Faik verklaart vermoeidheid Heerenveen: ''Hebben een heel jong team''

( 15 reacties)
Faik verklaart vermoeidheid Heerenveen: ''Hebben een heel jong team''

Hicham Faik, de nieuwe aanvoerder van Heerenveen, vindt het gelijkspel tegen Feyenoord verdiend. Faik, die met zijn traptechniek vaak indruk maakt, is onder de indruk van het schot van Ibrahim Dresevic.

"Hij maakte vorige week al een vrije trap en nu schiet hij zo'n bal binnen", begint Faik tegenover FOX Sports. "Hij heeft de kwaliteiten ervoor en gelukkig schiet hij hem binnen. Ik probeerde het in de eerste helft met een vrije trap, maar die pakte Kenneth Vermeer nog net. Ik ben niet de enige op de wereld met een goede trap", lacht Faik.

De middenvelder van Heerenveen is tevreden met het gelijke spel tegen Feyenoord. "Ik denk dat 1-1 wel een goede uitslag is. We hebben beide kansen gehad en het was jammer dat wij onze penalty niet maakten. Dan kon het een andere wedstrijd worden."

Faik legt uit waar de vermoeidheid bij Heerenveen vandaan komt. "Ik denk dat wij best wel een jonge ploeg hebben. Ik ben met 27 jaar de oudste van het team en ik voel me een beetje een opa. We hebben een heel jong team en dan zie je dat in de 70ste minuut de energie een beetje wegvalt", besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2019 om 19:33
    Ik hoorde dat er een speler komt deze week
  • 13 Aug 2019 om 13:50
    • Quote van 13 Aug 2019 om 11:04
      Juist over Leemans was ook veel kritiek te lezen bij VVV. Viel vooral op door gescoorde penalty's en vrije trappen. Verder te traag, niet agressief genoeg en veel te lage handelingssnelheid. Van een kennis uit Venlo hoorde ik al verbazing dat hij naar PEC ging en dat ze met Susic een veel betere vervanger haalden. Zie daar het verhaal bij PEC, kwam totaal niet uit de verf.

      Absoluut niet aan beginnen wat mij betreft. Gehyped in de media door zijn doelpunten uit stilstaande spelmomenten, maar absoluut niet wat wij nodig hebben.
    Is een beetje zelfde type als Van de Boomen destijds. Goede trap, maar mist snelheid en handelingssnelheid. Denk niet dat het een aanwinst zou zijn voor Heerenveen op dit moment. Leuke speler voor kkd of RKC etc.
  • 13 Aug 2019 om 11:04
    • Quote van 13 Aug 2019 om 10:20
      Leemans was bij VVV een van de uitblinkers onder Steijn en men had de verwachting dat hij dat zou gaan doortrekken bij PEC. Om wat voor redenen is dat niet gebeurt, maar wellicht bij ons wel. Ik zou het wel een aankoop vinden die bij ons past en die ons in de breedte sterker maakt op een dunbezette positie.
    Juist over Leemans was ook veel kritiek te lezen bij VVV. Viel vooral op door gescoorde penalty's en vrije trappen. Verder te traag, niet agressief genoeg en veel te lage handelingssnelheid. Van een kennis uit Venlo hoorde ik al verbazing dat hij naar PEC ging en dat ze met Susic een veel betere vervanger haalden. Zie daar het verhaal bij PEC, kwam totaal niet uit de verf.

    Absoluut niet aan beginnen wat mij betreft. Gehyped in de media door zijn doelpunten uit stilstaande spelmomenten, maar absoluut niet wat wij nodig hebben.
  • 13 Aug 2019 om 10:49
    Bij VVV was het wel aardig wat hij liet zien, ook zijn statistieken waren toen goed. Maar of dit zoals Hamstra zou zeggen een speler die ons echt beter maakt... ik weet het niet.
  • 13 Aug 2019 om 10:33
    • Quote van 13 Aug 2019 om 10:24
      Ligt ook aan de eventuele transfersom. Voor een paar ton kun je een gokje nemen, weet niet of je veel hoger moet gaan... Wat had Zwolle betaald? Mij staat een getal bij van 1,5 mio, klopt dat?
    Op transfermarkt staat 350.000 als afkoopsom
  • 13 Aug 2019 om 10:24
    • Quote van 13 Aug 2019 om 10:20
      Leemans was bij VVV een van de uitblinkers onder Steijn en men had de verwachting dat hij dat zou gaan doortrekken bij PEC. Om wat voor redenen is dat niet gebeurt, maar wellicht bij ons wel. Ik zou het wel een aankoop vinden die bij ons past en die ons in de breedte sterker maakt op een dunbezette positie.
    Ligt ook aan de eventuele transfersom. Voor een paar ton kun je een gokje nemen, weet niet of je veel hoger moet gaan... Wat had Zwolle betaald? Mij staat een getal bij van 1,5 mio, klopt dat?
  • 13 Aug 2019 om 10:20
    Leemans was bij VVV een van de uitblinkers onder Steijn en men had de verwachting dat hij dat zou gaan doortrekken bij PEC. Om wat voor redenen is dat niet gebeurt, maar wellicht bij ons wel. Ik zou het wel een aankoop vinden die bij ons past en die ons in de breedte sterker maakt op een dunbezette positie.
  • 13 Aug 2019 om 10:02
    • Quote van 13 Aug 2019 om 10:00
      "Leemans en Elbers voelen niets voor een reserverol en willen bij 'een gebrek aan perspectief' uitkijken naar een nieuwe club."
      https://www.destentor.nl/dossier-topsport-regio/clint-leemans-en-stanley-elbers-mogen-vertrekken-bij-pec-zwolle~a714405e/

      Maar dan wel bij ons op de bank gaan zitten?
    Het schijnt dat onze bank lekkerder zit ;)
  • 13 Aug 2019 om 10:00
    • Quote van 13 Aug 2019 om 09:53
      Hij speelde het jaar ervoor een topseizoen bij VVV, Dus zou het geen verkeerde vinden die achter onze 3 als backup speelt.
    "Leemans en Elbers voelen niets voor een reserverol en willen bij 'een gebrek aan perspectief' uitkijken naar een nieuwe club."
    https://www.destentor.nl/dossier-topsport-regio/clint-leemans-en-stanley-elbers-mogen-vertrekken-bij-pec-zwolle~a714405e/

    Maar dan wel bij ons op de bank gaan zitten?
  • 13 Aug 2019 om 09:53
    Hij speelde het jaar ervoor een topseizoen bij VVV, Dus zou het geen verkeerde vinden die achter onze 3 als backup speelt.
  • 13 Aug 2019 om 09:50
    • Quote van 13 Aug 2019 om 09:42
      Clint Leemans
    Die kan t bij Zwolle niet eens...hoop echt dat dit een grapje is
  • 13 Aug 2019 om 09:45
    • Quote van 13 Aug 2019 om 09:42
      Clint Leemans
    Mag bij Zwolle vertrekken ondanks z'n nog meerjarig contract...
    Als het een speler van een topclub zou zijn, okay.. Maar afdankertjes van concurrenten?
  • 13 Aug 2019 om 09:42
    Clint Leemans