Ras reageert na debuut: ''Daar heb ik veel last aan overgehouden''

( 21 reacties)
Ras reageert na debuut: ''Daar heb ik veel last aan overgehouden''

SC Heerenveen speelde zondagmiddag gelijk (1-1) tegen Feyenoord, maar voor Jan Ras is het een wedstrijd om nooit meer te vergeten. De aanvallende middenvelder (20) uit Urk kwam als invaller binnen de lijnen en is dan ook ontzettend trots. 

"Ik voetbal hier nu al elf jaar. Om dan eindelijk mijn debuut te maken, dat is mooi", vertelt hij voor de camera van van Omrop Fryslân. "Ik denk dat we wel de overhand hadden, zeker op bepaalde momenten in de wedstrijd. Na de 1-1 nam de energie toe en hoop je stiekem op nog een doelpunt. Maar 1-1 is in dit geval prima", aldus Ras, die door een auto-ongeluk lange tijd uit de roulatie was.

"Vorig jaar heb ik daarbij mijn bovenarm gebroken", blikt hij terug. "Toen ben ik te snel teruggekomen en daar heb ik veel last aan overgehouden. Ik ben er een heel jaar uit geweest. Maar ik had zelf wel het vertrouwen dat ik terug zou komen. Nu is het prima, ik voel er niets meer van", besluit Ras. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2019 om 09:25
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:36
      Allemaal leuk en aardig dat de jonge talenten hun debuut maken en gun het ze van harte, maar er moet toch echt in elke linie nog wel wat bij. Op het middenveld zou ik gaan voor Joey van den berg, ervaren, kent de club goed en is teruggezet naar de beloften bij nec. Voorin miss een sterke spits a la zeefuik, is transfervrij en kan ingebracht wordenin de laatste minuten om wat te forceren. Daar ontbrak het gister toch wel aan er was geen plan b.
    Met je gedachte ben ik het eens maar met de namen niet noemt niet. Vooral in de spits moeten we iemand kunnen brengen die wat losmaakt en die na dit seizoen (Odgard 1 jaar huur) de spitspositie kan invullen. Dan denk ik toch aan Buitink maar die lijkt wel onhaalbaar te zijn voor ons.
  • 12 Aug 2019 om 23:56
    Vejinovic vond ik ook altijd een heel degelijke speler, zou AZ niet nog een speler voor een tonnetje naar ons willen laten gaan?
  • 12 Aug 2019 om 23:03
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:36
      Allemaal leuk en aardig dat de jonge talenten hun debuut maken en gun het ze van harte, maar er moet toch echt in elke linie nog wel wat bij. Op het middenveld zou ik gaan voor Joey van den berg, ervaren, kent de club goed en is teruggezet naar de beloften bij nec. Voorin miss een sterke spits a la zeefuik, is transfervrij en kan ingebracht wordenin de laatste minuten om wat te forceren. Daar ontbrak het gister toch wel aan er was geen plan b.
    Wtf :')
    Haha vind Joey leuke driftkikker, maar we zitten nog niet in de KKD hoor. Laten we de lat ietsje hoger leggen aub! :)
  • 12 Aug 2019 om 22:24
    • Quote van 12 Aug 2019 om 22:16
      Ik zie Osman van Heracles graag komen.
    Zou een top aankoop zijn
  • 12 Aug 2019 om 22:16
    Ik zie Osman van Heracles graag komen.
  • 12 Aug 2019 om 20:09
    • Quote van 12 Aug 2019 om 19:48
      Tuurlijk moet je niet alleen met maar talenten gaan spelen. Dat kan helemaal niet op eredivisie niveau. Je hebt gewoon 3 klasbakken nodig En 3 keiharde bikkels in wat voor linies dan ook. Daaromheen kun je prima talentvolle spelers de kans geven. Zo,'n jongen als die Bruns van Vitesse zie ik graag komen.. Die kunnen wij prima gebruiken.
    Het hebben over klasbakken en bikkels en dan met Bruns aankomen..
    Bruns was destijds voor Heracles een goede speler maar kwam bij Vitesse niet aan de bak en afgelopen half jaar bij Groningen was hij ook niet echt geweldig.
    Daarnaast is "nummer 10" zijn favoriete positie en daar ligt de prioriteit niet.
  • 12 Aug 2019 om 19:55
    • Quote van 12 Aug 2019 om 19:48
      Tuurlijk moet je niet alleen met maar talenten gaan spelen. Dat kan helemaal niet op eredivisie niveau. Je hebt gewoon 3 klasbakken nodig En 3 keiharde bikkels in wat voor linies dan ook. Daaromheen kun je prima talentvolle spelers de kans geven. Zo,'n jongen als die Bruns van Vitesse zie ik graag komen.. Die kunnen wij prima gebruiken.
