelfs in het vierde niet mee kunnen spelen. En dan wil hij af en toe ook drie man voorbij gaan. Terwijl 1 al te veel is.
    Maar goed, voor hetzelfde geld is hij een type Finnbogasson die nu alleen een goal nodig heeft. En is hij tegen Twente ineens los (scenario Uth bijvoorbeeld, die ook 1 wedstrijd had waarin alles lukte Utrecht thuis en hij ging ineens goed spelen).


  • 17 Aug 2019 om 23:27
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:23
      Dat is een koe in de kont kijken en een erg domme one-liner. Lijkt wel of je het er om doet dus ik negeer het maar.
    Nee jij begint over als, als , als. De waarheid is anders dus is je post niet relevant.
  • 17 Aug 2019 om 23:23
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:15
      Maar odgaard miste....
    Dat is een koe in de kont kijken en een erg domme one-liner. Lijkt wel of je het er om doet dus ik negeer het maar.
  • 17 Aug 2019 om 23:18
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:43
      van Bergen en Schaars zijn twee voorbeelden die erg laat zijn gehaald. Dus dat is onzin.
    Klopt maar dat is 1 speler nu moeten er nog wel 6 bij.
  • 17 Aug 2019 om 23:16
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:00
      En alweer debet aan 2 van de 3 tegentreffers....
    Prima, geloof wat je wil geloven.
  • 17 Aug 2019 om 23:16
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:14
      Waar was jij overigens toen het goed ging? Lijkt wel of jij hier alleen komt als het slecht gaat om wat zout in de wond te strooien en te laten zien hoe goed jij het allemaal wel niet ziet...
      En Heerenveen speelde Feyenoord vorige week helemaal weg in de eerste helft, vroeg vast zetten, die lui kwamen er niet aan te pas. Zou Odgaard de 1-0 gemaakt hebben waren er gewoon over heen gegaan. Vooral de centrale verdedigers wisten niet wat ze meemaakten met Kongolo die erover heen geen, van de Bergen en Ejuke die naar binnen gingen. Echt, beste eerste helft/half uur in tijden.


    Eens. Daarom is het ook zo k.. dat je dan vandaag zo'n zaadpot speelt. Heb jij een reden voor het grote verschil?
  • 17 Aug 2019 om 23:15
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:14
      Waar was jij overigens toen het goed ging? Lijkt wel of jij hier alleen komt als het slecht gaat om wat zout in de wond te strooien en te laten zien hoe goed jij het allemaal wel niet ziet...
      En Heerenveen speelde Feyenoord vorige week helemaal weg in de eerste helft, vroeg vast zetten, die lui kwamen er niet aan te pas. Zou Odgaard de 1-0 gemaakt hebben waren er gewoon over heen gegaan. Vooral de centrale verdedigers wisten niet wat ze meemaakten met Kongolo die erover heen geen, van de Bergen en Ejuke die naar binnen gingen. Echt, beste eerste helft/half uur in tijden.


    Maar odgaard miste....
  • 17 Aug 2019 om 23:14
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:00
      Ik zie dat de pompebledenbrilletjes goed zijn verkocht. Tegen Feyenoord heeft Heerenveen beide helften het eerste deel erg goed gespeeld maar veel uitgespeelde kansen hebben ze gewoon echt niet gecreëerd. Ik snap dat clubliefde sterk is, maar het vertroebelt ook wel wat de blik. In die wedstrijd zag je dus al dat het defensief en qua beleving op zich goed zit maar aanvallend mager is. We zijn totaal afhankelijk van de ingevingen van Ejuke en vooral van Bergen. En in de breedte is het helemaal niet goed. Hamstra moet dus aan de slag. Maar afgelopen week hoorde ik iedereen een makkelijke overwinning op Emmen voorspellen, dus vandaar de "hype".Het is goed dat we nu verliezen (niet leuk natuurlijk) omdat iedereen dan inziet hoe de realiteit is.
    Waar was jij overigens toen het goed ging? Lijkt wel of jij hier alleen komt als het slecht gaat om wat zout in de wond te strooien en te laten zien hoe goed jij het allemaal wel niet ziet...
