Brigata Fanatico krabbelt terug: ''Laten zien dat we er zijn''

( 23 reacties)
Brigata Fanatico krabbelt terug: ''Laten zien dat we er zijn''

De harde kern van FC Emmen, supportersvereniging Brigata Fanatico, is teruggekomen op het besluit om zaterdagavond 'zwijgend' naar de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen te kijken. Dat laat penningmeester Ben Oort weten. 

"We gaan juist laten zien dat we er zijn’’, vertelt hij op de website van Dagblad van het Noorden. "We houden te veel van deze club en willen de spelers en staf niet in de steek laten", aldus Oort, die vrijdagmiddag een goed gesprek had met voorzitter Ronald Lubbers.

"Maar gelet op de recente gebeurtenissen gaan wij niet meer deelnemen aan vergaderingen met de club", vervolgt hij. Volgens Oort is er er sprake van een vertrouwensbreuk met twee medewerkers. "We betreuren dat het zo is gelopen, nadat we jarenlang goed hebben overlegd met de club", legt hij uit. 

Lubbers heeft zijn eigen versie over het conflict. "De betreffende persoon met een stadionverbod had een afspraak met Johan Boers om de beelden te bekijken. Daar was zonder enige aankondiging ook de penningmeester van de Brigata Fanatico bij. Dat kan en mag niet. Hij is een derde in het verhaal: daarom is hem de deur gewezen. Dat is het verhaal. We hebben ons gewoon aan de regels gehouden." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Aug 2019 om 11:38
    • Quote van 16 Aug 2019 om 23:10
      om eerlijk te zijn ben ik het wel met Heer eens vind het ook een beetje teveel neigen naar mafia/italiaans facisme zeg niet dat het zo is maar het geeft wel die indruk Daarbij heeft de cross side zoals je hieronder kunt lezen te maken met de JH kruisstraat of ben je te jong om dit te weten ? wat voor betekenis zit er achter die van emmen ???? want jij schijnt goed op de hoogte te zijn :D
    Waarom geeft dat die indruk? Omdat het in het Italiaans is? En dat is een link met fascisme? Heel erg vreemd dit..
  • 17 Aug 2019 om 11:20
    • Quote van 16 Aug 2019 om 19:49
      Haha wat een schijtlijsters, bang dat ze ook verliezen net als Heracles. Maar met of zonder tifosi ze gaan er aan. 0-5.
    We zijn geen Ajax. Nee zo gemakkelijk gaat het niet worden. Heb z'on idee dat Faik gaat scoren maar een grote uitslag gaat het niet worden.




