'Concurrentie voor SC Heerenveen; eerste bod op spits afgeslagen' ''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt'' Kongolo trots: ''Het is een goed teken dat we veel kansen krijgen'' SC Heerenveen boekt zwaarbevochten zege bij RKC Waalwijk MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

'SC Heerenveen richt pijlen op jonge aanvaller van Vitesse'

( 16 reacties)
'SC Heerenveen richt pijlen op jonge aanvaller van Vitesse'

Thomas Buitink (19) staat in de belangstelling van SC Heerenveen, zo weet Voetbal International maandagochtend te melden. De Friezen zijn op zoek naar een aanvaller, die de concurrentiestrijd aan moet gaan met Jens Odgaard.

Gerry Hamstra deed vorig jaar ook al zaken met zijn oude club Vitesse, waar hij jaren hoofd jeugdopleiding was. Vleugelaanvaller Mitchell van Bergen, die bij de club uit Arnhem jarenlang te boek stond als een groot talent, tekende toen een meerjarig contract bij SC Heerenveen.

Buitink maakte het afgelopen seizoen zijn debuut in de Eredivisie en was in 21 competitieduels zeven keer trefzeker. De geel-zwarten kunnen dit seizoen echter beschikken over drie andere spitsen: Tim Matavz (30), Oussama Darfalou (25) en Jay-Roy Grot (21). 

Vitesse zal Buitink echter niet zomaar laten gaan. De jeugdinternational ligt nog vast tot 2022.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jul 2019 om 18:45
    • Quote van 15 Jul 2019 om 15:12
      Is zo'n 2,5 miljoen waard volgens Transfermarkt. Volgens de berichten gaan we 2 miljoen voor Ejuke betalen. Dan heb je 6 miljoen van de Vlap deal over, waarvan ik toch eigenlijk 4 miljoen in het begrotingstekort zou willen steken. Kun je dan met de rest nog een speler als Buitink binnen halen? Misschien wanneer we een 25% doorverkoop percentage aan Vitesse beloven.
      Als we zulke spelers gaan halen, spreekt dat in ieder geval ambitie uit. Aan de andere kant moet je het ook kunnen betalen. Maarja, enkel met redelijk voetbal en resultaten krijg je het stadion weer wat voller en trek je wellicht nieuwe sponsoren aan.
    Vergeet de 4 miljoen van kik niet!
  • 15 Jul 2019 om 15:32
    • Quote van 15 Jul 2019 om 14:52
      Je moet ten alle tijde 2 gelijkwaardige spitsen hebben. Ivm blessures! Je hebt gelijk dat je aan kapitaalvernietiging doet mocht je hem kopen. Eigenlijk moet je gekochte spits altijd spelen. We hebben nu een hele goede huurspits, wat doe je dan? Vitesse gaat hem echt niet verhuren om op de bank te zitten.wij moeten schakelen naar iemand die zonder mokken plaatsneemt op de bank.
    Hoe kom je er bij dat het kopen van Buitink kapitaalvernietiging is? Leg eens uit?
    Stel, Buitink tekent een contract voor 3/4 jaar;
    Dan mag hij het een seizoen uit gaan vechten met Odgaard; een goed gemotiveerde spelers met een 'goede kop' wordt alleen maar beter als er een goede concurrent is. Op 't moment dat ie beter is, speelt ie.
    En in principe is Buitink dan volgend seizoen dé eerste spits.