    En Heerenveen speelde Feyenoord vorige week helemaal weg in de eerste helft, vroeg vast zetten, die lui kwamen er niet aan te pas. Zou Odgaard de 1-0 gemaakt hebben waren er gewoon over heen gegaan. Vooral de centrale verdedigers wisten niet wat ze meemaakten met Kongolo die erover heen geen, van de Bergen en Ejuke die naar binnen gingen. Echt, beste eerste helft/half uur in tijden.


  • 17 Aug 2019 om 23:11
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:05
      Gerry is 100000% procent met hem bezig. Waarom zou het anders zo lang duren? Vitesse wil het maximale eruit halen. Zou zomaar tot de deadline kunnen duren.
    Ik ben blij dat je het zeker weet. Geeft mij weer wat hoop;)
  • 17 Aug 2019 om 23:10
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:05
      Gerry is 100000% procent met hem bezig. Waarom zou het anders zo lang duren? Vitesse wil het maximale eruit halen. Zou zomaar tot de deadline kunnen duren.
    Een Thorstvedt en een Vetlesen zijn dat 2 dezelfde type middenvelders?
  • 17 Aug 2019 om 23:08
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:04
      Bruijn en Odgaard toch wel tegenvallers vandaag hoor. Had van beide wel wat verwacht, maar kwam er vandaag totaal niet uitm
    Ik ben op een gegeven moment op Bruijn gaan letten. In de laatste minuten zakte hij wat meer in toen Botman voorin ging spelen en speelde hij meer als controleur. Veel meer rust en ruimte. Speelde toen gewoon degelijk. Had eerder in de wedstrijd ook een geweldige tackle. Laat die jongen het maar uitvechten met Faik, Kongolo en Akujobi. 10 en spits spits halen. Beide directe versterkingen.
  • 17 Aug 2019 om 23:07
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:05
      Gerry is 100000% procent met hem bezig. Waarom zou het anders zo lang duren? Vitesse wil het maximale eruit halen. Zou zomaar tot de deadline kunnen duren.
    Zoals het nu lijkt gaat het tot deadlineday duren. Tenzij Hamstra de beurs trekt. Maar Buitink tekent als het kan morgen bij ons, dat is wel zeker. Daar heeft het verhaal van Bergen, de relatie Hamstra-Vitesse en zijn uitzichtloze situatie bij Vitesse mee te maken. Nu moeten we van Buitink geen wonderen verwachten dit seizoen maar het is wel een heel mooi project voor de toekomst waar we veel plezier aan gaan beleven, net als aan van Bergen.
  • 17 Aug 2019 om 23:05
    • Quote van 17 Aug 2019 om 23:04
      Bruijn en Odgaard toch wel tegenvallers vandaag hoor. Had van beide wel wat verwacht, maar kwam er vandaag totaal niet uitm
    Bruijn is een mooie voetballer, ik ben fan, maar hij is net nog wat te licht voor onze as aanvallend op het middenveld. Speelt dus vanaf links wat niet echt zijn positie is en dan kan het echt niet iedere week feest zijn. Hij moet dit jaar stappen gaan maken, ook fysiek, dan zie ik echt wel een mooie speler voor de toekomst voor ons in hem Het jammere is nu wel dat Ejuke noodgedwongen op 10 speelt, en die is juist zo sterk vanaf de flank. Zonde!
  • 17 Aug 2019 om 23:05
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:57
      Als Gerry tussen 2 en de 2,5 bied heb je hem misschien
    Gerry is 100000% procent met hem bezig. Waarom zou het anders zo lang duren? Vitesse wil het maximale eruit halen. Zou zomaar tot de deadline kunnen duren.
  • 17 Aug 2019 om 23:04
    Samenvatting nog even gekeken, maar Jezus wat is die Odgaard slecht. Wedstrijd natuurlijk ook gekeken.
  • 17 Aug 2019 om 23:04
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:57
      Als Gerry tussen 2 en de 2,5 bied heb je hem misschien
    Dat gaat ook wel gebeuren vermoed ik. Hamstra speelt het spel alleen hard. Maar ben wel benieuwd of de optredens van Odgaard hier wat aan gaan veranderen, want we hebben echt op korte termijn een aanvallende impuls nodig.