  • 17 Aug 2019 om 08:14
    • Quote van 16 Aug 2019 om 23:10
      om eerlijk te zijn ben ik het wel met Heer eens vind het ook een beetje teveel neigen naar mafia/italiaans facisme zeg niet dat het zo is maar het geeft wel die indruk Daarbij heeft de cross side zoals je hieronder kunt lezen te maken met de JH kruisstraat of ben je te jong om dit te weten ? wat voor betekenis zit er achter die van emmen ???? want jij schijnt goed op de hoogte te zijn :D
    Extreem rechts krijgt vaak meer aandacht in de media dan extreem links misschien dat je er daarom eerder aan denkt (Paolo di Canio o.a.) Zoals ik hieronder al als voorbeeld aangaf zijn er ook linkse brigades op de tribune. Waarom dat clubje in Emmen zo heet geen idee, vraag het ze. En als je ze wilt jennen door ze mafia / fascistisch te noemen moet jij weten. Van mij noem je ze pizzabakkers. Heb zelf niet het idee dat er veel extreem rechts op de tribune zit in NL bij het voetbal, niet bij Emmen of bij SCH. Ik wist niet dat H J Kruis een verzetsheld was (Kom niet uit Heerenveen vandaar.) Wel apart en een beetje schurend om die naam dan te combineren met een keltisch kruis.
  • 16 Aug 2019 om 23:10
    • Quote van 16 Aug 2019 om 18:36
      En hier heeft de helft van de fanatieke supporters Engelse namen; F-side, Cross Side, puntje puntje Fanatics. Hebben die dan allemaal een link met Engeland? Of bekt het misschien gewoon lekker? Een Italiaanse naam is in ieder geval origineler dan een Engelse.
    om eerlijk te zijn ben ik het wel met Heer eens vind het ook een beetje teveel neigen naar mafia/italiaans facisme zeg niet dat het zo is maar het geeft wel die indruk Daarbij heeft de cross side zoals je hieronder kunt lezen te maken met de JH kruisstraat of ben je te jong om dit te weten ? wat voor betekenis zit er achter die van emmen ???? want jij schijnt goed op de hoogte te zijn :D
  • 16 Aug 2019 om 22:44
    • Quote van 16 Aug 2019 om 18:44
      Is de Cross Side een afgeleide van de J.H Kruisstraat?
    Correct Frank
  • 16 Aug 2019 om 20:22
    • Quote van 16 Aug 2019 om 19:37
      Dacht altijd dat de cross-side sloeg op het feit, dat die groep in de rust van de wedstrijd overstak van de achterkant van het doel naar de achterkant van het andere doel in het oude stadion.
    Haha ja dat deden wij ook altijd.
  • 16 Aug 2019 om 19:49
    Haha wat een schijtlijsters, bang dat ze ook verliezen net als Heracles. Maar met of zonder tifosi ze gaan er aan. 0-5.
  • 16 Aug 2019 om 19:37
    • Quote van 16 Aug 2019 om 18:44
      Is de Cross Side een afgeleide van de J.H Kruisstraat?
    Dacht altijd dat de cross-side sloeg op het feit, dat die groep in de rust van de wedstrijd overstak van de achterkant van het doel naar de achterkant van het andere doel in het oude stadion.
  • 16 Aug 2019 om 19:34
    • Quote van 16 Aug 2019 om 19:17
      Dank. Dat verduidelijkt het dan weer.
    Vorig jaar op internet of het boekje een heel stuk over deze verzetsheld.
  • 16 Aug 2019 om 19:25
    • Quote van 16 Aug 2019 om 18:09
      Hier staat tov vorig seizoen nog een rekening open maar zette we vooral onszelf voor lul. Op naar revanche en drie punten!
    Zeg dat wel! Meest schandalige vertoning van Heerenveen in de afgelopen 10 jaar! Een voordeel was dat het de nekslag was voor JOR, maar die wedstrijd was een verschrikking.
  • 16 Aug 2019 om 19:17
    • Quote van 16 Aug 2019 om 19:17
      Ja
    Dank. Dat verduidelijkt het dan weer.
  • 16 Aug 2019 om 19:17
    • Quote van 16 Aug 2019 om 18:44
      Is de Cross Side een afgeleide van de J.H Kruisstraat?
    Ja
  • 16 Aug 2019 om 18:44
    Is de Cross Side een afgeleide van de J.H Kruisstraat?
  • 16 Aug 2019 om 18:38
    • Quote van 16 Aug 2019 om 17:50
      Beter dat je reageert met een zinvol antwoord i.p.v. met aannames komen
    Jij legt de link met extreem rechts om een Italiaanse naam, dat maakt jou er ook niet slimmer op. Brigate Autonome Livornesi is extreem links bijvoorbeeld.
  • 16 Aug 2019 om 18:36
    • Quote van 16 Aug 2019 om 17:48
      Ik baseer het vooral op bestaande groepen in Italië met de namen Brigata en Fanatico. Origineel is dus anders, bovendien heeft Emmen op geen enkele wijze banden met Italië
    En hier heeft de helft van de fanatieke supporters Engelse namen; F-side, Cross Side, puntje puntje Fanatics. Hebben die dan allemaal een link met Engeland? Of bekt het misschien gewoon lekker? Een Italiaanse naam is in ieder geval origineler dan een Engelse.
  • 16 Aug 2019 om 18:09
    Hier staat tov vorig seizoen nog een rekening open maar zette we vooral onszelf voor lul. Op naar revanche en drie punten!
  • 16 Aug 2019 om 17:50
    • Quote van 16 Aug 2019 om 17:37
      Die associatie zit meer in jou hoofd denk ik. Heb ik niet. Beestje moet toch een naam hebben, Italiaans in nl is origineel?
    Beter dat je reageert met een zinvol antwoord i.p.v. met aannames komen
  • 16 Aug 2019 om 17:48
    • Quote van 16 Aug 2019 om 17:37
      Die associatie zit meer in jou hoofd denk ik. Heb ik niet. Beestje moet toch een naam hebben, Italiaans in nl is origineel?
    Ik baseer het vooral op bestaande groepen in Italië met de namen Brigata en Fanatico. Origineel is dus anders, bovendien heeft Emmen op geen enkele wijze banden met Italië
  • 16 Aug 2019 om 17:37
    • Quote van 16 Aug 2019 om 17:34
      Maar waarom een Italiaanse naam? Brigata Fanatico klinkt wel op een fascistische kern uit de tijden van Mussolini
    Die associatie zit meer in jou hoofd denk ik. Heb ik niet. Beestje moet toch een naam hebben, Italiaans in nl is origineel?
  • 16 Aug 2019 om 17:34
    Maar waarom een Italiaanse naam? Brigata Fanatico klinkt wel op een fascistische kern uit de tijden van Mussolini
  • 16 Aug 2019 om 17:31
    Gewoon megafoon meenemen. Dan komen
  • 16 Aug 2019 om 17:17
    Zucht.. amateurs
  • 16 Aug 2019 om 17:06
    Nou die weten ook niet wat ze willen.
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›