    Je bedoelt Bruns die ook bij Groningen op de bank zat? Dat is echt een enorme versterking inderdaad. Misschien wil Paul Gladon ook nog wel die je onlangs opperde.
  • 12 Aug 2019 om 19:48
    • Quote van 12 Aug 2019 om 18:19
      Vd Berg is totaal over the hill. Dan als vervanger van Rienstra een talent nemen en als 2e spits zou ik dat ook doen.
    Tuurlijk moet je niet alleen met maar talenten gaan spelen. Dat kan helemaal niet op eredivisie niveau. Je hebt gewoon 3 klasbakken nodig En 3 keiharde bikkels in wat voor linies dan ook. Daaromheen kun je prima talentvolle spelers de kans geven. Zo,'n jongen als die Bruns van Vitesse zie ik graag komen.. Die kunnen wij prima gebruiken.
  • 12 Aug 2019 om 18:50
    • Quote van 12 Aug 2019 om 18:08
      Nou ik maak zeker geen grapje, denk toch echt dat deze jongens nog wel wat zouden kunnen toevoegen aan dit Heerenveen, maar ben met je eens dta de jeugdspelers ook een kans verdienen en zulke aankopen moeten dit niet in de weg zitten. Aan de andere kant kan je het seizoen niet ingaan met alleen maar jeugdspelers op de bank die je kan inwisselen met 0 ervaring, dus vandaar mijn suggestie voor breedte aankopen als vd berg en zeefuik. kunnen ook andere namen zijn vul zelf maar wat in, ben toch benieuwd aan wat voor namen jij zit te denken?
    Ik kan mij hier echt niet in vinden. Je hebt al vaker namen genoemd, maar die zijn allemaal echt niet goed genoeg voor dit Heerenveen. Snap niet eens dat je ze kan noemen....pfff
  • 12 Aug 2019 om 18:28
    • Quote van 12 Aug 2019 om 18:08
      Nou ik maak zeker geen grapje, denk toch echt dat deze jongens nog wel wat zouden kunnen toevoegen aan dit Heerenveen, maar ben met je eens dta de jeugdspelers ook een kans verdienen en zulke aankopen moeten dit niet in de weg zitten. Aan de andere kant kan je het seizoen niet ingaan met alleen maar jeugdspelers op de bank die je kan inwisselen met 0 ervaring, dus vandaar mijn suggestie voor breedte aankopen als vd berg en zeefuik. kunnen ook andere namen zijn vul zelf maar wat in, ben toch benieuwd aan wat voor namen jij zit te denken?
    Eens dat er ervaring bij moet, Jansen heeft weinig keus op de bank. Alleen Zeefuik kan er werkelijk waar niks van en heeft al sinds 2017 geen club. Van den Berg was ook drama bij NEC en zit niet voor niks daar nu bij de beloften. Zie zelf graag Vejinovic komen voor de ervaring, vraag mij alleen af of hij dit zelf wil.
  • 12 Aug 2019 om 18:27
    Haha, liever geen aankopen en juist wel met eigen talenten verder dan bijv vdBerg en Zeefuik. Iets teveel kansloze aankopen gezien. Echt liever met talenten een plaatsje of 2 lager, geen probleem.
  • 12 Aug 2019 om 18:19
    Vd Berg is totaal over the hill. Dan als vervanger van Rienstra een talent nemen en als 2e spits zou ik dat ook doen.
  • 12 Aug 2019 om 18:14
    • Quote van 12 Aug 2019 om 18:08
      Nou ik maak zeker geen grapje, denk toch echt dat deze jongens nog wel wat zouden kunnen toevoegen aan dit Heerenveen, maar ben met je eens dta de jeugdspelers ook een kans verdienen en zulke aankopen moeten dit niet in de weg zitten. Aan de andere kant kan je het seizoen niet ingaan met alleen maar jeugdspelers op de bank die je kan inwisselen met 0 ervaring, dus vandaar mijn suggestie voor breedte aankopen als vd berg en zeefuik. kunnen ook andere namen zijn vul zelf maar wat in, ben toch benieuwd aan wat voor namen jij zit te denken?
    Van der Berg zal niet terug keren bij Heerenveen. Een hele negatieve cynische gast in kleedkamer. Ze waren blij dat ie weg was. Past totaal niet meer bij deze groep. Komt tevens voetballend tekort nu.
  • 12 Aug 2019 om 18:08
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:55
      Ik hoop dat je een grapje maakt? Van den Berg en Zeefuik? Ik denk dat elke jeugdspeler van Heerenveen beter is dan die twee tegenwoordig..