  • 17 Aug 2019 om 23:04
    Bruijn en Odgaard toch wel tegenvallers vandaag hoor. Had van beide wel wat verwacht, maar kwam er vandaag totaal niet uitm
  • 17 Aug 2019 om 23:02
    Had nog wel hoop in Odgaard maar heb nu toch zo mijn twijfels. In de voorbereiding ging het goed ja maar als je ook maar iemand in zijn rug zet lukt niks. Hij is niet snel, geen goed aanspeelpunt, niet balvast, probeert spelers uit te spelen terwijl hij dat niet kan, wil dingen te mooi doen. En als dingen niet lukken doet hij de meest rare dingen. We moeten een echt goed aanspeelpunt hebben die ook snel is en een bal kan vast houden. Want ik betwijfel of Odgaard het gaat worden. Mij is nu ook wel duidelijk dat Bruijn veeeelllll beter als controleur kan spelen. Dan heeft hij wat meer ruimte en speelt hij veel beter. Op 10 en linksbuiten vind ik het niks. Zag wat leuke passes van achteruit van hem. Ook Ejuke is geen 10. Verder hadden we gewoon erg veel balverlies. Zag vanaf minuut 1 al dat ze er slapjes bij liepen. van Bergen en Hahn wel onze beste spelers. van Bergen was elke keer dreigend en Hahn pakte een paar goede ballen. Had anders zomaar 5-0 kunnen zijn. Floranus vond ik de tweede helft ook gewoon goed. Een spits en 10 zijn nu wel het meest nodig als we Bruijn dan als controleur gaan gebruiken.
  • 17 Aug 2019 om 23:00
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:56
      Heb je Feyenoord thuis wel gezien? Heerenveen had tot de 0-1 wel met 4-0 voor kunnen staan, alleen tweede helft was minder.
    Ik zie dat de pompebledenbrilletjes goed zijn verkocht. Tegen Feyenoord heeft Heerenveen beide helften het eerste deel erg goed gespeeld maar veel uitgespeelde kansen hebben ze gewoon echt niet gecreëerd. Ik snap dat clubliefde sterk is, maar het vertroebelt ook wel wat de blik. In die wedstrijd zag je dus al dat het defensief en qua beleving op zich goed zit maar aanvallend mager is. We zijn totaal afhankelijk van de ingevingen van Ejuke en vooral van Bergen. En in de breedte is het helemaal niet goed. Hamstra moet dus aan de slag. Maar afgelopen week hoorde ik iedereen een makkelijke overwinning op Emmen voorspellen, dus vandaar de "hype".Het is goed dat we nu verliezen (niet leuk natuurlijk) omdat iedereen dan inziet hoe de realiteit is.
  • 17 Aug 2019 om 23:00
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:58
      Floranus hoort wat mij betreft tot nu toe tot 1 van de betere dit seizoen, echt een gigantisch contrast met afgelopen seizoen. Wellicht kun je een ander voorbeeld proberen.
    En alweer debet aan 2 van de 3 tegentreffers....
  • 17 Aug 2019 om 22:59
    Late we hopen dat er in het seizoen ontwikkeling in het elftal komt. Is iets wat we al jaren weinig hebben. Gezien díe trend mogen we ons zorgen maken. Ik heb al jaren het idee dat andere clubs gedurende het seizoen verbeteren ...
  • 17 Aug 2019 om 22:58
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:54
      Je weet dat we al bijna een seizoen een nieuwe rechtsback nodig hebben en dan haal je een niet fitte afdanker van AZ?
    Floranus hoort wat mij betreft tot nu toe tot 1 van de betere dit seizoen, echt een gigantisch contrast met afgelopen seizoen. Wellicht kun je een ander voorbeeld proberen.
  • 17 Aug 2019 om 22:57
    Waar is SecondSCH als je hem nodig hebt? Ben wel benieuwd of die nog wat geruchten voor ons in peto heeft.. Deze week graag een nieuwe spits + middenvelder erbij. Vooral een spits is noodzakelijk, want Odgaard is echt heel erg matig
  • 17 Aug 2019 om 22:57
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:54
      Ik weet dat Buitink graag wil overstappen en nu 4e spits is bij Vitesse. Maar wederom een eigen talent verkopen na van Bergen ligt nogal gevoelig. Toch denk ik dat beide partijen elkaar zullen vinden voor de transferdeadline.
