VIDEO | Trefzekere Odgaard helpt Jong Denemarken aan ruime zege Botman met Oranje O20 nipt onderuit tegen Frankrijk Interlandcarrière lonkt voor Hahn: ''Hij zou op doel mogen staan'' Van den Berg terug in Heerenveen: ''We helpen graag oud-spelers'' De Jong droomt van Friese Derby: ''Mijn gevoel zit er niet vaak naast''

Jansen nuchter: ''Met zo'n salaris... ja, dan gaat de vlag uit''

( 10 reacties)
Jansen nuchter: ''Met zo'n salaris... ja, dan gaat de vlag uit''

Ben Rienstra heeft eindelijk zijn avontuur in het buitenland te pakken. De 29-jarige middenvelder zet zijn loopbaan in Turkije voort bij Kayserispor en SC Heerenveen-trainer Johnny Jansen kampt met gemengde gevoelens door de transfer. 

"We hebben er met elkaar over gesproken en het is zeker een verlies om Ben kwijt te raken", reageert hij in gesprek met Voetbal International. "We hebben zes á zeven weken voorbereiding met hem achter de rug en juist nu we net zijn begonnen, vertrekt hij. Dat is heel jammer, maar aan de andere kant is het een geweldige kans voor Ben. Financieel is het een mooie stap", constateert Jansen. 

"Met zo'n salaris... ja, dan gaat de vlag uit", vervolgt hij realistisch. "Het is geweldig voor Ben en een beetje jammer voor ons. We hebben er met elkaar over gesproken, maar het is gewoon heel erg goed voor Ben. Als je zo'n kans krijgt op die leeftijd, is dat top. Dat ga je dan niet tegenhouden. Dat vond ik bovendien ook niet nodig. We kunnen het prima opvangen", besluit Jansen nuchter. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Aug 2019 om 08:08
    Top voor rienstra! Lekker cashen, nu t nog kan.
  • 14 Aug 2019 om 23:22
    • Quote van 14 Aug 2019 om 15:27
      Grote kans dat wanneer Ben was gebleven hij ook basisspeler was geweest. En gebleven. Ben meer poen. Wij een speler zonder pit armer. Win-win. Als ben gebleven was dat waarschijnlijk ten koste gegaan van Bruijn waar alles wat Ben zo'n beetje mist wél in zit. De ervaring die Ben wel had gaat Bruijn nu hopelijk opdoen.
    Je hebt helemaal gelijk.
  • 14 Aug 2019 om 16:36
    • Quote van 14 Aug 2019 om 16:25
      Een spits en middenvelder komen sowieso, tenminste dat was wel de bedoeling van Hamstra. En als Mihajlovic nog weg gaat komt er wellicht nog een vleugelspeler. Misschien zelfs twee middenvelders, maar ik wil ook niet dat ze onze eigen jeugd in de weg staan.
    Dat weet ik. Ik wil alleen zeggen dat ik liever 2 middenvelders en een spits heb of 1 middenvelder, 1 spits en 1 rechtsbuiten dan 1 verdediger, 1 middenvelder en 1 aanvaller.
  • 14 Aug 2019 om 16:25
    • Quote van 14 Aug 2019 om 15:30
      Verdediging hoeft niet meer wat bij. Dan liever nog een extra buitenspeler, spits of middenvelder.
    Een spits en middenvelder komen sowieso, tenminste dat was wel de bedoeling van Hamstra. En als Mihajlovic nog weg gaat komt er wellicht nog een vleugelspeler. Misschien zelfs twee middenvelders, maar ik wil ook niet dat ze onze eigen jeugd in de weg staan.
  • 14 Aug 2019 om 15:30
    • Quote van 14 Aug 2019 om 13:22
      Ik hoop eigenlijk op een versterking in elke linie. Dat mag ook wel gezien het aantal vertrokken spelers. Ze kunnen lang niet alles opvangen met eigen jeugdspelers. Die zijn ook nog lang niet op eredivisie niveau, dat komt misschien wel maar die tijd krijgen wij als club niet. Straks loop je weer achter de feiten aan en moet je alles na de winterstop weer rechtzetten.
    Verdediging hoeft niet meer wat bij. Dan liever nog een extra buitenspeler, spits of middenvelder.
  • 14 Aug 2019 om 15:27
    Grote kans dat wanneer Ben was gebleven hij ook basisspeler was geweest. En gebleven. Ben meer poen. Wij een speler zonder pit armer. Win-win. Als ben gebleven was dat waarschijnlijk ten koste gegaan van Bruijn waar alles wat Ben zo'n beetje mist wél in zit. De ervaring die Ben wel had gaat Bruijn nu hopelijk opdoen.
  • 14 Aug 2019 om 13:25
    Moet echt wel een vervanger voor terug komen. Liefst nog min.2
  • 14 Aug 2019 om 13:22
    • Quote van 14 Aug 2019 om 12:53
      Wij missen Ben helemaal niet, ik vond m in de voorbereiding helemaal niet goed. Hij liep er eerder wat mismoedig rond. Hopelijk komt er nog wel een vervanger.
    Ik hoop eigenlijk op een versterking in elke linie. Dat mag ook wel gezien het aantal vertrokken spelers. Ze kunnen lang niet alles opvangen met eigen jeugdspelers. Die zijn ook nog lang niet op eredivisie niveau, dat komt misschien wel maar die tijd krijgen wij als club niet. Straks loop je weer achter de feiten aan en moet je alles na de winterstop weer rechtzetten.
  • 14 Aug 2019 om 12:56
    Tagseth heeft getekend hij Rozenburg
  • 14 Aug 2019 om 12:53
    Wij missen Ben helemaal niet, ik vond m in de voorbereiding helemaal niet goed. Hij liep er eerder wat mismoedig rond. Hopelijk komt er nog wel een vervanger.
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›