''Dat contract moet wel opgewaardeerd worden, dat lijkt me logisch'' Hamstra spreekt zich uit: ''Weer stabiel richting subtop gaan'' VIDEO | Van Hau in Indonesië door het stof na gemene overtreding FOX Sports zendt bekerduel SC Heerenveen niet rechtstreeks uit Botman: ''Heerenveen was in het begin wel even wennen voor me''

Rienstra reageert: ''Dat heeft ook meegespeeld in mijn keuze''

( 12 reacties)
Rienstra reageert: ''Dat heeft ook meegespeeld in mijn keuze''

Ben Rienstra is blij met zijn overstap naar Kayserispor. De 29-jarige middenvelder, die deze zomer bij SC Heerenveen rugnummer tien én de aanvoerdersband kreeg, heeft een goed gevoel overgehouden aan zijn overstap naar de Turkse club. 

"Ze wilden me echt heel graag hebben", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "Dat heeft voor mij de doorslag gegeven. Ik had ook wel andere opties, maar Kayserispor wilde me het liefst. Dit voelt gewoon heel goed. Het is echt niet alleen maar het geld dat me overtuigd heeft", aldus Rienstra, die een moeizaam seizoen bij SC Heerenveen achter de rug heeft. 

"Vorig seizoen was het heel erg onrustig", blikt hij terug. "De resultaten waren niet goed en er was heel veel negativiteit, dat heeft ook meegespeeld in mijn keuze om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Het is voor Heerenveen nu heel belangrijk dat de supporters weer achter de club gaan staan en dat er weer een positieve sfeer rond de club komt", besluit Rienstra.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Aug 2019 om 23:33
    • Quote van 14 Aug 2019 om 23:00
      Lasse nilsson tipte vgm dresevic en zeneli
    Dat heeft hij dan mooi gedaan. Djuricic tipte vgm Mihajlovic en misschien Odgaard ook wel. Alhoewel Odgaard ook wel van Sören Frederiksen kan komen. Zou me niks verbazen als we alleen Putevski, Derksen, Frederiksen en Hanssen hebben als scouts. Hanssen en Frederiksen zullen Zweden er ook wel bij doen. Brandsma, Hamstra, Janssen gaan dan kijken of de desbetreffende speler ook echt geschikt is. Of vd Kamp, Hamstra en miss jeugdtrainer als het voor de jeugd is. Voor de rest zullen het dan dus wel tipgevers zijn zoals oud spelers en supporters. Ik weet niet wat normaal is en hoe het bij bijvoorbeeld Groningen zit.
  • 14 Aug 2019 om 23:00
    • Quote van 14 Aug 2019 om 19:27
      Nouja, je moet er wel oog voor hebben he. Niet iedereen kan goed scouten. Ik heb het gevoel dat we vooral veel tipgevers hebben.
    Lasse nilsson tipte vgm dresevic en zeneli
  • 14 Aug 2019 om 19:27
    • Quote van 14 Aug 2019 om 19:15
      Grapje, ik dacht een Zweed die iets met Heerenveen had is een ideale scout.
    Nouja, je moet er wel oog voor hebben he. Niet iedereen kan goed scouten. Ik heb het gevoel dat we vooral veel tipgevers hebben.
  • 14 Aug 2019 om 19:15
    • Quote van 14 Aug 2019 om 15:27
      Is dat zeker of denk je dat?
    Grapje, ik dacht een Zweed die iets met Heerenveen had is een ideale scout.
  • 14 Aug 2019 om 15:27
    • Quote van 14 Aug 2019 om 15:03
      Ällback
    Is dat zeker of denk je dat?
  • 14 Aug 2019 om 15:03
    • Quote van 14 Aug 2019 om 14:38