    Als Gerry tussen 2 en de 2,5 bied heb je hem misschien
  • 17 Aug 2019 om 22:56
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:53
      Kan nog zo'n goede 2de helft spelen maar heeft bijna elke wedstrijd een cruciaal moment tegen zich. Daar kun je niet tegen voetballen dus per direct wisselen voor van Rhijn
    De 2-0 was absoluut niet enkel Floranus zijn schuld. Ons centrale duo was nergens te bekennen. Geen rugdekking en in de 16 stonden ze beide lucht te dekken en ook Hahn had best van de lijn kunnen stappen. Ejuke was notabene degene die nog iets probeerde maar verder kon die speler van Emmen vrij inkoppen.

    Vond Floranus 1 van, of zelfs de beste van onze kant vanavond.
  • 17 Aug 2019 om 22:56
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:48
      Het is grappig hoe iedereen, inclusief de redacteuren van deze site, de club liepen te hypen afgelopen week. Je moet toch lachen als je een titel leest als Heerenveen jaagt op koppositie. Haha! Je ziet vandaag wat er werkelijk staat. Een team dat best eens een leuk resultaat kan afdwingen op basis van teamgeest en beleving, met individuele oprispingen van een van Bergen of Ejuke. Maar door de bank genomen is het heel gemiddeld. En het erge is dat je in de breedte niks hebt om iets af te dwingen. Hamstra moet zich wat dat betreft wel schamen, Jansen kan geen kant op. Hij heeft een basiself en dan houdt t ook wel op. Tegen Feyenoord konden we aanvallend geen vuist maken en vandaag was het niet anders. En dat is best wel zorgwekkend.
    Heb je Feyenoord thuis wel gezien? Heerenveen had tot de 0-1 wel met 4-0 voor kunnen staan, alleen tweede helft was minder.
  • 17 Aug 2019 om 22:55
    Laten we niet vergeten dat wij Heerenveen zijn en geen Ajax of PSV.. Ja, we gaan nog meer slechte wedstrijden spelen en verliezen. Over het algemeen zie ik het wel positief in dit seizoen, gok op plaats 7 tot 10. We hebben een leuke selectie die nog wat aangevuld moet/gaat worden! Ik heb er vertrouwen in!!
  • 17 Aug 2019 om 22:55
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:54
      Ik weet dat Buitink graag wil overstappen en nu 4e spits is bij Vitesse. Maar wederom een eigen talent verkopen na van Bergen ligt nogal gevoelig. Toch denk ik dat beide partijen elkaar zullen vinden voor de transferdeadline.
    Eens!
  • 17 Aug 2019 om 22:55
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:48
      Het is grappig hoe iedereen, inclusief de redacteuren van deze site, de club liepen te hypen afgelopen week. Je moet toch lachen als je een titel leest als Heerenveen jaagt op koppositie. Haha! Je ziet vandaag wat er werkelijk staat. Een team dat best eens een leuk resultaat kan afdwingen op basis van teamgeest en beleving, met individuele oprispingen van een van Bergen of Ejuke. Maar door de bank genomen is het heel gemiddeld. En het erge is dat je in de breedte niks hebt om iets af te dwingen. Hamstra moet zich wat dat betreft wel schamen, Jansen kan geen kant op. Hij heeft een basiself en dan houdt t ook wel op. Tegen Feyenoord konden we aanvallend geen vuist maken en vandaag was het niet anders. En dat is best wel zorgwekkend.
    Het gaat een wedstrijd niet goed en de Struisvogel z'n kop komt weer uit het zand, ook wel weer typisch. Club te hypen valt reuze mee man, wat hadden ze dan moeten doen? 'Heerenveen jaagt op niet degraderen'?
  • 17 Aug 2019 om 22:55
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:53
      Denk een beetje van beide, Odgaard is wellicht niet het niveau van wat we in het verleden in de spits hebben gehad, maar hij krijgt ook amper een nuttige bal.
    Die heeft genoeg ballen gehad. Doet er niks mee en met de neus naar de grond vier man willen uitspelen is niet aan hem besteed en compleet nutteloos. Waardeloos optreden. Van basten gaf bij fox ook aan dat het een matige spits is.
  • 17 Aug 2019 om 22:54
    Ik weet dat Buitink graag wil overstappen en nu 4e spits is bij Vitesse. Maar wederom een eigen talent verkopen na van Bergen ligt nogal gevoelig. Toch denk ik dat beide partijen elkaar zullen vinden voor de transferdeadline.