    Dat een gekochte spits eigenlijk altijd moet spelen is natuurlijk ook een beetje onzin; de beste/meest scorende spits moet spelen.
    En dat geldt voor elke positie.
  • 15 Jul 2019 om 15:12
    Is zo'n 2,5 miljoen waard volgens Transfermarkt. Volgens de berichten gaan we 2 miljoen voor Ejuke betalen. Dan heb je 6 miljoen van de Vlap deal over, waarvan ik toch eigenlijk 4 miljoen in het begrotingstekort zou willen steken. Kun je dan met de rest nog een speler als Buitink binnen halen? Misschien wanneer we een 25% doorverkoop percentage aan Vitesse beloven.
    Als we zulke spelers gaan halen, spreekt dat in ieder geval ambitie uit. Aan de andere kant moet je het ook kunnen betalen. Maarja, enkel met redelijk voetbal en resultaten krijg je het stadion weer wat voller en trek je wellicht nieuwe sponsoren aan.
  • 15 Jul 2019 om 14:52
    • Quote van 15 Jul 2019 om 14:26
      Lijkt me een onzin bericht. Stel je koopt hem dan moet odgaard (die een goede voorbereiding kent) op de bank zetten. Want anders gooi je je geld echt in de sloot
    Je moet ten alle tijde 2 gelijkwaardige spitsen hebben. Ivm blessures! Je hebt gelijk dat je aan kapitaalvernietiging doet mocht je hem kopen. Eigenlijk moet je gekochte spits altijd spelen. We hebben nu een hele goede huurspits, wat doe je dan? Vitesse gaat hem echt niet verhuren om op de bank te zitten.wij moeten schakelen naar iemand die zonder mokken plaatsneemt op de bank.
  • 15 Jul 2019 om 14:48
    • Quote van 15 Jul 2019 om 14:39
      Knap hoe Vitesse haar eigenlijk talenten zo om zeep helpt. Je begrijpt toch ook niet dat ze Beerens gehaald hebben en Van Bergen zomaar laten gaan...? Ik ken Buitink niet heel goed, maar denk dat we zo'n speler goed kunnen gebruiken komend seizoen. Hij heeft laten zien dat hij kan scoren op het hoogste niveau en speelt ook regelmatig bij de jeugdelftallen van Nederland.
    Beerens mag inmiddels alweer uitkijken naar een andere club.
  • 15 Jul 2019 om 14:39
    Knap hoe Vitesse haar eigenlijk talenten zo om zeep helpt. Je begrijpt toch ook niet dat ze Beerens gehaald hebben en Van Bergen zomaar laten gaan...? Ik ken Buitink niet heel goed, maar denk dat we zo'n speler goed kunnen gebruiken komend seizoen. Hij heeft laten zien dat hij kan scoren op het hoogste niveau en speelt ook regelmatig bij de jeugdelftallen van Nederland.
  • 15 Jul 2019 om 14:26
    Lijkt me een onzin bericht. Stel je koopt hem dan moet odgaard (die een goede voorbereiding kent) op de bank zetten. Want anders gooi je je geld echt in de sloot
  • 15 Jul 2019 om 14:23
    Vitesse supporters zijn behoorlijk bang dat hij gaat door het aantrekken van Grot en het behouden van Darfalou en Matavz. Ik vind het een goede spits die volgend jaar de garantie krijgt om eerste spits te worden
  • 15 Jul 2019 om 14:21
    Wat iedereen al zegt hier, lijkt me sterk dat Vitesse deze jongen wil laten gaan. Heeft op het einde van vorig seizoen indruk gemaakt met zijn neusje voor de goal. Ik zou centraal achterin graag iemand er bij willen zien, een grote sterke leidinggevende verdediger. Moet vast wel ergens rondlopen toch in een 2e divisie ofzo in Italie bv?
  • 15 Jul 2019 om 12:17
    • Quote van 15 Jul 2019 om 11:49
      Het gaat in dit geval niet om Buitink, Het gaat om Mohammed Dauda van Vitesse. Of nou ja, van Anderlecht die we gratis mogen huren.
    Lijkt me sterk dat we twee spitsen gaan huren. Ik hoop toch dat er eentje gekocht gaat worden.
  • 15 Jul 2019 om 12:16
    • Quote van 15 Jul 2019 om 11:49
      Het gaat in dit geval niet om Buitink, Het gaat om Mohammed Dauda van Vitesse. Of nou ja, van Anderlecht die we gratis mogen huren.
    Inderdaad, Buitink lijkt mij onhaalbaar. Zou wel een geweldige spits voor ons zijn.
  • 15 Jul 2019 om 11:49
    Het gaat in dit geval niet om Buitink, Het gaat om Mohammed Dauda van Vitesse. Of nou ja, van Anderlecht die we gratis mogen huren.
  • 15 Jul 2019 om 11:43
    Hadden we net een jaartje eerder moeten zijn, Vitesse heeft ongetwijfeld geleerd van Van Bergen en zullen deze jongen dan ook niet aan ons verkopen. Heeft nog een langdurig contract en vorig jaar al bewezen prima mee te kunnen op zijn leeftijd in de eredivisie.
  • 15 Jul 2019 om 11:41
    Maar waarom zou Heerenveen hem willen huren? Dan zit je met 2 spitsen die een jaar op huurbasis bij ons spelen, terwijl ze toch echt zeiden dat ze een spits wilde hebben voor volgend jaar (als Odgaard weg is). Ik laat me verrassen. Buitink zou een erg goede spits zijn voor ons.
  • 15 Jul 2019 om 11:32
    Benieuwd hoe Gerry dit gaat regelen. Contract tot 2022.
  • 15 Jul 2019 om 11:22
    Kan me niet voorstellen dat Vitesse hem wil verkopen ook al hebben ze Grot al gehaald. Mocht je hem wel kunnen kopen dan zou ik dit wel toejuichen. Heeft laten zien wel een neusje voor de goal te hebben.
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›