    Nou ik maak zeker geen grapje, denk toch echt dat deze jongens nog wel wat zouden kunnen toevoegen aan dit Heerenveen, maar ben met je eens dta de jeugdspelers ook een kans verdienen en zulke aankopen moeten dit niet in de weg zitten. Aan de andere kant kan je het seizoen niet ingaan met alleen maar jeugdspelers op de bank die je kan inwisselen met 0 ervaring, dus vandaar mijn suggestie voor breedte aankopen als vd berg en zeefuik. kunnen ook andere namen zijn vul zelf maar wat in, ben toch benieuwd aan wat voor namen jij zit te denken?
  • 12 Aug 2019 om 18:05
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:36
      Allemaal leuk en aardig dat de jonge talenten hun debuut maken en gun het ze van harte, maar er moet toch echt in elke linie nog wel wat bij. Op het middenveld zou ik gaan voor Joey van den berg, ervaren, kent de club goed en is teruggezet naar de beloften bij nec. Voorin miss een sterke spits a la zeefuik, is transfervrij en kan ingebracht wordenin de laatste minuten om wat te forceren. Daar ontbrak het gister toch wel aan er was geen plan b.
    Pffffffffff. Sorry maar Joey? Sorry maar Zeefuik? Allemachtig, als je graag in de KKD wilt spelen, raad ik je aan om af en toe een wedstrijd van Cambuur te bekijken. Sorry maar dit zijn echt niet de spelers die ons verder helpen.
  • 12 Aug 2019 om 17:55
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:36
      Allemaal leuk en aardig dat de jonge talenten hun debuut maken en gun het ze van harte, maar er moet toch echt in elke linie nog wel wat bij. Op het middenveld zou ik gaan voor Joey van den berg, ervaren, kent de club goed en is teruggezet naar de beloften bij nec. Voorin miss een sterke spits a la zeefuik, is transfervrij en kan ingebracht wordenin de laatste minuten om wat te forceren. Daar ontbrak het gister toch wel aan er was geen plan b.
    Ik hoop dat je een grapje maakt? Van den Berg en Zeefuik? Ik denk dat elke jeugdspeler van Heerenveen beter is dan die twee tegenwoordig..
  • 12 Aug 2019 om 17:51
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:42
      Van den berg en Zeefuik? Zullen we dan tegelijkertijd breuer vragen om zijn pensioen uit te stellen? Hebben we op elke linie een versterking.
    Van den berg is wel leuk voor met ervaring op de bank. Is ook niet duur en kan de jongens helpen met zijn ervaring.
  • 12 Aug 2019 om 17:42
    • Quote van 12 Aug 2019 om 17:36
      Allemaal leuk en aardig dat de jonge talenten hun debuut maken en gun het ze van harte, maar er moet toch echt in elke linie nog wel wat bij. Op het middenveld zou ik gaan voor Joey van den berg, ervaren, kent de club goed en is teruggezet naar de beloften bij nec. Voorin miss een sterke spits a la zeefuik, is transfervrij en kan ingebracht wordenin de laatste minuten om wat te forceren. Daar ontbrak het gister toch wel aan er was geen plan b.
    Van den berg en Zeefuik? Zullen we dan tegelijkertijd breuer vragen om zijn pensioen uit te stellen? Hebben we op elke linie een versterking.
  • 12 Aug 2019 om 17:36
    Allemaal leuk en aardig dat de jonge talenten hun debuut maken en gun het ze van harte, maar er moet toch echt in elke linie nog wel wat bij. Op het middenveld zou ik gaan voor Joey van den berg, ervaren, kent de club goed en is teruggezet naar de beloften bij nec. Voorin miss een sterke spits a la zeefuik, is transfervrij en kan ingebracht wordenin de laatste minuten om wat te forceren. Daar ontbrak het gister toch wel aan er was geen plan b.
  • 12 Aug 2019 om 16:35
    • Quote van 12 Aug 2019 om 16:07
      Vind het persoonlijk echt leuk dat een Ras-echte Urker zijn debuut heeft gemaakt!! ;) Hoop echt dat hij dit jaar definitief gaat doorbreken, helemaal nadat hij er een heel jaar uit heeft gelegen.
    Ben het met je eens dat het mooi is dat er jonge jongens mogen debuteren onder JJ.. ik had alleen wel verwacht dat Frederiksen de kans zou krijgen als Bruijn er uit gaat! Maar het seizoen is nog kort natuurlijk..
  • 12 Aug 2019 om 16:07
    Vind het persoonlijk echt leuk dat een Ras-echte Urker zijn debuut heeft gemaakt!! ;) Hoop echt dat hij dit jaar definitief gaat doorbreken, helemaal nadat hij er een heel jaar uit heeft gelegen.
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›