  • 17 Aug 2019 om 22:54
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:46
      je weet dat er maar heel weinig clubs zijn die hun selectie volledig op orde hebben aan de start van de competitie hoop ik? Je hebt met zoveel verschillende factoren te maken, en al helemaal in de financiele situatie waar Heerenveen in zit.
    Je weet dat we al bijna een seizoen een nieuwe rechtsback nodig hebben en dan haal je een niet fitte afdanker van AZ?
  • 17 Aug 2019 om 22:54
    Er zullen meer clubs zijn, de meeste waarschijnlijk, die hun selectie nog niet op orde hebben. Maar er moet wel gezegd worden dat onze selectie op dit moment wel erg smal is, wanneer je alleen wat aanstormende talenten kunt inwisselen.
  • 17 Aug 2019 om 22:53
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:53
      De club gaat last-minute Buitink nog ophalen, mark my words.
    Mag het hopen dan krijgen me wel misschien doelpunten
  • 17 Aug 2019 om 22:53
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:52
      Ik denk dat die odgaard een mislukte huur word je kan beter een jonge buitink of een druiff hebben.
    Eens. Vitesse deze week in het nieuws dat ze opnieuw miljoenen verlies hebben. Noodzaak tot verkoop werd genoemd.
  • 17 Aug 2019 om 22:53
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:50
      Floranus speelde overigens weer prima, zag hem veel repareren. Odgaard daarentegen huilen met de pet op. Maar ben er nog niet over uit of dat volledig aan hem ligt, of aan het samenspel dat nog niet goed is. Hij is toch wel gewoon een talent met mogelijkheden, anders kom je ook niet bij een Inter.
    Denk een beetje van beide, Odgaard is wellicht niet het niveau van wat we in het verleden in de spits hebben gehad, maar hij krijgt ook amper een nuttige bal.
  • 17 Aug 2019 om 22:53
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:42
      Floranus speelde uitstekend de tweede heelft
    Kan nog zo'n goede 2de helft spelen maar heeft bijna elke wedstrijd een cruciaal moment tegen zich. Daar kun je niet tegen voetballen dus per direct wisselen voor van Rhijn
  • 17 Aug 2019 om 22:53
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:52
      Ik denk dat die odgaard een mislukte huur word je kan beter een jonge buitink of een druiff hebben.
    De club gaat last-minute Buitink nog ophalen, mark my words.
  • 17 Aug 2019 om 22:52
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:50
      Eerste was zwak. Zeker. De tweede een stuk beter. We hadden minstens een goal verdiend. Het was ook echt niet geweldig hoor. Maar zeker niet zo slecht als dat velen het hier schetsen
    Ik blijf erbij dat we met deze spits en het domme idee om ejuke op 10 te zetten weinig inbrengen. Spits erbij en een middenvelder. Buitink en vejnovic.
  • 17 Aug 2019 om 22:52
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:48
      Het is grappig hoe iedereen, inclusief de redacteuren van deze site, de club liepen te hypen afgelopen week. Je moet toch lachen als je een titel leest als Heerenveen jaagt op koppositie. Haha! Je ziet vandaag wat er werkelijk staat. Een team dat best eens een leuk resultaat kan afdwingen op basis van teamgeest en beleving, met individuele oprispingen van een van Bergen of Ejuke. Maar door de bank genomen is het heel gemiddeld. En het erge is dat je in de breedte niks hebt om iets af te dwingen. Hamstra moet zich wat dat betreft wel schamen, Jansen kan geen kant op. Hij heeft een basiself en dan houdt t ook wel op. Tegen Feyenoord konden we aanvallend geen vuist maken en vandaag was het niet anders. En dat is best wel zorgwekkend.
    Door de bank genomen zit er geen alternatief op de bank.
  • 17 Aug 2019 om 22:52
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:46
      je weet dat er maar heel weinig clubs zijn die hun selectie volledig op orde hebben aan de start van de competitie hoop ik? Je hebt met zoveel verschillende factoren te maken, en al helemaal in de financiele situatie waar Heerenveen in zit.
    Er zijn voldoende clubs met minder mogelijkheden die hun zaakjes wel op orde hebben...alleen Hamstra weer niet.