      Off: Wie is er eigenlijks scout voor Heerenveen in Zweden? Ik weet dat André Hanssen in Noorwegen zit, Sören Frederiksen in Denemarken, Dragi Putevski in de balkan en sinds kort Dirk Jan Derksen in België/Duitsland (daar heeft hij iig altijd gescout). Ik zou alleen niet weten wie Zweden doet.
    Ällback
  • 14 Aug 2019 om 14:38
    Off: Wie is er eigenlijks scout voor Heerenveen in Zweden? Ik weet dat André Hanssen in Noorwegen zit, Sören Frederiksen in Denemarken, Dragi Putevski in de balkan en sinds kort Dirk Jan Derksen in België/Duitsland (daar heeft hij iig altijd gescout). Ik zou alleen niet weten wie Zweden doet.
  • 14 Aug 2019 om 14:14
    • Quote van 14 Aug 2019 om 13:28
      Oh, dus omdat de sfeer rondom de club negatief was/ is meneer vertrokken. Juist hij was medeverantwoordelijk voor de ontstane negatieve sfeer. Omdat hij zeker gezien z 'n meer dan vorstelijke salaris helemaal niks presteerde. En dan nu lopen klagen? Misschien maar beter ook voor Mijnheer Rienstra om naar Turkije te gaan. Ik hoop voor hem dat hij z,'n salaris krijgt uitgekeerd.
    Ik ben het in tegenstelling tot mijn voorgangers dan wel weer helemaal met jou eens Reinier. Rienstra was vorig jaar een doorn in het oog voor mij. Hij praat over een negatieve sfeer, maar hij heeft het zichzelf ook niet makkelijk gemaakt door als voormalig CV en CVM dolgraag op de 10 te willen spelen. Het is niet dat hij zelf de vrolijke noot was vorig jaar. En wat heeft Ben Rienstra nou te doen met wie de algemeen directeur is? Zolang hij zijn salaris krijgt en lekker kan voetballen.. Geloof daar nooit zo in.
  • 14 Aug 2019 om 13:43
    • Quote van 14 Aug 2019 om 13:28
      Oh, dus omdat de sfeer rondom de club negatief was/ is meneer vertrokken. Juist hij was medeverantwoordelijk voor de ontstane negatieve sfeer. Omdat hij zeker gezien z 'n meer dan vorstelijke salaris helemaal niks presteerde. En dan nu lopen klagen? Misschien maar beter ook voor Mijnheer Rienstra om naar Turkije te gaan. Ik hoop voor hem dat hij z,'n salaris krijgt uitgekeerd.
    Zeur niet zo man
  • 14 Aug 2019 om 13:35
    Ik kan me wel wat voorstellen wat hij zegt. Ik voetbal liever voor een 15e plek met supporters die wel achter je staan (kijk naar NAC). Dan voor een club die voor middenmoot speelt en waarbij de supporters van zelfs positieve dingen de negativiteit kunnen vinden.
  • 14 Aug 2019 om 13:33
    • Quote van 14 Aug 2019 om 13:28
      Oh, dus omdat de sfeer rondom de club negatief was/ is meneer vertrokken. Juist hij was medeverantwoordelijk voor de ontstane negatieve sfeer. Omdat hij zeker gezien z 'n meer dan vorstelijke salaris helemaal niks presteerde. En dan nu lopen klagen? Misschien maar beter ook voor Mijnheer Rienstra om naar Turkije te gaan. Ik hoop voor hem dat hij z,'n salaris krijgt uitgekeerd.
    Reinier, rustig.. Denk om je hartslag en maak je niet zo druk..
  • 14 Aug 2019 om 13:28
    Oh, dus omdat de sfeer rondom de club negatief was/ is meneer vertrokken. Juist hij was medeverantwoordelijk voor de ontstane negatieve sfeer. Omdat hij zeker gezien z 'n meer dan vorstelijke salaris helemaal niks presteerde. En dan nu lopen klagen? Misschien maar beter ook voor Mijnheer Rienstra om naar Turkije te gaan. Ik hoop voor hem dat hij z,'n salaris krijgt uitgekeerd.
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›