Veerman reageert: ''Je snapt dat mijn keuze niet moeilijk was''

( 8 reacties)
Veerman reageert: ''Je snapt dat mijn keuze niet moeilijk was''

Henk Veerman heeft gemengde gevoelens overgehouden aan zijn eerste seizoen bij FC Sankt Pauli. De boomlange aanvaller, die vlak voor de winterstop een zware knieblessure opliep, heeft echter geen spijt gehad van zijn vertrek bij SC Heerenveen. 

"Mijn overstap van Heerenveen naar FC Sankt Pauli voelde absoluut niet als een stap terug", blikt hij terug op de website van FCSPNL. "Duitsland is een groot voetballand en veel ploegen in de tweede Bundesliga zouden prima meekomen in de Eredivisie. Tel daar de bijzondere status van Sankt Pauli bij op en je snapt dat mijn keuze niet moeilijk was. Ik heb dan ook voornamelijk positieve reacties gehad."

"Iedereen in Nederland kent Sankt Pauli volgens mij", vervolgt Veerman. "Echt mooi om voor te spelen. Dat de club ook meer is dan alleen voetbal merk je voortdurend. Niet alleen aan de enorme fanschare, maar ook aan de club zelf. Ook het fanatisme van de fans spreekt mij enorm aan. Al moet ik zeggen dat het mij pas echt is opgevallen toen ik geblesseerd van de kant moest toekijken", legt hij uit. 

"Natuurlijk merk je als speler hoe intens de sfeer is, maar op een gegeven moment moet je jezelf er ook voor af proberen te sluiten. Op de tribunes beleef je dat anders. Dat ze hier vrijwel altijd de volle negentig minuten volop achter je staan; machtig is dat. Doodzonde dat we de derby tegen HSV zo kansloos verloren. De fans hadden meer verdiend, maar goed: volgend seizoen gaan we voor de herkansing", besluit Veerman vastberaden. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2019 om 19:06
    • Quote van 10 Jul 2019 om 18:27
      Die Portugese spits van Juventus is ook wel wat
    Ja goeie speler alleen hij gaat teveel voor eigen succes
  • 10 Jul 2019 om 19:04
    https://www.fr-fans.nl/nieuws/40969/jaap-stam-hoopt-dat-feyenoord-zich-versterkt-met-verdediger-van-fc-utrechtEn dit nieuwtje dan ? Feyenoord wil de rechtervleugel verdediger van Fc Utrecht.
  • 10 Jul 2019 om 18:38
    Nieuwkoop "geblesseerd" afgehaakt bij Feyenoord. Toeval of echt licht geblesseerd?
  • 10 Jul 2019 om 18:27
    • Quote van 10 Jul 2019 om 18:17
      Huntelaar
    Die Portugese spits van Juventus is ook wel wat
  • 10 Jul 2019 om 18:26
    • Quote van 10 Jul 2019 om 18:17
      Huntelaar
    Suarez
  • 10 Jul 2019 om 18:17
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:40
      Er vanuit gaande dat Odgaard eerste spits wordt, kun je of een wat oudere speler halen die genoegen neemt als pinchhitter, of een jonge spits met als afspraak dat hij dit seizoen in principe als reserve spits begint en hem vast klaarstomen voor volgend seizoen.
    Huntelaar
  • 10 Jul 2019 om 17:40
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:36
      Deze situatie krijg je natuurlijk straks weer bij de aankoop van een extra spits, we hebben scorend vermogen nodig natuurlijk. Alleen bij 2 bijna gelijkwaardige spitsen zal er gezien ons spelsysteem altijd 1 reserve staan. Hoe gaat zo,'n aankoop daar mee om. Net zoals Veerman denk ik, dus die zal dan ook weer ontevreden zijn vwb zijn speeltijd.
    Er vanuit gaande dat Odgaard eerste spits wordt, kun je of een wat oudere speler halen die genoegen neemt als pinchhitter, of een jonge spits met als afspraak dat hij dit seizoen in principe als reserve spits begint en hem vast klaarstomen voor volgend seizoen.
  • 10 Jul 2019 om 17:36
    Deze situatie krijg je natuurlijk straks weer bij de aankoop van een extra spits, we hebben scorend vermogen nodig natuurlijk. Alleen bij 2 bijna gelijkwaardige spitsen zal er gezien ons spelsysteem altijd 1 reserve staan. Hoe gaat zo,'n aankoop daar mee om. Net zoals Veerman denk ik, dus die zal dan ook weer ontevreden zijn vwb zijn speeltijd.
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›