  • 17 Aug 2019 om 22:52
    Ik denk dat die odgaard een mislukte huur word je kan beter een jonge buitink of een druiff hebben.
  • 17 Aug 2019 om 22:50
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:49
      Ik waardeer jullie positieve invalshoek maar de 1e helft was echt brandhout hoor...
    Eerste was zwak. Zeker. De tweede een stuk beter. We hadden minstens een goal verdiend. Het was ook echt niet geweldig hoor. Maar zeker niet zo slecht als dat velen het hier schetsen
  • 17 Aug 2019 om 22:50
    Floranus speelde overigens weer prima, zag hem veel repareren. Odgaard daarentegen huilen met de pet op. Maar ben er nog niet over uit of dat volledig aan hem ligt, of aan het samenspel dat nog niet goed is. Hij is toch wel gewoon een talent met mogelijkheden, anders kom je ook niet bij een Inter.
  • 17 Aug 2019 om 22:49
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:47
      Eens. De rest zeikt graag. Bruijn was zwak. Ejuke ook niet top. Maar zo zwak was het allemaal echt niet.
    Ik waardeer jullie positieve invalshoek maar de 1e helft was echt brandhout hoor...
  • 17 Aug 2019 om 22:49
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:45
      Hahn deed het ook goed, alleen die vrije trap was niet erg top, maar verder wel veel belangrijke reddingen gehad.
    Eens!
  • 17 Aug 2019 om 22:48
    Het is grappig hoe iedereen, inclusief de redacteuren van deze site, de club liepen te hypen afgelopen week. Je moet toch lachen als je een titel leest als Heerenveen jaagt op koppositie. Haha! Je ziet vandaag wat er werkelijk staat. Een team dat best eens een leuk resultaat kan afdwingen op basis van teamgeest en beleving, met individuele oprispingen van een van Bergen of Ejuke. Maar door de bank genomen is het heel gemiddeld. En het erge is dat je in de breedte niks hebt om iets af te dwingen. Hamstra moet zich wat dat betreft wel schamen, Jansen kan geen kant op. Hij heeft een basiself en dan houdt t ook wel op. Tegen Feyenoord konden we aanvallend geen vuist maken en vandaag was het niet anders. En dat is best wel zorgwekkend.
  • 17 Aug 2019 om 22:48
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:37
      Odgaard per direct vervangen voor een nieuwe spits! Daarnaast van Rhijn erin voor floranus, deze 2 spelers zijn echt ver onder de maat
    Wat heeft Floranus precies verkeerd gedaan vandaag? Vond hem tot de 2-0 heel aardig spelen, het gevaar kwam niet voor niks van rechts, links voor Heerenveen? En bij de 2-0 had Hahn moeten en kunnen ingrijpen. Floranus heeft een aantal mogelijk counters op snelheid geneutraliseerd in de tweede helft. Dus lekker makkelijk om alles op Floranus af te schuiven.

    Odgaard was inderdaad weer erg slecht.
  • 17 Aug 2019 om 22:47
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:45
      Hahn deed het ook goed, alleen die vrije trap was niet erg top, maar verder wel veel belangrijke reddingen gehad.
    We hebben behoefte aan een goede tien met scorend vermogen. Je zou eens het potentieel aantal goals van onze elf bijelkaar moeten optellen, dan kom je niet boven de 40 goals...

  • 17 Aug 2019 om 22:47
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:40
      Het zal waarschijnlijk niet de meest populaire mening hier zijn momenteel maar zo slecht vond ik Heerenveen eigenlijk helemaal niet vandaag. Tuurlijk 2-0 verliezen van Emmen mag eigenlijk niet maar het spel was, tot de 16, vrij redelijk naar mijn mening. En dat was ook direct het grootste probleem. Odgaard staat compleet op een eiland , krijgt amper een bruikbare bal en wil het dam zelf gaan forceren door 4 man in de 16 uit te spelen wat uiteraard niet lukt.
      Als ik van onze kant een MotM moet noemen is het wat mij betreft Floranus. Ja bij de 2-0 liet ie zich wel heel makkelijk voorbij lopen maar er was ook geen enkele rugdekking van ons centrale duo die vervolgens ook nergens te bekennen was toen de Emmen speler hem binnen kon tikken. Daar tegenover staat dat juist Floranus wel heel veel dicht liep in het centrum voor Emmen en hij zijn kant redelijk op orde had.
    Eens. De rest zeikt graag. Bruijn was zwak. Ejuke ook niet top. Maar zo zwak was het allemaal echt niet.
  • 17 Aug 2019 om 22:46
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:39
      Je hebt maanden(!!) de tijd om de selectie op peil te brengen voor de start van het seizoen en als je dat niet lukt moet je het veld ruimen Gerry. De spelers die nu nog komen zullen afdankertjes zijn of enorm duur.
    je weet dat er maar heel weinig clubs zijn die hun selectie volledig op orde hebben aan de start van de competitie hoop ik? Je hebt met zoveel verschillende factoren te maken, en al helemaal in de financiele situatie waar Heerenveen in zit.
  • 17 Aug 2019 om 22:45
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:42
      Laten we het maar bij een offday houden.. de beentjes weer op de grond! Floranus, van Bergen en Kongolo voldoende. De rest niet. De wissels kan je niet beoordelen op deze wedstrijd.. volgende week weer frisse moed, goed weekend!
    Hahn deed het ook goed, alleen die vrije trap was niet erg top, maar verder wel veel belangrijke reddingen gehad.
  • 17 Aug 2019 om 22:44
    Woorden schieten tekort, duidelijk is in ieder geval dat alle beentjes weer op de grond kunnen en we niet veel opgeschoten zijn ten opzichte van afgelopen seizoen.Helaas slechte timing want ik denk dat bij een goed resultaat er nog wel wat seizoenskaarten over de bank waren gegaan en het hernieuwde positieve gevoel sterkere vormen had aangenomen. Wanneer Twente thuis ook nog tegen valt zal de sfeer rondom de club weer gelijk zijn aan die van vorig seizoen kortom, er staat veel op het spel!Persoonlijk zeer teleurgesteld maar ik was er al wel n beetje vang voor
  • 17 Aug 2019 om 22:43
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:40
      Het zal waarschijnlijk niet de meest populaire mening hier zijn momenteel maar zo slecht vond ik Heerenveen eigenlijk helemaal niet vandaag. Tuurlijk 2-0 verliezen van Emmen mag eigenlijk niet maar het spel was, tot de 16, vrij redelijk naar mijn mening. En dat was ook direct het grootste probleem. Odgaard staat compleet op een eiland , krijgt amper een bruikbare bal en wil het dam zelf gaan forceren door 4 man in de 16 uit te spelen wat uiteraard niet lukt.
      Als ik van onze kant een MotM moet noemen is het wat mij betreft Floranus. Ja bij de 2-0 liet ie zich wel heel makkelijk voorbij lopen maar er was ook geen enkele rugdekking van ons centrale duo die vervolgens ook nergens te bekennen was toen de Emmen speler hem binnen kon tikken. Daar tegenover staat dat juist Floranus wel heel veel dicht liep in het centrum voor Emmen en hij zijn kant redelijk op orde had.
    Ik ben het wel redelijk met je eens. Floranus deed het best goed, en die 2-0 was niet alleen zijn schuld. Iemand die zo vrij kan inkoppen kan een ander kwalijk worden genomen. Hopelijk komen er nu heel snel nog nieuwe spelers bij want dat is toch echt wel belangrijk. De selectie is te smal.
  • 17 Aug 2019 om 22:43
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:39
      Je hebt maanden(!!) de tijd om de selectie op peil te brengen voor de start van het seizoen en als je dat niet lukt moet je het veld ruimen Gerry. De spelers die nu nog komen zullen afdankertjes zijn of enorm duur.
    van Bergen en Schaars zijn twee voorbeelden die erg laat zijn gehaald. Dus dat is onzin.
  • 17 Aug 2019 om 22:43
    Niet meteen afschrijven, soms moet je speelwijze inrichten op sterke punten van spelers, in die fase zitten we nu wel. Enfin, er is nog wat te doen. Niettemin hebben we laatste jaren behoorlijk moeite om spel te maken tegen op papier mindere teams. Je kunt ook zeggen dat we makkelijk te verslaan zijn met een opportunistische aanpak en reactievoetbal, wachten op onvermijdelijke fouten. Daarnaast heeft elk team, ook Emmen, sterke punten waar we minder makkelijk op inspelen. Wat dat betreft niets nieuws. Wellicht is zelfs een ouderwetse pinchhitter id traditie van Camataru, Keur nog wel een idee. Iemand die oorlog maakt in laatste kwartier.
  • 17 Aug 2019 om 22:42
    • Quote van 17 Aug 2019 om 22:40
      Het zal waarschijnlijk niet de meest populaire mening hier zijn momenteel maar zo slecht vond ik Heerenveen eigenlijk helemaal niet vandaag. Tuurlijk 2-0 verliezen van Emmen mag eigenlijk niet maar het spel was, tot de 16, vrij redelijk naar mijn mening. En dat was ook direct het grootste probleem. Odgaard staat compleet op een eiland , krijgt amper een bruikbare bal en wil het dam zelf gaan forceren door 4 man in de 16 uit te spelen wat uiteraard niet lukt.
      Als ik van onze kant een MotM moet noemen is het wat mij betreft Floranus. Ja bij de 2-0 liet ie zich wel heel makkelijk voorbij lopen maar er was ook geen enkele rugdekking van ons centrale duo die vervolgens ook nergens te bekennen was toen de Emmen speler hem binnen kon tikken. Daar tegenover staat dat juist Floranus wel heel veel dicht liep in het centrum voor Emmen en hij zijn kant redelijk op orde had.
    Floranus speelde uitstekend de tweede heelft
  • 17 Aug 2019 om 22:42
    Laten we het maar bij een offday houden.. de beentjes weer op de grond! Floranus, van Bergen en Kongolo voldoende. De rest niet. De wissels kan je niet beoordelen op deze wedstrijd.. volgende week weer frisse moed, goed weekend!
  • 17 Aug 2019 om 22:41
    Zo makkelijk als de goals tegen Heracles vielen, zo moeizaam vandaag. Slechte eerste helft. Maar in de tweede helft hadden wij best, misschien zelfs verdiend, op 2-2 kunnen komen. Maar ja dan moet je wel scoren. Scheids zat ook niet echt mee. Die Payne had zomaar rood kunnen krijgen met 2 benen gestrekt inkomen. Als wij het hadden gedaan hadden we hem wel gekregen denk ik. Maar het is nu toch wel duidelijk dat er echt nog minimaal een fatsoenlijke spits en een (aanvallende?) middenvelder bij moeten komen. Je hebt niks achter de hand behalve talentvolle jeugdspelers. Maar in zo'n wedstrijd heb je meer nodig dan talent en goede wil van een jeugdspeler.
  • 17 Aug 2019 om 22:40
    Het zal waarschijnlijk niet de meest populaire mening hier zijn momenteel maar zo slecht vond ik Heerenveen eigenlijk helemaal niet vandaag. Tuurlijk 2-0 verliezen van Emmen mag eigenlijk niet maar het spel was, tot de 16, vrij redelijk naar mijn mening. En dat was ook direct het grootste probleem. Odgaard staat compleet op een eiland , krijgt amper een bruikbare bal en wil het dam zelf gaan forceren door 4 man in de 16 uit te spelen wat uiteraard niet lukt.
    Als ik van onze kant een MotM moet noemen is het wat mij betreft Floranus. Ja bij de 2-0 liet ie zich wel heel makkelijk voorbij lopen maar er was ook geen enkele rugdekking van ons centrale duo die vervolgens ook nergens te bekennen was toen de Emmen speler hem binnen kon tikken. Daar tegenover staat dat juist Floranus wel heel veel dicht liep in het centrum voor Emmen en hij zijn kant redelijk op orde had.
  • 17 Aug 2019 om 22:39
    Je hebt maanden(!!) de tijd om de selectie op peil te brengen voor de start van het seizoen en als je dat niet lukt moet je het veld ruimen Gerry. De spelers die nu nog komen zullen afdankertjes zijn of enorm duur.
  • 17 Aug 2019 om 22:37
    Odgaard per direct vervangen voor een nieuwe spits! Daarnaast van Rhijn erin voor floranus, deze 2 spelers zijn echt ver onder de maat
  • 17 Aug 2019 om 22:37
    Bedankt Gerry!!! Haal een spits en een 10.
    We kunnen niet eens Dalgaard wisselen.
  • 17 Aug 2019 om 22:37
    Van basten over odgaard: ik ben totaal niet onder de indruk.
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›